Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | poniedziałek, 26 wrz, 2022 | komentarzy 116

Basenowa spółka widmo działa dalej i generuje koszty. Zmiana tuż przed sesją RM

Choć zgodnie z pierwotną argumentacją burmistrza łatwiej i taniej spółkę przenieść do ZUK, by szybciej ją zamknąć i nie tracić z każdym tygodniem kolejnych okrągłych sum z kapitału, do obrad najbliższej sesji Rady Miejskiej, zaplanowanej na 29 września, burmistrz załączył dwa punkty dotyczące spółki „Park Strzelnica”. Tymczasem dziś do przewodniczącego rady wpłynął wniosek o ich wycofanie…

Kiełbasa wyborcza w postaci mosińskiego basenu serwowana jest od lat. Okazuje się, że to kiełbasa ciężkostrawna – nie dość, że basen nie powstał i nie powstanie, to jeszcze kosztuje nas, podatników, naprawdę sporo. I, co gorsza, nie możemy się tego obciążenia łatwo pozbyć.

Początkowa euforia

Powołanie spółki „Park Strzelnica” dało nadzieję wielu mieszkańcom, że po wielu latach będą mogli przestać wreszcie jeździć do Kórnika, Śremu lub Poznania na pływalnię. Wielu nie pytało już „czy?” ale „kiedy?”. – Przetarg na budowę pływalni zostanie ogłoszony po zapewnieniu środków finansowych na jej realizację – tłumaczył w sierpniu 2020 roku prezes spółki, Włodzimierz Koralewski. – Po wyłonieniu wykonawcy czas zrealizowania inwestycji to okres około 18-tu miesięcy, w zależności od zaangażowania wykonawcy.

I na pozyskiwaniu funduszy się skończyło. Pierwotnie planowano finansowanie inwestycji poprzez emisję obligacji przychodowych, jednak ze względu na epidemię, taka formuła finansowania okazała się niemożliwa. Próby pozyskania przez spółkę środków na budowę pływalni również okazały się nieskuteczne. W listopadzie 2020 roku prezes spółki Włodzimierz Koralewski przyznał, że banki odmówiły im nawet rozmowy o kredytach.

Jedynym możliwym rozwiązaniem było finansowanie inwestycji w ramach funduszu Jessica 2. Według biznesplanu wartość pożyczki ze środków Jessica miała wynieść 18 189 289,58 złotych, miała być wypłacana gminie w transzach w latach 2021-2023. Reszta inwestycji miała zostać sfinansowana z budżetu gminy. Z planu finansowego projektu wynika, że w ramach pożyczki Jessica gmina przez kolejne 18 lat musiałaby spłacać ponad 1 mln złotych kredytu plus do 45 tys. zł odsetek. – Co najważniejsze, to była pożyczka na stałej, niezmiennej stopie oprocentowania w wielkości 0,5 proc. przez cały okres pożyczki: okres 20 lat – do tematu powrócił burmistrz w swoim oświadczeniu na sesji w sprawie referendum. – Przekonywałem radnych, że już w czasie dyskusji nad tą pożyczką inflacja była większa niż wielkość oprocentowania i że inflacja będzie rosła po tym jak dodrukowano pieniądze w czasie walki z COVID-19. I tak się stało. Skumulowana oficjalna wielkość inflacji od lutego 2021 do lipca 2022 r. wynosi ok. 20 proc. W dającej się przewidzieć przyszłości nie będzie tak korzystnej możliwości pozyskania finansowania budowy – podsumował burmistrz.

Sierpień 2022 – łączymy spółkę z ZUK

Burmistrz stwierdził, że pływalnia została utopiona przez większość radnych. Przerzucanie się odpowiedzialnością za taki stan rzeczy nie powinien być tu jednak nadrzędny. Problemem jest fakt, że spółka, o której od dawna wiadomo, że nie przyniesie korzyści dla gminy, generuje olbrzymie straty w skali każdego miesiąca. W harmonogramie sesji rady miejskiej z dnia 11 sierpnia 2022 roku znajdował się punkt dotyczący podjęcia decyzji w sprawie spółki „Park Strzelnica”. Decyzją radnych został on jednak zdjęty z planu obrad. – Pierwszą uchwałę dotyczącą likwidacji spółki Park Strzelnica poprzez połączenie z ZUK Mosina sp. z o.o, Rada Miejska w Mosinie podjęła już w marcu 2021 r. – tłumaczy przewodniczący rady, Dominik Michalak. – Następnie, po ponad 8 miesiącach, tj. 25 listopada 2021 r. burmistrz Przemysław Mieloch przedłożył poprawione uchwały, argumentując to koniecznością skorygowania błędnie wskazanego zapisu dotyczącego kapitału spółki. Od tego czasu burmistrz ma pełne upoważnienie, by działać w kierunku likwidacji spółki. Szacowany czas połączenia przedłożonej przez Burmistrza uchwały miał wynieść do 4, maksymalnie 5 miesięcy – tłumaczy radny. – Przedłożone projekty uchwał na sesję 11 sierpnia 2022 r. zostały przesłane do Rady znowu po 9 miesiącach od podjęcia zgody w formie uchwały. W tym czasie Burmistrz Przemysław Mieloch nie podjął żadnych czynności optymalizujących proces funkcjonowania spółki pod względem kosztów, jak na przykład redukcja wynagrodzenia prezesa lub zerwanie kontraktu – podsumowuje Michalak.

Rada Miejska podjęła decyzję o zdjęciu punktu dotyczącego likwidacji spółki na podstawie odpowiedzi, jaką udzielił burmistrz na interpelację radnej Wiesławy Mani w lipcu tego roku. Dowiadujemy się z niej, że po obniżeniu kapitału zakładowego pod koniec 2021 roku i ogłoszeniu uchwały w ogólnopolskim dzienniku urzędowym, do 2 maja 2022 roku minął termin zgłaszania ewentualnych wierzycieli, co wynika z przepisów. – W dniu 24 maja 2022 r. Zgromadzenie Wspólników w formie aktu notarialnego podjęło uchwałę o zmianie umowy spółki – informuje burmistrz. – Kolejnym krokiem było skierowanie w dniu 23 czerwca 2022 r. wniosku do Krajowego Rejestru Sądowego o rejestrację obniżenia kapitału zakładowego. Szacowany termin rejestracji wynosi 4-6 tygodni. Następnie Spółka „Park Strzelnica” przystąpi do realizacji uchwały o połączeniu ze spółką Zakład Usług Komunalnych. Planowany czas zakończenia działalności spółki „Park Strzelnica” przewiduje się na koniec 2022 r. – podsumowuje burmistrz.

Wrzesień 2022 – jednak likwidujemy. A może nie? Trwa zabawa w kotka i myszkę

Choć zgodnie z pierwotną argumentacją burmistrza łatwiej i taniej spółkę przenieść do ZUK, by szybciej ją zamknąć i nie tracić z każdym tygodniem kolejnych okrągłych sum z kapitału, do obrad najbliższej sesji Rady Miejskiej, zaplanowanej na 29 września, burmistrz załączył dwa punkty dotyczące spółki „Park Strzelnica”. Pierwszy z nich to zgoda na uchylenie uchwały w sprawie połączenia spółki z Zakładem Usług Komunalnych, druga jest… wyrażeniem zgody na rozwiązanie spółki „Park Strzelnica”. Punkty te znajdowały się w harmonogramie sesji przez kilka dni. Dziś do przewodniczącego Rady Miejskiej wpłynął jednak wniosek o wycofanie tych punktów z najbliższych obrad sesji. Miejmy nadzieję, że sprawa zostanie wyjaśniona w czwartek.

Teraz dodatkowo sprawie pikanterii dodaje fakt zwrócenia uwagi opinii publicznej na prowadzenie działalności gospodarczej przez prezesa spółki, co jest niezgodne z uchwałą. Informacja o prowadzonej działalności została jednak wcześniej zatwierdzona przez burmistrza w oświadczeniu majątkowym Włodzimierza Koralewskiego zarówno za rok 2021, jak i 2020.

Stać nas na to?

Samo przygotowanie budowy pływalni kosztowało mosińskich podatników ponad 600 tysięcy złotych. Na tę kwotę składają się: przygotowanie terenu pod inwestycję, utworzenie spółki „Park Strzelnica”, która miała zarządzać w przyszłości obiektem, konsultacje dotyczące przygotowania dokumentacji do przetargu na projekt basenu, sam projekt za 246 tysięcy złotych, a także 300 tysięcy złotych podatku, który zapłaciła gmina od 4-milionowego aportu wniesionego do spółki basenowej. Do tego dochodzi koszt kilkunastu tysięcy, przeznaczonych na remont i umeblowanie siedziby spółki.

