Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | niedziela, 22 gru, 2019 | komentarzy 7

Rusza budowa nowego mostu w Rogalinku

Wszystko na to wskazuje, że już za dwa lata będziemy mogli korzystać z nowej przeprawy na Warcie. Jak poinformowała Pani Ewelina Dudek, radna i mieszkanka Rogalinka, 17 grudnia Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił ponownie informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty na budowę nowego mostu w ciągu drogi nr 431. Obecnie w miejscu, gdzie powstanie most trwa wycinka drzew. Koszt inwestycji wyniesie ponad 66 milionów złotych.

Rusza budowa mostu

Latem został już ogłoszony przetarg na budowę nowego mostu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 431 w Rogalinku. To ważna przeprawa dla mieszkańców Mosiny i Puszczykowa.

Most w Rogalinku - po wycince drzew - w tym miejscu powstanie nowy most

Most w Rogalinku – po wycince drzew – w tym miejscu powstanie nowy most (stan z 01.02.2020 r.)

Wybór oferty przeciąga się z uwagi na złożone odwołania przez kilka podmiotów uczestniczących w przetargu. Krajowa Izba Odwoławcza 21 listopada wydała wyrok, który zobowiązał WZDW do powtórzenia czynności badania i oceny ofert. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” z Zawiercia. Koszt inwestycji wyniesie 66 095 975,86 złotych. Inwestycja potrwa ponad 2 lata. – informuje radna, Pani Ewelina Dudek.

Dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich zapewnił, że nie otworzy mostu dla TIR do czasu odkorkowania Mosiny.

Bardzo ważną informację przekazał w tej sprawie również Burmistrz Gminy Mosina:

– Prace przygotowawcze do budowy mostu na Warcie rozpoczęte. Dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich zapewnił, że nie otworzy mostu dla TIR do czasu odkorkowania Mosiny. – poinformował Burmistrz Gminy Mosina, Pan Przemysław Mieloch

Stan obecnego mostu

Nawierzchnia drogi w ciągu której znajduje się most jest w stanie dostatecznym i złym. Występują na niej spękania, deformacje i wyboje. Droga na moście ma szerokość 5,9 m. Znajdujące się przy niej chodniki mają od 1,25 do 1,6 m szerokości. Poza mostem są tylko gruntowe pobocza. Istniejący obiekt zostanie rozebrany. W jego miejscu przewidziano budowę nowego obiektu.

Most w Rogalinku

Obecny most w Rogalinku

Nowy most na Warcie w Rogalinku – zakres inwestycji

Zakres inwestycji obejmuje budowę pięcioprzęsłowego mostu wraz z dojazdami o łącznej długości ok. 768 m. Nowy most, jak i cała trasa projektowanego odcinka drogi wojewódzkiej nr 431 powstanie na północ od obecnego przebiegu drogi. Początek budowy mostu znajdować się będzie na wysokości ul. Niwka Stara (okolice oczyszczalni), koniec – na skrzyżowaniu ul. Północnej a Wodnej (w tym miejscu most zejdzie na stary ślad). Na dojazdach pojawią się prawdopodobnie dwie zatoki autobusowe/techniczne.

Projekt uzyskał unijne dofinansowanie w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+.

most w Rogalinku

widok na stary most w Rogalinku – nowy most powstanie w miejscu widocznym po prawej stronie

Wzdłuż drogi powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 2,5 m. Za mostem przebudowane będzie także skrzyżowanie z ulicami Wodną i Północną.

Most w Rogalinku

Most w Rogalinku

Budowa mostu w Rogalinku

Budowa mostu w Rogalinku – widok od strony Rogalinka (wrzesień 2020 r.)

Most Luboń – Czapury

Kolejną inwestycję budowy nowego mostu planuje też Starostwo Powiatowe. Jest to przeprawa, która połączy Luboń i Czapury. Wniosek do rządowego programu „Mosty dla regionów” został pomyślnie rozpatrzony i most ma dotację w wysokości 80% kosztów budowy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja ma się rozpocząć za 3 lata.

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (7)

  • J.
    niedziela, 22 gru, 2019, 16:18:40 |

    No to Tiry rozjada miasto. Patrząc na to jakim totalnym niemotąjest nasz burmistrz to obdwodnicy nie doczekamy sie nigdy a po remoncie miasto mamy przerąbane…. :(

  • Gala
    niedziela, 22 gru, 2019, 19:27:58 |

    Czyli ten most nigdy nie będzie otwarty dla TIR, bo jakoś nie zanosi się na odkorkowanie Mosiny. ŻAL.PL

    • Deus
      niedziela, 22 gru, 2019, 23:04:32 |

      Ja to rozumiem tak burmistrz nie otworzy mostu (gdzie nie ma co do gadania bo to nie on zarządza drogami wojewodzkimi) a nawet gdyby mógł to jak to ma niby wyglądać? Nie otwieram mostu likwiduje korki (nie wiadomo jak) .Super ektra, korków nie ma most otwieram. I są tiry plus korki. Co za bzdura.

      • JWB
        niedziela, 22 gru, 2019, 23:10:51 |

        To zapewnienie dyrektora WZD a nie burmistrza

  • Rozsadek
    poniedziałek, 23 gru, 2019, 0:02:36 |

    To bez znaczenia kto zabrania. Ważne, że nie ma pomysłu na zmniejszenie korków a jest coraz gorzej.

  • Gość
    poniedziałek, 23 gru, 2019, 1:08:03 |

    To dobrze,że w Mosinie powstają nowe hale, przemysł bo będą zostawiać więcej pieniędzy z podatków do budżetu, zwiększy się ilość miejsc pracy ale na Boga bez rozbudowy obwodnicy, rond i innych dróg dojazdowych i tego typu infrastruktury przy zwiększającej się ilości tirów w tym regionie to wszystko tak się zadławi , że nie będzie ani pieniędzy ani komunikacji tylko bieda.

    • mieszkaniec
      poniedziałek, 23 gru, 2019, 8:28:19 |

      Zastanawiam się czy to ironia to pierwsze zdanie bo jakoś nie widzę tych nowych firm. Ale reszta wypowiedzi wskazuje że nie. Tylko że, te nowe hale średnio przynoszą więcej pieniędzy z podatku, bo to są istniejące już firmy. A poza tym, skoro miasto nie potrafi wydzielić strefy gospodarczej wraz z infrastrukturą, to te pieniądze (jeśli już są/będą) w pierwszej kolejności powinny iść na niwelowanie skutków ubocznych tego rozwoju dla okolicznych mieszkańców. Ale nie na zasadzie, że wybudowali super ulicę Gałczyńskiego, to teraz mieszkańcy chcą przerzucić ruch drogowy na Śremską która jest totalnie zdewastowana w porównaniu z tą pierwszą.

Skomentuj