Wiadukt w Łęczycy otwarty dla ruchu kołowego!
Dobra wiadomość dla wszystkich podróżujących do Poznania: w dniu dzisiejszym na wiadukt w Łęczycy został skierowany ruch kołowy!
Węzeł komunikacyjny w Łęczycy
Przypomnijmy – w Łęczycy powstają dwa wiadukty drogowe: jeden nad linią kolejową, drugi nad przedłużeniem ul. Krętej. Pod koniec tego przedłużenia powstaje pętla autobusowa, a ul. Kręta zostanie włączona do drogi nr 430 przez nowe rondo, które pozwoli na bezkolizyjny i płynny ruch na odcinku Poznań – Mosina.

wiadukt w Łęczycy, źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Szczegóły inwestycji
Węzeł drogowy w Łęczycy wybudowany został w ramach projektu POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III, odcinek Czempiń – Poznań”. Wiadukt drogowy został wybudowany nad ulicą Krętą i prowadzi z Łęczycy do Lubonia. Wiadukt kolejowy powstaje nad linią E59. Powstała tutaj także zatoczka autobusowa, bezkolizyjna ścieżka rowerowa oraz chodniki.
Wszystko wskazuje na to, że podróżować w kierunku Poznania będziemy szybciej i bezpieczniej. Nowoczesne dwupoziomowe skrzyżowanie zastąpi dotychczasowy przejazd drogowo-kolejowy. Koszt wiaduktu to ponad 428 mln zł.
Prosimy o ostrożność
Wraz z uruchomieniem wiaduktu zmienia się organizacja ruchu w jego obrębie – prosimy o zachowanie ostrożności.
Tagi: Droga nr 430, inwestycje, Luboń, Łęczyca
Wasze komentarze (7)
Świetna wiadomość, a kiedy wiadukt w Mosinie? Przypominam, że ta inwestycja ruszyła długo wcześniej.
@as
Jest dokładnie odwrotnie w chronologii budowy tych dwóch obiektów! Proszę o trochę wysiłku i sprawdzenie, czy przypadkiem nie okłamujemy bliźnich swoimi wywodami.
Budowa wiaduktu kolejowego nad linią E59 w Łęczycy ruszyła wiosną 2014 roku. Pod koniec czerwca 2014 roku trwała już budowa tego wiaduktu:
http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/3481107,leczyca-wstrzymano-halasliwa-budowe-wiaduktu-kolejowego-zdjecia,id,t.html
Jeszcze pod koniec lutego 2014 roku przejazd na ul. Śremskiej w Mosinie funkcjonował normalnie (patrz załączone zdjęcia w materiale Głosu Wielkopolskiego). W tym czasie pisano na temat tunelu na Śremskiej w Mosinie:
http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/3347081,tunel-pod-torami-kolejowymi-w-mosinie-budowa-ruszy-w-tym-roku,id,t.html
Z Mosiny odeszła firma hiszpańska FCC, co spowodowało ogromne perturbacje wykonawcze i przesunięcia terminów wykonania obiektu na ul. Śremskiej.
I tyle w tym temacie!
No i co to dało, koniec korków tutaj, więcej kawałek dalej. Teraz wszyscy czekają przy przejeździe kolejowym przez co blokowana jest cała ulica i następuje paraliż komunikacyjny, Wielki wiadukt za ogromne pieniądze a dalej jeszcze większy korek niż wcześniej przez debilny rozwiązania, które można było zmienić już dawno temu.
Co to za zwyczaj w tym regionie otwierania niedokończonych i jeszcze w trakcie budowy inwestycji.
Ale z tym „koniec korków” to niestety nie jest prawda… 🙁
Polska to jednak kraj absurdów. I tak trzeba czekać na przejazd pociągu kawałek dalej. Inwestycja za miliony chyba efektów żadnych.
Co z tego ze jest wiadukt przy lasku jak kawalek dalej, ci ktorzy chca skrecic do lubonia blokuja przejazd(do poznania lub w kierunku puszczykowa,mosiny). Natomiast kawalek dalej w leczycy jest genialne krzyzowanie dzieki ktoremu sa zawsze korki (jak nie ma swiatel to ruch sie odbywa plynniej , ale problemy na wjazd maja od strony leczycy )….