Awaria sprzętu AGD – gdzie szukać rzetelnego fachowca?
Urządzenia gospodarstwa domowego niestety są awaryjne, ale pojawienie się usterki nie oznacza, że od razu trzeba kupować nowe. W pierwszej kolejności warto wezwać fachowca. Naprawa może okazać się opłacalna. Jak znaleźć specjalistę godnego zaufania?
Fachowiec z polecenia – czy to jedyna możliwość?
Dobry fachowiec zawsze jest ceniony, a obecnie coraz trudniej znaleźć solidnego wykonawcę. Jeżeli sprzęt AGD zepsuje się, warto spytać się znajomych lub rodziny, czy nie znają kogoś godnego polecenia. Nie jest to jednak jedyny sposób, aby znaleźć dobrego fachowca. W gazetach pojawia się mnóstwo ogłoszeń z ofertami napraw różnorodnych urządzeń, ale trudno się zorientować, czy są kompetentnymi specjalistami. Niestety usługi świadczą również pseudofachowcy, którzy nie udzielają gwarancji na naprawy i niedługo po ich wyjściu sprzęt znowu się psuje. Dlatego lepszą opcję stanowi przejrzenie zasobów Internetu. Na forach i w grupach mediów społecznościowych wiele osób udziela sobie wzajemnie porad i poleca między innymi sprawdzonych specjalistów. Warto skorzystać z takiej opcji, jeżeli nikt bliski nie jest w stanie zarekomendować dobrego eksperta. Skorzystanie z porady obcej osoby może okazać się i tak korzystniejsze niż wybór zupełnie przypadkowej oferty.
Diagnoza usterki i naprawa – rozliczenie kosztów
Obecnie klienci nie muszą martwić się o dostarczenie sprzętu do zakładu naprawczego, ponieważ fachowcy przyjeżdżają pod wskazany adres i dokonują naprawy na miejscu. Już podczas rozmowy telefonicznej należy upewnić się, w jaki sposób są rozliczane wszystkie koszty, czyli dojazd, postawienie diagnozy i naprawa. Dojazd i ustalenie przyczyny awarii często nie są doliczane, jeżeli klient zdecyduje się na naprawę. Jeżeli fachowiec stwierdzi, że naprawa jest nieopłacalna lub klient nie zdecyduje się na usunięcie usterki, wówczas jest pobierana opłata za dojazd i diagnozę. Jasno określone zasady rozliczenia oferuje m.in. serwis https://www.restartagd.pl. Portal skupia licznych i sprawdzonych fachowców, dzięki czemu może zapewnić szybką obsługę wszystkich klientów. Specjaliści zajmujący się awariami sprzętu AGD naprawiają: lodówki, zamrażarki, kuchenki, piekarniki, pralki i zmywarki. Wykwalifikowani fachowcy potrafią rozwiązać problem niezależnie od modelu urządzenia.
Gwarancja na wykonane usługi – czy zawsze jest udzielana?
Gwarancja na naprawę sprzętu gospodarstwa domowego powinna być zawsze udzielana. Wiele firm oferuje roczną gwarancję, ale może być też kilkumiesięczna. Udzielanie gwarancji wiąże się z koniecznością posiadania odpowiednich uprawnień, dlatego warto zwrócić uwagę, czy zamawiany fachowiec ją zapewnia. Jeżeli jego odpowiedź jest przecząca, najlepiej zrezygnować z jego usług. Specjalista powinien dysponować odpowiednimi kwalifikacjami i kompetencjami. Ważne jest doświadczenie i rzetelność w podejściu do świadczonych usług, a także uczciwość wobec klientów. Gwarancja stanowi swoiste zabezpieczenie, że w przypadku wystąpienia tej samej awarii w krótkim czasie klient nie poniesie ponownie kosztów naprawy, za wyjątkiem ewentualnego zakupu części na wymianę.
Wasze komentarze (1)
Akurat w tak zabieganym okresie, Państwa artykuł bardzo mi się przydał. Bardzo dziękuję!