Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Jesienna moda w Starym Browarze w Poznaniu Wielkopolska Akademia Społeczno-Ekonomiczna w Środzie Wielkopolskiej - Akademia Nauk Stosowanych
Redakcja GMP | środa, 26 lis, 2014 |

Jak i gdzie wysyłać informacje prasowe?

Informacja prasowa jest głównym narzędziem reklamowym agencji PR i osób odpowiedzialnych za promocję w Internecie. Redaktor, który przygotowuje komunikat z pewnością liczy, że dotrze ona do jak największej liczby odbiorców i przyczyni się do zwiększenia zainteresowania daną marką czy produktem. W tym artykule podpowiadamy początkującym dziennikarzom internetowym, jak i gdzie wysłać informacje prasowe, aby zwiększyć szanse na publikacje.

Pierwszym krokiem redaktora powinno być stworzenie listy serwisów internetowych publikujących komunikaty prasowe i przygotowanie określonego budżetu, bowiem większość z portali publikuje materiały, ale za opłatą. W natłoku przeróżnych informacji, którymi zasypywane są redakcje trudno przebić się bez środków finansowych, zwłaszcza jeśli nasza firma jest mało znana. Nie oznacza to jednak, że w opcji darmowej nie uda nam się opublikować informacji. Niektóre portale, na przykład takie jak www.prasa24h.pl oferują bezpłatne publikacje przysługujące w określonym terminie (na przykład raz na 2 miesiące dla jednej firmy). Takich serwisów jest więcej, ale trzeba pamiętać, że informacja zazwyczaj będzie okrojona, na przykład bez grafiki lub aktywnego linku do strony www.

Publikacje za opłatą znacznie szybciej zostaną zrealizowane przez redakcje, a dodatkowo „wypuszczone” będą także w serwisach społecznościowych, np. na FB, a więc dotrą do znacznie większej grupy odbiorców. Wśród znanych portali prasowych polecamy między innymi rzecznikprasowy.pl czy centrumpr.pl funkcjonujące odpłatnie i darmowo, w zależności od wybranej opcji.

Na liście serwisów prasowych do wysyłki komunikatu oprócz mediów ogólnych powinny znaleźć się także portale specjalistyczne, wśród których znajdziemy czytelników zainteresowanych konkretną tematyką. Jako przykład można podać tutaj portal www.turystyka24h.pl umożliwiający promocję produktów turystycznych, wycieczek, itp. Przykłady znanych branżowych serwisów oferujących publikację artykułu sponsorowanego można mnożyć – na przykład ekliniki.pl (tematyka zdrowie i uroda, medycyna), szkolenia24h.pl (edukacja, kursy, biznes), budowlane24h.pl (budownictwo, nieruchomości, dom), czy e-konferencje.pl (sale biznesowe, hotele, imprezy firmowe).

Warto wspomnieć o serwisach, które pośredniczą w publikacjach informacji prasowych. Jednym z nich jest whitepress.pl – użytkownik, który zarejestruje się w tym systemie może wyszukiwać strony do publikacji według własnych kryteriów (z uwzględnieniem tematyki portalu, Page Rank serwisu czy liczba odsłon). Po wytypowaniu interesujących nas serwisów można przejść do dystrybucji komunikatów. Zanim jednak wyślemy swój materiał prasowy do konkretnej redakcji, powinniśmy przeczytać obowiązujący regulamin, ponieważ w ten sposób oszczędzimy czas nie tylko sobie, ale i osobie przyjmującej materiał. W regulaminie znajdziemy wszystkie potrzebne nam informacje – na przykład ile może być aktywnych linków, jaka powinna być objętość artykułu, w jakim formacie przygotować plik z tekstem czy grafiką, itd.

Wśród najczęściej popełnianych błędów przez początkujących pracowników agencji PR należy wymienić przede wszystkim masowy charakter wysyłania tekstów do wszystkich pracowników redakcji, bez sprawdzenia, kto redaguje dany dział. Przez to pani Wioletta, odpowiedzialna za dział „moda i uroda” musi codziennie odrzucać teksty o cemencie, motoryzacji czy wycieczkach, a pan Robert, który zajmuje się „działem sportowym” dostaje tekst o najnowszych trendach w modzie ślubnej czy o karmie dla psów. Takie zachowanie jest mało profesjonalne, a materiały w ten sposób przesyłane zawsze trafiają do kosza.

Dziennikarz wysyłający swoją informację prasową na ostatnią chwilę musi liczyć się z tym, że redakcja nie zdąży go opublikować, jeśli jest to przykładowo tekst o wydarzeniu, które odbędzie się w najbliższą sobotę.

Materiały prasowe powinny być również oryginalne, a przynajmniej modyfikowane w jakiejś części, gdyż wiele serwisów prasowych odrzuca informacje prasowe, które już wcześniej gdzieś zostały opublikowane.

Po wysłaniu tekstu do danej redakcji pozostaje już tylko czekać na zamieszczenie artykułu, a po ewentualnej publikacji wypada oczywiście podziękować, najlepiej droga mailową i w ten sposób zrobić pierwszy krok do budowania pozytywnych relacji z danym redaktorem.

Artykuł został przygotowany przez serwis informacyjny www.prasa24h.pl specjalizujący się w dostarczaniu aktualnych wiadomości, porad, recenzji i informacji z kraju i ze świata.

 informacje prasowe

Napisano przez Redakcja GMP opublikowano w kategorii Aktualności

Tagi:

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Skomentuj