T-Roc Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | poniedziałek, 22 paź, 2018 | komentarzy 10

Drugi przetarg na budowę węzłów przesiadkowych zakończony

Urząd Miejski w Mosinie po wielu miesiącach ogłosił drugi przetarg na budowę węzłów przesiadkowych w Mosinie, Pecnej i Drużynie Poznańskiej. Termin składania ofert upłynął właśnie dzisiaj. Jak zauważa Linia kolejowa E59: Poznań Główny – Leszno na swoim profilu społecznościowym niektóre oferty przekraczają nawet sporo ponad dwa miliony złotych. Wygląda na to, że na realizację tych inwestycji będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.

Drugi przetarg na budowę węzłów przesiadkowych

Informacja z sesji otwarcia ofert w Biuletynie Informacji Publicznej:

Termin składania ofert: 22.10.2018
Termin zakończenia wszystkich prac: 08.11.2019

Czy więc na realizacje tych inwestycji będziemy musieli jeszcze poczekać? Będziemy informować o tym na naszych łamach.

Zintegrowane węzły przesiadkowe

W ramach przedsięwzięcia planowane jest utworzenie trzech zintegrowanych węzłów przesiadkowych: przy dworcu kolejowym w Mosinie oraz przy przystankach PKP w Drużynie Poznańskiej i Iłówcu/Pecnej. W miejscach tych wybudowane zostaną parkingi P+R („Parkuj i jedź”), co oznacza możliwość pozostawienia swojego pojazdu w wyznaczonym miejscu i kontynuowanie podróży komunikacją zbiorową. Planowana jest także infrastruktura towarzysząca w postaci toalet, tablic informacyjnych, wiat/ poczekalni dla mieszkańców itp.

Celem projektu jest umożliwienie mieszkańcom naszej gminy korzystania z różnych środków komunikacji, tj. samochodu, pociągu, autobusu w sposób jak najbardziej efektywny. Chodzi także o zwiększenie powszechności środków transportu zbiorowego. Słowem – mamy podróżować szybciej, bezpieczniej, taniej i bardziej komfortowo. Służyć ma temu właśnie budowa specjalnych miejsc – węzłów przesiadkowych w Mosinie, Drużynie, Pecnej i Puszczykowie. Jak będą one wyglądać?

fot.: Linia Kolejowa E59 Poznań Główny-Leszno

Poznańska Kolej Metropolitalna

Poznańska Kolej Metropolitalna

Dodatkowe elementy, jakie zostały zaplanowane, to między innymi toalety publiczne, system informacji o ilości miejsc parkingowych, system monitoringu, jak również zakup dodatkowych niskoemisyjnych autobusów oraz (w Mosinie) – budowa zatoki autobusowej.

W ciągu dróg powiatowych nr 2465P i 2469P w m. Drużyna powstaną ścieżki rowerowe, za budowę których odpowiedzialny będzie Powiat Poznański. Powstanie również droga dojazdowa do węzła przesiadkowego przy przystanku kolejowym Drużyna Poznańska oraz ścieżka rowerowa, przebudowana zostanie także droga powiatowa nr 3911P granica powiatu (od strony Bieczyn) – Pecna w miejscowości Pecna – droga dojazdowa do węzła przesiadkowego przy przystanku kolejowym Iłówiec.pociąg - Poznańska Kolej Metropolitalna

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (10)

  • Roman
    poniedziałek, 22 paź, 2018, 18:23:08 |

    Piękny przykład bo właśnie tak będzie z pływalnią…

    • Gość
      poniedziałek, 22 paź, 2018, 19:32:38 |

      Przy zmianie rady miejskiej raczej nie ma szans na pływalnię. Oj będzie ciekawie, bo wydaje się, że tutaj mieszkańcy sprawy nie zostawią jak za czasów ZS….

  • Mikolaj
    poniedziałek, 22 paź, 2018, 18:49:50 |

    Super… To może trzeba obniżyć oczekiwania albo podzielić te prace na etapy? Zgaduję, że większość kierowców nie oczekuje cudów, żeby móc zostawić auto i przesiąść się na pociąg. Utwardzony teren, wyznaczone miejsca parkingowe i oświetlenie to i tak dużo więcej, niż to, co mamy obecnie.

