T-Roc Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | sobota, 24 sie, 2019 | komentarzy 16

Rozbudowa drogi nr 431

Wojewoda Wielkopolski informuje o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 431 Rogalin – Kórnik”. Czy czeka nas wzmożony ruch TIRów?

Rozbudowa drogi nr 431 Rogalin – Kórnik

W 2017 roku Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na modernizację drogi wojewódzkiej nr 431.

Informację o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji komentuje Pan Marcin Ługawiak, radny Rady Miejskiej w Mosinie:

Rozbudowa drogi 431 na całym odcinku od Kórnika do Dymaczewa Nowego i budowa mostu w Rogalinku oznaczają według obecnych planów wpuszczenie do naszej gminy pojazdów ponad 20 ton na odcinku zawarcia. W Kórniku rozwijają się tereny przemysłu i magazynowania. Nasza gmina dla wielu TIRów jadących z Kórnika na S5 i generalnie przebijających się pomiędzy drogami 5 i 11 stanie się jednym wielkim tranzytem. Obawiam się, że wiele samochodów nie będzie jechać na obwodnicę autostradową, tylko wybierze naszą gminę, bo czas przejazdu będzie podobny, a po wybudowaniu tzw. Czerwonki w Mosinie nawet krócej będzie jechać przez naszą gminę. Najpierw powinniśmy się skupić na budowie dużej obwodnicy południowo-wschodniej, a potem nad mniejszymi typu Czerwonka, inaczej obudzimy się za kilka lat w gminie, w której nie da się żyć, jednej z wielu na mapie Polski, w których nie chce się żyć z powodu nadmiernego ruchu ciężkiego. Jeszcze możemy coś zrobić. Za chwilę już nic. – napisał Marcin Ługawiak, radny Rady Miejskiej w Mosinie.

Rogalinek - droga nr 431 - widok na most

Rogalinek – droga nr 431 – widok na most

Modernizacja drogi 431 – jak będzie wyglądała?

Celem prac ma być zwiększenie szerokości jezdni (do 7 m) i obciążenia nawierzchni. Pobocze utwardzone ma mieć szerokość 1,5 metra, a oprócz tego ma zostać zbudowany chodnik o szerokości 2 m. Przewidziano także między innymi przebudowę i budowę skrzyżowań wraz ze zmianą geometrii czy korektą wlotów bocznych oraz nową organizacją ruchu.

Pierwsze postępowanie przetargowe na rozbudowę drogi 431 (Rogalin – Dymaczewo) zostało UNIEWAŻNIONE z powodu zbyt wysokiej oferty jedynego zgłoszonego wykonawcy.

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (16)

  • Gość
    sobota, 24 sie, 2019, 10:16:03 |

    Niech budują nową trasę,ale jak miasto Czarnków wprowadzić zakaz ruchu dla ciężarówek powyżej 12 ton.

    • Czesław
      sobota, 24 sie, 2019, 15:11:20 |

      Tak, tylko nie wiem czy wiesz ale Czarnków ma piękną obwodnicę i problem ruchu przez miasto zaniknął. A u nas jak to u nas, najpierw wprowadza się ruch a później myśli o tym jak go obniżyć.

  • Nie dla wycinki lasu
    sobota, 24 sie, 2019, 15:54:03 |

    Tyle było krzyku przed wyborami o konieczności ochrony gruntów rolnych, tyle walki z planowaną strefą przemysłową a po wyborach wszyscy zamilkli… Gdzie jest teraz Pan Kasprowicz, gdzie jest Pan Kolankiewicz, gdzie Pan Marciniak? Tyle sie udzielali przed wyborami, tak bronili tych terenów. A tu od wyborów pomierzono już pola i lasy pod wycinke a „obrońcy” siedzą cichutko. Gdzie byli gdy właściciele gruntów podczas spotkań z przedstawicielami wojewody przedstawiali swoje racje? Gdzie byli gdy robiono wstepne pomiary i rozgraniczenia? Wstyd obłudne Marciniaki! Jak dla mnie słowa w poście Pana Ługawiaka warte tyle co i przed wyborami. Dużo gadania a od wyborów żadnych czynów w sprawie ochrony tych terenów.

