Przebudowa ulicy Budzyńskiej w Mosinie
Urząd Miejski w Mosinie zaprezentował koncepcję dwóch wariantów przebudowy ulicy Budzyńskiej celem zasięgnięcia opinii mieszkańców. Konsultacje będą trwać do piątku 22 maja. Oba projekty uwzględniają budowę chodników, zatok postojowych, w tym drugi z nich, parkingu w okolicy ulicy Niepodległości.
Przebudowa ulicy Budzyńskiej w Mosinie – warianty
W związku z przystąpieniem do sporządzania projektu przebudowy ulicy Budzyńskiej zostały sporządzone dwa warianty:
Wariant I
W wariancie pierwszym zaprojektowano poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu (na odcinku od ul. Niepodległości do skrzyżowania z ul. Marii Konopnickiej i Krotowskiego) oraz dwustronny chodnik o szerokości 2,0m. Kolidująca z rozbudową drogi kapliczka znajdująca się przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 431 zostanie przesunięta na działkę nr 1600/40 w pobliżu zjazdu do restauracji „Morena”. Dodatkowy pas ruchu na odcinku od ul. Niepodległości do nowej lokalizacji kapliczki będzie przeznaczony na miejsca postojowe oraz w dalszej części do skrzyżowania z ul. Marii Konopnickiej jako przedłużenie pasa ruchu dla samochodów skręcających w prawo. Na całym odcinku przebudowywanej ul. Budzyńskiej zaprojektowano brakujący chodnik od strony zachodniej przy krawędzi jezdni z odstępstwem w obrębie skrzyżowania z ulicą H. Kołłątaja gdzie planowane jest jego odsunięcie w celu uniknięcia wycinki rosnących drzew.
Wariant II
W wariancie drugim zaprojektowano poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu (na odcinku od zjazdu do przedszkola do skrzyżowania z ul. Marii Konopnickiej i Krotowskiego) oraz dwustronny chodnik o szerokości 2,0m. Kolidująca z rozbudową drogi kapliczka znajdująca się przy skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 431 zostanie przesunięta na działkę nr 1600/40 w pobliżu zjazdu do restauracji „Morena”. Dodatkowy pas ruchu na odcinku od zjazdu do przedszkola do nowej lokalizacji kapliczki będzie przeznaczony na miejsca postojowe oraz w dalszej części do skrzyżowania z ul. Marii Konopnickiej jako przedłużenie pasa ruchu dla samochodów skręcających w prawo. Projekt przewiduje także lokalizację miejskiego parkingu na ok. 24 miejsca postojowe z wjazdami od strony ulicy Niepodległości oraz drogi dojazdowej do przedszkola. Na całym odcinku przebudowywanej ul. Budzyńskiej zaprojektowano brakujący chodnik od strony zachodniej przy krawędzi jezdni z odstępstwem w obrębie skrzyżowania z ulicą H. Kołłątaja, gdzie planowane jest jego odsunięcie w celu uniknięcia wycinki rosnących drzew.
Konsultacje dotyczące przebudowy ulicy Budzyńskiej w Mosinie
Ze względu na panującą pandemię SARS-CoV-2 oraz prowadzony rządowy szereg obostrzeń informujemy, że konsultacje prowadzone będą w formie elektronicznej. Jednak ze względu na równość w dostępie do konsultacji wypełnione dokumenty można również wrzucać do skrzynki na dokumenty wystawionej przed Urzędem Miejskim.
Konsultacje rozpoczynają się w dniu 13 maja 2020 i potrwają do 22 maja do godziny 15.00.
Udział w konsultacjach w formie elektronicznej można wziąć wchodząc na stronę internetową Konsultacji Społecznych (link tutaj).
Dla osób, które chcą udzielić odpowiedzi w tradycyjnej formie załączamy formularz do pobrania:
Ankieta konsultacyjna – pobierz
źródło: UM w Mosinie
Czy przestawiona przez urząd koncepcja przebudowy ulicy Budzyńskiej jest trafiona? Zachęcamy do komentowania. Piszcie, który wariant bardziej Wam się podoba, ten z parkingiem czy może bez.
Wasze komentarze (4)
Niezależnie od wariantu – cieszy mnie chęć uniknięcia wycinki drzew.
Poza tym – jako że jest to droga dojazdowa do Pożegowa i WPN jest to dobra okazja by była maksymalnie przyjazna celom rekreacyjno-wypoczynkowym. Ścieżka rowerowa, szersze chodniki, zieleń – to może być dobra wizytówka dla Mosiny bo chcąc dostać się m.in. na Glinianki czy wieżę nie ma innej drogi ze strony Mosiny niż ta.
Trzymam kciuki by tego nie zepsuto :)
Ścieżka rowerowa? Po co? Będzie druga Brzechwy. Zgadzam się z całą Pana wypowiedzią oprócz tej jednej rzeczy. To jest kilkaset metrów drogi o umiarkowanie małym ruchu. Wrzucanie rowerzystów na „chodnik”, nie ma walorów praktycznych, ani paradoksalnie nie jest bezpieczniejsze. Ścieżki powinny być przy ruchliwych arteriach, a najlepiej pasy ruchu dla rowerów bo te są wygodniejsze, czytelniejsze dla wszystkich użytkowników dróg. A sam remont popieram bo jest potrzebny, tak jak miejsca parkingowe dla mieszkańców.
To prawda. Szanuję konstruktywną krytykę i pozdrawiam :)
Miło mi :) dlatego warto rozmawiać. Myślę, że każda inwestycja większa powinna być poprzedzona konsultacją ze społecznością, bo wiedza praktyczna i potrzeby użytkowników, a wiedza zdobyta na politechnice to dwa różne światy. Takie giełdy pomysłów i uwag wiele dają. Niemniej trzymam kciuki za remont i pozdrawiam serdecznie.