Salon VW Berdychowski - wyprzedaż rocznika Wymień paragony na Kartę Podarunkową w Starym Browarze w Poznaniu Samochody używane z gwarancją - Autocompol Luboń
Redakcja GMP | piątek, 17 gru, 2021 | komentarze 63

Wywiad z Moniką Kujawską, nową prezes ZUK i PUK w Mosinie

Rady Nadzorcze ZUK i PUK poinformowały o wyborze na stanowisko Prezesa Zarządu Zakładu Usług Komunalnych sp. z o.o. w Mosinie oraz Prezesa Zarządu Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Mosinie panią Monikę Kujawską. Rady podjęły decyzję jednogłośnie na podstawie oceny dotychczasowej pracy pani Moniki Kujawskiej na rzecz spółek w okresie od 10 września 2021 r.

„Staramy się konsekwentnie poprawiać poziom świadczonych usług”

Próbowaliśmy umówić się na spotkanie z nowo powołaną Panią Prezes, ale niestety z powodu licznych zobowiązań nie udało nam się spotkać na rozmowę w redakcji. Chętnie odpowiedziała jednak na kilka pytań, zadanych przez redakcję drogą e-mailową.

– Pełni Pani aktualnie funkcję Prezesa Zarządu ZUK i PUK, Sekretarza Gminy oraz tymczasowo zastępuje kadrową w Urzędzie. Jak udaje się Pani pogodzić jednocześnie trzy tak poważne zawodowe wyzwania?

M.K: – Funkcję Sekretarza Gminy będę pełnić do końca roku. Nie ukrywam, że postawiono przede mną trudne zadania i to w okresie znacznych napięć w samych Spółkach. Staram się dawać z siebie tyle, ile mogę.

– Po ponad dwóch miesiącach pracy na stanowisku Prezesa ZUK i PUK może Pani powiedzieć coś więcej o kondycji spółek. W oświadczeniu byłego prezesa czytamy o „potrzebie poprawiania wieloletnich zaniechań”. Czy zastaną sytuację ocenia Pani podobnie?

M.K:  – Spółki komunalne realizują bardzo ważne zadania, które w znacznej mierze stanowią realizację zadań własnych Gminy. Działamy na bardzo trudnym rynku, który dynamicznie się zmienia, jest tak zwłaszcza w dziedzinie odpadów i transportu – tutaj ustawodawca wprowadza bardzo dużo zmian. Co do ocen mojego poprzednika, to byłabym ostrożna i nie chcę ich komentować. Na pewno Spółki wymagają modernizacji, jak każda firma mamy ograniczone możliwości finansowe, a działamy w okresie pandemicznym, wzrasta inflacja, wzrastają ceny paliwa i energii, a jednocześnie wszyscy dostrzegamy presję wzrostu płac na rynku. Jesteśmy jednak stabilnym pracodawcą, zawsze płacimy na czas, to też należy doceniać w tak trudnych czasach.

– Czy przez okres sprawowania przez Panią funkcji prezesa dwóch spółek wprowadzono już jakieś kluczowe zmiany dla funkcjonowania firmy?

M.K: – Zbyt krótko zarządzam Spółkami, abym mogła przedstawić wprowadzone zmiany jako kluczowe. W poprzednim pytaniu sama zawarła Pani tezę mojego poprzednika o potrzebie poprawy działalności Spółek, mogę tylko dodać, że firmy cały czas się zmieniają i staramy się konsekwentnie poprawiać poziom świadczonych usług.

– Byłemu prezesowi zarzucano „zepsucie atmosfery” w miejscu pracy. Dostaliśmy informację, że w ostatnich tygodniach także zostały wprowadzone zmiany, które spotkały się z dezaprobatą załogi, jak na przykład wprowadzenie zakazu parkowania prywatnymi samochodami na terenie zakładu dla pracowników spoza zarządu i sekretariatu. Co było powodem takiej decyzji?

M.K:- Spółki maksymalnie wykorzystują teren swojej siedziby, który moim zdaniem ogranicza w pewien sposób ich rozwój. Teren jest zbyt mały na nasze potrzeby i aspiracje rozwoju. Na terenie firmowym parkujemy pojazdy służbowe, obsługujemy klientów SKP, PSZOK, strefy parkowania oraz wielu innych petentów. Pojazdy pracowników to kilkadziesiąt samochodów, a ich parkowanie poza granicą działek, ale jednak w bezpośredniej bliskości firmy, w mojej ocenie nie jest uciążliwością. Poza tym staramy się pozyskać teren bezpośrednio sąsiadujący z terenem zakładu, który chcemy przeznaczyć właśnie na parking dla pracowników.

