Lexus GS – opinie o dynamicznej hybrydzie
Lexus GS jest hybrydą nie tylko ze względu na rodzaj napędu. Doskonale łączy w sobie kilka sprzeczności. Doskonale, bo sprzeczności te nie przeszkadzają sobie wzajemnie. Dopracowane do perfekcji, nawet najdrobniejsze detale sprawiają, że wszystko w tym samochodzie jest w sam raz.
Dwa oblicza Lexusa
Lexus GS jest autem dwóch obliczach. Na pozór – wyższa klasa średnia. Potrafi jednak przeobrazić się w zwinny i szybki samochód sportowy. Konstruktorzy zadbali o to, żeby dobrze sprawdzał się w każdych warunkach i zaspokajał potrzeby kierowców preferujących różne style jazdy.
Prędkość 100 km/h osiąga w niecałe 6 sekund (nominalnie 5,9s), przyspieszeniu nie towarzyszą żadne sensacje, nie ma mowy o wbijaniu kierowcy i pasażerów w fotel. Proces jest płynny, choć dynamiki mu nie brakuje – jak w doskonałym aucie sportowym.
Do tego – jak na limuzynę przystało, samochód jest wewnątrz bardzo cichy.
GS jest dość twardy, co podkreślają opinie na jego temat, ale nie pogarsza to komfortu jazdy. Przełączenie zawieszenia w tryb sportowy dodatkowo je utwardza i zmienia limuzynę w zaskakująco dynamiczny samochód.
Eco-driving
W modelu zadbano o wszystko, co jest ważne dla świadomego kierowcy.
Lexus GS jest ekonomiczny i ekologiczny:
– średnie spalanie w cyklu mieszanym to zaledwie 6l / 100 km – niezwykłe dla niemal dwutonowej limuzyny z maksymalną mocą na poziomie 345 kM,
– emisja dwutlenku węgla utrzymuje się na poziomie 186 g/km.
Klasyka i nowoczesność
Patrząc na bryłę samochodu, czy zaglądając do jego wnętrza, trudno na pierwszy rzut oka odkryć futurystyczne zapędy konstruktorów. Linia nadwozia jest nowoczesna, ale mocno klasyczna, lekkości dodają jej akcenty aerodynamiczne widoczne w zarysie sylwetki i detalach.
Wyglądem nie przyciąga spojrzeń – jest stonowany, a nawet dość zachowawczy przy całej swojej nowoczesności.
Podobnie wygląda wnętrze, w opiniach wielu kierowców uważane za nazbyt konserwatywne, jest przede wszystkim ponadprzeciętnie wygodne. Wszystkie zaawansowane funkcje (a jest ich w tym samochodzie naprawdę sporo) sprytnie poukrywano i zamaskowano, choć oczywiście z pozycji kierowcy są bardzo łatwo dostępne.
Podgrzewanie i chłodzenie foteli, panel sterowania z ekranem dotykowym – to właściwie standardy. Tym, co zachwyca w tym samochodzie (czym najczęściej zachwycają się kierowcy) jest rewelacyjny system nagłośnienia od Mark&Levinson.
Lexus GS opinie negatywne
Jedynym mankamentem, jaki zdaje się mieć Lexus GS – trochę to naciągane, bo w zamyśle konstruktorów GS nie jest przecież samochodem rodzinnym – wydaje się mało pojemny, typowy dla hatchback’ów bagażnik.
Reasumując: to przemyślana hybryda, i to nie tylko ze względu na napęd. Bez szkody dla jakości czy osiągów Lexus GS łączy cechy co najmniej dwóch typów aut w jednym. Projektując go, konstruktorzy sięgnęli szczytów swoich umiejętności, a precyzja wykonania stawia go w ścisłej czołówce samochodów tej klasy.