Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Czytelnicy GMP | poniedziałek, 2 mar, 2015 |

Jak stworzyć dobrą ulotkę reklamową

Ulotka reklamowa to jedna z najstarszych form promocji i marketingu, która mimo upływu lat i rozwoju nowych technologii, cały czas jest masowo stosowana. Zobacz co zrobić aby ulotka reklamowa Twojej firmy nie wylądowała od razu w koszu.

Główne ulice dużych miast jak Warszawa, Łódź czy Poznań, toną często w ulotkach, a chyba każdy z nas nie raz otrzymał na ulicy ulotkę i pewnie każdemu z nas zdarzyło się wyrzucić taką ulotkę do najbliższego kosza na śmieci. Mimo tego sama obecność ulotek świadczy o tym, że dla wielu firm nadal jest to efektowna forma promocji, która pozwala na zdobycie nowych klientów. Dziś zastanowimy się nad tym jak stworzyć ulotkę, która przyciągnie uwagę potencjalnego klienta i nie skończy momentalnie w śmietniku.

Zalety i wady ulotek reklamowych

Ulotki reklamowe mają kilka istotnych zalet, które sprawiają, że cały czas jest to aktualna forma promocji dla wielu firm. Ulotki, nawet kolorowe, są obecnie stosunkowo tanie i szybko możemy zamówić druk ulotek, nawet w dużych nakładach. Takie zamówienia realizuje obecnie prawie każda drukarnia. Jest to również idealne narzędzie do informowania potencjalnych klientów o aktualnych promocjach czy zmianach w naszej ofercie. Musimy jednak pamiętać również o wadach tego narzędzia reklamowego. Największym minusem jest oczywiście mnogość ulotek i trudność z wyróżnieniem się w gąszczu druków reklamowych. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że bardzo trudno jest sprawdzić skuteczność ulotek.

ulotka reklamowa

Pierwszy krok – grupa docelowa

Pierwsze pytanie na jakie musimy sobie odpowiedzieć to, do kogo skierowana jest nasza ulotka? Zależnie od tego czy kierujemy naszą ofertę do ludzi młodych czy też starszego pokolenia powinniśmy dobrać nie tylko odpowiednią szatę graficzną ale także język naszej ulotki. Osoby młode mają często dużo większą swobodę posługiwania się internetem, na ulotkach skierowanych do tej grupy warto więc wyeksponować adres naszej strony czy kontakt e-mail. Z kolei osoby starsze taka forma kontaktu może zniechęcać, warto więc zachęcić do kontaktu bezpośredniego lub telefonicznego (zależnie od modelu biznesowego naszej firmy). Określenie pożądanej grupy odbiorców naszych usług powinno być więc pierwszy krokiem przed zaprojektowaniem ulotki.

Przy projektowaniu ulotki wiele zależy także od tego, jaki produkt czy usługę oferujemy. Warto jednak zastanowić się czy nasze ulotki reklamowe mogą w jakiś sposób odnieść się do miłych wspomnień z życia osobistego ich odbiorców. Prostym przykładem takich działań może być na przykład zaprojektowanie ulotki w postaci pocztówki z wakacji czy kartki ze świątecznymi życzeniami. Takie pozytywne skojarzenie może sprawić, że nasza ulotka nie wyląduje od razu w koszu.

Najważniejsze elementy ulotki

Nagłówek to podstawowy element każdej ulotki. To on najczęściej przyciąga wzrok klienta i ma szansę go zainteresować. Warto wykorzystać tu jakieś zabawne bądź prowokacyjne hasło. Pamiętaj też, że ulotka to nie wizytówka i podawanie nazwy firmy w nagłówku nie jest konieczne.

Oprawa graficzna to kolejny bardzo istotny element przy projektowaniu ulotki. „Zbyt wiele kolorów i zdjęć może przytłoczyć odbiorcę i sprawić, że ulotka będzie nieczytelna. Lepiej wykorzystać jeden motyw graficzny z krótkim tekstem. Warto za to poeksperymentować z wielkością i rodzajem czcionek” powiedział nam projektant z jednej z poznańskich drukarni Letica.pl.

Pamiętaj również o drugiej stronie ulotki. Jest to dodatkowe miejsce, które możesz wykorzystać na przykład na umieszczenie kuponu promocyjnego (dodatkowo zwiększa to szansę, że klient zachowa ulotkę), mapki ze wskazówkami dojazdu czy rekomendacje innych klientów. Jeśli zdecydujesz się na umieszczenie na ulotce kuponu promocyjnego czy rabatowego to pamiętaj, aby jasno określić warunki promocji i czas jej obowiązywania.

Na koniec pamiętaj także, żeby Twoja ulotka zawierała dokładne i aktualne dane kontaktowe. Gotowy projekt koniecznie pokaż kilku osobom, taka ocena z zewnątrz może być bardzo przydatna, a często pozwala także wyłapać błędy, których sami nie widzimy.

Napisano przez Czytelnicy GMP opublikowano w kategorii Aktualności

Tagi:

Skomentuj