Z rachunku zysku i strat spółki za rok 2021 dowiadujemy się, że główną i w zasadzie jedyną stratą, jaką poniosła spółka w ciągu 12 miesięcy działalności w ostatnim roku to wynagrodzenia, ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia w wysokości 239 416,26 zł. W poprzednim roku, 2020, kwota ta wyniosła 169 213,83 zł.

Los spółki jest już od dawna przesądzony. Basenu nie było, i na pewno w najbliższej przyszłości nie będzie. Okazuje się jednak, że spółka, która jest jak huba na drzewie mosińskiego samorządu, nie jest prosta do odcięcia. Według stworzonych symulacji, dotyczących likwidacji lub przejęcia spółki przez ZUK, terminy są w obu przypadkach odległe: 9 miesięcy lub 5 miesięcy. Dopóki decyzja w sprawie nie zostanie podjęta, a proces likwidacji się nie rozpocznie, koszty narastają. A kapitał, włożony na początek z budżetu gminy, maleje z miesiąca na miesiąc.

Działka, na której terenie władze Mosiny zaplanowały budowę pływalni miejskiej

Działka, na której terenie władze Mosiny zaplanowały budowę pływalni miejskiej

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (116)

  • karp
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 16:10:50 |

    Pewne jest to,że ktoś leci w kulki.Rada powinna jednak zaprosić na sesję RN basenu.

  • Gość
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 16:36:59 |

    Burmistrz ma dobrego kolegę Przemysława szefa banku GBS-SGB w Mosinie. Ten bank też nie chciał dać kredytu na basen? No to byłby szok niepojęty!

  • Gość
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 16:41:10 |

    Powołanie Spółki było pochopne,kosztowne i szkodliwe. Na tamtym etapie wystarczył by pełnomocnik burmistrza d/s budowy basenu. Niewiedza kosztuje.

  • Gość
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 16:47:00 |

    Nic się nie zrobi. Przepchną wszystko co chcą, tak jak wodociąg w lesie i utwardzenie drogi leśnej. Dramat w 3 aktach.

  • Gość
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 16:48:49 |

    Wiedza też kosztuje.

  • Jolka
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 16:55:32 |

    18 mln dotacji. To w dzisiejszych cenach brakuje pewnie jeszcze 32 mln bo całość zamknęła by się kwotą 50 mln i przewróciła tą gminę. Pomijam że przy dzisiejszych kosztach mediów Basen by stał pewnie zamknięty.

    • Zniesmaczony
      poniedziałek, 26 wrz, 2022, 17:55:02 |

      Tak i do tego kilka milionów rocznie na utrzymanie. A gmina sypie się w wielu obszarach od lat. A wracając do sprawy proceduralnej to widać styl zarządzania Mielocha. Co miesiąc inna koncepcja. Tu projekt wrzucamy jutro wycofamy i tak się kręci samorządowa karuzela nieudolności. Zapamiętajcie sobie durni radni zanim coś przegłosujecie. Jak sobie sami nie zarobimy i nie wypracujemy to nikt nam nic nie da. Te wszystko fundusze zewnętrzne to lipa. Co mamy z parków za miliony, chlebowych domków i innych bzdur z dofinansowania?

      • Gość
        wtorek, 27 wrz, 2022, 10:01:52 |

        Altanki edukacyjne w środku lasu z lampami po 20tys.

  • Gość
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 18:00:58 |

    Nieudolność level max, albo komuś zależy na tym, żeby tak to wyglądało.

  • Gość
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 19:07:57 |

    Kiedy burmistrz odda do użytku mosiński przekop pod torami przy Netto co został zamknięty jakieś 5 lat temu przez jego ojca chrzestnego Rysia? Jak prezes wszystkich prezesów się dowie, że tak po macoszemu traktowany jest przekop to wytarmosi tych co zgrzeszyli.

  • karp
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 20:14:30 |

    To rozważanie czysto teoretyczne,ale sekwencja zdarzeń każe się już zastanawiać, czy jakieś osoby lub organy spółki nie wypełniły swym działaniem,lub zaniechaniem znamion czynu opisanego w art.585 ksh.
    https://prawo.money.pl/kodeks/spolek-handlowych/tytul-v-przepisy-karne/art-585

    • Jan Marciniak
      poniedziałek, 26 wrz, 2022, 23:11:36 |

      Poniżej link dot. odpowiedzi na moją interpelacje. Niezbyt pogłębiony.
      https://tablet.esesja.pl/komunikaty/223/75463/_b3e51f1bfb6b47b98194650643eb704d.pdf

      • Poncjusz
        wtorek, 27 wrz, 2022, 8:16:46 |

        Bezradna Rada Nadzorcza wykonała zalecone przez swojego pryncypała działania czy czeka na następną wypłatę?

        • ściema Mielonego
          wtorek, 27 wrz, 2022, 16:03:02 |

          @Jan Marciniak – odpowiedź sekretarza gminy jest co najmniej pokrętna. Burmistrz zawiadamia o możliwości popełnienia przestępstwa przez swoją radę nadzorczą? Spychologia i palenie na stosie czarownic. Chyba ulubiona metoda burmistrza. Zawsze jest winien ktoś, ale nie on. Dobrze wiemy, że prokuratora w Śremie uwala wszystko, patrz sprawa poboru opłat na targowisku.

          • Płotka
            wtorek, 27 wrz, 2022, 16:42:26 |

            Na najbliższej sesji, należy zapytać Burmistrza czy analizował oświadczenie majątkowe prezesa basenu, a jeżeli tak, to dlaczego wiedząc o prowadzeniu działalności gospodarczej nie podjął stosownych kroków do jego odwołania.

          • karp
            wtorek, 27 wrz, 2022, 17:47:41 |

            Mnie by interesowała procedura badania tych oświadczeń.
            Jaką metodologię stosuje,że nigdy nic nie znajduje?
            Odnoszę wrażenie,że gdyby w jego gestii były oświadczenia radnych opozycji,to byłby bardziej wnikliwy.Jego ulubieńcem jest radny Marciniak,więc pewnie jego dziadek też przy okazji zostałby prześwietlony.Panie Przemysławie kiedy posiedzenie RN basenu?Jak widać po odpowiedzi na interpelację burmistrz dał chwilowo spokój Premierowi i pisze teraz do prokuratury.Kraj na tym zyska.

          • Poncjusz
            wtorek, 27 wrz, 2022, 17:58:33 |

            Teraz jedynym ratunkiem dla Przemka są lisety do ePiSkopatu.

  • Płotka
    poniedziałek, 26 wrz, 2022, 23:53:53 |

    Płetwy opadają.Burmistrz który jest zobowiązany do analizy oświadczenia majątkowego prezesa, pisze, że dowiedział się o prowadzeniu przez niego działalności gospodarczej 12 września br. Wniosek z tego taki, że żadnego z oświadczeń wcale nie analizował, a więc zaniechał ciążącego na nim obowiązku i tym samym popełnił przestępstwo urzędnicze.
    Jeżeli ma odrobinę przyzwoitości, natychmiast powinien zrezygnować ze stanowiska !

    • Gość
      wtorek, 27 wrz, 2022, 10:03:37 |

      Przyzwoitość i Mielonka.. dobre…

  • karp
    wtorek, 27 wrz, 2022, 8:04:38 |

    Pan Marciniak pisze,że odpowiedź niezbyt pogłębiona,ale dla mnie na tyle jasna,że może się to skończyć tylko odwołaniem lub ustąpieniem prezesa.Mam nadzieję,że GMP pociągnie temat i zapyta RN basenu jakie to przeszkody stanęły im na drodze,że się nie spotkali i sprawy dotąd nie załatwili.
    Co do wycofania 2 punktów z porządku obrad,to uważam że to dopiero wniosek,a zdecydować powinna o tym Rada w głosowaniu.Porządek obrad został ogłoszony,przedstawiony społeczeństwu i radnym i nie jest to wycofanie w terminie dłuższym niż 7 dni przed
    sesją.Burmistrz powinien to uzasadnić i później w głosowaniu radni powinni zdecydować o zmianie porządku obrad.

  • karp
    wtorek, 27 wrz, 2022, 8:52:41 |

    Tak na drugie spojrzenie na odpowiedź na interpelację,
    burmistrz nie dopełnił obowiązku zawiadomienia CBA.
    Tak mi wynika z art.3 Ustawy o CBA:
    „Organy administracji rządowej, organy samorządu terytorialnego oraz instytucje państwowe są obowiązane, w zakresie swojego działania, do współpracy z CBA, a w szczególności udzielania pomocy w realizacji zadań CBA.”
    Ktoś coś pisał o kapiszonie?

