Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Redakcja GMP | poniedziałek, 15 cze, 2015 | komentarzy 19

Mosina ma szansę na kolejną „schetynówkę”

Mieszkańcy Czarnokurza liczą na szybkie i konkretne decyzje burmistrza.

http://www.poznan.uw.gov.pl/…/ostateczna_lista_rankingowa_0…
Mosina ma szansę na kolejną „schetynówkę”. Tym razem z rządowego programu budowy ulic dofinansowana zostanie budowa ulic na naszym osiedlu.

Są to ulice: Czarnokurz, Świerkowa i I etap budowy ulicy Chopina. Środki pochodzą z oszczędności po przetargowych uzyskanych z programu NPPDL.
Gmina Mosina otrzymała informację z Urzędu Wojewódzkiego o pierwszej transzy dotacji w kwocie 82.000zł.
Ta długo oczekiwana inwestycja może doczekać realizacji tylko w przypadku przyjęcia w/w środków przez burmistrza gminy Mosina.

Projekt budowy ulic uzyskał wysoką notę rankingową i znajduje się na 32 pozycji, tuż pod inwestycjami zakwalifikowanymi przez komisję wojewody.

Panie burmistrzu Przemysław Mieloch mieszkańcy Czarnokurza liczą na szybkie i konkretne decyzje!

www.poznan.uw.gov.pl

poznan.uw.gov.pl

nowe nawierzchnie Mosina ul. skrajna - schetynówka

nowe nawierzchnie Mosina ul. skrajna – tzw. schetynówka

Napisano przez Redakcja GMP opublikowano w kategorii Aktualności, Mosina

Tagi:

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (19)

  • p
    piątek, 12 cze, 2015, 18:07:53 |

    jest tam też ostateczna lista zakwalifikowanych projektów, Mosinie brakowało bardzo niewiele punktów, środki były na 26 dróg, my zajęliśmy 26 miejsce: http://www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/lista_zakwalifikowanych_wnioskow_o_dofinansowanie_zadan_2015.pdf

  • p
    piątek, 12 cze, 2015, 18:08:22 |

    przepraszam, my zajęliśmy 32 miejsce ;-)

  • stary mieszkaniec
    piątek, 12 cze, 2015, 20:12:28 |

    Z próżnego i Salomon nie naleje!

  • kask
    sobota, 13 cze, 2015, 0:17:35 |

    Dotacja jest pewna, a wcześniej podobnie odbywały się inne projekty z tego funduszu. I te prawie 3 MLN, które mogliśmy otrzymać przepadną.. to jest ta nowa jakość rządzenia? brak ambicji i polotu! Specjaliści od pozyskiwania środków zewnętrznych… ciekawe czy będzie taka zachowawczość przy budowaniu basenu za 12 mln…

  • stary mieszkaniec
    sobota, 13 cze, 2015, 16:10:58 |

    Właśnie piszesz mogliśmy, a skąd ta pewność, a jak nie to co? Chyba zdajesz sobie sprawę że odcinek do budowy to 2,1 km, procedura przetargowa jest długa, więc gmina mogłaby nie skończyć zadania do końca roku, a wtedy dofinansowanie by przepadło i całą inwestycję trzeba by sfinansować ze środków własnych. Dobrze że to nie ty podejmujesz decyzje.

  • Gość
    sobota, 13 cze, 2015, 21:38:49 |

    @ kask, Polot to Ty masz. Weź se polotej

  • orient
    niedziela, 14 cze, 2015, 0:56:32 |

    Może więcej dyskusji w tym temacie? bo jak widać na tym i na innych przykładach władza po wygranych wyborycach zrobiła sobie wakacje i ma jak zwykle w dupie nas mieszkanców jak i dbanie o dobro gminy.

  • stary mieszkaniec
    niedziela, 14 cze, 2015, 11:03:26 |

    @ orient ;;; Może mniej emocji, bo jak widać po Twoim wpisie tych nie brakuje. Kto Ci zabrania dyskutować?. Dyskutować można mając argumenty, a tu lista ogłoszona kasy brak i co dalej. Widzisz konkretne rozwiązanie podziel się z mani.

