Otwarcie tunelu na Śremskiej!
30 października 2017 r. to z pewnością jeden z ważniejszych dni dla mieszkańców Mosiny – długo oczekiwany przejazd wiaduktem na ul. Śremskiej od dzisiaj jest już możliwy.
Dwupoziomowe skrzyżowanie zapewnia bezkolizyjny przejazd pociągów i samochodów w Mosinie, co zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Długość wiaduktu – 48 m i wysokość 4,6 m umożliwia przejazd również samochodów ciężarowych.
Wiadukt w Mosinie został wybudowany w ramach przebudowy linii E 59 między Czempiniem a Poznaniem. Przypomnijmy, że można już korzystać z wiaduktów w Poznaniu – Dębcu i Łęczycy, a w ramach modernizacji linii E 59 na trasie z Poznania do Czempinia zostały gruntownie przebudowane tory, osiem stacji i przystanków osobowych, zamontowano nową sieć trakcyjną i nowy system sterowania ruchem pociągów. Finał wszystkich prac zaplanowano na koniec listopada 2017 r., a po ich zakończeniu pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, co skróci czas przejazdu z Poznania do Czempinia do 35 minut.
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu POIiŚ „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III, odcinek Czempiń – Poznań” (Faza II). Koszt modernizacji odcinka Poznań – Czempiń to ok. 808,9 mln, z czego ponad 586,6 mln to fundusze unijne.
Od dzisiaj możliwy jest ruch kołowy. Piesi mogą pokonywać tę trasę już od pewnego czasu. Chodnik znajduje się po lewej stronie, prawa strona – to przejście techniczne. Brakuje ścieżki czy pasa ruchu dla rowerów. Jak twierdzi inwestor, wszelkie udogodnienia będą leżały już w gestii zarządcy drogi. Ponadto, trzeba poczekać jeszcze miesiąc na zakończenie prac związanych z odwodnieniem – ulica Śremska jest częściowo zamknięta, dojazd do tunelu możliwy jest od ul. Kolejowej.
Jak przyznaje inwestor, przedłużające się prace spowodowane były tym, iż w 2015 roku PKP PLK zmuszone było rozwiązać umowę z poprzednim wykonawcą. Wprowadziło to wiele zawirowań, udało się jednak je pokonać i w ciągu dwóch ostatnich lat prace nabrały tempa.
Na uroczystym otwarciu głos zabrał także poseł Bartłomiej Wróblewski: „Wiemy, że mieszkańcy Mosiny bardzo na tę inwestycję czekali (…) serdecznie dziękuję zarządowi PLK a także dyrektorowi Pawłowi Neumannowi”. Burmistrz Jerzy Ryś powiedział na koniec: „Jestem wzruszony momentem, że dochodzimy do tej chwili – ponad trzy lata (…) wreszcie dobiegają końca. Dziękuję wszystkim, którzy byli zaangażowani w to przedsięwzięcie, a przede wszystkim mieszkańcom za to, że byli cierpliwi i byli w stanie doczekać do tego momentu”.
Rzeczywiście – mieszkańcy Mosiny są chyba najbardziej zadowoleni z dobiegającego końca inwestycji, jednocześnie jednak – najbardziej nią zmęczeni. Wielu z nich wciąż jeszcze czeka na zakończenie robót i rozwiązanie problemów, z którymi muszą się borykać wskutek trwającej budowy. Mamy nadzieję, że wszelkie niedogodności zakończą się już niebawem i wszyscy będziemy mogli podróżować szybko, bezpiecznie i mieszkać komfortowo. Wszak takie było założenie całej inwestycji…
Tagi: Bartłomiej Wróblewski, gmina Mosina, inwestycje, Jerzy Ryś, PKP, tunel drogowy
Wasze komentarze (9)
Lepiej późno niż wcale :)
Nie za bardzo rozumiem, z czego wynika ten entuzjazm. Jeszcze dużo wody w kanale upłynie zanim odcinek ten będzie spełniał swoje zadanie tj. odciążał Mosinę z ruchu pojazdów. Miejmy nadzieję, że remont ulicy śremskiej i budowa odwodnienia to nie będzie kolejne kilka lat.
O proszę, już zapomniałem, że tam była droga :)
Ponad 3 lata, a otwarcie z taką pompą jakby było się czym chwalić, już nie mówiąc o zamkniętej ul. śremskiej … dno
Co poniektórzy mają bardzo słabą pamięć. Problem z tunelem jest wynikiem złego planu zatwierdzonego przez ekipę Springer – Krzyżanowski.Obecny burmistrz dostał sprawę w spadku i tyle. No ale i tak wszyscy krytykują , bo jak zwykle jest źle.
zgadzam się. to jak zwykle źle w tyłkach. Patrzcie jak wyglądają fakty a nie obrzucajcie wszystkich błotem. Może taki artykuł na łamach GMP na temat – dlaczego z tunelem na Śremskiej jest taki problem?
Sięgnijmy do korzeni.
Możesz podać konkrety co do tego planu? w międzyczasie PKP PLK wyrzuciło firmę FCC. Czy to też szło przewidzieć wcześniej? budowa tunelu ciążyła wszystkim, a w szczególności mieszkańcom i przedsiębiorcom.
Podasz konkrety tego planu? chętnie się z nim zapoznam. Maniek przewidziałeś wyrzucenie przez inwestora firmy FCC? Przecież PKP PLK nie miało połowy planów co do budowy tego tunelu jak i innych obiektów. Jedna wielka improwizacja.
@Maniek
Proszę zatem opowiedzieć, kto i kiedy opiniował i zatwierdzał koncepcje oraz projekty wiaduktu kolejowego na ul. Śremskiej. Może jeszcze jakieś linki do dokumentacji projektowej, jeśli takowe z tamtych lat jeszcze istnieją…