  • karp
    wtorek, 27 wrz, 2022, 9:02:37 |

    Przywołam 1 wpis w obronie „uciśnionych”.
    „Gość
    sobota, 10 wrz, 2022, 15:28:58 | #

    Jak zwykle nic z tego nie będzie. To tylko kapiszony wystrzeliwane regularnie i na oślep przez karpia. Karp posłuchaj mamusie i zjedz tych korniszonów, nie ociągaj się.”
    Coś mi się wydaje jednak,że kapiszon zadziałał,a korniszony to ja bardzo chętnie spożywam.Opinie gapiszona mam w poważaniu.

  • Antoni
    wtorek, 27 wrz, 2022, 11:47:38 |

    Jeżeli chodzi o powołanie spółki basenowej, to odsyłam do sesji, na której została ta spółka utworzona, kto głosował za, kto głosował przeciw. Co kto wówczas mówił.

    • Antoni
      środa, 28 wrz, 2022, 10:28:38 |

      Dla przypomnienia: Za utworzeniem spółki basenowej byli 3 września 2019 byli: Cebulski, Grygier, Mania, Monikowski, Patela, Raźny, Rybicki, Waligórski, Tomczak, Wiązek. Przeciw byli: Dudek, Jarecka, Kaptur, Kasprowicz, Kolankiewicz, Ługawiak, Marciniak, Michalak. Wstrzymali się: Szymczak, Kleiber. Tych dwóch wstrzymujących wskazuję jako tych, którzy ostatecznie doprowadzili do powstania spółki basenowej PARK Strzelnica. Argumenty przeciwników powołania spółki były mocne i artykułowane na komisjach i sesjach. Niestety, na głupotę i krótkowzroczność nie ma rady. Obecnie ci, którzy głosowali za utworzeniem spółki basenowej najgłośniej krzyczą.

      • Gość
        środa, 28 wrz, 2022, 16:48:01 |

        Antek. Dziwnym trafem zapomniałeś o Raźnym. Ten gość nieźle narozrabiał, a jednak nikt na razie formalnie nie dobrał się mu do czterech liter. Oczywiście głosował za, a na wspomnianej sesji siedział cichutko jak trusia. Ciekawe, co mu Mieloch obiecywał za wsparcie idei budowy basenu? Jest oczywiste, że swoim zwyczajem Miernoch nie dotrzymał słowa, więc Andrzejek zmienił płaszczyk (nie pierwszy już raz) i mocno skopał zadek niewdzięcznika. Jaki będzie ostateczny wynik tej kopaniny czas pokaże…
        Na sesji wyszło pół na pół, co było do przewidzenia. Od Nowa wiedziała w co uderzyć, by zabolało burmistrza. Głosowanie było aktem politycznym choć przyznam, że burmistrz powinien odstąpić od budowy basenu na czas nieokreślony. Co do krzykaczy myślę sobie Antek, że nie masz racj. To zwykłe mącenie wody przed planowanym połowem. Jak myślisz, kto teraz najmocniej prze do magistratu?
        Oczywiście masz rację. To ci sami ludzie, których Mosinianie zawsze powinni się obawiać i przed którymi wielokrotnie ostrzegał mosiński poeta!

        • Gość
          czwartek, 29 wrz, 2022, 11:04:18 |

          Ciekawe czy miał obiecaną prezesurę w GBS – SGB w Mosinie?

    • Gość
      środa, 28 wrz, 2022, 16:56:03 |

      Ach ta sesja to piękny teatr. Całkowicie powalił mnie Marciniak, podpora polityczna i merytoryczna Od Nowy i wcześniejszego ugrupowania. Człowiek otrzaskany w samorządzie, a zielonego pojęcia na temat spółki z o.o. Dla takiego „polityka” to kopmpromitacja podszyta dyletanctwem. Jak można oczekiwać od innych „bezradnych” wzlotów intelektualnych na temat spółek prawa handlowego, skoro taki GURU okazał się merytoryczną wydmuszką…?

      • Gość
        piątek, 30 wrz, 2022, 11:33:50 |

        Święta racja!!!

  • Gość
    wtorek, 27 wrz, 2022, 21:39:09 |

    Przecież burmistrz Mieloch miał matkę chrzestną w osobie pani M. Kaptur. Dla poprawnie widzących na oczy sprawa ta jest oczywista. Chrzciny odbyły się podczas wyborów w 2014 roku. To ta pani wskazała na Mielocha, jako najlepszego koalicjanta. Mogła wybrać panią Małgorzatę Twardowską. Wybór Mielocha okazał się kapitalną katastrofą, która trwa do dzisiaj. Żadna grupa”polityczna” w Mosinie nie próbowała nawet poważnie powstrzymać Mielocha przed wygraną w 2018 roku. Mało tego, ułatwiono temu panu sprawę, wystawiając marnych kontrkandydatów. W 2018 roku elity te dały popis polityczneg omyślenia.
    Co do przejścia na Sowinieckiej, chrzczonego przez mosińskich obszczymurków, to nie miało i nie ma ono do dzisiaj prawowitego właściciela. W czyim imieniu miał nad nim sprawować zarząd burmistrz, by nie narazić się radnym na zarzut niegospodarności i naruszenia dyscypliny finansów publicznych?
    Ryś dobrze zrobił próbując ustalić prawnego właściciela obiektu. Facet musiał to zrobić tym bardziej, że jak się słyszy, nigdzie nie znaleziono dokumentacj tego obiektu. Co zatem robili burmistrzowie przed Rysiem? Czy zgodnie z prawem wydawali pieniądze? Czy zdawali sobie sprawę, że przejście to nie znajduje się w spisie mienia Gminy Mosina. Jeśli zaś tam się nie znalazło, to jaka była tego przyczyna? Kto zawalił sprawę daleko przed Mielochem, Rysiem, czy nawet Springerową?
    Zrobiono dawno temu dobrą robotę i zapewne została ona suto opita. Na tym sięjednak skończyło, a chłopacy zapomnieli o formalnym zakończeniu całej inwestycji i jest, jak jest, czyli po mosińsku.
    Mieloch powinien wystąpić do wojewody o uwłaszczenie tego obiektu, by zakończyć całe to zamieszanie, któremu ani on, ani jego poprzednik nie byli winni!

    • gościu
      wtorek, 27 wrz, 2022, 22:18:17 |

      ale do tej pory nie wystąpił i to jego grzech czyli zaniechanie

    • Gość
      wtorek, 27 wrz, 2022, 22:30:28 |

      Jaki ojciec chrzestny taki chrześniak. Obaj warci babci Zofii.

    • Antoni
      środa, 28 wrz, 2022, 10:14:54 |

      Pani Małgorzata Twardowska nie spełniała wymogów formalnych, aby jako koalicjant być zastępcą burmistrza. Nie posiadała wykształcenia wyższego. Ot cała tajemnica. Co do przejścia. Burmistrz odpowiada za bezpieczeństwo na terenie gminy i to na jego barkach spoczywa doprowadzenie przejścia, aby było ono bezpieczne. Daję głowę uciąć, że każda rada zgodziłaby się na wydanie kilku złotych, aby to przejście doprowadzić do porządku. Ale jak wszyscy trzęsą gaciami, to potem jest jak jest.

      • Gość
        środa, 28 wrz, 2022, 13:27:39 |

        Mile widziani jak widzę są ci, którym łatwo przychodzi mówienie i pisanie nieprawdy.
        Otóż zgodnie z oświadczeniem pani Małgorzaty Twardowskiej, podczas wyborów w 2014 roku, posiadała ona wykształcenie wyższe ekonomiczne.
        Co na temat wykształcenia mówi Art. 6. Ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych?
        Art. 6. prac. samorz.
        Wymogi wobec pracownika samorządowego
        1. Pracownikiem samorządowym może być osoba, która:
        1) jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 nabór na wolne stanowiska urzędnicze ust. 2 i 3;
        2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
        3) posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku.
        2. Pracownikiem samorządowym zatrudnionym na podstawie wyboru lub powołania może być osoba, która spełnia wymagania określone w ust. 1 oraz nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
        A co na ten temat znajdziemy w Dzienniku Gazeta Prawna?
        „Reasumując, przepisy nie wymagają, by zastępca wójta czy burmistrza posiadał wyższe wykształcenie.”- (26 kwietnia 2017, 18:00 https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1038010,zastepstwo-za-wojta-wyksztalcenie-pracownika.html)

    • emeryt
      środa, 28 wrz, 2022, 11:59:16 |

      Przejście powstało za Naczelnika Gminy Mosina Pana Szyło.
      Było bardzo przydatne i potrzebne szczególnie dla mieszkańców spieszących sie na pociąg. Mieloch w tym czasie był w przedszkolu w Swarzędzu.

