Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Redakcja GMP | poniedziałek, 1 wrz, 2014 | komentarze 3

Rusza budowa wiaduktu kolejowego na ul. Śremskiej w Mosinie

Od 19 września br. do października 2015 r. planowane jest zamknięcie przejazdu kolejowego na ulicy Śremskiej w Mosinie. Będzie to spowodowane budową wiaduktu kolejowego, który konsorcjum FCC Construccion SA realizuje w ramach modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Czempiń – Poznań. Obiekt powstanie w miejscu obecnego przejazdu kolejowego na ul. Śremskiej.

Prace związane z budową wiaduktu już się rozpoczęły, jednak do 19 września mogą być prowadzone bez konieczności wyłączenia tego fragmentu ulicy Śremskiej z ruchu kołowego.

Po tym terminie, ze względu na duży zakres prac, przejazd przez tory kolejowe w ciągu ulicy Śremskiej w Mosinie będzie niemożliwy.

Po licznych konsultacjach prowadzonych przez wykonawcę oraz Urząd Gminy w Mosinie ustalono, że w czasie prac objazd będzie odbywał się ulicami Leszczyńską, Leśną i Krosińską.

Od 19 września br. kierowcy, jadący ulicą Mostową od Ronda Budzyń, będą musieli na skrzyżowaniu ulic: Mostowa, Leszczyńska, Wawrzyniaka skręcić w ul. Leszczyńską. Dojadą nią do ul. Leśnej, i dalej do ulicy Krosińskiej, którą ponownie wyjadą na ul. Śremską.

Podczas ustalania optymalnego wariantu objazdu, Gmina Mosina wynegocjowała z wykonawcą, że przed zamknięciem przejazdu kolejowego na ul. Śremskiej położy on na ulicy Krosińskiej asfalt. To rozwiązanie zdecydowanie poprawi warunki przejazdu tą ulicą. Co ważne, ułożona nawierzchnia będzie służyć kierowcom jeszcze długo po zakończeniu prac.

Podczas prac zostaną wprowadzone także zmiany w ruchu pieszym i rowerowym. W tym przypadku Gmina Mosina wynegocjowała z wykonawcą rozwiązanie umożliwiające pieszym i rowerzystom przejścia przez tory, przez cały okres prowadzenia prac. FCC Construccion SA wytyczy, oznakuje i zabezpieczy tymczasowe przejście, które umożliwi pokonanie pieszym i rowerzystom terenu robót.

Po zakończeniu prac pociągi będą pokonywały ten fragment magistrali kolejowej na wiadukcie. Natomiast ruch samochodowy, pieszy i rowerowy będzie odbywał się pod torami, czyli jakby w tunelu.

plan objazdów w związku z zamknięciem przejazdu

plan objazdów w związku z zamknięciem przejazdu

Oprócz w/w objazdu Gmina Mosina planuje uruchomić kolejne. Są one jednak uzależnione od zakończenia prac na ul. Gałczyńskiego. Informacje na ten temat pojawią się, kiedy tylko będzie możliwe ich uruchomienie.

Podczas prac na odcinku Czempiń – Poznań kompleksowo zmodernizowana zostanie nawierzchnia torowa oraz sieci trakcyjnej na odcinku około 32 km. Na terenie Gminy Mosina zlikwidowane zostały dwa przejazdy kolejowe: w Krośnie na ul. Rzemieślniczej i w Nowinkach na ul. Dębowej. Z kolei w Nowinkach realizowane jest przejście podziemne pod ul. Wierzbową.

Po zakończeniu wszystkich prac inwestycyjnych, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu pociągu osobowego z Czempinia do Poznania potrwa zaledwie 35 minut.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec przyszłego roku. Koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań” to 940,16 milionów złotych, z czego 667,16 milionów złotych pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Napisano przez Redakcja GMP opublikowano w kategorii Mosina

Tagi:

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (3)

  • BLEDNA INFORMACJA
    wtorek, 14 paź, 2014, 20:30:12 |

    CZYTALEM W INTERNECIE ZE RUSZYLA W MOSINIE BUDOWA TUNELU POD TORAMI. BYLEM 10 PAZDZIERNIKA 2014 I NIE WIDAC ZEBY CO KOLWIEK ROBIONO. Z TEGO CO SIE ORJETUJE TO MILO TO BYC ZROBIONE 2005,2010. BYLY PRZEZ PKP ROZWIESZANE PLAKATY KTORE SZYBKO MIEDZY ZNIKNELY. CIENKO WIDZE TE CALE ROBOTY KOLEJOWE MIEDZY MOSINA A LUBONIEM.

  • aabgrx5
    piątek, 20 lut, 2015, 13:55:22 |

    jak te prace mogą szybko iść jak tam pracowało tylko 5-ę do 8 pracowników. W takim tempie do 2025 prace sie nie zakonczą.

  • Adam.P
    sobota, 21 mar, 2015, 20:30:24 |

    To jest Polska właśnie – puścili objazd ludziom pod oknami, a niech sobie jeżdżą tiry i osobówki, tym k…wom w biurach to przecież nie przeszkadza, poza tym to na tym objeździe chyba nawet polna droga jest w zamian powinni objazd dostosować np wylać wcześniej asfalt ale nie inwestorowi szkoda kasy bo na basen nie starczy tudzież na nowego merca dla kochanki… Współczuję wszystkim mieszkańcom z tego objazdu chcieli mieć spokój a mają ruch pod samym domem

Skomentuj