– Jakie widzi Pani kierunki rozwoju dla przedsiębiorstwa w perspektywie najbliższych lat? Wiemy, że ZUK potrzebuje pilnej wymiany przestarzałego sprzętu, skąd spółka planuje pozyskać środki?

M.K:- Rozwój taboru to na pewno priorytet. Ogłosiliśmy już część przetargów na najpotrzebniejszy sprzęt. Jeśli chodzi o wyczekiwane autobusy, szukamy możliwości finansowania zewnętrznego, m.in. w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kolejnym wyzwaniem jest kompleksowa modernizacja PSZOK, tutaj także będziemy się starać o dofinansowanie zewnętrzne. Ważnym zadaniem, wymagającym moim zdaniem pilnej realizacji, jest budowa stacji przeładunkowej odpadów komunalnych, w tym zakresie liczymy na pomoc Gminy, w szczególności przychylność Rady Miejskiej w Mosinie w planowaniu środków na ten cel.

Prezes Rady Nadzorczej spółek ZUK i PUK, pani Monika Kujawska

Prezes Rady Nadzorczej spółek ZUK i PUK, pani Monika Kujawska

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (63)

  • mieszkaniec
    piątek, 17 gru, 2021, 14:03:30 |

    No naprawdę, cóż za odkrywczy i przełomowy wywiad… Teraz już wszystko wiem! Oprócz np. tego jak to się stało, że na tak ważne stanowiska nie było konkursu i dlaczego główna bohaterka jeszcze niedawno deklarowała w mediach społecznościowych, że konkurs na prezesa ZUK i PUK nie będzie ustawiony a ona nie będzie startować…
    No rzeczywiście, trudno ustawić coś, czego nie było… Startować też w sumie nie startowała.
    Jednym słowem: witamy w Mosinie :)

    • Mosiniak
      sobota, 18 gru, 2021, 19:49:23 |

      U Pani Moniki słowo droższe od pieniędzy. No chyba że mowa o sporych kwotach to wtedy już wygląda to trochę inaczej…

      • karp
        sobota, 18 gru, 2021, 20:54:58 |

        Pani Monika w przeciwieństwie do szefa mówi po polsku , bardzo dobrze pisze po polsku i to atut nie do przecenienia.Jest jeszcze takie słowo jak „asertywność” do opanowania.Gdyby powiedziała w odpowiednim momencie:”Przemas, albo jestem sekretarzem,albo prezesem. Wybieraj:rybki czy akwarium.Wtedy byłaby bardziej samodzielna w ZUK/PUK. Jeśli tego nie powiedziała, to choć wierzę w jej szczerą wiarę w przyszłość spółek, to pryncypał raczej oczekuje, że spali przeszłość.
        Jeśli jeszcze coś zostało do spalenia, po Strażyńskim, który woli palić osobiście. Wyjątek to były przegrane wybory w Dopiewie w roku 2010, kiedy dokumenty palił zastępca wójta, bo wójt miał
        już ogrzewanie gazowe i nie miał jak spalić wielu worów z trefnymi dokumentami.

        • karp
          sobota, 18 gru, 2021, 22:21:39 |

          Przed trafieniem na patelnię, chciałbym dodać, że dodatkowym atutem pani Prezes jest to, że nie ma żadnego doświadczenia w wałkarstwie. Prezes Andrzej Strażyński zanim trafił do Mosiny był wójtem i miał duże doświadczenie i był autorem takich wałów jak np.zmiana działek budowę dróg na takie jakie pasuja itp. W Mosinie bjęła go doktryna Neumanna kiedy zapisał się do PO . Nic to że zapłacił syndykowi SFM za działkę,która należała do prywatnych właścicieli i dzięki jego unikalnej głupocie Mosina musiała zapłacić drugi raz za to samo.Jeśli niektórzy piszą o specjalistach od komunikacji w ZUK.to zapewne mają na myśli kolegę Strażyńskiego ze szkoły, któremu ten życie uratował.Znam przykład cinkciarza, któremu ludzie z miasta spalili chałuoę, a wójt pomógł mu nie za swoje odbudować. Potem zrobił go dyrektorem szkoły. Później wylansował cinkciarza na radnego. Radny w ciągu jednej kadencji stał się deweloperem dzięki ustawkom planów miejscowych.
          To praktyka uzależniania baranów od siebie.
          W Mosinie udało mu się uzależnić burmistrzów i kilku radnych. Obecnemu burmistrzowi zorganizował
          w poprzedniej kadencji wiec w ZUK pod hasłami:
          Jeśli Marciniak lub Borkiewicz dojdą do władzy to zlikwidują ZUK. Dzięki temu oraz hakom na kilku radnych z otoczenia burmistrza był nietykalny i mógł robić wały jakie sobie wymarzył.Mogę sobie pohulać,bo jest sobota, a prawny giermek Endrju urzęduje w ZUK Mosina w piątek.Dzięki temu nie zdąży mnie nastraszyć i może mi naskoczyć.Do poniedziałku jestem wolny.

