Most w Rogalinku – przetarg
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na budowę nowego mostu w Rogalinku wraz z dojazdami na rzece Warta. Jest to drugie podejście do przetargu, poprzedni zakończył się negatywnie ze względu na wysokie oferty wykonawców (od 62 mln do 76 mln PLN).
Drugi przetarg na most
– Dlaczego tak długo trwa wyłonienie wykonawcy? WZDW wystąpił ponownie z wnioskiem o dofinansowanie ze środków UE w ramach WRPO. Tym razem po zwiększeniu alokacji środków, projekt uzyskał większe dofinansowanie (blisko 70 mln). Otwarcie ofert nastąpi 28 sierpnia. Czy tym razem uda się rozstrzygnąć przetarg? Jeśli tak – budowa rozpocznie się z końcem roku i potrwa około 2 lata. Czy to oznacza powrót aut ciężarowych >20t Według zapewnień Marszałka nie. Dopóki nie zostanie zmodernizowana DW 431 ograniczenia zostaną utrzymane. – informuje wice przewodniczący RM w Mosinie, radny Dominik Michalak.
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na budowę nowego mostu w Rogalinku nad rzeką Wartą pod koniec 2018 roku. Inwestycja miała wtenczas powstać za około 2 lata, a jej koszt został oszacowany na 43 miliony złotych. Teraz kwota ta wzrosła do 76 milionów.
Stan obecny
Nawierzchnia drogi w ciągu której znajduje się most jest w stanie dostatecznym i złym. Występują na niej spękania, deformacje i wyboje. Droga na moście ma szerokość 5,9 m. Znajdujące się przy niej chodniki mają od 1,25 do 1,6 m szerokości. Poza mostem są tylko gruntowe pobocza. Istniejący obiekt zostanie rozebrany. W jego miejscu przewidziano budowę nowego obiektu.
Zakres inwestycji
Zakres inwestycji obejmuje budowę pięcioprzęsłowego mostu wraz z dojazdami o łącznej długości ok. 768 m. Nowy most, jak i cała trasa projektowanego odcinka drogi wojewódzkiej nr 431 powstanie na północ od obecnego przebiegu drogi. Początek budowy mostu znajdować się będzie na wysokości ul. Niwka Stara (okolice oczyszczalni), koniec – na skrzyżowaniu ul. Północnej a Wodnej (w tym miejscu most zejdzie na stary ślad). Na dojazdach pojawią się prawdopodobnie dwie zatoki autobusowe/techniczne.
Wzdłuż drogi powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 2,5 m. Za mostem przebudowane będzie także skrzyżowanie z ulicami Wodną i Północną.
Most w Rogalinku
Stary most będzie otwarty przez cały okres inwestycji i zostanie rozebrany dopiero po otwarciu nowej przeprawy. Ponadto inwestycja obejmuje również przebudowę skrzyżowania ulicy Wodnej i Północnej wraz z dojazdami do przyległych działek i posesji oraz budowę ścieżki pieszo-rowerowej na całym omawianym odcinku drogi. Zarówno piesi jak i zmotoryzowani użytkownicy drogi oraz rowerzyści będą mogli bezpiecznie korzystać z walorów Rogalińskiego Parku Krajobrazowego, Pałacu w Rogalinie czy zamku w Kórniku.
Zwiększony ruch pojazdów ciężarowych
Wraz z planowaną modernizacją trasy 431 most zwiększy “nośność” powyżej 20 ton, co wiąże się w przyszłości z powrotem samochodów ciężarowych na tej trasie.
Tagi: Dominik Michalak, Droga nr 431, inwestycje, most w Rogalinku, Niwka, Rogalinek, Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, WZDW, władze Mosiny
Wasze komentarze (13)
Tutaj nie chodzi o ułatwienie ludziom życia, czy zwiększenie dostępności dojazdu do Parku Krajobrazowego, bo z tym problemu nie ma. Tutaj chodzi o puszczenie tranzytu i nic więcej, bo co kogo interesują jacyś rowerzyści i turyści?
@Czesław no i co z tego. Przecież i tak okolice Mosiny to jeden wielki korek. Od czegoś trzeba przecież zacząć. Nie wybudują przecież obwodnicy dla ludków dojeżdzających codziennie do pracy. Taka infrastruktura to coś więcej niż lokalne marzenia kilku lokelsów.
Sama droga rowerowa na przebudowanym odcinku i mostu nie zwiększy w sposób znaczący bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych na odcinku Mosina-Rogalin-Kórnik. Rodzina z dziećmi nadal nie wybierze się na niedzielną wycieczkę rowerową tą drogą bo nadal zostanie im do pokonania 8km(do Rogalina) niebezpiecznej, wąskiej drogi po której auta jeżdżą jak szalone.
Bo gmina ma w glebokim poważaniu rowerzystów. A nawet jeśli powstana drogi rowerowe to przy zjazdach beda tak wysokie krawężniki ze szkoda pisać. Jak bedzie jeszcze tanzyt przez ten most to do Mosiny wjedziemy po 23 z pracy i niezależne czy jedziemy z Rogalina czy z Poznania…
Dziwna sprawa, przecież obecny most działa i ma się dobrze. Jest wiele innych miejsc, gdzie przydałaby się przeprawa. A tutaj ewidentnie chodzi o to, żeby przepuścić przez Rogalinek, Puszczykowo i Mosinę tranzyt. Szkoda, że nikt z władz powiatowych i WZDW nie powie tego wprost tylko mydlą oczy jakimiś ścieżkami rowerowymi.
Most funkcjonuje ale jego stan techniczny jest daleki od ideału. Most został wybudowany w latach 50′, główne przęslo zostało zaadaptowane z (prawdopodobnie) z Czarnkowa lub Drezdenka (pamięta lata 20′). Jedym słowem to przeszło 60letni składak z lekkim liftingiem.
Składak nie składak, jeśli jest czynny – nie stanowi zagrożenia. Jestem zdania, że dopóki działa, powinno się inwestować w nowe mosty w innych lokalizacjach.
Taki most miał powstać na wysokości Czapur-Lubonia. Niestety nie uzyskał wsparcia z rządowego programu mosty dla regionów.
I całe szczęście!
Dlaczego na szczęscie, jakiś argument? Nie widzę w tym planie nic nieszczęśliwego.
Bo to jest tak, że sposób widzenia zależy od miejsca siedzenia. Resztę sobie dopowiedz.
Termin zakończenia przetargu został przesunięty na dzień 11.09.2019 czy ostatecznie.
Właśnie są oferty od nowych wykonawców, czyli jak zwykle najtańszy bubel pójdzie?