  • orient
    poniedziałek, 15 cze, 2015, 11:53:33 |

    Przepraszam za ton, już się poprawiam. Po Twoich wpisach można zauważyć, że jesteś przedstawicielem mosińskiej władzy albo mocno z nimi trzymasz. Jeśli to nie problem to podziel jaka jest Twoja rola w tejże władzy. Problemem jest widoczny brak jakichkolwiek działań zmierzających do poprawy warunków bytowych mieszkańców gminy ze strony urzędujących pracowników. Z tego co pamiętam obrywało się za to mocno poprzednikom… nawet bardzo mocno. Teraz jest cisza tak jakby nic złego się już u nas nie działo. Ale z tego co pamiętam wtedy były inicjatywy i naprawdę dużo projektów, sprawy gminy były prowadzone silną i zdecydowaną ręką. Teraz zwracam uwagę na brak zaangażowania następców, bo jak widać poza wbijaniem kija w mrowisko nic innego nie potrafią oni robić. Mam nadzieję, że się myle i zaczniemy zauważać jakieś nieporpagandowe ale rzeczywiste sukcesy włodarzy gminy. I oto proszę, a ten temat, którego przyznam dokładnie nie znam jest w zasadzie jednym przykładem z wielu jakie można znaleźć m.in tutaj, bo jak też zauważyłem reszta stron internetowcyh jest zwykłą tubą propagandową obecnych władz, które ujmę to brzydko, w widoczny sposób oddelegowała do pracy kilku swoich internetowych troli, których zadaniem jest prowadzenie dyskusji o tym jaka to u nas jest wspaniałą kraina mlekiem i miodem płynąca.

  • stary mieszkaniec
    poniedziałek, 15 cze, 2015, 16:23:58 |

    @ orient ::: Słaby z Ciebie obserwator. Nie zauważyłeś że też wypowiadam się też w sprawach dotyczących Puszczykowa mino że jestem od urodzenia mieszkańcem Mosiny i tyle jestem związany z mosińską władzą. Jako normalny obywatel i internauta odnoszę się do poszczególnych tematów i tyle. Narzekasz na brak widocznych działań władz gminy. Są one przekazywane w Informatorze Mosińskim oraz na stronie urzędu oraz BIP-Mosina ( napiszesz że to propaganda, Twój problem) . Wspominasz że poprzednicy mieli więcej inicjatywy i sprawy gminy były prowadzone silną i zdecydowaną ręką. Masz rację, powiem więcej nawet zbyt. Oto przykłady :http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/484053,mosina-spalarni-opon-nie-bedzie-sukces-mieszkancow,id,t.html
    http://www.wedkuje.pl/wedkarstwo,protest-przeciwko-sprzedazy-zakola-warty,58581
    http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/665697,mosina-przegrala-sadowy-spor-o-grunty-z-fundacja-habitat-for-humanity,id,t.html
    i słusznie im się obrywało, bo były prowadzone ze szkodą i wbrew społeczności . Wskaż gdzie władza wbija kij w mrowisko. Jeśli dostrzegasz teraz mniej dyskusji to moim zdaniem właśnie brak tych troli starej ekipy. Wskaż też przy okazji gdzie są takie teksty które mówią o tym że, obecnie gmina lub Mosina to kraina mlekiem i miodem
    płynąca.
    Pozdrawiam :)

  • orient
    poniedziałek, 15 cze, 2015, 19:00:10 |

    ” ( napiszesz że to propaganda, Twój problem)” – jeśli nie zauważyłeś to właśnie napisałem wcześniej. Oba źródła, które natomiast podałeś właśnie są nieobiektywne. Ponieważ tutaj władza zawsze będzie kwiatkami ozdabiać. A gdzie władza wbija kij w mrowisko? przykład blog Pana Kasprowicza i niejednokrotnie na czasmosiny. Zresztą widze, że od kiedy przejęto władze przez opozycjonistow to nagle nikt już nie jest zainteresowany sprawami mieszkańców, a jeśli już to bardzo szczątkowo. Jedyne co chciałem wskazać to brak zaangażowania, i może w ten sposób zmotywować do działania ponieważ zależy nam Wszystkim na dobrze gminy. Zauważam pewną oczywistość, i prawdę powiedziawszy nie mam ochoty nic Ci wskazywać tylko zachęcić to większego działania jeśli jesteś z władzą związany. Bo z tego co czytam to widać, że jesteś ich takim prawym obrońcą, nie napiszę tubą propoagandową bo się jeszcze obrazisz, a to nie o to chodzi :). Również pozdrawiam!

  • stary mieszkaniec
    poniedziałek, 15 cze, 2015, 20:24:36 |

    @ orient ::: Rozbawiłeś mnie ostatnim zdaniem. Co do obiektywności przytoczonych linków masz prawo mieć swoje subiektywne, prezentowane zdanie, lecz to są fakty, a z nimi się nie dyskutuje. Popracuj trochę nad logiką i gramatyką zanim następnym razem coś napiszesz i tu się nie masz o co obrażać.

  • ela
    piątek, 19 cze, 2015, 14:59:37 |

    Orient masz rację. Totalny marazm a Burmistrz tylko po spotkaniach biega i różne obietnice składa. W sobotę na pikniku firmy Rohr dużo nie brakowało a właścicieli spółki po rękach by całował aż czułam się zażenowana. Mosiną władają teraz dwaj faceci bez jaj.