  • Przemysław
    piątek, 17 gru, 2021, 14:22:52 |
  • karp
    piątek, 17 gru, 2021, 15:09:39 |

    Plusem dodatmim jest, że nowa pani Prezes uczestniczy
    w sesjach w Mosinie, bo Endrju uczestniczył w sesjach w Dopiewie.Jest też bardziej otwarta.
    Ma jednak tendencję do łączenia zbyt wielu funkcji.Trudno wprowadzać zmiany w spółkach będąc w urzędzie i odwrotnie.Tu jest jednak lekki postęp,bo wszystkie funkcje sprawuje w Mosinie, a Strażyński prezesował jednocześnie w Mosinie i Rokietnicy oraz zasiadał w Poznaniu,Buku i Rokietnicy.
    Wczoraj burmistrz powiedział, że ogłosił nabór na Sekretarza, kiedy się wyjaśniło, że pani Kujawska będzie prezesem. Z tego wynika jasno,że RN nikogo
    nie wybierały,ale dowiedziały się o wyborze z ponad miesięcznym opóźnieniem.To nie tyle zarzuty
    do pani prezes,co do burmistrza, który zakłóca funkcjonowanie urzędu i spółek, poprzez złe rozstawianie pionków na szachownicy.

    • Podziwiam i doceniam
      piątek, 17 gru, 2021, 15:55:17 |

      Pani prezes uczestniczyła w sesji bo jest sekretarzem. Zapewne jak już będzie tylko prezesem to na sesji jej nie zobaczymy. Szczur ucieka z tonącego pokładu i z to ją szanuje. Może określenie szczur ma nieelegancki wydźwięk, ale to mądre stworzenie. Czuje klęskę urzędu Molocha więc szuka bezpiecznej oazy. A Żuk spełnia to kryterium. Żuk nigdy nie zatonie. Intratne zlecenia z gminy zawsze płyną szeroką strugą jak np sadzenie drzew w tytkach. Ah ta postępowa Mielosina.

      • karp
        piątek, 17 gru, 2021, 16:56:59 |

        W sumie bym się nie ździwił, gdyby wystąpiła też w roli radnego Waligórskiego.Jak szaleć z funkcjami, to
        szaleć.

    • Poncjusz
      niedziela, 19 gru, 2021, 11:32:48 |

      Drużyna dobrej zmiany cały czas promuje i rozwija program: „Rodzina na swoim”.

  • Gość
    piątek, 17 gru, 2021, 16:05:28 |

    A mnie się podoba. Fajna babka.

    • Bolo
      piątek, 17 gru, 2021, 18:27:54 |

      Fałszywa, zmienna, otwarta pozornie – czyli niefajna.

  • Gość
    piątek, 17 gru, 2021, 17:30:10 |

    Prezes (były) miał rację z zakazem parkowania samochodów pracowników. Po prostu tzw.nadwyżki paliwa bardzo łatwo przenieść. do prywatnego pojazdu i wywieźć.. Stara metoda..

    • orient
      piątek, 17 gru, 2021, 17:45:50 |

      No właśnie, i tu jest pies pogrzebany. Decyzja słuszna, swoją drogą po wprowadzeniu takich zabezpieczeń na pewno ciekawostką będą różnice w zużyciu paliwa. Stawiam, że wyjdzie tak jak z targowiskiem.

    • Poncjusz
      niedziela, 19 gru, 2021, 11:27:52 |

      Czy pierwszy sekretarz tankuje w ZUK-u?

  • karp
    piątek, 17 gru, 2021, 17:46:42 |

    Nie wiem czy były prezes psuł atmosferę, ale on mówił, że to jemu psuli kamery przy dystrybutorach paliwa.Mam nadzieję,że za pani Kujawskiej kamery będą
    działać bez zakłóceń,zwłaszcza kiedy jest w UM Mosina.

  • Gość
    piątek, 17 gru, 2021, 18:29:49 |

    Ile można o byłym prezesie. To robi się nudne i przerzuca temat na wątki poboczne.

