Żabka w Brodnicy - auto na start Stary Browar Poznań - wyprzedaże najlepszych marek Salon Berdychowski Volkswagen - T-Cross do sprzedaży z wolnej ręki prawo własności zabudowanej nieruchomość położonej w Luboniu przy ul. Krótkiej 8
Weronika Zwierzchowska | wtorek, 8 lst., 2022 | komentarzy 5

Nowe skrzydło szkoły podstawowej w Rogalinku gotowe, ale szkolnych ławek brak

Nowe skrzydło Szkoły Podstawowej jest gotowe do użytku. Niestety, dzieci nie mogą korzystać z nowego budynku, bo Gmina nie zapewniła szkole wyposażenia. Po długich staraniach dyrekcji przetarg na wyposażanie sal został ogłoszony 18 października. Czas na przesyłanie ofert przez potencjalnych wykonawców już minął.

19 października odbyło się posiedzenie Komisji Oświaty, Spraw Społecznych i Promocji. Jednym z poruszanych tematów był brak wyposażenia nowo oddanego budynku Szkoły Podstawowej w Rogalinku.

„Jako Rada zostaliśmy zaskoczeni w maju 2022, że kolejny obiekt edukacyjny budujemy bez uwzględnienia w kosztach wyposażenia, zareagowaliśmy bardzo szybko, zabezpieczając ponad pół miliona na ten cel. Mija 5 miesięcy, szkoła oddana do użytku a mebli i wyposażenia nie ma, może pojawią się w jeszcze w okolicach Bożego Narodzenia, a może dopiero w 2023 roku.

To bardzo smutne, że jako Rada musimy angażować się w sprawy operacyjne urzędu, ale po wczorajszej komisji, mam wrażenie, że bez specjalnego nadzoru, nacisków a nawet gróźb, pewne, wydawałoby się, oczywiste sprawy, nie nabiorą tempa, lub wcale nie będą procedowane.

Dowiedzieliśmy się, że sprawa utknęła tak naprawdę na procesie decyzyjnym u Burmistrza, który nie zadysponował kilku godzin pracy urzędników, przez kilka miesięcy. Ta zwłoka kosztuje nas już około 40 000 zł (podwyżki cen wyposażenia od przygotowania wyceny przez Panią Dyrektor).

Szkoła jest bardzo pięknym nowoczesnym obiektem, ale na komisji padły gorzkie słowa od rodziców w stylu: „odebrano nam radość z otwarcia nowej szkoły”.

Niestety, tak będzie jeszcze przez kilka miesięcy” – napisał na portalu Facebook, na stronie Rady Miejskiej w Mosinie Roman Kolankiewicz, Przewodniczący komisji Oświaty, Spraw Społecznych i Promocji.

W czasie wyburzania starego skrzydła i budowy nowego zajęcia odbywają się w systemie dwuzmianowym od 7:00-17:10; jeden z oddziałów zerówkowych uczy się w świetlicy wiejskiej. Jak podkreśla dyrekcja szkoły, takie rozwiązanie zostało zastosowane w okresie przejściowym wynikającym z braku wystarczającej liczby sal lekcyjnych. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisania umowy wykonawca będzie miał dwa miesiące na dostarczenie mebli do szkoły. Dyrektor szkoły, Monika Szufnarowska, planuje rozpoczęcie lekcji w nowym skrzydle szkoły w styczniu 2023 roku, po dostarczeniu i zamontowaniu potrzebnego wyposażenia.

Nowa sala chemiczna czeka na uczniów

Komisja Oświaty podczas wizyty w szkole w Rogalinku

W nowej części szkoły na parterze znajdą się: pomieszczenia dla zerówki, dla obsługi, pokój pielęgniarki i logopedy oraz biblioteka, na piętrze planuje się cztery sale lekcyjne (dwie dla klas 1-3, salę chemiczną z dygestorium i salę komputerowo-językową), gabinet pedagoga i psychologa oraz archiwum.

Zakup mebli na potrzeby Szkoły Podstawowej w Rogalinku został wyceniony na niespełna 315 tysięcy zł. Z początkiem listopada pojawiły się wyniki postępowań.

Jak dowiadujemy się ogłoszonych komunikatów, w zakresie części nr 1, czyli dostawy i montażu mebli wykonanych na wymiar do Szkoły Podstawowej im. Adama Wodziczki w Rogalinku został wyłoniony wykonawca ze Wschowy, który po podpisaniu umowy będzie miał dwa miesiące na dostarczenie mebli.

Druga część przetargu, stanowiąca większość kwoty przeznaczonej na podstawowe umeblowanie sal, została jednak unieważniona. Złożona w przetargu jedyna oferta opiewa na kwotę 596 969, 70 zł brutto, a zamawiający zamierzał przeznaczyć na tę część 277 320, 28 zł.

Również na IV kwartał 2022 roku w planie zamówień publicznych zostało wyszczególnione przeprowadzenie przetargu na sprzęt komputerowo-audiowizualny na kwotę 227 138,77 złotych.

Szkoła Podstawowa otrzymała już pozwolenie na użytkowanie. 13 października nowe skrzydło zostało przekazane przez Wykonawcę Gminie Mosina.


Powyższy artykuł został opublikowany w najnowszym, listopadowym numerze Gazety Mosińsko – Puszczykowskiej. W wydaniu papierowym wkradł się jednak błąd w nazwisku pani dyrektor szkoły, Moniki Szufnarowskiej, za co serdecznie przepraszamy.

W artykule pojawił się także akapit, w którym wymienione zostały elementy zamówienia przetargowego. Opublikowana lista przedstawiona została jednak w niepełnym zakresie. Pełen zakres przetargu dostępny jest pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/677785.

Wasze komentarze (5)

  • Gość
    wtorek, 8 lst., 2022, 19:03:16 |

    Skąd te kwoty za meble?
    Rozumiem że to lite drewno będzie a nie paździerz?
    Wszędzie piorą….

    • Gość
      wtorek, 8 lst., 2022, 19:52:04 |

      Przecież to jest kilka zupełnie pustych pomieszczeń. Krzesła, stoły, biurka, szafki, komody… Wiadomo też, że w przetargach ceny są wyższe niż przy zakupach dla siebie.

      • Gość
        wtorek, 8 lst., 2022, 22:30:04 |

        Proszę sprawdzić specyfikację zamówienia – 300 tysięcy to zdecydowanie za mało…

  • Nieswój
    wtorek, 8 lst., 2022, 20:59:03 |

    Atesty kosztują krocie. Tym bardziej jeśli widzę , że w grę wchodzi pracownia chemiczna . Jest to swoisty bandytyzm ze strony firm , ale żaden dyrektor nie zaryzykuje kupna wyposażenia szkoły bez atestów . Nie trzeba tłumaczyć dlaczego

    • Jarek
      środa, 9 lst., 2022, 22:18:54 |

      hahahahahahahahaha :)

Skomentuj