Czytelnicy GMP | poniedziałek, 8 Gru, 2014 |

Dobra hurtownia a sukces sklepów RTV/AGD

Rynek RTV/AGD jest drapieżny. Nie tyle mnogość marek poraża konsumenta, co raczej mnogość punktów sprzedaży, w których produkty te są dostępne.

Konkurencja nie śpi

Na ogół bowiem sklepy oferują asortyment mniej więcej ten sam, a ceny wahają się nieznacznie. Porównując kilkadziesiąt ofert z zestawienia dokonywanego na takich witrynach jak Ceneo czy Skąpiec, okazuje się, że między opcją najdroższą a najtańszą różnica nie przekracza 10 proc. Dla klienta nie ma to aż tak potężnego znaczenia. W dużej mierze nawet ułatwia mu zakupy: z tego, czego nie znajdzie w najbliższym sklepie czy w sieciowym markecie z elektroniką, nie musi rezygnować – wystarczy, że przeszuka sieć. Zdecydowane większe znaczenie ma to dla osób prowadzących sprzedaż sprzętu RTV/AGD. Przed konkurencją i twardymi warunkami, jakie stawia rynek, nie sposób skutecznie się chronić.

Jak odnieść sukces?

Jak w ogóle utrzymać się na powierzchni, handlując czymś tak niepewnym, wymagającym i zmiennym jak współczesna elektronika? Jak utrzymać się zwłaszcza w sytuacji, w której nie reprezentujemy znanej, zagranicznej sieci, lecz musimy mieć własny wkład finansowy i własne układy?

Kluczem do sukcesu jest po pierwsze pomysł, po drugie logistyka, po trzecie – partner. Dla sklepu ze sprzętem tym ostatnim będą hurtownie RTV/AGD (np. hurtownie online, takie jak awanet.pl). Dobra hurtownia to oczywiście taka, która ma racjonalne ceny, jednak bardzo często jeszcze istotniejszym aspektem jest sprawność ich funkcjonowania. Jeżeli za „najtańszym” idzie również „najmniej rzetelny”, współpracy tego rodzaju lepiej nie podejmować. Dobrze przed decyzją wykonać kilka telefonów, sprawdzić fora internetowe itd. Warto zwrócić uwagę także na to, czy hurtowania, na którą się zdecydujemy, oferuje możliwość zintegrowania się z jej asortymentem w ramach sprzedaży online (zintegrowania, czyli bezpośredniego proponowania na swojej stronie produktów znajdujących się w hurtowni).

Zadbaj o logistykę

Poza hurtowniami RTV/AGD, dla sklepów z elektroniką istotna jest sprawna logistyka. Konsumenci, szczególnie ci wybierający zawsze lub prawie zawsze opcję zakupów online, chcą mieć swój produkt dostarczony jak najszybciej i – oczywiście – bez żadnych problemów. To samo dotyczy zresztą zakupów na miejscu, w sytuacji, w której klient technicznie nie ma jak zabrać do domu swojej nowej lodówki. Dlatego wybór firmy kurierskiej to ważny element, zwłaszcza że opóźnienia w przesyłce rzucają cień nie na dostawcę, a na sprzedawcę. Warto mieć zorganizowany własny transport – choć oczywiście wiąże się to z dodatkowymi wydatkami operacyjnymi.

Zasadniczo jednak, handlując RTV/AGD (a zwłaszcza zaczynając taką współpracę), trzeba zdawać sobie sprawę, że nie będzie łatwo. Najlepiej, tak naprawdę, jako sklep trafić w niszę i wyspecjalizować się w jednym rodzaju produktów.

lodówka ikona

lodówka ikona

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 9.4/10 (Głosujących: 17)
Dobra hurtownia a sukces sklepów RTV/AGD, 9.4 out of 10 based on 17 ratings
Napisano przez Czytelnicy GMP Posted in Aktualności

Skomentuj