    • GOŚĆ
      wtorek, 27 sie, 2019, 14:02:18 |

      Ługawiak prawie na każdej Sesji Rady, stara się promować własną firmę lub firmy kolesi. Marciniak i Kasprowicz chyba zaczynają pojadać z łapy burmistrza. Całkowicie zaprzestali walki, wiec może tak jest, albo pożarli się z Przewodniczącą Rady. Wiele wskazuje na to, że Stowarzyszenie się rozpada.

  • Polak Mały
    sobota, 24 sie, 2019, 22:25:12 |

    Coraz mniej rozumiem retorykę Pana Ługawiaka – zdaje się on myśleć tylko i wyłącznie o swoim miejscu zamieszkania (Krosinko) a nie o interesie całej gminy. Z jego wypowiedzi można wywnioskować, że chce zniechęcić kierowców ciężarówek kierujących się na Stęszew korkując centrum, jednocześnie wycofując się z budowy Czerwonki – przecież to jakiś absurd. Widząc budżet oraz stan miejskich inwestycji można stwierdzić z dużą dozą pewności, że obwodnica wschodnia nie powstanie bo to inwestycja za dziesiątki jak nie setki milionów. Dlatego negowanie zasadności budowy Czerwonki Przez Pana Ł traktuję jako prywatę a nie wyraz zdrowego rozsądku. Jako mieszkaniec Gminy Mosina wymagam od urzędników oraz jej włodarzy konkretnych obliczeń, racjonalnej analizy i obiektywnych faktów a nie bezrefleksyjnego gadania bo tak się komuś zdaje…

  • Mosinianka
    niedziela, 25 sie, 2019, 11:55:00 |

    Chyba w marcu była audycja w Radio Poznań o drodze 431 i gość programu mówił, że w maju będzie wiadomo czy znajdą się fundusze na modernizację trasy 430 z Poznania do Mosiny. Nigdzie nie trafiłam na informacje co z drogą 430 i funduszami. Obydwie drogi 430 oraz 431 spotykają się w newralgicznym miejscu na wjeździe do Mosiny od strony Poznania i Rogalinka – Mocka a Szosa Poznańska.

  • Kasia
    niedziela, 25 sie, 2019, 17:04:15 |

    Czy wy ludzie myślicie logicznie?? Który kierowca TIRa czy ciężarówki powyżej 12 ton zdecyduje się pojechać z Kórnika do S5 przez Mosine?? Żaden kierowca nie będzie miał czasu stać w tych korkach w Mosinie, oni mają wyrąbane żeby jechać przez Mosinę jeśli nie mają tu załadunku/rozładunku. Każdy pojedzie Katowicką do A2 i dalej S5. Czy wy ludzie nie jeździcie samochodami?? Nawet osobówką lepiej tak jechać, a pchać się na zakorkowaną Mosinę to szczyt debilizmu.
    Potrzebna jest modernizacja drogi 431, a zwłaszcza budowa chodnika i drogi rowerowej, która jest podstawą bezpieczeństwa dla dzieci i młodzieży uczęszczających do szkół w Mosinie i Puszczykowie.

    • Silver
      niedziela, 25 sie, 2019, 18:03:47 |

      I tak większość ruchu tirów kieruje się do Hal magazynowych na Śremskiej itp. Modernizacja niewiele zmieni. Tylko drogi, ronda, obwodnice. ale WPN i Aquanet, stoją na przeszkodzie i to jest lipa. Chociaż jak przemysł można rozwijać to jak można obwodnic nie budować. Nie rozumiem. Albo restrykcje w rozbudowie i turystyka. Albo przemsyl i infrastruktura. To drugie odpada, więc nie ma tu żadnej logiki. Brakuje spójności, strategi i co najgorsze – myślenia.