      • Gość
        środa, 28 wrz, 2022, 16:32:45 |

        Wszystko to prawda,ale skoro już coś tak pożytecznego powstało, to należało sprawę dokończyć. Wiele wskazuje na to, że po naczelniku Szyło nikt się tym formalnie nie zajął. Burmistrz Ryś rozpoczął procedurę wyjaśniającą. Rzecz arcy dziwna, że tak sprawny burmistrz jak obecny nie doprowadził do uwłaszczenia przejścia. Wówczas mienie to stało by się gminnym i nie byłoby problemów.

        • Gość
          środa, 28 wrz, 2022, 19:05:40 |

          Żeby się uwłaszczyć trzeba mieć kasę na utrzymanie. Gmina ją ma? Patrząc na to co dzieje się na mieście to wątpię. Bezmyślni radni mnożą wydatki, mieloch realizuje swoje kaprysy, a za te błazenady będziemy płacić my.

  • Romann
    środa, 28 wrz, 2022, 10:20:10 |

    Nie stać nas na basen.
    I tyle.

  • karp
    czwartek, 29 wrz, 2022, 13:50:43 |

    Może na sesji ktoś spyta p.Przemysława Stanisława o czym właściwie zawiadomił prokuraturę w związku z nieprawidłowym działaniem RN basenu?
    Czy organ,który bada oświadczenia majątkowe i robi to w taki sposób,że nie zauważa działalności prowadzonej przez prezesa wypełnia znamiona art.231 § 1.KK?
    „Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.”
    Ślepej kurze zdarza się trafić w ziarno.
    Czy łaskawcy z RN basenu zamierzają się spotkać i zakończyć taniec chocholi jeszcze w tym roku?

  • karp
    czwartek, 29 wrz, 2022, 18:09:59 |

    Podczas omawiania mpzp radny Wiązek zaczął omawiać swój dorobek życiowy.Ten nijak się ma do tego wykazanego w oświadczeniu majątkowym,gdzie cały dochód to dieta radnego.Są jeszcze dopłaty bezpośrednie nie wykazane w oświadczeniu.Jażń się znowu rozdwoiła,lub jest 2 radnych o tym imieniu i nazwisku.

  • karp
    piątek, 30 wrz, 2022, 8:46:16 |

    Z protokołu Zebrania Wiejskiego w Rogalinie wynika,że burmistrz fundusze na poprawę życia środowisk popegeerowskich przeznaczył na zakup śmieciarek dla ZUK. Śmieciarki nie były chyba szczytem marzeń rodzin popegeerowskich bo nikt nie rzucił się burmistrzowi z wdzięczności na szyję.
    http://bip.um.mosina.pl/zasoby/files/rada/kadencja2018-2023/solectwa_i_osiedla/protokol-solectwo-rogalin-19.09.2022.pdf

  • karp
    piątek, 30 wrz, 2022, 10:36:58 |

    ZUK powinien jakoś oznakować nowe śmieciarki,by obsługa
    nie zajechała przez pomyłkę do wsi w której nie było PGR.

  • Poncjusz
    piątek, 30 wrz, 2022, 14:20:35 |

    Gdyby basen był im. Jana Pawła II to już dawno by był wybudowany.

    • Borsuk z lasu w Pecnej
      piątek, 30 wrz, 2022, 18:03:54 |

      @Poncjusz – widzę też na otwarciu kardynała Dziwisza, który darowałby włos JP2 jako relikwie

      • Poncjusz
        piątek, 30 wrz, 2022, 23:17:52 |

        Bezcenna będzie też kropla krwi, dzięki której łaska pomyślności spłynie na basen i jego wody.

        • Borsuk z lasu w Pecnej
          sobota, 1 paź, 2022, 13:49:01 |

          Z głośników poleci ulubiona pieśń papieża Polaka pt. „Barka”. Tak to będzie szło: „O Przemysław to Ty na mnie spojrzałeś, Twoje usta wyrzekły dziś imię Waldemar. Swój wodociąg prowadzisz do lasu, Razem z Tobą zacznę nowy biznes już dziś” Wszyscy będą falować w rytm, a na wielki bilbordzie zgodnym z uchwała krajobrazową będzie zdjęcie uśmiechniętego Wróbla. Posła Wróbla, gdyby ktoś nie wiedział.

          • Poncjusz
            niedziela, 2 paź, 2022, 6:04:34 |

            Umiłowana pieśń JP2 została skomponowana przez hiszpańskiego księdza pedofila cesáreo gabaraina, to taki małoistotny szczegół techniczny.

  • karp
    piątek, 30 wrz, 2022, 15:40:18 |

    Wczoraj przed sesją miałem przecucie,że nie będzie jaśnie
    panującego.Nie napisałem o tym,żeby ktoś nie napisał że to przez karpia.Emigracja wewnętrzna waszego burmistrza się pogłębia.Jej przebieg można prześledzić na jego fejsbuku.Można znaleźć datę jego znudzenia gminą i nawiązania łączności z kosmosem.

    • Gość
      sobota, 1 paź, 2022, 5:56:31 |

      Kaznodzieja nie był w stanie wspiąć się na szczyt swoich oratorskich możliwości aby podjąć rozmowę z radnymi podczas sesji. Czy powodem tego są stany lękowe?

  • karp
    sobota, 1 paź, 2022, 13:05:53 |

    Z ustawodawcy duży ryzykant,jeśli powierzył waszemu burmistrzowi analizę oświadczeń majątkowych.W przypadku
    prezes ZUK/PUK nie ma oświadczenia za 2021 rok,burmistrz nie miał więc czego analizować.Ustawa nic nie mówi,że zaufane osoby burmistrzów nie muszą składać oświadczeń.

  • karp
    sobota, 1 paź, 2022, 15:23:05 |

    Chciałbym dodać,że jeśli się robi wałki,to powinno to wyglądać w miarę profesjonalnie,a u was władza wykonawcza w porozumieniu z radami nadzorczymi odwala taką manianę,że płetwy opadają.Tam się nic nie klei.
    Wcześniej burmistrz dał członkom RN więcej kasy niż im się należało co odebrało im zupełnie rozum i uczynili z waszych spółek,spółki lewa handlowego.Wasi amatorzy nie potrafią nawet uzgodnić zeznań co do tego kiedy nastąpiła nominacja prezes spółek.Gdyby głupota miała skrzydła…

  • karp
    sobota, 1 paź, 2022, 17:19:53 |

    Gdyby nominacja nastąpiła 10 września 2021,kiedy do pani
    sekretarz zaczęła płynąć przyjemna kasa z 2 dodatkowych źródeł,to powinna być o tym wzmianka w KRS,a jej nie ma.
    Rady nadzorcze,ręce na kołderki i pokazać jakiś papier na nominację.Jeśli nominacja nastąpiła pod koniec listopada 2021,jak twierdzą RN,to dlaczego pani prezes oświadcza pod groźbą kary,że prezesuje od września?
    Czy dlatego,że wówczas nieuzasadnione byłyby pobory od września?Wtedy też główna księgowa musiałaby szukać jakiegoś kraju,który nie ma z Polską podpisanej umowy o ekstradycję?

  • karp
    sobota, 1 paź, 2022, 19:05:07 |

    Tak sobie skrobię w miarę bezpiecznie w sobotę,bo jeden dopiewski ma tendencję, by od poniedziałku do piątku,by żądać jakichś tam milionów euro.Mam nadzieję,że od właściciela GMP,ani ode mnie nie zażada tyle za powyższe posty,co za „twórczość” na innej stronie.Płetwy mi od tego drżą i na poczet kar zabezpieczyłem już 10 zł.Człowiek Endrju będzie musiał czekać tyle milionów lat,ile mamut na działce w Krosinku czekał na odkrycie przez radnego Wiązka.
    Chyba jeszcze dzisiaj popełnię kolejnego kapiszona…

    • Gość
      sobota, 1 paź, 2022, 20:02:19 |

      Skrobnij do Informatora Mosinskiego za 150 tys zł rocznie!

      • mieszkaniec
        sobota, 1 paź, 2022, 21:30:38 |

        @gosć – o co chodzi z tymi 150 tys. złotych? Tyle wynagrodzenia bierze redaktor naczelna tego szmatławca?