  • Płotka
    piątek, 17 gru, 2021, 19:01:21 |

    Zejdźmy do Rady.Na wczorajszej sesji przedłużono byt Komisji Odpadowej.Jakie są zasługi tej Komisji trudno powiedzieć. Nie znam żadnych jej inicjatyw które prowadziłyby do porządkowania całej sfery związanej z odpadami komunalnymi.
    Radny Marciniak i wtórujący mu Burmistrz mają nadzieję na obniżenie w przyszłym roku, stawki śmieciowej.Jest to oczywiście zapowiedź bez jakiegokolwiek pokrycia szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę szalejącą inflację i podwyżki cen gazu i energii.Pomysłu zlokalizowania punktu przeładunkowego w Mieczewie nie komentuję bo za chwilę zrobią to napewno lepiej, przeciwnicy lokalizowania na historycznej trasie Kórnik – Rogalin jakichkolwiek tego rodzaju przedsięwzięć.

    • Płotka
      sobota, 18 gru, 2021, 9:44:20 |

      I kolejne zadanie dla kabaretu ,,OdNowa,,. Trzeba znaleźć 300 lub 350 tys . zł na budowę Muzeum Powstania Wielkopolskiego. Apel od Starosty w tej sprawie dotrze do Gminy w następnym tygodniu.
      Powiat da 5 mln zł, a powiatowa siedemnastka drugie 5 mln. Dla patriotycznej Mosiny do będzie zaszczyt aby partycypować w tak zacnym dziele.
      Nie powinno być kłopotów ze znalezieniem przypadającej na Mosinę kwoty. W przegłosowanych poprawkach do projektu budżetu, roi się bowiem od pomysłów które powinny się znaleźć na końcu inwestycyjnej kolejki.
      Przy okazji byłoby dobrze znaleźć dodatkowe pieniądze na pomoc dla Szpitala w Puszczykowie. Proponowana kwota jest raczej zasiłkiem aniżeli pomocą.

      • Betsi
        sobota, 18 gru, 2021, 11:16:20 |

        @Płotka – martwi mnie to co piszesz. Jeśli taki apel dotrze do naszej zacnej rady, ta zapewne swą szczodrością obdarzy starostę. Szkoda że droga powiatowa ul. Leszczyńska to skansen rodem z afrykańskiego państwa, ale na niepotrzebne muzeum musi być. Tak się gospodaruje pieniędzmi w tym kraju. Służba zdrowia niby darmowa, ale moja matka emerytka lat prawie 80 za wszystko płaci z własnej emerytury i odlożonych zaskórników, bo NFZ już nic nie refunduje. Jeszcze bystrzaki radni chcą przejście pod torami ratować, do osiedla gdzie sami emeryci mieszkają, którzy i tak siły nie mają podejść po tych stromych schodach. Jakim prawem żałośni lokalni politycy marnujcie nasze pieniądze? A Mieloch to parówka bez wyrazu nie potrafi nic rozsądnego zaproponować tylko ugina się pod naporem populistów kręcąc na boku swoje interesy z Waldemarem. Taka to gmina .

        • Płotka
          sobota, 18 gru, 2021, 12:12:48 |

          Takie są fakty i zamiary. Moim zdaniem Muzeum powinno powstać wyłącznie ze środków budżetu Państwa.Jak zwykle jeżeli chodzi o Wielkopolskę to w budżecie ,,piniędzy,, nie ma .
          Co do przejścia to już się wypowiadałem. Sprawa własności powinna być definitywnie rozstrzygnięta przez sąd. Są jednak radni którzy chcą za wszelką cenę zapisać się jako zbawcy Mosiny i bez względu na cenę utrzymywać to przejście.Według nich na bezpieczeństwo nie ma ceny.Jedna z poprawek do budżetu przewiduje 50 000 zł na ten szczytny cel.

          • mieszkaniec
            sobota, 18 gru, 2021, 12:42:38 |

            jako mieszkaniec osiedla „gdzie sami emeryci mieszkają” czekam na przejście bo wolę się poruszać na schodach, niż czekać 10 minut na otwarcie przejazdu. Płotka i Betsi – nie mieszkacie w tej części miasta to łatwo wam mówić.

          • Płotka
            sobota, 18 gru, 2021, 12:53:26 |

            10 minut ? Masz trofiejny ruski zegarek.