    • Gość
      poniedziałek, 26 sie, 2019, 20:34:45 |

      Proszę pojawić się w okolicy mostu w piątek ok godziny 16 i ocenić organoleptycznie ilość ciężarówek o ccm powyżej 20 ton które omijają A2

    • Gość
      sobota, 7 wrz, 2019, 21:26:01 |

      Chyba, że dostanie informacje na CB o korku lub wypadku na A2. I cyk przez Mosine

  • Kasia
    wtorek, 27 sie, 2019, 0:17:13 |

    Proszę zatrzymać te ciężarówki i zapytać kierowców dokąd jadą. Wiekszość jedzie albo na bazy, które mają rozmieszczone w gminie albo jadą z towarem do okolicznych sklepów i firm albo jadą na jakiś załadunek czy rozładunek. Kierowcy też chcą jechać do domu jak inni ludzie pracujący. Kiedyś trzeba dojechać do celu. Uczęszczam drogami gminy codziennie i wiem ile samochodów porusza się po naszych ulicach oraz jakich. Normalny kierowca samochodu ciężarowego nie jedzie przez miasto bo mu na to czas pracy nie pozwoli co skutkuje niższym zarobkiem.
    Rozumiem że mieszkańcy Rogalina i Rogalinka nie chcą mieć bezpieczniejszej drogi dojazdu. Teraz jest na odcinku Mosina Kórnik masakra. O 16 nie można wjechać do Mosiny od Rogalinka i w większości w korku stoją osobowki. Czyli co?? Zakaz wjazdu dla samochodów osobowych i zakaz dostępu mieszkańcom wsi do supermarketów w Mosinie?? Myślimy logicznie… A kurierzy jak do Was dojada?? A do sklepów i marketów jak dotrze towar?? Biedronki nie będą miały towaru na półkach… Każdy chce żeby gmina się rozwijała ale jak przychodzi co do czego to oprócz handlu w tej gminie nic nie będzie bo na nic innego nie pozwoli Aquanet, WPN i mieszkańcy!

    • Czesław
      wtorek, 27 sie, 2019, 12:38:26 |

      Tutaj nie jest problemem sama modernizacja dróg, która wraz z obwodnicami i rondami jest potrzebna. Chodzi raczej o to żeby nie wpuszczać tranzytu. Jak się spojrzy na mapę drogową to można uznać, że byłby to logiczny skrót pomiędzy trasami Poznań – Katowice, a Poznań Wrocław, a jak wiemy, pomiędzy tymi trasami jest intensywnie rozwijana baza logistyczna wielu dużych, międzynarodowych firm.

      • gość
        wtorek, 27 sie, 2019, 13:52:54 |

        Właśnie, należy z impetem zając się sprawą budowy obwodnicy w Mosinie.Burmistrz zajął się mostem w Czapurach, więc nie ma czasu na takie pierdy. Ten człowiek przekroczył już wszystkie możliwe granice indolencji!

    • Gość
      wtorek, 27 sie, 2019, 16:02:42 |

      Będąc kierowcą nie tylko auta osobowego mieszkając przy tej drodze śmiem twierdzić że nie masz racji bo jest to typowy tranzyt powalający ominąć zamordowana A2 płatny odcinek Dk92 lub S11 .nie mam potrzeby zatrzymania tych ciężarówek bo mając CBradio wiem w jakim kierunku jadą, część z nich dodatkowo unika potencjalnej kontroli ITD

    • Polak Mały
      wtorek, 27 sie, 2019, 21:46:24 |

      Pani Katarzyno – widać, że nie pytała Pani tych kierowców dokąd jadą. Przecież to są setki ciężarówek dziennie a tylu to nawet Mosina nie pomieści. Wieczorami to słychać jedno konkretne dudnienie bo nawet nie zwalniają jadąc przez miasto – a kontroli nie widać. Gdyby rzeczywiście chodziło o lokalny rynek transportowy to mieszkańcy nawet by tego nie zauważyli. Kierowca komentujący Pani post doskonale to wszystko wyjaśnił…

  • Gość
    sobota, 7 wrz, 2019, 1:43:16 |

    Toż to droga strategiczną.
    Jej granic będzie sprzęgło wojsko:-)

Skomentuj