Pośrednictwo pracy oraz doradztwo zawodowe
Dyżury pośredników pracy oraz doradców zawodowych w Gminnym Centrum Informacji w Mosinie.
Aktywne poszukiwanie pracy
Gminne Centrum Informacji w Mosinie we współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Poznaniu realizuje projekt „MOBILNY URZĄD”, którego główną grupą odbiorców są osoby bezrobotne.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „Mobilny Urząd”, Poddziałanie 6.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Kolejne dyżury pośredników pracy oraz doradców zawodowych z Powiatowego Urzędu Pracy odbędą się w Gminnym Centrum Informacji w Mosinie (ul. Dworcowa 4, pokój nr 36):
- 13.12.2013
- 20.01.2014
- 18.02.2014
- 18.03.2014
- 16.04.2014
w godzinach od 09.00 – 13.00.
(w związku z planowanymi dyżurami pracownia komputerowa GCI jest nieczynna w godzinach 08:30 – 14:30)
Gminne Centrum Informacji NIE JEST filią Powiatowego Urzędu Pracy. Wszystkie formalności należy załatwiać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu.
Co należy zrobić by zarejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy?
Osoba, która zamierza skorzystać z usług Powiatowego Urzędu Pracy takich jak: pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe i informacja zawodowa, pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy, czy wziąć udział w szkoleniu musi zarejestrować się, we właściwym dla swojego miejsca zameldowania stałego lub czasowego, Powiatowym Urzędzie Pracy jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy.
W pięciu krokach
I KROK: Jak się zarejestrować:
1. Zgłosić się w godzinach pracy do Powiatowego Urzędu Pracy w Poznaniu (poniedziałek 7.30-15.00, wtorek-piątek 7.30-14.30)
2. W Urzędzie, w holu B należy pobrać:
* kartę rejestracyjną, którą należy czytelnie wypełnić
* imienne potwierdzenie do rejestracji zawierające numer oraz orientacyjny czas rejestracji.
Rejestracja dla wszystkich klientów Urzędu odbywa się w pokojach 6, 7, 8, 9 według określonej na potwierdzeniach godziny.
II KROK: Dokumenty konieczne do rejestracji – należy je obowiązkowo mieć przy sobie. Dokumenty obowiązkowe dla wszystkich ubiegających się o rejestrację (punkty 1-5):
1. dowód osobisty lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem ( w przypadku paszportu należy mieć dodatkowo poświadczenie o zameldowaniu i numer PESEL),
2. oryginał świadectwa ukończenia szkoły lub dyplom ukończenia uczelni wyższej,
3. oryginały dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje,
4. oryginały wszystkich świadectw pracy,
5. w przypadku osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy dodatkowo zaświadczenie o wysokości osiąganych wynagrodzeń brutto za poszczególne miesiące z wyłączeniem zatrudnienia w wymiarze co najmniej 1/2 etatu przypadającego przed dniem 01.01.1997r.
Osoby, które prowadziły pozarolniczą działalność gospodarczą dodatkowo:
• oryginały decyzji administracyjnych o wykreśleniu z rejestru działalności gospodarczej,
• zaświadczenie z ZUS potwierdzające okresy opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy.
Osoby, które pobierały rentę, świadczenie rehabilitacyjne, zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński lub zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego po ustaniu zatrudnienia dodatkowo:
• zaświadczenie z ZUS o okresach wypłacanej renty lub oryginały wszystkich decyzji o przyznaniu i odmowie wypłaty renty,
• oryginały decyzji o przyznaniu świadczeń rehabilitacyjnych lub zaświadczenie o wypłaconym świadczeniu rehabilitacyjnym wraz z kwotą podstawy,
• zaświadczenie o okresach wypłacanego zasiłku chorobowego, macierzyńskiego lub zasiłku w wysokości zasiłku macierzyńskiego wraz z kwotą jego podstawy,
Osoby, które były zatrudnione w ramach umowy-zlecenie, dodatkowo:
• zaświadczenie o okresie wykonywania pracy wraz z wyszczególnieniem dochodów i opłacanych składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy za każdy miesiąc osobno lub rachunek umowy – zlecenia lub druki ZUS RMUA.
III KROK – Obsługa formalna
Każda osoba bezrobotna i poszukująca pracy po zarejestrowaniu otrzymuje indywidualny terminarz wizyt, w którym wpisana jest data pierwszej wizyty z określeniem miejsca oraz godziną.
Formalna obsługa odbywa się w pokojach 12 i 13, gdzie osoby bezrobotne załatwiają sprawy związane z:
• uzupełnieniem dokumentów
• zgłoszeniami do ubezpieczenia zdrowotnego
• zmianą danych zawartych w aktach itp.
IV KROK – Pośrednictwo pracy
Więcej informacji na temat pośrednictwa pracy znajdziesz w zakładce http://www.pup.poznan.pl/kat/id/33
V KROK – Informacje dodatkowe
1. Legitymację ubezpieczeniową otrzymasz:
• na stanowiskach 7 i 8 w holu B Urzędu w godzinach od 8.00 do 14.00
2. Ważność legitymacji ubezpieczeniowej przedłużysz na wszystkich stanowiskach obsługi bezrobotnego:
• na stanowiskach obsługi w holu B
• w pokoju 12 i 13
• w Punkcie Informacyjnym w holu A
• w pokojach pośrednictwa pracy
3. Zaświadczenie dotyczące zarejestrowania w urzędzie uzyskasz:
• w pokoju 14 (hol A Urzędu) w godzinach od 8.00 do 13.00.
4. Podjęcie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej zgłosisz
• na stanowisku 7 i 8 w holu B.
Więcej informacji można uzyskać:
– pod numerem telefonu: 061 8345 679
źródło: http://www.pup.poznan.pl/art/id/2855