          • Gość
            sobota, 18 gru, 2021, 13:28:37 |

            @mieszkaniec ta część miasta ma największy odsetek emerytów i to widać. Idź na zakupy do netto i obserwuj ludzi. Potem pojedź do Lidla i zrób to samo, a potem do Biedronki do Krosna. Na osiedlu za barwą średnią wieku poprawia tylko osiedle bliźniaków w okolicach za ulicą Żeromskiego. Bzdurą jest to co piszesz o 10 minutach czekania. Za komuny sie tyle czekało jak jechało wahadło węgla. Teraz masz lekkie towarowe co przelatują i ich nie ma, o pasażerskich pociągach nie wspomnę. No ale kto bogatemu zabroni remontować przejście w dodatku nie swoje. Tak nasi przedstawiciele łamią prawo i zasady zdrowego gospodarskiego podejścia do budżetu. Brawo Szymczak, brawo Michalak.

          • Płotka
            sobota, 18 gru, 2021, 14:21:35 |

            + brawo Cebulski = ostatnie takie trio !

          • Mieszkaniec
            sobota, 18 gru, 2021, 19:34:50 |

            A 600 dzieci i młodzieży w szkołach to mało? Tego nie widzisz?

          • mieszkanka
            sobota, 18 gru, 2021, 23:32:25 |

            @ mieszkaniec – te 600 dzieci to część autobusem dojeżdża, a dużo jest podwożone autami przez swoich troskliwych rodziców pod same drzwi podstawówki. Takie czasy. Nasze pokolenie chodziło pieszo po kilka kilometrów, albo rowerem jeździliśmy, a dziś dziecko wychuchane musi być odstawione pod drzwi. Zejdź na ziemię szanowny mieszkańcu, bo bijesz w populistyczne tony. Dzieci. Szczerze tak czekałam kiedy się ten argument pojawi. Powiedz mi tak trudno jest przejść po chodniku przez tory? Na prawdę tak cię leniu te rogatki bolą? Podaj co jeszcze gmina ma utrzymywać co nie jest jej?

          • Mieszkaniec Barwa
            niedziela, 19 gru, 2021, 7:47:43 |

            mieszkanko leniem to może jesteś Ty, ja poruszam się pieszo i widzę dużo więcej niż osoba taka jak Ty. I przestań pleść głupoty, bo jeśli jesteś mieszkańcem dużej niż 30 lat to wszyscy wiedzą kto się starał o to przejście i kto to organizował. Bałagan w tej Gminie niesamowity. Tylko muzeum nam brakuje nieudolności i buty takich jak Ty, ignorujących pieszych i rowerzystów. Wpisujesz się w nurt myślenia Pana MIELOCHA, który ignoruje mieszkańców w potrzebie a sam hula i utrzymuje spółkę basenową za setki tysięcy. I to jest odpowiedź na Twoje pytanie, niech sobie gmina utrzymuje spółkę, która ma wybudować basen który nie powstanie.

          • mieszko
            sobota, 18 gru, 2021, 19:45:10 |

            Kto prezentuje gospodarskie podejście do budżetu? Może Mieloch, który utrzymuje spółkę strzelnica i prezesa za kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie? Człowieku…. Kilkaset tysięcy poszło na jego fanaberie a jak ja wnioskuję o budowe chodnika bo dzieci nie mogą dojść na autobus to nie ma kasy! Faktycznie gratulacje dla Mielocha. Brawo Mieloch. Brawo Gościu za logikę twojego wywodu.

          • Dawid
            niedziela, 19 gru, 2021, 12:06:59 |

            Ludzie mieszacie fakty. Obrońcy przejścia to tacy sami populiści jak Mieloch. Tak prawda jest że gość marnuje kasę nie od dziś, a spółką basenowa to koronny przykład. Tych przykładów jest więcej. Tylko to nie jest powód by wydawać kolejny hajs na coś co nie jest potrzebne. Jest przejście w przejaździe kolejowym w poziomie szyn i to wystarcza. To co zaraz zbudujmy takie same na Targowej tam kupa wiary chodzi na targowisko. Co? Rzeczywistość nie jest czarno-biała, można nie lubić Mielocha sam go nie znoszę ale argument kogoś powyżej że Mieloch marnuje więc ratujmy przejście jest głupi. Co do Mielocha mam nadzieję że to jego ostatnie dwa lata. To sprzedawczyk i tyle.

          • Rowerzysta
            niedziela, 19 gru, 2021, 12:30:02 |

            Czytam tą dyskusje i dziwi mnie jeden z argumentów. Co do tego mają rowerzyści? Proszę o odpowiedź użytkownika @Mieszkaniec Barwa. Rozwiń proszę.

          • Mieszkaniec Barwa
            niedziela, 19 gru, 2021, 13:42:54 |

            @rowerzysta, rozejrzyj się po gminie jak wygląda infrastruktura rowerowa, zero spójności o to chodzi. Pieszy oraz rowerzysta w naszym mieście nie ma lekko.

