T-Roc Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | piątek, 22 mar, 2019 | komentarze 54

Basen w Mosinie – stan realizacji inwestycji

Mieszkańcy pytają nas na jakim etapie realizacji jest zaplanowana jeszcze przed wyborami samorządowymi 2018 inwestycja budowy basenu w Mosinie. Na ostatniej sesji RM burmistrz Mosiny, Przemysław Mieloch udzielił na ten temat kilku krótkich informacji.

Na jakim etapie jest budowa pływalni w Mosinie?

Pytanie na temat basenu podczas sesji Rady Miejskiej zadał radny Arkadiusz Cebulski. Pytał m.in o to, jaka spółka zajmie się realizacją tej inwestycji czyli kto zajmie się jego budową.

Jeżeli chodzi o pływalnię to jest tak, że organizowany jest konkurs na dofinansowanie do 1/3 wartości pływalni. Wnioski składa się do 31 marca. Dzisiaj rozmawialiśmy na temat, żeby to gmina składała wniosek, w taki sposób żeby gmina rozliczała kwestie VAT-u. O czym była mowa, że dobrze byłoby, żeby ten VAT nie był wydany. To jest ten etap naszych rozważań, w których jesteśmy w trakcie – powiedział Przemysław Mieloch, burmistrz Mosiny.

źródło: Sesja RM w Mosinie

O udzielenie informacji odnośnie basenu poprosiliśmy już jakiś czas temu burmistrza pisemnie. Szczegółową odpowiedź w tej sprawie opublikujemy w papierowym wydaniu Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Na tej działce ma powstać pływalnia

Na tej działce ma powstać pływalnia

Na wykonanie samego projektu pływalni przeznaczona była kwota 200 tysięcy złotych. Później Rada Miejska w Mosinie podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2017, gdzie (między innymi) kwota ta została zwiększona o 50 tysięcy złotych.

Jak informowaliśmy w poprzednich artykułach  szacunkowy koszt budowy basenu nie miał przekroczyć kwoty 9,5 miliona zł brutto. Tymczasem – według Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – szacunkowy koszt budowy pływalni wynosi ponad 13 milionów zł brutto. Kwota ta dotyczy basenu i pierwszej kondygnacji części socjalnej (bez fotowoltaiki), natomiast piętra w stanie surowym zamkniętym (do późniejszego wykończenia).

Zagadnień związanych z planowaną budową jest wiele. Czy budowa basenu nie spowolni innych inwestycji w gminie? Co możemy zrobić, by podatek VAT związany z tą inwestycją pozostał w gminie (to kwota rzędu blisko 2,5 miliona złotych!)? Jak zmiany na rynku towarów i usług wpływają na planowaną inwestycję? Czy budujemy obiekt dla przyszłych olimpijczyków?

Basen w Mosinie

Obiekt przewidziany jest jako basen kryty i ma pełnić różnorodne funkcje: dydaktyczną, zdrowotną, rekreacyjną, sportową – wraz z realizacją gminnego programu nauki pływania. Poza funkcją edukacyjną basen pełnić będzie funkcję rehabilitacyjno – rekreacyjną dla mieszkańców miasta i okolic.

projekt pływalni w Mosinie

projekt – plan pływalni w Mosinie

Jak informował w poprzednich latach ówczesny wiceburmistrz Przemysław Mieloch pływalnia budowana jest m.in. dla uczniów wszystkich szkół podstawowych, które będą miały możliwość korzystania z pływalni podczas zajęć wychowania fizycznego. W założeniu wszystkie dzieci jednego poziomu (np. klas piątych) zostaną nauczone pływania.

