Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Weronika Zwierzchowska | wtorek, 29 mar, 2022 |

Licealiści stworzyli aplikację, która pomoże w nauce

Reforma edukacji z 2017 roku przywróciła 8 klasową szkołę podstawową, która kończy się egzaminem ósmoklasisty. Pandemia i nauczanie zdalne znacząco wpłynęły na efekty kształcenia młodych ludzi. Naprzeciw problemom wyszli licealiści z VIII LO w Poznaniu. Stworzyli aplikację ZdajTo!, która jest pomocą naukową w wersji online.

Dla młodych ludzi, wynik testu, który piszą na koniec szkoły podstawowej decyduje o możliwości kontynuacji nauki w wymarzonej szkole średniej lub zawodowej. Stanowi on dla nauczycieli oraz uczniów pewne novum, ponieważ przeprowadzany jest od kilku lat. Dodatkowo pandemia, która wymusiła naukę online utrudniła tradycyjne zdobywanie wiedzy w szkole. Nauczyciele nie mogli monitorować pracy uczniów, którzy niekiedy nie miało dobrego łącza internetowego. Problemy z koncentracją, dolegliwości bólowe i ekspozycja na niebieskie światło komputera znacząco wpłynęła na efektywną pracę uczniów.

Grupa licealistów, którzy sami niedawno mierzyli się ze zdalnym nauczaniem i egzaminem ósmoklasisty, zauważyła brak bezpłatnych pomocy naukowych. Starali się znaleźć takie rozwiązanie, które  będzie atrakcyjne, ale zarazem merytoryczne i pomocne w przygotowaniach. W ramach praktycznej olimpiady „Zwolnieni z Teorii” otrzymali szansę na realizację na zrealizowanie profesjonalnego projektu społecznego.

– Pomysł na taką aplikację powstał we wrześniu zeszłego roku, kiedy dowiedzieliśmy się o jedynej w Polsce praktycznej olimpiadzie ,,Zwolnieni z teorii” W ramach tej olimpiady można realizować profesjonalne projekty społeczne będąc jeszcze w szkole średniej. Stwierdziliśmy, że chcielibyśmy zrobić coś technologicznego, bo 7/8 naszego zespołu jest w klasie informatycznej i uwielbia programowanie. Jednocześnie bliski był nam temat egzaminu ósmoklasisty, ponieważ pisaliśmy go niedawno. Pamiętamy stres, który nam towarzyszył i poczucie, że brakowało nam bezpłatnych, dobrej jakości materiałów edukacyjnych, takich jak aplikacje czy kursy, które byłyby bezpłatne – opowiada Anna Maria Maik, uczestniczka projektu.

Ich ośmioosobowy zespół składa się z miłośników nauki i  pomagania. Siedmioro z nich uczęszcza do klasy o profilu informatycznym Są laureatami wielu konkursów i olimpiad z języka polskiego, obcego czy  matematyki. Sami odpowiadają za stworzenie aplikacji oraz zadań, które w niej umieszczają.

– Pytania tworzymy my w naszym zespole, są one też merytorycznie sprawdzane przez nauczycieli. Mamy do tego kompetencje, bo osoby, które zajmują się danym przedmiotem mają ogromną pasję i są laureatami konkursów lub olimpiad. Uważnie śledziliśmy podstawy programowe i wymagania egzaminacyjne. Uczyliśmy się też typów zadań, dlatego wszystkie zadania, które są w naszej aplikacji wyglądają jak zadania w arkuszach egzaminacyjnych – dodaje Ania.

Postarali się, żeby ich aplikacja była przede wszystkim atrakcyjna, funkcjonalna i dopracowana pod kątem merytorycznym. Sami przygotowują zadania, odpowiadające wymaganiom egzaminacyjnym.

Jak sami przedstawiają aplikację – „Po wykonaniu przez ucznia zadania, w aplikacji pojawia się odpowiedź wraz z kompleksowym wyjaśnieniem. Za prawidłowe rozwiązania przyznawane są punkty. Dodatkowo, w aplikacji znajdują się poradniki na temat wybranych zagadnień naukowych.”– jest tym, czego sami potrzebowali do nauki przed egzaminem.

Napisano przez Weronika Zwierzchowska opublikowano w kategorii Aktualności, Mosina, Puszczykowo

Tagi:

Skomentuj