  • Gość
    piątek, 19 cze, 2015, 19:27:53 |

    Czy poprzednicy je mieli???
    A może Biedroń byłby lepszy?

  • ela
    piątek, 19 cze, 2015, 20:43:26 |

    Nie dyskutujemy o poprzednikach. Byli – minęli. Poczytaj Anonimie program Burmistrza w Czasie Mosiny nr 2(12)2014 pkt III … nie będziemy rezygnować ze starań o wsparcie dla programów inwestycyjnych i obejrzyj Teleskop o 22.00. Nasuwa się przysłowie „obiecanki..a głupiemu radość. Poza tym, coś mi sie nie zgadza w wypowiedzi p. Mielocha. Jeżeli Gmina w tym roku składała wniosek o dofinansowanie, to w budżecie były chyba zaplanowane środki finansowe na to zadanie.Po co w tej chwili konieczna jest zgoda Rady. Nie śmiem posądzać nowej władzy o małostkowość, ale jakoś samo sie to nasuwa. Na tym osiedlu mieszka poprzednia Burmistrz i sądzę, że żadnych inwestycji tam nie będzie.

  • Gość
    piątek, 19 cze, 2015, 22:50:17 |

    Gdzie i kiedy ktoś wystąpił o zgodę Rady?
    http://czasmosiny2.pl/wp-content/uploads/2015/06/samorz%C4%85d104.pdf
    Podpisanie umowy dotacyjnej nie jest równoznaczne z posiadaniem zarezerwowanych środków na dany cel. Zamawiający musi mieć bowiem fizycznie zabezpieczone w budżecie środki finansowe w wysokości zaplanowanego zobowiązania. Niewystarczające będzie posiadanie jedynie zabezpieczenia środków w formie zapisu w planie przy jednoczesnym braku faktycznego pokrycia finansowego w określonej wysokości!

    Całkowite szacunkowe koszty wykonania inwestycji(kwalifikowane i niekwalifikowane z kosztorysów inwestorskich wynoszą około 7,3 mln
    zł a kwota dofinansowania opiewa na 2999 400,00zł
    a planowana przez Wojewodę Wielkopolskiego w ww
    piśmie wynosi 82 001,00zł= 3,5%
    Czy w tej sytuacji jest możliwe wykonanie jakiejś obietnicy? Starania są lecz czy możliwe w tym przypadku( tej inwestycji) do realizacji.

  • stary mieszkaniec
    sobota, 20 cze, 2015, 15:49:01 |

    @ ela ::: Piszesz ” Nie dyskutujemy o poprzednikach” jednak to oni 12. 11. 2014r w budżecie przygotowali takie środki na tą oczekiwaną inwestycję w wysokości 1200 000 zł
    Wiedząc że koszt szacunkowy wynosi 7 200 000zł,
    a więc brakuje 5 000 000 zł Dlatego Rada jednogłośnie zdjęła 1 100 000zł bo komu zabrać taką kwotę. Z dofinansowania wpadłoby 2 999 400zł( o ile, a jednak jak się okazuje nie)
    Więc tu właśnie Ci dwaj faceci(jak piszesz)bez jaj. Ul Chopina, to ulica lokalna, niestety nie ma wpływu na poprawę komunikacji w całej Mosinie i oczywistym wyborem między Chopina a tzw. „czerwonką” Projekty zachowują ważność i będą realizowane ze środków
    gminnych w wolniejszym tempie.
    . Władze samorządowe pragną zachować potencjał
    finansowy na budowę „czerwonki”,której budowa
    wstępnie planowana jest na rok 2016
    Właśni tym udowadniają że je mają.

  • stary mieszkaniec
    sobota, 20 cze, 2015, 21:32:13 |

    @ ewa ::; Jeszcze jedno Piszesz ” Jeżeli Gmina w tym roku składała wniosek o dofinansowanie, to w budżecie były chyba zaplanowane środki finansowe na to zadanie.Po co w tej chwili konieczna jest zgoda Rady”. Jeśli by gmina dostała tą dotacje nie jako rezerwowa to i tak Rada musiałaby zmienić budżet Bo środków na tą inwestycję było 11 12 2014 — 1 200 000zł( i tak za mało) a 29 01 zdjęto 1 100 000 zł Ale to już gdybanie.

  • Muniek
    niedziela, 21 cze, 2015, 14:26:24 |

    @ ela ::: Jeżeli gmina składałaby wniosek w tym roku to jak znalazła się na niej ( patrz zał ne 2 )27 11 2014r
    http://www.poznan.uw.gov.pl/system/files/zalaczniki/ostateczna_lista_rankingowa_0.pdf

Skomentuj