          • Mieszkaniec Barwa
            niedziela, 19 gru, 2021, 13:46:01 |

            @Dawid skoro nie jest potrzebne to znaczy, że trzeba to przejście zasypać. Złóż taki wniosek i zobaczymy. Byłeś na zebraniu Osiedla? No raczej nie bo było nas kilka osób na chyba 4000 mieszkańców! Kto podejmie taką decyzję o zasypaniu? Bądź Dawid inicjatorem i zobaczymy co mieszkańcy na to. I nikt nie mówi o budowie tylko remoncie, była tutaj dyskusja i informacja z nadzoru co trzeba zrobić i tyle.

          • Gość
            niedziela, 19 gru, 2021, 18:20:13 |

            Drodzy Państwo opanujcie nerwy, każdy ma po części rację. Ja jednak chciałbym zapytać co w tej sprawie maja do powiedzenia radni powiatowi pan Szeszuła i pan Strażyński, który nie jest z Mosiny ale przepracował tu dużo lat.

          • Płotka
            niedziela, 19 gru, 2021, 18:37:12 |

            lepiej zapytajcie Jerzego Szyło, ostatniego naczelnika Miasta i Gminy Mosina. To przecież za jego naczelnikowania tunel powstał. A że- jak na Mosinę – było to wydarzenie doniosłe, napewno będzie znał kulisy jego powstania.
            Nie ma w Mosinie jednej osoby która podjęłaby się tego zadania ?

          • karp
            poniedziałek, 20 gru, 2021, 8:58:55 |

            Gdyby mieli coś do powiedzenia, to by się wypowiedzieli.Jeden ma wąską specjalizację:Kokotek,
            a drugi ma to w pompie.Jak już wspominałem,radni powiatowi są raczej z kosmosu, niż z Mosiny czy Lubonia i są od tego,by wspierać starostę.

          • Płotka
            poniedziałek, 20 gru, 2021, 9:55:00 |

            Za Starostą murem stoi cała Rada.Jednomyślne głosowanie za budżetem 2022 roku jest tego najlepszym dowodem.

          • karp
            poniedziałek, 20 gru, 2021, 13:07:55 |

            Chciałbym jeszcze coś dodać na temat budżetu powiatu.
            Jego konstrukcja od zawsze opiera się na zaniżaniu dochodów o kilkadziesiąt milionów.W ślad za tym idzie
            przesłanie do gmin „nie ma piniendzy” i wyskakujcie z
            kasy finansując zadania powiatu.Starosta będzie miał znowu sukces.

      • mieszko
        sobota, 18 gru, 2021, 11:26:02 |

        @Płotka co ty odstawiasz za kabaret, nie podpowiadaj im lepiej. Mieloch to zatwardziały historyk, który pójdzie w to jak dzik w żołędzie. Muzeum, to słowo może podniecać każdego włodarza historyka.

        • Płotka
          sobota, 18 gru, 2021, 12:13:49 |

          Ja tylko piszę o tym co nastąpi. Nie mam żadnego wpływu na zatrzymanie tej inicjatywy.

          • mieszko
            sobota, 18 gru, 2021, 19:41:43 |

            Masz szansę, twoje życiowe doświadczenie może zatrzymać tego histeryka przed tym krokiem. Muzeum wody chce jeszcze zrobić w kokorku, to dopiero będzie kasa utopiona! Apeluje plotko przemów temu histerykowi do rozumu!

    • Okoń
      sobota, 18 gru, 2021, 11:36:25 |

      Płotko zejdź na ziemie, narzekasz że nie robią nic a jak jest inicjatywa przypilnowania burmistrza w wykonywanych obowiązkach to narzekasz. Zapytaj się żony co o tym myśli jak odbierze zawiadomienie o podwyżce za odpady. Acha i nie zapomnij dobrze segregować bo ostatnio coś się nie starasz z tego co widziałem.

      • Płotka
        sobota, 18 gru, 2021, 12:21:45 |

        Wysłuchaj sobie z nagrania ostatniej sesji głosu radnego Ługawiaka w tej sprawie. Całkowicie podzielam jego zdanie w sprawie działalności Komisji Podwyżka jak podwyżka nie jest dla mnie niespodzianką.Opłaty za śmieci będą wzrastały. Mówienie o obniżeniu opłat jest opowiadaniem bajek.
        Pilnowaniem Burmistrza zajmuje się tyle Komisji a efekt jest marny. Komisje to ciała rozgadane, nieprzewidywalne i mało skuteczne.

        • Okoń
          sobota, 18 gru, 2021, 12:38:44 |

          masz racje to bezsensu, rada również skoro nie ma na nic wpływu ..zapewne kolejna komisja żeby dostawać specjalne dodatki. Czy jak ktoś jest członkiem 5 komisji to dostaje dodatkowe siano?