  • karp
    sobota, 1 paź, 2022, 20:29:11 |

    Do gminnych informatorów nie skrobnę nawet za 1,5 miliona,bo jestem karpiem i proszę mnie nie mylić z leszczem.Co do meritum.
    Dzień jakiś niemrawy,bo komando niedoszłej radnej -Dzidy z ZUK nie funkcjonuje i moim wpisom już towarzyszy seryjne klikanie w łapki w dół,czym jestem głęboko rozczarowany.Obejrzałem wiele sesji waszej RM i dlatego będę ostatnim karpiem,który zarzuci waszemu
    burmistrzowi znajomość jakiejkolwiek ustawy.Pod tym względem jest poza wszelkim podejrzeniem.Pani prezes ZUK/PUK sprawia na mnie wrażenie osoby bardzo inteligentnej,która kieruje się od pewnego czasu zasadą carpe diem.Trochę mędzę,a obiecałem kapiszona.
    Niech kapiszonem będzie tym razem pytanie:Czy na sali jest jakiś prawnik osiński,dupiewski,poznański,krajowy czy kosmiczny,który znajdzie podstawę prawną do powołania sekretarz gminy na prezes gminnej osoby prawnej,to jak nawet nie będzie miał racji,to z góry szacunek za odwagę.Będę wdzięczny zwłaszcza za głosy członków rad nadzorczych ZUK i PUK Mosina.Bardzo proszę o głosy merytoryczne,ale jeśli ktoś chciałby dać upust swoim emocjom poprzez walnięcie w łapkę w dół, to proszę się nie krępować.

  • karp
    sobota, 1 paź, 2022, 21:56:26 |

    Tak do poduchy wspomnę o takiej mało popularnej ustawie wśród władz gmin,gminnych prawników,jak Ustawa o samorządzie gminnym oraz o znienawidzonym przez nich art.24 f.Wedle interpretacji karpia art.24 f ustęp 1 mówi o tym,że Waldemary mają się trzymać z dala od ZUK.Ustęp 2 natomiast zniechęca sekretarzy,by zostali prezesami gminnych osób prawnych.Pełny tekst ustawy:
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19900160095/U/D19900095Lj.pdf
    Link podaję dlatego,że przedtem zauważyłem,że do Mosiny nie dotarła wcześniej Ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej…
    Ktoś chyba w Warszawie was nie lubi i ustawy przesyła dopiero po upływie 10 leci.Żeby nawet prawnik dopiewski o tym nie wiedział?

    • Gość
      sobota, 1 paź, 2022, 22:15:21 |

      Prawnik wiedział,nie powiedział,ani bo burmistrz może nie pytał.

    • Płotka
      sobota, 1 paź, 2022, 22:25:09 |

      Skoro powołanie na prezesa nastąpiło od 10 września 2021 r., a Pani Kujawska pracowała na stanowisku sekretarza do 31 grudnia 2021 r. ( tak wynika z jej oświadczenia) to tym samym powołanie na prezesa ZUK/PUK z mocy prawa jest nieważne.

      Kto więc rządzi w ZUK/PUK ? Dzida ?

    • Jan Marciniak
      sobota, 1 paź, 2022, 23:17:36 |

      A czy ust. 2 nie mówi o małżonkach wójtów, radnych sekretarzy itd.?

      • karp
        niedziela, 2 paź, 2022, 10:13:32 |

        Panie radny,ustępy ustępami,ale jest jeszcze Ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej,której Marszałek Sejmu złośliwie nie przesłał do Mosiny od 1997 roku.Z tych przepisów,o ile nie straciłem niepotrzebnie 8 lat w podstawówce i umiem czytać,też wynika,że sekretarz gminy nie może być członkiem zarządu spółki prawa handlowego.

        • Jan Marciniak
          niedziela, 2 paź, 2022, 10:30:38 |

          @karp odniosłeś się do art. 25f ust. 2 gdzie jest mowa o małżonkach i tego dotyczył mój wpis. Co do powyższego wpisu, ustawa o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby publiczne zakazuje łączenia funkcji sekretarza i członka zarządu spółki prawa handlowego gminy.Tu pełna zgoda. Tak jak w przypadku prezesa spółki Park Strzelnica, zwrócę się o wyjaśnienie.

          • Jan Marciniak
            niedziela, 2 paź, 2022, 10:31:22 |

            Miało być art.24f

  • karp
    sobota, 1 paź, 2022, 22:47:45 |

    Raczej Endru,który stracił posadę w PK Wronki,lub jego prawnik,który robi nadal w Mosinie i we Wronkach.
    @Płotka,niezależnie,który termin powołania jest prawdziwy,a który jest zwykłym wytworem gminnej propagandy, to powołanie nastąpiło przed ustąpieniem z funkcji sekretarz gminy.
    Ponadto chciałbym podkreślić,że art.24 f usg trochę się różnią.Waldemary mogą się odwoływać,ale już w art.24 f ustęp 2 ostatni akapit brzmi:”Wybór lub powołanie tych osób na te funkcje są z mocy prawa nieważne”.
    Prosty karp nie wie co to znaczy,ale pytajcie prawników i to niekoniecznie demonów intelektu mających umowy z gminą Mosina.

  • Płotka
    sobota, 1 paź, 2022, 23:01:50 |

    Od poniedziałku. prezes Kujawska jest bezrobotna !

    • Poncjusz
      niedziela, 2 paź, 2022, 6:27:52 |

      Z tego co piszecie drodzy Państwo to prezes królestwa ZUK-u/PUK-u Monika wykazała się większą zaradnością niż członkowie folklorystycznego zespołu The Waldemar’s. Mistrzostwo świata! Najpierw wykonała presję na burmistrzu Przemysławie wkręcając go w zabawę wypowiadam-nie wypowiadam, Przemysław nie wytrzymał presji pogubił się i z dobrego serca powołał… Wcześniej powołał w królestwie ZUK-u/PUK-u przybyłego ze Słubska prezesa Jana Gurguna https://www.tv-slupsk.pl/artykul/1198,prezes-pgk-odwolany

  • mosiniak
    niedziela, 2 paź, 2022, 0:38:55 |

    Radny Marciniak pyta? Uuuuu…Ustawa o samorządzie gminnym powinna być w małym paluszku! I tu jest obraz mosińskiej rady. Wstyd!

    • Jan Marciniak
      niedziela, 2 paź, 2022, 8:27:42 |

      @mosiniak – „mosiniak” nie wie co to pytanie retoryczne?

    • Płotka
      niedziela, 2 paź, 2022, 9:35:13 |

      Radny Marciniak zna ustawę o samorządzie gminnym i nie pyta a podpowiada. Płotka niezbyt uważnie przeczytał art.24 f ust.2. W odniesieniu do skarbnika chodzi tylko o jego małżonka.
      Zapowiedź bezrobocia prezes ZUK/PUK, okazała się przedwczesna !

      • karp
        niedziela, 2 paź, 2022, 11:02:51 |

        Co do Ustawy o samorządzie gminnym radny Marciniak ma rację.Co do sekretarza gminy to mądrzy ludzie piszą,że „Otwartość i konkurencyjność naboru na stanowisko sekretarza wyłącza możliwość zatrudnienia sekretarza gminy na stanowisku poprzez awans wewnętrzny lub przeniesienie, niezależnie od tego, czy miałoby ono odbyć się w ramach wewnętrznych komórek organizacyjnych urzędu gminy, czy wykraczać na zewnątrz jednostki.”
        W tym samym opracowaniu:
        „Zgodnie z art. 24f ust. 2 u.s.g. sekretarzem gminy nie może być członek władz zarządzających lub kontrolnych i rewizyjnych. Także pełnomocnik
        spółek z udziałem gminnych osób prawnych nie może zajmować takiego stanowiska, a zawarcie umowy o pracę na stanowisku sekretarza gminy
        musi wiązać się z odstąpieniem od wykonywania tej funkcji.”Wydaje mi się,że to powinno działać w obie strony.Nie mogę podać linka,ale opracowanie nazywa się „Pozycja ustrojowa sekretarza gminy.(Agnieszka Kania)

        • Jan Marciniak
          niedziela, 2 paź, 2022, 12:07:05 |

          W cytowanym przez @karp fragmencie opracowania M.Kani jest błędny wywód w oparciu o art. 24f ust.2 u.s.g. Ust.2 nie mówi o tym, że sekretarz nie może być członkiem władz spółki prawa handlowego gminy, mówi, że małżonek sekretarza nie może nim być.Do kolejnego wątku poruszonego przez @karp, a dot. ustawy o ograniczeniu prowadzenie gospodarczej, napiszę za chwilę

  • mosiniak
    niedziela, 2 paź, 2022, 8:37:35 |

    mosiniak wie, co to pytanie retoryczne! Gdyby Jaś uczył się, to Jan też wiedziałby, co to pytanie retoryczne. Ale Jasiowi nie chciało się uczyć, bo myślał i ciągle myśli, że ludzi można robić w balona…oj Janie, Janie ucz się :(

