Redakcja GMP | czwartek, 2 cze, 2022 | komentarzy 6

„Próbuję się dodzwonić od dwóch dni” – jak się umówić na wizytę w przychodni w szpitalu? AKTUALIZACJA

Zadzwonił do nas Czytelnik z pytaniem: co się dzieje w przychodni w szpitalu w Puszczykowie? – Próbuję się dodzwonić od dwóch dni do przychodni w celu umówienia na wizytę kontrolną po operacji. Nie mogę osobiście przyjść do przychodni, a co zadzwonię, to albo od razu rozłącza, albo po paru minutach grania melodii, następuje odrzucenie połączenia – opowiada Czytelnik.

W przychodni Medicor Sp. z o.o., mieszczącej się w szpitalu w Puszczykowie, przyjmują lekarze rodzinni, specjaliści oraz stomatolodzy. Głównym celem wielu mieszkańców Puszczykowa, gminy Mosina, jak i innych, dalszych miejscowości są właśnie wizyty u specjalistów: okulistów, ginekologów, laryngologów, ortopedów, itd. w ramach umowy z NFZ.

Od jakiegoś czasu słyszymy głosy od naszych Czytelników w wiadomościach bezpośrednich na naszą redakcyjną skrzynkę oraz od mieszkańców na lokalnych grupach o trudnościach z umówieniem się na wizytę. Otrzymaliśmy odpowiedź z biura zarządu spółki Medicor, że rejestracja telefoniczna jest możliwa pod numerem telefonu 61 102 14 60, od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 14.

Drugą opcją zapisu na wizytę jest wypełnienie formularza na stronie www.medicor-puszczykowo.pl. Należy wejść w zakładkę „Ambulatoryjna opieka specjalistyczna”, a następnie „Zapisz się na wizytę AOS”. Po wypełnieniu formularza pracownik przychodni oddzwania pod wskazany numer telefonu pacjenta.

AKTUALIZACJA:

Otrzymaliśmy na redakcyjną skrzynkę od Czytelnika (dane do informacji redakcji) odpowiedź NFZ na skargę, złożoną przez pacjenta na przychodnię Medicor, złożoną w kwietniu bieżącego roku. Skarga dotyczyła dostępności świadczeń w przychodni Medicor, którą NFZ uznał za zasadną.

Kierownik jednostki, Marek Zwierzyński, tłumaczy w odpowiedzi udzielonej NFZ, że „rejestracja sprawuje zapisy do trzynastu poradni, szeroki zakres placówki powoduje przyjmowanie około stu tysięcy pacjentów rocznie, byłby to niemożliwie bez pracy zatrudnionych pracowników. W rejestracji Medicor sp. z o.o. zatrudnionych jest pięć rejestratorek. Czas oczekiwania na połączenie zależy od natężenia ilości rozmów telefonicznych zgłaszających się pacjentów, czasu ich trwania, a także od ilości natężenia ruchu pacjentów w czasie funkcjonowania poradni.”

NFZ uznał skargę pacjenta za słuszną, przyznając, że trudności w kontakcie telefonicznym z personelem rejestracji faktycznie jest utrudnione: „chcąc zweryfikować zarówno Pana uwagi jak i odpowiedź świadczeniodawcy podjęliśmy kilkukrotnie próby dodzwonienia się do poradni. Niestety z przykrością potwierdziliśmy zarzuty podniesione przez Pana w skardze. Kontakt jest bardzo utrudniony lub praktycznie
niemożliwy”.

NFZ zapewnia w piśmie, że w związku z dokonanymi ustaleniami, wystosowali do świadczeniodawcy pouczenie w kwestii obowiązku organizowania pracy rejestracji. Zwrócili także uwagę na konieczność zachowania dostępności do udzielanych przez ten podmiot świadczeń.

Napisano przez Redakcja GMP opublikowano w kategorii Aktualności

Tagi: ,

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (6)

  • Bożena
    czwartek, 2 cze, 2022, 14:30:29 |

    Czy to jest normalne, jak stary człowiek nie zna się albo nie ma komputera. Do kogo ten szpital budowalismy, komu ma służyć.Brak słow wszystko idzie w złym kierunku.

    • Gość
      piątek, 3 cze, 2022, 9:33:38 |

      po srandemi mają na nas wywalone,robią co chcą i do tego są bezkarni

      • Gość
        piątek, 3 cze, 2022, 9:34:31 |

        prywatnie za gotówe to odrazu odbiorą

  • Iw
    czwartek, 2 cze, 2022, 15:26:34 |

    Dokładnie tak, jest wiele osób dla których rejestracja przez internet jest nieosiągalna. Uważam, że powinna być osoba rejestrującą tylko telefonicznie w wybranych godzinach.

  • Gefir
    piątek, 3 cze, 2022, 22:31:25 |

    Jaśnie panowie w białych kitlach utuczeni na covidowych stawkach w sempiternie maja szarego człowieka. W herbie maja Grodzkiego ze Szczecina…

  • Anna
    czwartek, 2 mar, 2023, 14:12:23 |

    15 minut dzwonię do rejestracji z pytaniem i cały czas jestem pierwsza w kolejce do rejestracji i nic. Za chwilę
    dzwonię ponownie 10 minut ,jestem pierwszą do rejestracji i koniec połączenia . Kiedyś dzwoniłam 55 minut byłam pierwsza w kolejce do rejestracji i nagle z automatu ,połączenie zerwano . Pozdrawiam

Skomentuj