T-Roc Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | wtorek, 13 sie, 2019 | komentarzy 13

Most w Rogalinku – przetarg

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na budowę nowego mostu w Rogalinku wraz z dojazdami na rzece Warta. Jest to drugie podejście do przetargu, poprzedni zakończył się negatywnie ze względu na wysokie oferty wykonawców (od 62 mln do 76 mln PLN).

Drugi przetarg na most

– Dlaczego tak długo trwa wyłonienie wykonawcy? WZDW wystąpił ponownie z wnioskiem o dofinansowanie ze środków UE w ramach WRPO. Tym razem po zwiększeniu alokacji środków, projekt uzyskał większe dofinansowanie (blisko 70 mln). Otwarcie ofert nastąpi 28 sierpnia. Czy tym razem uda się rozstrzygnąć przetarg? Jeśli tak – budowa rozpocznie się z końcem roku i potrwa około 2 lata. Czy to oznacza powrót aut ciężarowych >20t  Według zapewnień Marszałka nie. Dopóki nie zostanie zmodernizowana DW 431 ograniczenia zostaną utrzymane. – informuje wice przewodniczący RM w Mosinie, radny Dominik Michalak.

plan nowego mostu – kliknij i powiększ

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na budowę nowego mostu w Rogalinku nad rzeką Wartą pod koniec 2018 roku. Inwestycja miała wtenczas powstać za około 2 lata, a jej koszt został oszacowany na 43 miliony złotych. Teraz kwota ta wzrosła do 76 milionów.

most we wsi Rogalinek

most we wsi Rogalinek (lipiec 2019)

Most w Rogalinku - po wycince drzew - w tym miejscu powstanie nowy most

Most w Rogalinku – po wycince drzew – w tym miejscu powstanie nowy most (stan z 01.02.2020 r.)

Stan obecny

Nawierzchnia drogi w ciągu której znajduje się most jest w stanie dostatecznym i złym. Występują na niej spękania, deformacje i wyboje. Droga na moście ma szerokość 5,9 m. Znajdujące się przy niej chodniki mają od 1,25 do 1,6 m szerokości. Poza mostem są tylko gruntowe pobocza. Istniejący obiekt zostanie rozebrany. W jego miejscu przewidziano budowę nowego obiektu.

most w Rogalinku

Zakres inwestycji

Zakres inwestycji obejmuje budowę pięcioprzęsłowego mostu wraz z dojazdami o łącznej długości ok. 768 m. Nowy most, jak i cała trasa projektowanego odcinka drogi wojewódzkiej nr 431 powstanie na północ od obecnego przebiegu drogi. Początek budowy mostu znajdować się będzie na wysokości ul. Niwka Stara (okolice oczyszczalni), koniec – na skrzyżowaniu ul. Północnej a Wodnej (w tym miejscu most zejdzie na stary ślad). Na dojazdach pojawią się prawdopodobnie dwie zatoki autobusowe/techniczne.

Wzdłuż drogi powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 2,5 m. Za mostem przebudowane będzie także skrzyżowanie z ulicami Wodną i Północną.

widok od strony Rogalinka

widok od strony Rogalinka

Most w Rogalinku

Stary most będzie otwarty przez cały okres inwestycji i zostanie rozebrany dopiero po otwarciu nowej przeprawy. Ponadto inwestycja obejmuje również przebudowę skrzyżowania ulicy Wodnej i Północnej wraz z dojazdami do przyległych działek i posesji oraz budowę ścieżki pieszo-rowerowej na całym omawianym odcinku drogi. Zarówno piesi jak i zmotoryzowani użytkownicy drogi oraz rowerzyści będą mogli bezpiecznie korzystać z walorów Rogalińskiego Parku Krajobrazowego, Pałacu w Rogalinie czy zamku w Kórniku.

Tratwa Wielkiego Flisu Niepodległości 2018 przepływa pod mostem w Rogalinku

Tratwa Wielkiego Flisu Niepodległości 2018 przepływa pod mostem w Rogalinku

Zwiększony ruch pojazdów ciężarowych

Wraz z planowaną modernizacją trasy 431 most zwiększy “nośność” powyżej 20 ton, co wiąże się w przyszłości z powrotem samochodów ciężarowych na tej trasie.