Basen w Mosinie - projekt, wizualizacja

Basen w Mosinie – wizualizacja

Temat basenu komentowali również zaproszeni do redakcji radni naszej gminy:

Przy okazji przypominamy także artykuły na temat basenu, które ukazały się na naszych łamach:

Powstanie krytej pływalni w Mosinie jest z pewnością jednym z tematów wciąż wywołującym dyskusje i budzącym sporo emocji. W naszym redakcyjnym zespole śledzimy dalszy ciąg postępów w związku z budową tego obiektu, a tymczasem niezmiennie zapraszamy do komentowania!

działka, na której powstanie pływalnia w Mosinie; komin

działka, na której powstanie pływalnia w Mosinie

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (54)

  • Mieszkaniec Mosiny
    piątek, 22 mar, 2019, 12:26:51 |

    Widać jak zwykle za dużo jest obietnic przed wyborami

  • Baca
    piątek, 22 mar, 2019, 12:33:16 |

    Basen w Mosinie zobaczymy jak świnia niebo.

  • AC
    piątek, 22 mar, 2019, 13:32:12 |

    Bardzo niespójny i częściowo nieaktualny materiał w tym artukule. Nie chcę tego nazywać „bełkotem”, ale widać, że jest to zlepek różnych danych z różnych publikacji. Bardzo ważny temat VAT-u potraktowany w sposób całkowicie niespójny i niezrozumiały, nawet dla obeznanego w temacie. Parametry nie te, jakie ostatecznie zostały ustalone do projektowania. Odnosi sie wrażenie, że gorący orędownik pływalni pogubił sie zzarówno z koncepcją, jak i możliwościami finansowymi. Skąd to znamy? To samo było z pomysłem wyjścia z Selektu, podobnie z fotowoltaiką, kładką nad Wartą i wieloma pomysłami obecnego już burmistrza. Basen z pewnością będzie, ale zostanie urodzony w szalonych bólach i za słoną kwotę, zbliżoną raczej do 30 mln złotych (ta kwota i tak będzie jeszcze korzystna…). Mamy halę widowiskowo sportową za bardzo dobrą kwotę, teraz kolej na eksperyment z obietnicą, która nie może wysączyć się z główy pomysłodawcy. czyżby za małó wody? A może wręcz przeciwnie, zbyt dużo i zbyt gesta?

    • do AC
      piątek, 22 mar, 2019, 15:30:19 |

      A nie możesz zrozumieć że ten basen jest potrzebny??? A po drugie – tak prawdę powiedziawszy to koncepcja basenu jest przerabiana bez mała od kilkudziesięciu lat. Podejrzewam że obecny burmistrz już jako dziecko słyszał że za chwile będzie się kąpał w mosińskim basenie…

      • AC
        piątek, 22 mar, 2019, 15:48:24 |

        Pływalnia oczywiście jest potrzebna. Nie chodzi o to, że jej koncepcja ulega zmianom, ale o to, że w tym materiale pomieszano informacje na temat ostatecznej koncepcji tego obiektu. To natomiast, co podejrzewasz jest absolutną nieprawdą, gdyż obecny burmistrz jako pacholę w Mosinie nie mieszkał i zapewne „jako dziecko NIE słyszał że za chwile będzie się kąpał w mosińskim basenie”…

  • mieszkaniec
    piątek, 22 mar, 2019, 15:27:07 |

    Czyli jak to bardzo ładnie ujął burmistrz – basen jest na etapie „rozważania” :/

    • Gość
      piątek, 22 mar, 2019, 20:32:22 |

      Czy znany jest oficjalny harmonogram tej inwestycji?

      • mieszkaniec
        piątek, 22 mar, 2019, 21:06:00 |

        Jak na razie nikt go nie widział. Na podstawie budżetu można mówić o 3 lub 4 latach. Wszystko zależy od rozstrzygnięcia dylematu: Czerwonka, czy basen. A może obwodnica?

  • oszukany
    piątek, 22 mar, 2019, 16:02:14 |

    Ja się zastanawiam po co była ta wycinka drzew i zieleni w tamtym roku na działce, w której ma powstać basen. Wygląda jakby chodziło o stworzenie iluzji, że coś jest robione, tymczasem widać, że sprawa jest w powijakach. No ale cóż, wybory wygrane, kiełbasa rozdana. Pełen sukces!!

  • Czesław
    piątek, 22 mar, 2019, 16:05:57 |

    Basen basenem, chyba nikt już w to nie wierzy. Tymczasem urząd się powiększa – kolejny wiceburmistrz, kolejny radny, kolejne koszty, które ponoszą mieszkańcy. Ech, brak słów już na to.