  • Poncjusz
    niedziela, 2 paź, 2022, 9:08:25 |

    Idąc za wskazówkami Karpia mamy oświadczenie majątkowe za rok 2021 prezes Moniki publikowane na BIP-ie w zakładce Sekretarz Gminy: http://bip.mosina.pl/um/oswiadczenia-majatkowe/sekretarz-gminy/za-2021-rok3.html
    i prezes Monika pisze, że:
    http://bip.mosina.pl/zasoby/files/oswiadczenia_majatkowe/2021/kujawska_monika_-_koniec_sg.pdf

  • karp
    niedziela, 2 paź, 2022, 9:59:20 |

    Ośwuadczenie majątkowe sekretarz gminy nie zdejmuje obowiązku sporządzenia oświadczenia
    z prezes gminnych spółek.Prezes musi składać oświadczenie na starcie,na koniec roku i na mecie.
    Jest rozbieżność co do tego kiedy był start.Proszę zajrzeć do KRS.
    „M.K: – Funkcję Sekretarza Gminy będę pełnić do końca roku. Nie ukrywam, że postawiono przede mną trudne zadania i to w okresie znacznych napięć w samych Spółkach. Staram się dawać z siebie tyle, ile mogę.”
    https://www.gazeta-mosina.pl/2021/wywiad-prezes-zuk-puk/
    Jeśli nawet jakiś inny pan Przemek ma własny biznes i chce powołać jakąś inną panią Monikę poprzez usłużną radę nadzorczą,to powinien zachować pozory i dostrzec ramy prawne.
    Jeśli burmistrz Mieloch powiedział A i dostrzegł
    błędy w funkcjonowaniu RN basenu,to powinien teraz dostrzec też B i C i poinformować prokuraturę o nieprawidłowościach w pracy RN ZUK i PUK.On sam jest jak dziewica Orleańska i nigdy nie miał zWiązka z żadnymi nieprawidłowościami i tak też pozostanie w jego głowie na zawsze.

    • nie lękajcie się
      niedziela, 2 paź, 2022, 14:00:28 |

      @karp – w RN ZUK/PUK siedzą wybitne, ambitne i niezależne prawniczki Czubińska i Napierałą-Kęsy. Może czas zapytać u źródła czy podczas zupełnie niezależnych obraz RN odrębnych spółek ZUP i PUK zstąpił na nie Duch Święty w postaci pewnego łysego jegomościa, że te niezależnie w ramach konsylium wybrał M.K. na prezesa.

  • karp
    niedziela, 2 paź, 2022, 11:28:29 |

    @Jan Marciniak
    Panie radny poprzednio miał pan słuszne spostrzeżenie.Jestem ciekaw pana opinii w związku z
    Ustawą o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej. Art.2.6,art.4.1art.5.2.
    Dalej jest jednak 6.1,więc sam mam wątpliwości.

    • Jan Marciniak
      niedziela, 2 paź, 2022, 12:25:21 |

      @karp – czy w art.5 chodzi o ust. 1 pkt 2, czy o ust. 2?

    • Jan Marciniak
      niedziela, 2 paź, 2022, 13:42:34 |

      Art. 2 pkt 6 jest jasny – sekretarz gminy nie może prowadzić działalności gospodarczej i art. 4 pkt 1 też nie pozostawia wątpliwości – sekretarz gminy nie może być członkiem zarządu spółek prawa handlowego. Art. 5 ust. 2 mówi o sankcjach – jeżeli sekretarz gminy jest tu i tu, właściwy organ (burmistrz), odwołuje ją albo rozwiązuje z nią umowę o pracę, najpóźniej po upływie miesiąca od dnia, w którym uzyskał informację o przyczynach odwołania albo rozwiązania umowy o pracę.
      Art. 6 ust. 1 jest już niezbyt jasny. Zacytujmy:
      Zakaz zajmowania stanowisk w organach spółek, o których mowa w art. 4 pkt. 1 (członkowie Zarządu), nie dotyczy osób wymienionych w art. 2 pkt 6-10 (m.in. sekretarze gmin), o ile zostały wskazane przez jednostki samorządu terytorialnego; osoby te nie mogą zostać wskazane do więcej niż dwóch spółek prawa handlowego z udziałem podmiotów wskazujących te osoby.
      Pytanie: co to znaczy wskazanie. Po rozwiązaniu kontraktu z Janem Gurgunem, Burmistrz zaproponował prezesowanie w spółkach (ZUK i PUK) Monice Kujawskiej. Czy dokonał tego aktem wskazania? Jak w każdej spółce prezesa wybiera i podpisuje umowę o pracę rada nadzorcza. Ciekawa konfiguracja prawna. W tej chwili nie rozstrzygam, czy odbyło się to zgodnie z zapisami ustawy.

  • karp
    niedziela, 2 paź, 2022, 14:10:53 |

    Ustęp 2.
    „2. Jeżeli zakazy, o których mowa w art. 4, narusza osoba, o której mowa w art. 2 pkt 6–6c, z wyłączeniem wójta (bur-
    mistrza, prezydenta miasta), właściwy organ, z zastrzeżeniem ust. 3–5, odwołuje ją albo rozwiązuje z nią umowę o pracę,
    najpóźniej po upływie miesiąca od dnia, w którym uzyskał informację o przyczynie odwołania albo rozwiązania umowy o pracę”.
    Później jest jednak 6.1 który mówi o wyłączeniach spod zakazu,więc wychodzi na to,że jednak się myliłem.Obecnie zastanawiam się czy tzw.tymczasowe powołanie zostało jakoś sformalizowane,bo wydaje mi się,że nawet pełniący obowiązki powinien być wpisany do krs,
    Czy były uchwały RN o powołaniu z września i późniejsze,czy tylko jedna?Wydruk informacji pełnych z krs wskazuje na jeden wpis z nr.27 pod datą 9.12.2021.

    +

  • Marek
    poniedziałek, 3 paź, 2022, 9:18:01 |

    Karp ma misję, znalazł sobie kolejną ofiarę. Tylko wszystko wskazuje na to, że tym razem nie ma racji. Rejestracja zmian z KRS trwa kilka miesięcy, więc ten początek grudnia może się zgadzać. Co do wyznaczenia przez jst do pełnienia funkcji nie więcej niż w 2 spółkach, to wystarczy zapytać czy taki dokument jest w aktach. Z kolei w art. 24f ust.2 jest wyraźnie o małżonkach sekretarzy ;-) karpiu, trochę się zawiodłem :-)

  • karp
    poniedziałek, 3 paź, 2022, 9:51:53 |

    Nigdy nie twierdził,że zawsze ma rację.To był zapis przebiegu myśli przez moje zwoje.Nie wszyscy je mają.Skorygował mnie radny Marciniak,więc powinieneś cieszyć,że masz radnego,który myśli,a nie martwić się karpiem.Samo zastanawianie nie zaszkodzi też pani prezes.Wręcz przeciwnie.Prezesom bardzo służy kontrola.Dopiewski myślał,że prawo to on i się zepsuł.Mam nadzieję,że mosińska prezes kiedyś zweryfikuje też swoje nazbyt proste osądy,że nie było jumy na targowisku,bo nikt nie został skazany.Zakupy złomu przez 10 lat,też były podobno ok,ale jakoś nie trzyma się linii Złomka i kupuje nowe,nawet za pieniądze przeznaczone na poprawę bytu byłych pracowników PGR i ich rodzin.Ja nie podważam tej linii,ale zdaje się,że oberszef wymaga od niej także zamiatania po poprzednikach,tak by nie wydało się,że nie nie zrobił nic w sprawie nadzoru nad spółkami.
    „Rejestracja zmian z KRS trwa kilka miesięcy, więc ten początek grudnia może się zgadzać.”Po raz pierwszy się z tobą zgadzam.Tak sobie głośno
    myślę o powołaniu świeckim po raz drugi pod koniec roku 2021.Wywiad z panią prezes na GMP jest z 17 grudnia 2021,a więc po dacie wpisu w krs.Dlaczego nie ma śladu w krs,jeśli te zapisane to wcześniejsze?Nie ma też dostępu do uchwał rad nadzorczych,więc pozostaje wiara.W przypadku majątku publicznego to trochę mało.

  • karp
    poniedziałek, 3 paź, 2022, 12:46:52 |

    Marek,jako osoba zbliżona do burmistrza mógłby wyjaśnić ściemę ogłoszoną przez mosińską władze
    publiczną o konkursie na prezesa ZUK/PUK.
    Zamiast tego był dil dwóch osób.