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (13)

  • Czesław
    wtorek, 13 sie, 2019, 10:31:04 |

    Tutaj nie chodzi o ułatwienie ludziom życia, czy zwiększenie dostępności dojazdu do Parku Krajobrazowego, bo z tym problemu nie ma. Tutaj chodzi o puszczenie tranzytu i nic więcej, bo co kogo interesują jacyś rowerzyści i turyści?

    • chudo
      czwartek, 15 sie, 2019, 0:15:00 |

      @Czesław no i co z tego. Przecież i tak okolice Mosiny to jeden wielki korek. Od czegoś trzeba przecież zacząć. Nie wybudują przecież obwodnicy dla ludków dojeżdzających codziennie do pracy. Taka infrastruktura to coś więcej niż lokalne marzenia kilku lokelsów.

  • Jakub
    wtorek, 13 sie, 2019, 10:51:04 |

    Sama droga rowerowa na przebudowanym odcinku i mostu nie zwiększy w sposób znaczący bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych na odcinku Mosina-Rogalin-Kórnik. Rodzina z dziećmi nadal nie wybierze się na niedzielną wycieczkę rowerową tą drogą bo nadal zostanie im do pokonania 8km(do Rogalina) niebezpiecznej, wąskiej drogi po której auta jeżdżą jak szalone.

  • Marlena
    wtorek, 13 sie, 2019, 15:55:55 |

    Bo gmina ma w glebokim poważaniu rowerzystów. A nawet jeśli powstana drogi rowerowe to przy zjazdach beda tak wysokie krawężniki ze szkoda pisać. Jak bedzie jeszcze tanzyt przez ten most to do Mosiny wjedziemy po 23 z pracy i niezależne czy jedziemy z Rogalina czy z Poznania…

  • Lucek
    wtorek, 13 sie, 2019, 18:54:47 |

    Dziwna sprawa, przecież obecny most działa i ma się dobrze. Jest wiele innych miejsc, gdzie przydałaby się przeprawa. A tutaj ewidentnie chodzi o to, żeby przepuścić przez Rogalinek, Puszczykowo i Mosinę tranzyt. Szkoda, że nikt z władz powiatowych i WZDW nie powie tego wprost tylko mydlą oczy jakimiś ścieżkami rowerowymi.

    • Dominik
      wtorek, 13 sie, 2019, 20:53:58 |

      Most funkcjonuje ale jego stan techniczny jest daleki od ideału. Most został wybudowany w latach 50′, główne przęslo zostało zaadaptowane z (prawdopodobnie) z Czarnkowa lub Drezdenka (pamięta lata 20′). Jedym słowem to przeszło 60letni składak z lekkim liftingiem.

      • Lucek
        wtorek, 13 sie, 2019, 21:49:58 |

        Składak nie składak, jeśli jest czynny – nie stanowi zagrożenia. Jestem zdania, że dopóki działa, powinno się inwestować w nowe mosty w innych lokalizacjach.

        • Dominik
          środa, 14 sie, 2019, 4:43:09 |

          Taki most miał powstać na wysokości Czapur-Lubonia. Niestety nie uzyskał wsparcia z rządowego programu mosty dla regionów.

          • wiórecki
            środa, 14 sie, 2019, 9:31:39 |

            I całe szczęście!

          • Derec
            czwartek, 15 sie, 2019, 0:18:37 |

            Dlaczego na szczęscie, jakiś argument? Nie widzę w tym planie nic nieszczęśliwego.

          • wiórecki
            czwartek, 15 sie, 2019, 10:36:53 |

            Bo to jest tak, że sposób widzenia zależy od miejsca siedzenia. Resztę sobie dopowiedz.

  • Gość
    środa, 28 sie, 2019, 16:17:16 |

    Termin zakończenia przetargu został przesunięty na dzień 11.09.2019 czy ostatecznie.

  • Eskimo
    czwartek, 19 wrz, 2019, 23:17:55 |

    Właśnie są oferty od nowych wykonawców, czyli jak zwykle najtańszy bubel pójdzie?

Skomentuj