Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | piątek, 11 paź, 2019 |

Porzucony wiadukt?

Do redakcji zgłosił się Czytelnik z prośbą o podjęcie tematu porzuconego wiaduktu WD-10 w okolicy Stęszewa. Obiekt znajduje się w ciągu drogi gruntowej na Sapowice, i jest „niedokończony, nieczynny i niszczeje„. Informujemy też o podpisanej 8 października umowie na dokończenie robót na drodze S5 Poznań-Wronczyn.

Wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa

– Rzecz dotyczy niedokończonego wiaduktu WD-10 w okolicy Stęszewa w ciągu drogi gruntowej na Sapowice, który jest niedokończony, nieczynny i niszczeje. – informuje Czytelnik.

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa fot. Gianni Riccardo

W liście skierowanym do Urzędu gminy Stęszew Czytelnik napisał:

Wiadukt ten jest w ciągu drogi gruntowej ze Stęszewa do Sapowic, ukończony jako jeden z pierwszych, a potem porzucony. Wśród obecnie organizowanych przetargów na dokończenie S5 po TOTO nie znalazłem informacji o tym obiekcie. Szkoda by niszczał i był nadal nieprzejezdny/zamknięty dla maszyn rolniczych i ruchu lokalnego. Jakie są plany gminy względem niego, czy ktoś się o ten obiekt upomni w GDDKiA? Swego czasu prace na rozgrzebanej S5 ruszyły po protestach mieszkańców Stęszewa. Na oko potrzebne są roboty kamieniarskie z krawężnikami i chodnikami, uzupełnienie i wyrównanie kruszywa, asfaltowanie wiaduktu i fragmentów drogi dojazdowej, oznakowanie pionowe i poziome. Załączam odnośniki do fotografii pokazujących stan obiektu. 

Na list napisany do urzędu naz Czytelnik odpowiedzi nie dostał. Na szczęście, według najnowszych informacji okazało się, że obiekt ten zostanie jednak dokończony. Jak podaje epoznan.pl:

Zaplanowane prace związane z węzłem Stęszew i DK32 podzielono na dwa etapy. Pierwszy z nich będzie trwać 53 dni od momentu podpisania umowy.

– Dotyczy to wykonania niezbędnych prac umożliwiających podłączenie węzła Stęszew do istniejącej drogi krajowej nr 32 – informuje Alina Cieślak z GDDKiA.

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa fot. Gianni Riccardo

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa fot. Gianni Riccardo

W ramach drugiego etapu zaplanowano wszelkie inne roboty objęte umową. Na to wykonawca będzie mieć czas do czerwca 2020 roku. Jeśli pogoda nie pozwoli na prowadzenie robót – termin może zostać przesunięty. Ten sam wykonawca będzie kończyć lewą jezdnię trasy S5 na odcinku Poznań – Wronczyn. Wykona oznakowanie poziome, prace wykończeniowe na obiektach inżynierskich, uzupełni pobocza, obsieje trawą pas rozdziału i wykona nawierzchnię asfaltową na WD-10. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapłaci 36 mln złotych za wykonanie tych prac.

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa na mapach Google

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa na mapach Google

Informację potwierdza Rzecznik Prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Pan Jan Krynicki, który przesłał odpowiedź na pytania wysłane z redakcyjnego maila:

Wczoraj, tj. 8 października, podpisaliśmy umowy na dokończenie robót na jezdni lewej, węźle Stęszew oraz DK32 w ramach budowy S5 Poznań-Wronczyn. W obu przypadkach wykonawcą jest firma COLAS Polska Sp. z.o.o. Łączna wartość umów to ponad 36 mln zł. Zakres prac, zgodnie z umową na dokończenie prac na węźle Stęszew oraz DK32, został  podzielony na dwa etapy:

Etap I – termin realizacji to 53 dni od daty podpisania umowy. Dotyczy to wykonania niezbędnych prac umożliwiających podłączenie węzła Stęszew do istniejącej drogi krajowej nr 32.

Etap II – pozostałe roboty objęte umową , które powinny być zrealizowane do czerwca 2020 r.

Należy jednak podkreślić, że w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, które uniemożliwiłyby prawidłowe wykonanie zaplanowanych robót, termin ten może ulec przedłużeniu.

Również dzisiaj została podpisana umowa na dokończenie robót na drodze S5 Poznań-Wronczyn na lewą jezdnię w zakresie:

  • oznakowania poziomego grubowarstwowego
  • wykonania prac wykończeniowych na obiektach inżynierskich
  • uzupełnienia poboczy
  • reprofilacji i obsiania trawą pasa rozdziału
  • wykonania nawierzchni z asfaltu twardolanego na WD-10

Dokładamy wszelkich starań,  aby w IV kwartale br. udostępnić kierowcom 16 kilometrowy odcinek drogi S5 Poznań – Wronczyn. Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Poznań – Radomicko jest dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa

wiadukt WD-10 w okolicy Stęszewa fot. Gianni Riccardo

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Skomentuj