  • skalar
    piątek, 22 mar, 2019, 18:57:52 |

    A mnie ten basen loto niech za ta kasę pobudzają drogi i chodniki na co ludzie czekaja latami

    • Kacper
      poniedziałek, 25 mar, 2019, 20:36:28 |

      No szczerze powiedziawszy tak byłoby najlepiej chyba dla wszystkich.

      • mieszkaniec
        wtorek, 26 mar, 2019, 8:27:34 |

        nie – nie było by lepiej.
        Ja naprawdę nie rozumiem ludzi o co mają pretensje z tym basenem? W żadnym mieście nie ma tak, że wszystkie drogi są utwardzone i że one + chodniki czy ścieżki rowerowe są priorytetem. Gdyby tak było, to nigdzie nie byłoby basenów, boisk ani niczego z tzw. użyteczności publicznej.

        • alpc
          piątek, 28 lut, 2020, 8:50:14 |

          Pytanie, czy wodę do basenu sprowadzicie z zagranicy, bo jak na razie może jej Wam zabraknąć w Waszych kuchniach,) azienkach, na działkach i polach. Kapcie się w głupocie. Gmina 23 tysiące i zgrywanie bogaczy.

    • ixi
      wtorek, 26 mar, 2019, 8:28:07 |

      A mi Twoja droga i chodnik loto. Ludzie na basen też czekają co najmniej od 40 lat.

      • alpc
        piątek, 28 lut, 2020, 8:51:06 |

        To wybuduj go sobie w ogródku za swoją kasę.

  • Podatnik
    piątek, 22 mar, 2019, 19:00:51 |

    Niewiarygodne, kadencja na kredyt bo kampania oparta na basenie a basen na etapie rozmów… Czerwonka i obwodnica jak sądzę podobnie. To powinno być karane. Bo zwykły mieszkaniec nie może sobie nawet blaszaka postawić, a tu proszę jakie wały.

  • Doman
    piątek, 22 mar, 2019, 19:03:44 |

    Noo nie wygląda to zbyt optymistycznie. Tymczasem na drogach paraliż coraz większy.

  • pawel
    piątek, 22 mar, 2019, 22:29:03 |

    Czy basen jestpotrzebny w Mosinie ?Pytam nie bez kozery gdyz mamy ich wokol Mosiny kilka czyli jest w Korniku sa w Poznaniu Koscianie.Nalezy sie zastanowic czy bedzie to oplacalna realizacja z uwagi na koszty jego utrzymania.Zgadzam sie z przedmowcami ze Mosina piaskowymi drogami stoi. Panie Burmistrzu niech Pan z laski swojej zadba o ich jak najszybsze budowy.Gdy na tle innych Gmnim e Polsce wygladamyjak przyslowiowy KOPCIUSZEK.

    • Gefir
      sobota, 23 mar, 2019, 15:44:16 |

      To efekt trzydziestoletnich rządów nauczycieli .Jak uczyli tak rządzą…

    • jacek
      wtorek, 26 mar, 2019, 8:34:28 |

      Tak jest potrzebny. Co z tego że mamy w okolicach kilka basenów, jak osoby które z niego miałyby korzystać muszą do niego dojeżdżać. I wszystko jest fajnie jeśli mówimy o dorosłych. A co z młodzieżą i dziećmi które powinny mieć basen w trakcie zajęć szkolnych? Też sobie maja komunikacją miejską/podmiejską jeździć? Jak zwykle – wszyscy co są na nie, nie patrzą dalej niż czubek własnego nosa. Ja chce asfalt/kostkę pod domem, chodnik i ścieżkę rowerową. Jak zrobicie to sobie baseny możecie budować. I jeszcze to śmieszne przeliczanie na zyski/koszty. Nie każda inwestycja przynosi zyski.
      Przykład? Choćby utwardzenie Twojej drogi – nie przynosi to zysków tylko same koszty – od zbudowania poprzez utrzymanie aż na naprawach skończywszy.
      Także Panie – nie tak prosto i nie tak fajnie jak to opisujesz.
      A kopciuszkiem jesteśmy bo rządzący sobie wymyślili Mosinę jako gminę turystyczną – tylko zapomnieli że do tego potrzeba turystów a nie chęci. I nie mamy ani przemysłu, anie turystów, ani pieniędzy w budżecie. Te wszystkie gminy które podajesz za przykład zainwestowały w strefy ekonomiczne, sprowadziły przedsiębiorców i się rozwijają. A my? Nie.

