Kolejne kroki w inwestycjach na trasie Mosina – Kórnik
Za parę lat nareszcie będziemy mieć możliwość przemieszczania się z Mosiny do Kórnika w pełni wygodną trasą wraz z całą infrastrukturą, niezbędną w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom tej drogi – także rowerzystom. Całość trasy podzielono na 4 etapy. Pierwszy jest już w realizacji, czyli most w Rogalinku oraz odcinek Świątniki – Mieczewo. Kolejne etapy przed nami.
Pod koniec maja Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich poinformował o złożeniu wniosku o dofinansowane przebudowy drogi nr 431 na odcinkach Rogalin – Świątniki oraz Mieczewo – Kórnik. Dofinansowanie w wysokości 11,8 mln zł zostało przyznane i w dniu 26 października nastąpiło otwarcie ofert złożonych w przetargu. W zestawieniu ofert widać jednak, że na sześć złożonych ofert, każda z nich znacząco przekracza założony budżet, i mowa tu o różnicach rzędu nawet kilku milionów złotych. Trudno na ten moment oczekiwać odpowiedzi od WZDW, jakie kroki podejmą. Po analizie złożonych ofert zleceniodawca ma 30 dni na podpisanie umowy z wybranym wykonawcą. O decyzjach WZDW będziemy informować na bieżąco. Planowane zakończenie prac na tym odcinku to 2023 rok. Zakres działań obejmuje między innymi rozbudowę drogi o łącznej długości 3,9 km, budowę dwukierunkowej ścieżki rowerowej, zatok autobusowych, przebudowy oświetlenia, rowów, pobocza oraz montaż balustrad ochronnych.
Jak podkreśla WZDW, prace nad dokumentacją przebudowy całości tej trasy są w toku. – Trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy DW 431 na dwóch innych odcinkach: w miejscowościach Świątniki i Mieczewo, o łącznej długości około 2,4 km oraz Mosina – Rogalinek, o długości 2,2 km – komentuje dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, Paweł Katarzyński. – W najbliższym czasie planujemy także zlecić opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę odcinka Rogalinek – Rogalin. Tu jednak czekamy na wytyczne Powiatowego Konserwatora Zabytków – dodaje dyrektor WZDW. Kolejnym odcinkiem do zaprojektowania będzie Dymaczewo Nowe – Mosina.
Tagi: Droga nr 431, drogi rowerowe, Dymaczewo Nowe, inwestycje, Kórnik, Mieczewo, Rogalin, Rogalinek, Świątniki, Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, WZDW
Wasze komentarze (4)
Pełnowartościowy bypass dla A2. Środkiem przez wsie i tuż obok bezcennych zabytków w Rogalinie. Zgroza.
Łącznik S-5 do S-11 w celu odciążenia poznańskiego wąskiego gardła A2.
I super węzeł komunikacyjny-skrzyżowanie przy ul. Nocka i czar pryska…..
Jak wprowadzą w przyszłości opłaty na S i A to i tak te łączniki za darmochę się zapełnią