Redakcja GMP | czwartek, 4 Cze, 2020 |

Wytyczne dla restauracji w czasie pandemii

Kiedy oficjalnie ogłoszono, że 18 maja nastąpi otwarcie barów oraz restauracji – wszyscy właściciele swoich biznesów odetchnęli z ulgą. Niestety ich radość nie trwała długo, bowiem liczba obostrzeń związanych z panującą epidemią jest naprawdę długa. Aktualnie, trzeba się solidnie wysilić, aby sprostać wszystkim oczekiwaniom rządu. Lista wykazów do spełnienia jest długa. A co się na niej znajduje?

Wszyscy czekaliśmy na otwarcie lokali usługowych, w tym szczególnie barów oraz restauracji. Z informacji rządowej o zniesieniu zakazu otwarcia restauracji ucieszyli się oczywiście najbardziej właściciele restauracji. Wiadomość nie była jednak również bez znaczenia dla samych gości.

Otwarcie restauracji oznacza jednak sporo nowych wymagań, przed którymi musi stanąć obsługa obiektów usługowych. Ich lista jest dość długa, a w tym artykule wskażemy, jak odnaleźć się w nowej, trudnej rzeczywistości.

reestauracja - cafe

Ograniczenia i jeszcze raz ograniczenia w zakresie funkcjonowania restauracji – co to oznacza w praktyce?

Przede wszystkim wzmożoną pracę nad jeszcze lepszą higieną w lokalu oraz utrzymaniu określonego limitu osób, którzy jednocześnie mogą kosztować potraw z naszego menu.

Otóż koniecznym warunkiem do prawidłowego działania lokalów usługowych jest zachowanie limitu 1 osoba na 4 metry kwadratowe. Przy stoliku nie może siedzieć więcej niż jedna osoba chyba, że pozostali goście są członkami rodziny pochodzącymi z jednego gospodarstwa domowego. Co więcej, takie osoby, nie mogą siedzieć na przeciwko siebie.

Podobne restrykcje dotyczą samego ustawienia stolików. Każdorazowo powinny się one znajdować w 1,5 metrowej odległości od siebie.

Ciekawym rozwiązaniem, które umożliwi gościom restauracji spożywanie zamówionych posiłków w komfortowych warunkach będzie chociażby zamontowanie specjalnych ścianek, które znajdziemy na: Sas24.pl

Co z dezynfekcją lokalu oraz samej restauracji?

Tutaj należy podjąć zdecydowane i restrykcyjne kroki w postaci możliwie częstego i skrupulatnego przecierania stolików, powierzchni podłogowej, a także klamek, czy toalet restauracyjnych. Nie ma jednoznacznie wskazanych norm, dla częstotliwości takich zabiegów, należy je wykonywać po prostu tak często, jak tylko się da.

Pojemniki do dezynfekcji powinny się znajdować nie tylko przy wejściu do restauracji, ale również przy wejściach do toalet.

W celu wyeliminowania możliwości zarażenia się, z restauracji powinna zniknąć zastawa wielokrotnego użytku, a ze stolików także pojemniki z przyprawami. Te ostatnie powinny być uzupełniane za każdym razem, gdy lokal odwiedzi nowy klient.

Jak widać, obostrzeń w funkcjonowaniu restauracji jest dość sporo. Wszystkie działania mają jednak na celu zapewnienie jak największego komfortu oraz bezpieczeństwa obywateli. Powinni o tym pamiętać zarówno właściciele obiektów usługowych, jak i klienci.

Artykuł sponsorowany

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 10.0/10 (Głosujących: 1)
Wytyczne dla restauracji w czasie pandemii, 10.0 out of 10 based on 1 rating
Napisano przez Redakcja GMP Posted in Aktualności

Tagi:

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Skomentuj