      • alpc
        piątek, 28 lut, 2020, 8:55:29 |

        Basen bez wody, a może zasypany piaskiem? Wielkopolsce grozi brak wody, czyli zalejesz basen woda sprowadzona z zagranicy? Oleju potrzeba, a może należało wybudować otwarty basen nad jeziorem? Mosina musi mieć basen, co tam koszty?

  • Karolina
    piątek, 22 mar, 2019, 23:05:02 |

    Według mnie basen to ciekawa sprawa, zwłaszcza dla najmłodszych. Mimo to, że tylu ludzi jest na NIE, taki basen to zdecydowanie dobre rozwiązanie.

  • wiórecki
    sobota, 23 mar, 2019, 11:37:44 |

    Finansowanie basenu i jego bieżące utrzymanie plus wieloletnia konserwacja odbędzie się kosztem wszystkich mieszkańców Gminy, a korzystanie z niego, z uwagi na położenie, to ułamek naszej ludności. Te pomysły to taka głupota, że winny być (na tym już etapie) w sferze zainteresowania prokuratury albo psychiatry. Bony dotowane przez Urząd (z wynegocjowaną ceną) dla nie umiejących pływać uczniów z CAŁEJ GMINY i po problemie. Rozwiązanie to jest za grosze w porównaniu do inwestycji własnej i wytrąca broń tym zakłamanym samolubom z pobliża, którzy za pieniądze CAŁEJ NASZEJ SPOŁECZNOŚCI, chcą się popluskać, posaunować i bombelkować. Fanaberie, zabawy i przyjemności tych egoistów nie mogą być zaspakajane przez nas wszystkich. To byłoby skandalem i zwykłym urzędniczym świnstwem.

    • mieszkaniec
      wtorek, 26 mar, 2019, 8:37:09 |

      O tym psychiatrze to chyba piszesz w swoim kontekście? Zastanawiam się jak można być tak małostkowym i krótkowzrocznym. Zauważ że wszystkie gminy które mają basen mają też obowiązkową naukę pływania dla SP gdzie chyba w klasie 5 czy 6 (wzorem Kórnika) ocena z tego wpływa na zaliczenie WF.

      • alpc
        piątek, 28 lut, 2020, 8:58:09 |

        Najlepiej pływa się w mętnej wodzie, Mosina chce mieć basen no to proste, zrzućcie się, macie firmy, dajcie prywatna kasę i po problemie. Nie kosztem innych.

  • gość
    sobota, 23 mar, 2019, 12:32:54 |

    Oczekuje Pan szacunku do mieszkańców od człowieka, który nie potrafił takim darzyć swojego szefa. No mógł szefa nie lubić, nawet nienawidzić, ale szacunek mu sie należał jako szefowi, jako osobie znacznie starszej od niego oraz jako człowiekowi, który przygotował mu miejsce do objącia obecnie pełnionej funkcji, którą teraz pełni. Ten gość oszukał wszystkich: mieszkańców, radnych i byłego burmistrza. Dzisiaj mami grajdołkiem z wodą, by ludziska mogli wymoczyć nogi i tyłki za kasę tych, którzy niechętnie patrzą na to przedsięwzięcie. Dlaczego nie pokazał mieszkańcom wyceny tej inwestycji, dlaczego nie ujawnia harmonogramu dla niej? Za te pieniądze naprawiłby błąd polegający na wybudowaniu szkoły w Krosinku bez sali gimnastycznej (osobiście za to odpowiada), wybudowałby salę gimnastyczna dla szkoły w Rogalinie i ruszyłby Czerwonke, która podobnie jak obwodnica są według wielu osób w Gminie najważniejsze. Lista błędów i „wypaczeń” tego pana jest bardzo długa i mam wrażenie, że uzupeniana jest nadal.

