Berdychowski Volkswagen - ID.4 Elektryczny SUV Aquanet - zgłaszanie awarii
Redakcja GMP | środa, 27 Sty, 2021 |

Podnieś efektywność swoich treningów. Na co zwrócić uwagę?

W nowym roku często stawiamy przed sobą liczne wyzwania, również te dotyczące sylwetki. Jak skutecznie zrealizować postanowienia?

Trening ciała wpływa na ogólne samopoczucie oraz na sylwetkę. Jednak osiągnięcie wymarzonych parametrów, tj. niższa waga czy większa masa mięśniowa wymaga czasu. Wszyscy chcieliby w szybkim tempie osiągnąć pożądane rezultaty. Postępy będą widoczne, nawet gdy trenujemy tylko kilka dni w miesiącu. Efekty przyjdą, o ile wiemy co robić, czyli np. jak wykonywać poprawnie ćwiczenia lub jak wspierać organizm. Jeżeli sami nie mamy doświadczenia w planowaniu poszczególnych elementów treningu, to warto pokusić się o pomoc specjalistów. Pomogą w ułożeniu planu treningowego, a nawet diety, która przyśpieszy drogę do celu. Więcej informacji na ten temat znaleźć można na https://www.budujmase.pl/plany/.

Planowanie treningu

Poniedziałek to dla wielu osób światowy dzień ćwiczeń klatki piersiowej. W środę inna partia i przed weekendem cardio. Wiele osób wybierając się na siłownie, a obecnie ćwicząc w domu, nie planuje swoich aktywności. Najczęściej ćwiczenia są zlepkiem pomysłów, które przychodzą do głowy w trakcie ich wykonywania. Na pewno plusem jest to, że się ruszamy. Jednak robienie tego w sposób chaotyczny nie przyniesie oczekiwanych rezultatów w czasie, w którym chcemy je osiągnąć.

Brak planu treningowego można porównać do gotowania każdej potrawy np. zupy. Mamy pewien przepis albo pewny schemat postępowania. W wypadku rosołu wiemy, że mięso wrzucamy w pierwszej kolejności, aby zrobić wywar, a dopiero po pewnym czasie dorzucamy warzywa. Podobnie działa plan treningowy. Pewne ćwiczenia wykonujemy w pierwszej kolejności, a inne później, chociażby po to, aby rozłożyć siły podczas treningu lub zwiększyć efektywność ich wykonywania.

70% sukcesu to dieta

Czytając biografie wielu znanych sportowców, można między wierszami znaleźć ich wspólny mianownik, dietę. Dietetycy, trenerzy i sami zawodnicy różnie podchodzą do sprawy, ale duża ich część dba o to, co kładzie na talerzu. Robert Lewandowski w dzień meczowy rezygnuje z mięsa, co jak sam mówi, sprawia, że czuje się lżejszy i bardziej dynamiczny. Robert Karaś optymalizuje swoje posiłki, aby dostarczyć dla ciała możliwie dużo energii, która wystarczy mu na konkretny etap triatlonu. Warto podkreślić, że planuje także to, co będzie jadł w trakcie morderczych zawodów. Dlatego każdy posiłek ma znaczenie dla naszego samopoczucia i w określony sposób wpływa na ciało.

Dobrym uzupełnieniem codziennej diety są suplementy. W tym wypadku również warto wiedzieć, co dobrze stosować na poszczególnych etapach zaawansowania treningowego. Kiedy wziąć białko, co pomoże w regeneracji po treningu albo jak poprawić siłę przed aktywnością. Jednocześnie suplementy dostarczają witaminy i minerały, które najczęściej trudno w zalecanej ilości uzyskać z samych posiłków. Dodatkowo są one podane w przystępnej dla organizmu formie, co poprawia ich wchłanianie, a przez to są bardziej efektywne.

Stratedzy biznesu uważają, że plan jest niczym, ale planowanie jest wszystkim. Mając ogólny obraz tego, co mamy robić, jesteśmy w stanie dostosować się do jego założeń. Równie dobrze w chwilach słabości możemy zmodyfikować wytyczne, rezygnując z konkretnego ćwiczenia lub czując się na siłach dołożyć kolejne. Plan rzuca światło na drogę do celu. Bez niego będziemy błądzić w ciemnościach.

Plan treningowy

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 10.0/10 (Głosujących: 2)
Napisano przez Redakcja GMP opublikowano w kategorii Aktualności

Tagi:

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Skomentuj