  • Mieszkaniec
    wtorek, 23 paź, 2018, 6:55:43 |

    Problem jest inny. Mieszkańcy oczekują utwardzonego miejsca do parkowania, a chcą im fundowac dodatkowo wiaty, toalety i inne cuda na kiju. Które nie są niezbędne a znacząco podnoszą koszt takiej inwestycji… Efekt? Brak nawet parkingu…

  • Gość
    wtorek, 23 paź, 2018, 8:36:35 |

    To nie wymysł gminy, ale Metropolii Poznań. Inwestycje są dotowane i takie są wymogi projektu wszędzie.

  • Mikolaj
    wtorek, 23 paź, 2018, 9:06:24 |

    Wiem, że to parametry narzucone przez wymogi odgórne, wymyślone gdzieś za biurkiem w powiecie. Ale gmina mogłaby zejść na ziemię i skoro ten projekt ewidentnie nie ma szans powodzenia (bo nikt tego za półdarmo nie wybuduje), przyjąć jakiś plan zastępczy. Tak jak ktoś już napisał – nic nie powstrzymuje gminy przed postawieniem w pobliżu dworca porządnych stojaków na rowery. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład w Drużynie uporządkować plac w pobliżu stacji i wyznaczyć na nim miejsca parkingowe, stojaki na rowery. Ogłosić przetarg a potem powiedzieć „my chcieliśmy, ale nie ma chętnych do budowania” to minimalizm.

    • polak mały
      wtorek, 23 paź, 2018, 10:18:02 |

      @Milolaj
      „nikt tego za półdarmo nie wybuduje”, to lokomotywa wyborcza przepchnęła ceny na tak wysokie poziomy. Podobno ceny na podstawie KNR’ów z dnia przygotowania wniosków o dofinansowanie.

      „Tak jak ktoś już napisał – nic nie powstrzymuje gminy przed postawieniem w pobliżu dworca porządnych stojaków na rowery..”
      jeśli dobrze się orientuje, gmina nie może tak postąpić, ponieważ PKP udostępniło jej teren dla celów projektowych i inwestycyjnych powiązanych z projektem metropolitalnym. By sama mogła działać na tym terenie, musiałaby wycofać się z pierwotnego projektu i rozpocząć negocjacje zmierzające do udostępnienia jej tego terenu na realizację własnego projektu. Takie działanie jest pewnie możliwe, ale nie w tak krótkim czasie i nie bez rozstrzygnięć w sprawie dotychczasowych projektów w ramach Metropolii Poznań – tak myślę…

  • Gość
    wtorek, 23 paź, 2018, 9:41:34 |

    Gmina podobno ogłosiła kolejny przetarg na te parkingi, więc należy teraz czekać, co dalej. Jeśli zrezygnuje, to przepadnie kilka milionów dofinansowania. Ale, jak prawisz, w zamian można będzie postawić stojaki na rowery. Jak pewnie pamiętasz, na tym terenie w mieście, zawsze błoto sięgało do kostek. Teraz jest w części utwardzone. teren nie jest gminy, ale jest udostępniony na cele inwestycyjne. To duża różnica o czym n ie każdy wie. Chętni do budowania są, ale za cenę znacznie wyższą, niż proponuje gmina. Przejście dla pieszych w Czapurach miało pierwotnie budżet 180 tys, potem 300 tys, a w dwóch kolejnych przetargach 460 tys i 570 tys (ostatnio) co jest chore.

    • pawlak
      czwartek, 25 paź, 2018, 22:55:12 |

      Będą budowane przystanki P&R. Podobno do trzech parkingów trzeba dopłacić jakąś kwotę. Gmina się zdecydowała, więc budowa powinna się rozpocząć.

  • Gość
    czwartek, 25 paź, 2018, 18:50:28 |

    Najpierw to niech zrobią podjazdy dla wózków bo nawet biletu nie można kupić. Wszędzie schody.

Skomentuj