  • Marek
    poniedziałek, 3 paź, 2022, 15:04:19 |

    Wzrusza mnie Twoje przewrażliwienie na pewne sprawy @karp. Nie wiem o jakieś ogłoszonej ściemie o konkursie piszesz. Co do samego konkursu na prezesa, to zdaje się, że nie musi go być. Prezesa powołuje i odwołuje RN i tyle w temacie. Czepiasz się, że nowa prezesowa uważa za ok zakupy złomkowe, a sama kupuje nowe. Jakaś pokrętna logika, to ma kupować złomy? Poza tym tegoroczna śmieciarka zdaje się nie jest całkiem nowa. Targowisko – prokuratura uznała, że nie ma sprawy, to pani prezes ma na siłę udowadniać, że jest? To też nieco pokrętne myślenie. Nie ma już w spółce osób, które to zamieszanie wywołały, teraz nie ma uwag co do rozliczania, a Wy te odgrzewane kotlety ładujecie…

  • karp
    poniedziałek, 3 paź, 2022, 20:27:55 |

    Jak miało nie być konkursu,to dlaczego ogłoszono,że
    będzie?Co do zakupów,to uważam,że dobrze że odeszła
    od linii Złomka.Nigdy się jednak nie odcięła i nawet słowem nie skrytykowała dziwnych zakupów przez pośredniczkę.Przykładem niech będzie autobus,który jeździł pod lotniskiem Kraków-Balice,który przejechał 1000 km w Mosinie i poszedł na złom.Na takie ekstrawagancje mogą sobie pozwolić tylko najbogatsi.Pierwsze zapytania ofertowe pojawiły się za Gurguna.

  • karp
    środa, 5 paź, 2022, 9:00:32 |

    @UM Mosina
    Dziękuję za uwagę i publikację brakujących oświadczeń majątkowych pani prezes ZUK/PUK.
    Domyślam się,że burmistrz analizował je dogłębnie.Jeszcze oświadczenie prezesa basenu na zakończenie działalności i będzie git.Rada Nadzorcza basenu musi wpierw wyjść z wody i podjąć decyzję.

    • Płotka
      środa, 5 paź, 2022, 20:44:18 |

      Jestem ciekaw dzisiejszego spotkania z Radą Nadzorczą spółki basenowej. Myślę że radny Marciniak zaspokoi nasza ciekawość.

      • Jan Marciniak
        środa, 5 paź, 2022, 20:54:26 |

        @Plotka – niestety nie byłem.Postaram się zebrać informację od tych co byli i napiszę, chyba, że któryś z nich to uczyni.

        • karp
          środa, 5 paź, 2022, 21:34:34 |

          Niestety koledzy jacyś tacy niepisaci.

          • Płotka
            środa, 5 paź, 2022, 21:53:46 |

            A może radny Kasprowicz by coś skrobnął ?

  • karp
    środa, 5 paź, 2022, 11:09:33 |

    Jednak pana Przemysława nie można spuścić z oka.
    Moim zdaniem dochody Sekretarz i Prezes na koniec roku powinny być tożsame,a są różnice w każdym z wynagrodzeń.W jednym oświadczeniu dochód Sekretarz
    to ok.99 tyś. a w drugim prawie 140 tys.Trzeba poprawić.

  • karp
    środa, 5 paź, 2022, 19:35:31 |

    Na stronie UM Luboń znalazłem zakładkę dla sygnalistów i informację o ich ochronie.
    https://app.sygnali.pl/#/form/8f6454461ed1478187992dcf4be4ea2c
    Z tego co wiem sygnaliści w Mosinie są „chronieni”poprzez wywalenie na bruk.To się kiedyś skończy i trudniej będzie zamiatać pod dywan.Dzida z ZUK będzie za krótka.

    • Gość
      środa, 5 paź, 2022, 21:24:11 |

      Karp zapytaj sekretarza o sygnalistów. Jaskółki na mieście przed odlotem śpiewały, że tak właśnie się działo jak piszesz. Masz wiedzę, widzisz nieprawidłowości to fora ze dwora. Podobno jest razem z Przemkiem bardzo skuteczna. Oby nie skończyła jak w Śremie.

  • karp
    środa, 5 paź, 2022, 21:32:32 |

    Już są pewne powody do optymizmu.Burmistrz Mieloch,który odegrał złą rolę w kryciu wałków,zaczął tracić poparcie tych,którzy mu bardzo
    sprzyjali i obecnie już chyba na Don Riccardo nie może liczyć.Prezesa Złomka dopadła we Wronkach jego
    karma.To może zacząć schodzić w dół.

  • karp
    czwartek, 6 paź, 2022, 8:36:08 |

    Chyba nie ma co ciągnąć za języki.Trzeba uznać,że to była tajna narada jakiejś mosińskiej grupy masońskiej i tyle.Spotkali się ludzie o różnym udziale w marnowaniu środków publicznych.Nie sądzę,by uzgodnili treść przyszłych zeznań przed prokuraturą,bo co do swojej winy zawsze będą się różnić.Śmieszna RN basenu straciła już szansę,by wyjść z tej sytuacji z twarzą,bo jej psim obowiązkiem było odwołanie prezesa po tym,jak oficjalnie dowiedzieli się o tym,że prowadzi działalność gospodarczą.Nieoficjalnie wiedzieli o tym od początku,podobnie jak burmistrz.Zwyciężyła pokusa pobierania wynagrodzenia za nic do końca świata i jeden dzień dłużej.

    • Jan Marciniak
      czwartek, 6 paź, 2022, 12:31:16 |

      Mogę jedynie powiedzieć, że relacja będzie.

  • Płotka
    czwartek, 6 paź, 2022, 12:56:59 |

    Parafrazując słynne powiedzenie Ludwika XIV, radny Marciniak może z powodzeniem powiedzieć : Rada to ja !
    Gdzie jest pozostałych 20 radnych ! W jaki sposób utrzymują kontakt z wyborcami ?

    • Dominik Michalak
      czwartek, 6 paź, 2022, 14:39:53 |

      Panie Płotko – na spotkaniu obecna była cała rada nadzorcza wraz z mecenasem obsługującym spółkę. Radni uczestniczący w spotkaniu: Ziemowit Maląg, Jolanta Szymczak, Andrzej Raźny, Wiesława Mania, Mieczysław Rożek, Izabela Demska oraz moja skromna osoba jako inicjatora. Na szybko kilka informacji – Prezes z dniem 14 października przestanie pełnić funkcję, poruszaliśmy problem wykonania uchwał (o obniżeniu kapitału i połączeniu spółek). Przekazano nam informację, ze proces łączenia spółki lub likwidacji potrwa jeszcze 7 miesięcy z zastrzeżeniem, że dla procesu łączenia potrzebny jest Prezes Spółki (co wg RN łączy się z postępowaniem konkursowym). Alternatywą dla tej sytuacji jest podjęcie uchwał o likwidacji – wyznacza się wtedy likwidatora spółki. Łączna strata spółki za rok obrotowy 2021 i poprzednie lata wynosi – 489543,30 zł. Resztę opiszę później bo chciałbym nie pominąć istotnych faktów, komunikowałem to Panu Marciniakowi (stąd jego komentarz). Spotkanie nie było nagrywane, robiłem notatki. Wczoraj odbyło się jeszcze jedno spotkanie z mieszkańcami w firmie S.E. Z tych dwóch spotkań chce stworzyć notatkę ale potrzebuję czasu :)

      Co do pytania jak pozostałych 20 radnych (…) na bieżąco można mnie „złapać” na pewnym portalu społecznościowym gdzie raportuję w miarę możliwości moją działalność (od 2015 roku) – zaglądam również w sekcje komentarzy Gazety ale wolę prowadzić dialog na fb z przyczyn technicznych (czego chyba nie muszę tłumaczyć) – widząc jednak, że jest taka potrzeba postaram się być aktywnym i tutaj. A „natenczas” (jak to mówi zacny mieszkaniec miasta Mosina) zapraszam tu -> https://www.facebook.com/radny.mosina/

      pozdrawiam, udostępnię notatkę jak najszybciej.

      • Płotka
        czwartek, 6 paź, 2022, 15:16:49 |

        Panu Przewodniczącemu dziękuję za informację.
        W spotkaniu nie brał udziału Burmistrz co świadczy o kompletnym lekceważeniu obowiązków. Złośliwi mówią że Burmistrz zajęty jest szukaniem placu do dystrybucji Sasinowego węgla. Będzie potrzebna osoba do funkcji wagowego. Mówi się, że Burmistrz postawi na doświadczenie i robotę tę zleci pewnemu Ryszardowi,
        Wydawało mi się, że w tym spotkaniu wezmą udział nieomal wszyscy radni. Czyżby zmęczenie materiału

        • karp
          czwartek, 6 paź, 2022, 15:29:02 |

          ” Przekazano nam informację, ze proces łączenia spółki lub likwidacji potrwa jeszcze 7 miesięcy z zastrzeżeniem, że dla procesu łączenia potrzebny jest Prezes Spółki (co wg RN łączy się z postępowaniem konkursowym)”.
          Raczej przekazano dezinformację,bo wydaje mi się,że do pełnienia funkcji prezesa może być oddelegowany jeden z członków RN i wtedy będzie dużo taniej.