    • mieszkaniec
      wtorek, 26 mar, 2019, 8:40:16 |

      Szkoda że gazeta-mosina przy nicku nie publikuje adresu IP jak większość innych forów wypowiedzi. IP nie jest daną osobową i jako takie może być publikowane. A przy okazji dowiedzielibyśmy się ile z tych Gości, wióreckich i innych frustratów tak z zapałem negatywnie się wypowiadających pisze z jednego i tego samego IP robiąc krecią robotę i wprowadzając ferment wśród mieszkańców.

      • mieszkaniec
        wtorek, 26 mar, 2019, 12:24:44 |

        Po ocenach widać ze trafiłem w sedno.

      • alpc
        piątek, 28 lut, 2020, 9:04:31 |

        No proszę, od zawsze jesteśmy tu, a, że nie chcemy przykładać ręki do chybionej inwestycji, nie tylko dlatego, że nie mamy możliwości komunikacji zbiorowej na dojazd do gminy, by załatwić sprawy urzędowe (na marginesie tam też trzeba opłacić parking) to jeszcze mamy z naszych podatków fundować Wam basen. Facet, zanim napiszesz głupoty to się zastanów, ile dochodu ma Stęszew, Kornik, a ile gmina Mosina i potem pisz bzdury. Basen to nie tylko budowa, ale i odpowiedzialność. Poczytaj czym zalejesz ten basen?

  • Gość
    sobota, 23 mar, 2019, 18:42:23 |

    Cytuję „Jeżeli chodzi o pływalnię to jest tak, że organizowany jest konkurs na dofinansowanie do 1/3 wartości pływalni. Wnioski składa się do 31 marca(..)” Burmistrz zapomniał dodać, że to max. 3,5 mln z ponad 23 mln

    • ech
      niedziela, 24 mar, 2019, 13:18:01 |

      Dobrze policzyłeś Gościu?
      1/3 z 23 mln to max 3,5mln????
      To max. 7,667 mln zł polskich!
      I kolejny raz nauczyciele nie sprawili się…

      • Dominik
        niedziela, 24 mar, 2019, 14:47:28 |

        Uzupełniam: Burmistrz mówi o dofinansowaniu w wysokości 1/3 inwestycji. Szacuje się, że koszt budowy przekroczy 23 mln PLN. Warunki konkursu mówią wprost, że dla naszej Gminy dofinansowanie nie wyniesie więcej niż 3,5 mln złotych. Więc to Burmistrz minął się z prawdą w tej wypowiedzi – zapomniał dodać, że dofinansowanie nie przekroczy 3.5 mln pln. (Szczegóły w programie rozwoju lokalnej infrastruktury sportowej na rok 2019).

        • ech
          niedziela, 24 mar, 2019, 19:02:23 |

          Masz rację. Gość nie przedstawił tego jasno. Rzeczywiście warunki programu są takie, że dofinansowanie dla naszej gminy nie przekroczy 3,5 mln. Burmistrz nie doczytał programu i zapamietał tylko 33%. Dalej to już pływanie na długim dystansie, jak zawsze. Czyli w najlepszym razie burmistrz musie z budżetu wysupłać 19,5 mln, ale ja uważam, że będzie to kwota około 27 mln. Pinokio nie wybuduje baseny za kwotę 23 mln.

  • A.
    środa, 27 mar, 2019, 7:34:00 |

    Tego burmistrza należałoby w trybie pilnym odwołać. Mieszkancy mogą to zrobić na drodze referendum. Przecież to picer jest. Pięć straconych lat dla gminy.

    • Michał
      środa, 27 mar, 2019, 8:27:45 |

      Odwołać? Przy odpowiedniej ilości samozaparcia – nie ma problemu. Ale co dalej? Samo odwołanie nie jest rozwiazaniem problemu. Kogo proponowałbyś na następcę? Patrząc na ostatnie wybory – nie ma żadnego który by był lepszy od obecnego.