  • karp
    piątek, 17 gru, 2021, 19:31:14 |

    Obniżyć w przyszłym roku może się poziom wody w Warcie.W moim odczuciu u nas w Luboniu ustalono stawkę z pewnym naddatkiem, czyli odwrotnie niż w Mosinie. W roku wyborczym(2023)mamy taką tradycję, że stawki za śmieci się nam nie podwyższa.

  • Mosinianka
    piątek, 17 gru, 2021, 20:28:43 |

    Mało profesjonalnie to wszystko wygląda…
    A już najbardziej zniechęca mnie deklaracja pani prezes, że nie zamierza startować w konkursie… Choć, w sumie, nie skłamała…
    Niby ambitna kobieta, a w rzeczywistośvi przyboczna burmistrza. A może po prostu karierowiczka. Albo to i to.
    Jedno jest pewne – nie tak powinno wyglądać obsadzanie ważnych stanowisk, nie tak.

    • pytajnik
      piątek, 17 gru, 2021, 22:03:09 |

      @Mosinianka – w tym wywiadzie brakuje podania prawdziwej przyczyny odejścia z magistratu. Panuje jakaś zmowa milczenia. Coś jest tuszowane, ale nie wiem co. Ta całą sytuacja to jakaś mistyfikacja. Kobieta bez jakiejkolwiek wiedzy technicznej i branżowej zostaje prezesem bardzo specyficznej spółki. Podobno w magistracie panował bajzel organizacyjny co prawda nie wiemy czy byłą to wina sekretarza czy burmistrza. Nie chcę oczerniać nowej prezes, ale chcę poznać prawdę. Bo może to jednak ona jest ofiarą i została wysłana na zsyłkę do ZUK? Jak ktoś zna prawdę niech napisze.

  • karp
    piątek, 17 gru, 2021, 20:35:44 |

    Wrócę jeszcze do ochrony sygnalistów. Temat wiąże się ze spółkami ZUK/PUK w ten sposób, że ostatni sygnalista nazywał się Gurgun i był prezesem.
    Kiedy on zasygnalizował nieprawidłowości, to burmistrz mu zasygnalizował,że w Mosinie nie może być nieprawidłowości i go wylał.
    Tymczasem nawet Dopiewo zaczyna się cywilizować i
    tamtejszy wójt wydał zarządzenie w sprawie ochrony sygnalistów.
    https://bip.dopiewo.pl/?a=15091
    W Mosinie nie ma komu tego przygotować, bo Sekretarz prezesuje.W ZUK/PUK nikt tego nie przygotuje, bo Prezes sekretarzuje.
    Jestem ciekaw co by było, gdyby ktoś teraz zgłosił
    jumę na targowisku.Jak wybrnąć kiedy działania odwetowe są zabronione?

  • Maślanka na noc
    piątek, 17 gru, 2021, 22:22:00 |

    Pani prezes dobrze patrzy z oczu dajmy jej szanse i 100 dni spokoju.

  • karp
    piątek, 17 gru, 2021, 22:48:48 |

    100 dni będzie potrzebne burmistrzowi, kiedy pępowina
    zostanie odcięta i zostawi go samego.Będzie jak Kevin
    sam w domu.

    • życzliwa
      piątek, 17 gru, 2021, 23:03:59 |

      Ciekawe jaką wizję urzędu przyniesie nowa sekretarz?
      Konia z rzędem kto ogarnie ten burdel.

  • karp
    sobota, 18 gru, 2021, 12:50:53 |

    PIS dałby pieniądze dla muzeum,gdyby miał gwarancję, że będzie zarządzane przez ich człowieka.
    Zaraz podpowiem staroście skąd ma wziąć pieniądze.
    Niech sprzeda pałac w Skrzynkach,bo jego upodobanie do pałaców zbyt drogo kosztuje. Wystarczy na muzeum,dofinansowanie do powiatowego szpitala i na dobrą golonkę.Wszyscy wiedzą, że lubi gotować, ale mógł zainwestować w swój pałac rodowy i tam gotować,ale wolał go sprzedać. W stosunku do szpitala ma też osobiste zobowiązania związane z pobytem na ginekologii.Jakaś wpłata z jego środków własnych byłaby jak najbardziej na miejscu.

  • Narcyz
    sobota, 18 gru, 2021, 16:43:24 |

    Karp chyba cię zawiało. Starosta nie odda pałacu. Nie po to kruszył kopie żeby teraz oddać lekką ręką. Poza tym gdzie będzie biesiadował i przyjmował oficjeli.

