Audycja: Puszczykowski Gutenberg
GMP | wtorek, 2 Sty, 2018 |

Spoty reklamowe – które z nich są dobre?

Stworzenie dobrego spotu reklamowego nie jest rzeczą tak prostą, jak mogłoby się to wydawać na pierwszy rzut oka. Wiedzą o tym eksperci z branży reklamowej, którzy zajmują się na co dzień przygotowywaniem materiałów na potrzeby przedsiębiorców pragnących stworzyć własny materiał audiowizualny.

Na dobry spot reklamowy, który osiągnie sukces w postaci pozytywnego odbioru społecznego oraz zwiększenia zainteresowania ofertą reklamowanego podmiotu, składa się bowiem wiele czynników, których suma zwiększyć dopiero może prawdopodobieństwo sukcesu. Nie jest też tak, jak chciałoby wielu przedsiębiorców, że dobrej jakości materiał filmowy przygotować można tanim kosztem w przeciągu kilku dni. Opracowanie dobrego spotu audiowizualnego wymaga bowiem czasu oraz uwagi poświęconej wielu czynnikom i aspektom.

spot reklamowy

Pierwszym i podstawowym elementem, od którego uzależnia się pozytywną ocenę i odbiór materiału audiowizualnego jest pomysł oraz koncepcja, które przyświecały twórcom materiału. Nawet najlepiej przygotowany pod względem technicznym spot reklamowy nie osiągnie sukcesu, jeżeli nie będzie zapadał w pamięć chwytliwym hasłem lub niebanalnym pomysłem, który wyróżniać będzie właśnie ten materiał filmowy spośród setek innych, które każdego dnia zalewają popularne serwisy umożliwiające rozpowszechnianie materiałów video. Kto powinien być twórcą koncepcji dla materiału filmowego? Nie ma w tym zakresie reguły. Jeżeli sam przedsiębiorca, który zleca wykonanie spotu reklamowego, ma w głowie jakiś zamysł i koncepcję, pożądanym jest, aby podzielił się on z wykonawcą, któremu powierza prace filmowe. Dzięki temu dopracować można scenariusz reklamy, który z jednej strony pozostawać będzie ciekawym i atrakcyjnym dla odbiorcy, z drugiej natomiast – wpasowywać się w filozofię oraz strategię budowania marki. Jak pokazują natomiast badania rynkowe, najważniejsze z punktu widzenia odbiorcy są początkowe sekundy spotu reklamowego. Jeżeli nie zaciekawią one go na tyle, aby skoncentrował swoją uwagę na reklamie, na późniejszym etapie będzie to już niemożliwe. Dlatego postuluje się, aby koncepcja reklamy stworzona była w sposób odpowiadający badaniom analityków rynkowych.

Dobry pomysł na spot reklamowy to nie wszystko. Potrzebne jest jeszcze odpowiednie jego wykonanie. Nawet bowiem najlepsza i najciekawsza koncepcja, przedstawiona w nieodpowiedni sposób, nie osiągnie zamierzonego efektu reklamowego. Stąd też, planując wykonanie materiału filmowego, warto zastanowić się nad powierzeniem prac nad nim zewnętrznym podmiotom – ekspertom z branży filmowej, którzy dysponują doświadczeniem potrzebnym do wykonania spotu zgodnie z zasadami sztuki filmowej. Dzięki temu uniknie się problemów związanych ze słabą jakością filmu, niedopasowaniem ścieżki dźwiękowej czy też jego ogólnie niską jakością, którą zauważą co uważniejsi odbiorcy przekazu reklamowego. Korzystając z usług zewnętrznych wykonawców nie będziemy mieć też na głowie problemów związanych z nadzorowaniem poszczególnych etapów realizacji filmowej, korygując jedynie na bieżąco efekty działań wybranego wykonawcy.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 9.8/10 (Głosujących: 4)
Spoty reklamowe – które z nich są dobre?, 9.8 out of 10 based on 4 ratings
Napisano przez GMP Posted in Aktualności

Tagi:

Skomentuj