      • realista
        środa, 27 mar, 2019, 8:46:13 |

        No właśnie, i co to zmieni, że odwołają? Zaspokoimi rządzę władzy następnego mocarza, dla którego rozwój gminy skończy się na objęciu władzy. Mieloch poobiecał, poobiecał i nie zrobił. Tak jak wszyscy jego porzednicy i zapewne przyszli następcy. A referendom zależy tylko tym ugrupowaniom, którym zalerzy tylko na władz, co to niby zrobią lepiej ale tak naprawdę jeszcze pogorszą sytuację.

        • Michał
          środa, 27 mar, 2019, 11:01:59 |

          Mielocha nie możemy jeszcze oceniać, bo przecież to nie działa w ten sposób, że magicznie po dniu/tygodniu po objęciu władzy (tak wiem, poprzednio też był w sumie burmistrzem) zrealizuje wszystkie swoje wyborcze obietnice. I chociaż nie wierzę że je zrealizuje w czasie swojej kadencji, to jednak bym poczekał na ferowanie wyroków że jednak tego nie zrobił. Bo a nuż zdarzy się cud i część tych obietnic spełni?

          • ech
            środa, 27 mar, 2019, 12:38:50 |

            Cud już się zdarzył i mamy 3 ministrantów stanowiących jedno ciało w mosińskim magistracie. Nie można liczyć na cud, który może zdarzyć się w ciągu 5 lat, bo może się okazać, że dla gminy będzie to 5 lat straconych. Poczekać jednak można, dając szansę człowiekowi. Warto pokazać ludzką twarz Mielochowi w odróżnieniu od jego postępku całkowicie tej twarzy pozbawionego. Nie wspominając o honorze, pojęcie którego jest całkowicie obce temu człowiekowi. Na zbyt wiele nie możemy liczyć po tym, jak burmistrz oszukał swojego zwierzchnika w poprzedniej kadencji. Ktoś, kto zdobył się na taki numer jest gotów to powtarzać nadal, także z wyborcami. Na razie nowy burmistrz realizuje zadania określone jeszcze w poprzedniej kadencji i zatwierdzone do wykonania przez poprzedniego burmistrza. Wszystko, co gmina osiągnęła w tym krótkim czasie poprzedniej kadencji jest zasługą burmistrza Rysia i niektórych, wytrwałych radnych. Mieloch sam przyznał, że niewiele mógł, a może raczej niewiele chciał lub potrafił zrobić. Lista jego zasługo to raczej ciemne plamy, które trudno będzie wywabić…

          • Michał
            czwartek, 28 mar, 2019, 12:33:40 |

            No ok, dajmy na to że masz rację, ale ja nadal nie widzę żadnej alternatywy. Co nie znaczy że obecny stan mi odpowiada, bo serce mi się kraja jak przejeżdżam np. przez Kórnik, Tarnowo Podgórne czy inne okoliczne miasta/gminy i widzę ich rozwój i to co z niego wynika dla mieszkańców i później wracam do Mosiny i jedyne co widzę to lokalną wojnę o koryto, a później oddanie pieniędzy znajomym (a to na opracowanie koncepcji, a to na coś innego, tu 20tys tu 30tys i tak kasa leci a efektów nie ma).
            Natomiast ostatnie wybory na burmistrza pokazały jakie mamy alternatywy.
            Obecnego, nad dokonaniami którego się nie pochylę, pana z poprzedniego ustroju dzięki któremu mamy Aquanet na tych zasadach co mamy, oraz trzeciego który pojawił się jak Filip z Konopi i który trochę przypominał mi Tymińskiego z pierwszych wolnych wyborów prezydenckich w kraju. Z czego tu wybierać?
            Pewno ktoś mi odpowie – to sam się weź i zorganizuj i np. startuj jak jest tak źle. Fajnie – ale nie każdy ma do tego predyspozycje, nie każdy się nadaje.
            Heh – jak ktoś to powiedział „Zbyt mądrzy na angażowanie się w politykę karani są rządami głupszych”.