    Dlaczego zbiórka jest na muzeum a nie np na promocje LBGTQIA.

  • Płotka
    sobota, 18 gru, 2021, 18:27:33 |

    Dla Mosiny jest to sprawa honorowa !

  • karp
    sobota, 18 gru, 2021, 19:06:35 |

    Nie zawiało. Ja też średnio w to wierzę. Nie po to pasibrzuchom utwardzili drogę w gminie Dopiewo, żeby dojazd śródpolny do Skrzynek był lepszy.Jeśli ginekolog w szpitalu w Puszczykowie nie pomógł zrozumieć staroście, że powiat to nie plantacja bawełny, to ja jestem bezradny.Radni z gmin powiatu poznańskiego go od lat utwierdzają w tym, że to jego plantacja, więc człowiek w to uwierzył.
    Mało tego, za możliwość zbierania bawełny na jego plantacji płacą mu ze środków gminnych. Wspólnie wybieramy też radnych powiatowych, którzy w dzień po wyborze zapominają że są z Lubonia i Mosiny i też robią na plantacji. Były burmistrz Lubonia, rzekomo niezależny zaczął robotę na plantacji od
    zapewnienia starosty:”Popieramy i będziemy popierać”. Dostał jakąś robotę w Swarzędzu…
    Ja marzę o tym, by ktoś Jackowskiego odbił, bo poziom głupoty tam przekracza moją granicę tolerancji. Mniej mnie obchodzi czy to będzie PIS,
    czy zrobią to geje i lesbijki.Zanim ci się zdemoralizują upłynie trochę wody w Warcie, a obecnie panujący są zdemoralizowani całkowicie.
    Ginekologia w Puszczykowie powinna zostać rozbudowana tak, żeby przyjmowali tam zarówno chłopaków z PO jak i z PIS. Na jednym oddziale się zagryzą. Innym wyjściem są podwójne fotele ginekologiczne dla chłopców w krótkich gatkach z Hutu i Tutsi.W sprawie muzeum powstania widać jak te gatki są krótkie.Niedługo zaczną nosić stringi.

  • Narcyz
    sobota, 18 gru, 2021, 19:21:32 |

    Karp wyluzuj. Będzie dobrze.

    • Jacek
      sobota, 18 gru, 2021, 19:23:55 |

      Pytanie dla kogo będzie dobrze. Dla niektórych na pewno.

    • karp
      sobota, 18 gru, 2021, 19:45:30 |

      Przecież wiem.Gaz zdrożeje tylko o 50 %, więc łatwo zachować optymizm. Gdyby wzrósł więcej to byłbym karpiem mrożonym.

  • Narcyz
    sobota, 18 gru, 2021, 19:59:06 |

    Ja lubię karpie w galarecie. Mrożone pfuj.
    Prądem i gazem się nie przejmuj.
    ,,Młodym być, zdrowym być i więcej nic”(chyba Dymsza).

  • karp
    sobota, 18 gru, 2021, 20:37:18 |

    Zwykle wszyscy,a zwłaszcza samorządowcy życzą mi patelni. Ja nie chciałbym być w galarecie, jak wielu samorządowców… Wolę być w sosie własnym.
    Będzie jakiś vlog samorządowy z Mosiny dla karpia z Lubonia?

  • karp
    poniedziałek, 20 gru, 2021, 11:40:10 |

    Gość wyraził wiarę min. w radnego powiatowego z Mosiny.Jakiś przykład aktywności radnego Kokotka na sesjach Rady Powiatu?

  • Płotka
    poniedziałek, 20 gru, 2021, 13:19:55 |

    milczenie jest złotem !!!

  • karp
    poniedziałek, 20 gru, 2021, 15:31:42 |

    Tu wam jednak trochę zazdroszczę.Były burmistrz Lubonia nie milczał i znowu zapewnił o poparciu.
    Mnie się od tego jego ciągłego zapewniania zbiera na wymioty. Tytuł lizusa kadencji 2018-2023 ma w kieszeni, ale dalej liże.

  • Mieszkanka
    wtorek, 21 gru, 2021, 12:51:48 |

    W zasadzie to nie dowiedziałam się z tego wywiadu niczego.
    Czy było zadane pytanie o brak konkursu? O deklaracje, jakie składała pani Kujawska wcześniej? O doświadczenie, jakim może się wykazać, a będzie pomocne w zarządzaniu spółkami? Bo chyba to z biura rady to mało, a w urzędzie podobno panuje bałagan, co nie za dobrze świadczy o jej kompetencjach na stanowisku sekretarza.

Skomentuj