Black Friday - Stary Browar Poznań Berdychowski Volkswagen - id5
Materiały partnera | piątek, 12 sie, 2022 |

Potas w codziennej diecie (źródła i dzienne zapotrzebowanie)

Potas jest jednym z wielu pierwiastków chemicznych, które znajdują się w ciele człowieka i pełni on istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Wiele osób jednak nie wie ile potasu powinno się dostarczać w codziennej diecie, jakie są jego bogate źródła w pożywieniu itp. To powoduje, że warto przyjrzeć się samemu potasowi oraz temu, jakie jest dzienne zapotrzebowanie na ten minerał, który ma ogromny wpływ m.in. na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego.

Jakie są bogate źródła potasu w codziennej diecie?

Warto przyjrzeć się poszczególnym produktom spożywczym, które z łatwością można wdrożyć do codziennej diety, a które są bogatym źródłem potasu. Żywność to najlepszy sposób na zaspokajanie zapotrzebowania organizmu na wszelkiego rodzaju składniki odżywcze. W jakie zatem produkty warto zaopatrzyć się na potrzeby dostarczenia odpowiednich ilości potasu?

Przede wszystkim będzie to świeża żywność. Zarówno warzywa i owoce, ale także nie zabraknie potasu w orzechach, kaszach, mięsie, rybach i produktach zbożowych. Warto pamiętać o zasadzie, że tym mniej potasu w produkcie, im bardziej jest on przetworzony. Warto zatem zaopatrzyć się w odpowiednią dawkę tych produktów i unikać tych, które są wysoko przetworzone, aby dostarczać odpowiednich ilości potasu do organizmu.

Jednak gdy wystąpią niedobory potasu nawet przy odpowiednio zbilansowanej diecie, należy jak najszybciej wyrównać te niedobory, w czym może być pomocny przede wszystkim odpowiedni suplement diety. W ofercie sklepu SFD (https://sklep.sfd.pl/Potas-k922.html) można znaleźć wiele różnych preparatów, które świetnie sprawdzą się na potrzeby hipokaliemii (czyli niedoborów potasu w organizmie).

Jakie jest dzienne zapotrzebowanie organizmu na potas?

Stężenie potasu w organizmie podaje się w jednostce milimoli. Jednak zapotrzebowanie jest wyrażane w miligramach. Warto zatem dowiedzieć się, jaki przyjmuje się przelicznik tych jednostek – 1 milimol to nieco ponad 39 mg potasu. Natomiast zapotrzebowanie na ten pierwiastek, będzie się różniło w zależności od wieku. Warto zaznaczyć, że średnie zapotrzebowanie na potas przez osoby dorosłe (mieszkające w Polsce) wynosi 3500 mg. Natomiast u dzieci, jest ono tylko podawane wyłącznie w oparciu o masę ciała.

Warto jednak zaznaczyć, że ciężko jednoznacznie określić stężenie potasu w organizmie człowieka, ponieważ ten wytworzył skomplikowany mechanizm samoregulacji, które mają ograniczać wahania poziomu potasu . Co więcej, nie ma także żadnych biomarkerów, które umożliwiłyby dokładne określenie stopnia nasycenia organizmu tym pierwiastkiem. Natomiast poziom potasu w organizmie będzie zaburzony dopiero w momencie występowania stanów chorobowych. To wszystko powoduje, że określenie dokładnego poziomu potasu jest dość trudne do oszacowania, a dlaczego jest to istotne?

Wszystko z uwagi na fakt, że zbyt duże stężenie potasu w organizmie, również jest niebezpieczne i może podwyższać ryzyko zapadnięcia na choroby układów krążenia itp. To powoduje, że bardzo niebezpieczne jest podejmowanie suplementacji potasem bez wcześniejszej konsultacji z dietetykiem lub lekarzem.

Warto o tym pamiętać. Natomiast gdy będzie ona potrzebna, to w przypadku potasu tak jak innych substancji odżywczych, warto wybierać tylko te preparaty, które pochodzą ze sprawdzonych źródeł dystrybucji. W sklepie SFD (https://sklep.sfd.pl/) dostępna jest szeroka oferta wszelkiego rodzaju suplementów diety i odżywek, na którą warto zwrócić uwagę w trosce o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.

Sklep SFD

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 10.0/10 (Głosujących: 2)
Napisano przez Materiały partnera opublikowano w kategorii Aktualności

Tagi:

Skomentuj


Ten wpis nie powstałby bez kawy. Jeśli uważasz, że to co robimy jest potrzebne, postaw nam małą czarną. Z przyjemnością i jeszcze większym zapałem opiszemy dla Ciebie coś ciekawego.

Postaw mi kawę na buycoffee.to Gazeta Mosińsko-Puszczykowska - logo