Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | środa, 10 paź, 2012 |

Wizyta młodzieży z Gimnazjum nr 2 w Mosinie w Seelze

W dniach od 23 – 28 września 2012 uczniowie Gimnazjum nr 2 w Mosinie uczestniczyli w wymianie polsko-niemieckiej ze szkołą w Seelze. Szesnastu śmiałków o jedenastej rano w niedzielę stawiło się przed szkołą i odjechało w daleką drogę do Niemiec razem z wspaniałymi paniami, które podjęły się opieki nad nami: Panią dyrektor Alicją Trybus, Panią Kingą Wośkowiak, Panią Justyną Górną oraz Panią Martą Nowak.

Gimnazjum nr 2 w Mosinie w Seelze

Droga bardzo nam się dłużyła, ale w końcu dojechaliśmy na miejsce. Po dość nieśmiałym powitaniu rozjechaliśmy się do naszych niemieckich rodzin. Pierwszy wieczór większość z nas spędziła na poznawaniu nowych osób, oglądaniu telewizji oraz odpoczywaniu po podróży.

Pierwszy dzień wymiany związany był z wycieczką do Hannoveru. Na dworcu spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po najpiękniejszych zakątkach tego miasta. Nasze największe zainteresowanie wzbudziły Nany (kontrowersyjne figury pulchnych kobiet) oraz oryginalny zegar, przy którym spotykają się mieszkańcy miasta. To właśnie tam zebraliśmy się po dwóch godzinach czasu wolnego obłożeni zakupami. Tego samego dnia , po powrocie do Seelze, spędzaliśmy popołudnie razem z naszymi niemieckimi rodzinami. Wieczorem wszyscy razem graliśmy w kręgle ,a później poszliśmy na spacer do parku. W części miasta położonej bliżej szkoły, wszyscy spotkali się na placu i do późna rozmawiali, łącząc język angielski, polski oraz niemiecki, co dawało dość nietypowe rezultaty . Właśnie tamtego wieczoru, polska młodzież została nauczona takich słów jak „ liść”, „ lizak”, „ płot” czy „ wiewiórka”, których nikt nie mógł wymówić.

Następnego dnia polska grupa udała się na dwie pierwsze lekcje razem ze swoimi gospodarzami. Matematyka, dość trudna po polsku, okazała się kompletnie niezrozumiała w obcym języku, dlatego nauczyciele starali się prowadzić lekcje, nie zważając na nasze przerażone miny. Po tych dwóch godzinach dostarczono nam rozrywki sportowej – graliśmy w minigolfa. Następnie udaliśmy się do ratusza, na spotkanie z burmistrzem. Pan Detlef Schallhorn przyjął nas bardzo ciepło, podziękował za uczestnictwo w wymianie, wręczył dyplomy dla Pań, dzięki którym jest ona tak wspaniała (dla Pani Justyny Górnej oraz Pani Anny Balcerek- Kałek, natomiast Pani Kinga Wośkowiak swoje podziękowanie miała okazję odebrać podczas wcześniejszej wizyty w Seelze) . Po części oficjalnej zostaliśmy zaproszeni do wspólnego zdjęcia, które następnego dnia ukazało się w miejskiej gazecie . Resztę dnia spędziliśmy razem z rodzinami na spacerach, zakupach czy treningach sportowych.

W środę popłynęliśmy łodzią na wyspę Wilhelmstein, gdzie zwiedziliśmy muzeum i stare miasteczko rybackie Steinhude. Wszyscy, mimo zmęczenia, byli zafascynowani pięknymi widokami. Wieczorem, część z nas wróciła do domów, a część udała się na plac zabaw.

Czwartek był dniem projektu, od rana wszyscy chodzili podekscytowani. Naszym zadaniem na ten dzień było nakręcenie filmu: „ Jak widzisz przyszłość związaną z wymianami?”. Mieliśmy ogromnie dużo pomysłów! Świetnie się bawiliśmy, biegając po szkole i jej okolicach z kamerą i pytając różnych ludzi, co myślą o wymianie. Na razie czekamy na rezultaty naszej pracy i mamy nadzieję, że film okaże się fajny. Wieczorem spotkaliśmy się w centrum młodzieżowym , gdzie przygotowane zostały dla nas gry i zabawy.

Gdy w końcu nadszedł dzień pożegnania, wszyscy mieli łzy w oczach. Posypały się obietnice przyjazdu, deklaracje przyjaźni i wiele innych ,wzruszających słów. Mimo tego, że bardzo przywiązaliśmy się do kolegów i koleżanek z Niemiec, musieliśmy wracać. Z żalem zamknęliśmy drzwi autobusu i rozpoczęliśmy naszą ośmiogodzinną podróż do domu… Teraz wracamy do rzeczywistości szkolnej i niecierpliwie oczekujemy na majową wizytę naszych gości z Seelze!

Barbara Bech

Gimnazjum nr 2 w Mosinie w Seelze zdjęcie grupowe

Napisano przez Redakcja GMP opublikowano w kategorii Aktualności, Mosina

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.