  • A.
    środa, 27 mar, 2019, 9:31:11 |

    Czyli najlepiej żeby było byle jak bo lepiej nie będzie. O mamuniu … :) Co za marudy :) Odwołać i zrobić nowe wybory. I ogłosić w mediach że gmina szuka menedżera z ekonomicznym wyksztalceniem z doswiadczeniem w biznesie i udokumentowanymi sukcesami. I się znajdzie. Gmina jest jak przedsiebiorstwo i potrzebuje nie kolejnego działacza tylko menedżera. Dodajmy: spoza lokalnych ukladow. I już.

    • realista
      środa, 27 mar, 2019, 9:34:56 |

      I co to zmieni, jak zatrudnią? Magiczna różdzka i mamy nagle w Mosinie basen, obwodnice i znikają korki? To może zatrudnijmy jakiegoś magika.

      • Mieszkaniec
        środa, 27 mar, 2019, 15:48:56 |

        „realisto” – nic ino do psychologa idź z takim nastawieniem żeby w gminie nie było kolejnego samobójcy ;) A co to zmieni? Ano tyle ile naprawa auta wykonana w serwisie markowym a nie przez kolegę „ja się znam i pomogę, jak umim” Rozumiesz? :)

        • realista
          środa, 27 mar, 2019, 15:53:47 |

          Tak mi się kojarzy twój komentarz jak ostanie zdanie, które zacytowałeś. Jeśli po jednej wypowiedzi kierujesz mnie do psychologa, to tym bardziej twierdzę, że Twój pomysł jest albo bez sensu, albo masz w tym interes. Z tym, że bardziej przychylałbym się do tego drugiego.

    • mieszkaniec
      środa, 27 mar, 2019, 11:04:39 |

      Faktem jest że polityka, nawet ta lokalna, jest przeszkodą dla rozwoju miasta/gminy. A jeśli mamy lokalne napięcia polityczne (jak u nas), to jest jeszcze gorzej. I być może faktycznie przydałby się sprawny manager zamiast polityka. Tylko że musiałby mieć radę managerów a nie polityków, bo sam burmistrz to może sobie… ekhm….

  • Nowy
    środa, 27 mar, 2019, 9:57:33 |

    Wojna Polsko-Polska. Wielka afera o nie wiadomo co. Odwiedziłby, chwilę popaplał i dzieci dalej mogłyby wpatrywać się w ekrany swoich komórek. A tak, niepotrzebny zamęt.

  • ;)
    środa, 27 mar, 2019, 15:56:16 |

    Zatrudnijcie Kononowicza i będzie święty spokój.

    • ech
      środa, 27 mar, 2019, 19:41:32 |

      Chyba chodziło tobie o kanonika, ministranci już są…

    • gość
      środa, 27 mar, 2019, 20:31:04 |

      Myslałeś chyba o Kanoniku, bo ministranci już są…

  • Gość
    środa, 27 mar, 2019, 19:26:47 |

    Lokalne bicie piany. Może jakiś miejski rzecznik by się wypowiedział?

  • Figa
    środa, 27 mar, 2019, 19:34:47 |

    @Nowy, to chyba komentarz nie do tego artykułu :-)

  • Andrzej
    czwartek, 4 kwi, 2019, 4:02:02 |

    Basen jest potrzebny tak jak oddana iedawno hala widowiskowo sportowa naKrasickiego korzystam z sauny a w basenie co uwielbiam będę pływał, bo na razie jezdze na Termy Maltanskie.

  • wtorek, 3 gru, 2019, 10:11:06 |

    basenów przybywa ale nigdy ich nie za wiele (www.iplywamy.pl) – aczkolwiek często gmina musi do nich dopłacać.. z drugiej jednak strony to podatki które płacą mieszkańcy powinny być również przeznaczane na rekreację i wypoczynek.

  • alpc
    piątek, 28 lut, 2020, 9:07:53 |

    Najlepiej pływa się w mętnej wodzie, Mosina chce mieć basen no to proste, zrzućcie się, macie firmy, dajcie prywatna kasę i po problemie. Nie kosztem innych.

Skomentuj