          • Płotka
            czwartek, 6 paź, 2022, 15:44:27 |

            Tak @karpiu, Art.300 ksh pozwala delegować członka Rady Nadzorczej na okres do 3 miesięcy do pełnienia funkcji prezesa.

        • karp
          czwartek, 6 paź, 2022, 15:33:18 |

          Ryszard byłby świetnym wyborem.Mógłby sprawić dzięki swemu talentowi matematycznemu,że ze 100 ton
          na placu zostałaby sprzedana tylko tona.Burmistrz
          znowu byłby zachwycony jego gospodarnością.

      • orient
        czwartek, 6 paź, 2022, 15:51:09 |

        7 miesięcy plus konkurs, który będzie odwlekany w nieskończoność. W końcu publiczny hajs się musi zgadzać. Mosina to jednak stan umysłu.

    • Dominik Michalak
      czwartek, 6 paź, 2022, 17:34:41 |

      Zapomniałem jeszcze dodać, że w ramach „kontaktu z mieszkańcami” założyłem grupę na fb „Gmina Mosina – aktualności, dyskusje” gdzie mieszkańcy publikują interesujące ich tematy (problemy i inne sprawy). Mamy 10,7k członków i bardzo dużą aktywność – zachęcam do śledzenia zarówno Pana Płotkę jak i Pana Karpia :)
      https://www.facebook.com/groups/125289747488429

  • karp
    czwartek, 6 paź, 2022, 14:04:08 |

    Jakiś czas temu podjęli uchwałę o referendum.
    Większość nawet nie kiwnęła palcem,by zachęcić do udziału.Organizowanie tajnych,nie rejestrowanych i wyjętych spod kontroli społecznej spotkań,to najgłupsza rzecz jaką można było wymyślić.Raz odwołują się do woli społeczeństwa(referendum),by chwilę potem pokazać,że społeczeństwo nie jest im do niczego potrzebne.Wolą jak sardynki w puszce pływać sobie w sosie własnym.Tajne konwentykle sugerują,że ktoś ma coś do ukrycia.Mistrzem strzelania goli do własnej bramki jest burmistrz Mieloch,ale Radzie udaje się od czasu do czasu mu w tym dorównać i to jest taki przypadek.

    • Dominik Michalak
      czwartek, 6 paź, 2022, 16:53:50 |

      „Organizowanie tajnych,nie rejestrowanych i wyjętych spod kontroli społecznej spotkań,to najgłupsza rzecz jaką można było wymyślić” – zgodzę się z Karpiem.

      Jestem słabym propagandzistą ale cóż taka moja natura, że jeszcze wzorem działania przedreferendalnego chce rozwiązać pewne problemy i pozyskać informacje.

      Dla ścisłości poinformuję, że w dniu 11 października odbędzie się kolejne robocze spotkanie na którym spotkamy się z radą rodziców SP Krosniko, dyrekcją oraz zastępcą burmistrza w celu określenia terminu przetargu na rozbudowę szkoły o salę gimnastyczną. To kontynuacja naszego roboczego spotkania z kwietnia br. Dlaczego trwało to pół roku? (zaproponowaliśmy etapowanie robót) o to proszę pytać Pana Tomasza Łukowiaka. W mojej ocenie to przewlekłe działanie o czym pisałem na fb oraz w materiałach przesłanych do Gazety.

      • karp
        czwartek, 6 paź, 2022, 19:49:21 |

        Sorry,ale taka karpiowa natura.Art.383 ksh pozwala na delegowanie na okres 3 miesięcy.Nie chce mi się wierzyć jednak wierzyć w konieczność organizowania konkursu,bo to nawet brzmi niemądrze.Po 3 miesiącach można mianować prezesem członka RN np.ZUK,ale za dużo mniejsze pieniądze,bo rękawów sobie nie powyrywa.
        W działającej sporej spółce ZUK można zostać prezesem przez namaszczenie,a w spółce basenowej
        bez pracowników konieczny jest konkurs?To pachnie jak z komina Luveny.

  • Płotka
    czwartek, 6 paź, 2022, 14:34:02 |

    @karp, uprzedziłeś mnie. W Murowanej Goślinie wydawało się, że referendum będzie skuteczne. I co ? No właśnie , są zarzuty do organizatorów, że zbyt mało zrobili na rzecz zaktywizowania społeczeństwa.
    W przypadku Mosiny zanosi się na klapę, ponieważ nie dociera się z przekazem do ludu. A lud ? A lud nic na ten temat nie wie i jest zdezorientowany ponieważ PIS przesunął wybory na 2024 r. Panie, jakie referendum przecież do wyborów jeszcze jest czas. Nigdzie nie pójdę, mało to mnie obchodzi. Panie Janie, niech Pan zmobilizuje tych młodzieńców w wąskich portkach aby zabrali się do roboty. Zebranie referendalne powinno odbyć się poza Mosiną w każdym sołectwie. Ulotki referendalne i Gazeta Referendalna powinny trafić do każdego domu ! Jak powiedzieliście ,,a,, to musicie powiedzieć ,,b,,.

  • Gość
    czwartek, 6 paź, 2022, 14:58:45 |

    Prezes spółki basenowej z dniem 14 października przestanie pełnić funkcję.To strata czy zysk?

  • Płotka
    czwartek, 6 paź, 2022, 15:18:22 |

    To jest kpina i skandal !

  • Marek
    czwartek, 6 paź, 2022, 16:26:39 |

    @płotka art. 300 ksh? Coś Ci się chyba pomyliło, Park Strzelnica to spółka z o.o., a nie prosta spółka akcyjna (art.300 ze znaczkiem 70) ani zwykła spółka akcyjna (art.383). W KSH nie ma postanowień dających możliwość delegowania członków rady nadzorczej do zarządu spółki. Jest zasada niełączenia stanowisk w organach spółki. Art. 220 daje możliwość rozszerzenia uprawnień RN, ale jedynie w umowie spółki. Z tego co widzę w umowie spółki nie ma takich uprawnień dla RN. Wniosek – czlonkowie RN tej spółki nie mogą być delegowani do zarządu. Jeśli się mylę, proszę o sprostowanie.

    • Płotka
      czwartek, 6 paź, 2022, 22:16:35 |

      @Marek- przestrzeliłem. @ Marek masz rację- przestrzeliłem. Dziękuję za uwagę.

  • karp
    czwartek, 6 paź, 2022, 20:06:28 |

    Doczytałem to o czym pisze Marek i zdaje się,że ma tym razem rację.Umowę spółki z oo można zmienić,ale to w przypadku mosińskim mogłoby być trudne,bo potrzebna byłaby dobra wola zgromadzenia wspólników w osobie pana Przemysława Stanisława,który lubi robić psikusy jak dzieciak,który nie dostanie cukierka w Helloween.Najlepszym rozwiązaniem wydaje się powołanie nowego 3 razy tańszego prezesa.Jak padły na spotkaniu słowa o konkursie to ktoś powinien zadać pytanie :why?

  • karp
    czwartek, 6 paź, 2022, 22:53:50 |

    Ewentualne zmiany w umowie spółki,rozszerzające kompetencje RN musiałyby zostać poprzedzone zmianą uchwały RM o powołaniu spółki.Tak stoi w Akcie Założycielskim.To jeszcze jeden argument za tym,że powołanie tańszego prezesa byłoby lepszym rozwiązaniem.
    Jest tam też ciekawy zapis,że RN basenu powinna przedkładać Radzie Miejskiej protokoły ze swoich posiedzeń.Ciekawe czy to robią.
    Mam nadzieję,że Przewodniczący Michalak się na mnie nie obraził i to sprawdzi.

  • karp
    piątek, 7 paź, 2022, 9:30:10 |

    W ramach polemiki z Markiem,który słusznie sprostował podstawę prawną i na końcu napisał:
    „Wniosek – czlonkowie RN tej spółki nie mogą być delegowani do zarządu. Jeśli się mylę, proszę o sprostowanie.”
    W chwili obecnej nie,ale jak sam piszesz po zmianie umowy spółki tak.Moim zdaniem art.220 ksh daje nawet większe możliwości pod tym względem od 383 ksh dotyczący spółek akcyjnych i można delegować na dłużej po zmianie umowy.
    Nie można łączyć funkcji,więc członek delegowany musiałby zostać zawieszony w RN.Tu pojawiłby się problem,bo RN basenu to zdaje się 3 osoby.3-1=2.
    Trzeba by powołać dodatkowego członka RN.Dużo kłopotu,mała oszczędność.Marek,znasz burmistrza,jeśli masz uprawnienia,to zostań prezesem za 4 tysiące.Pomożesz gminie i sobie dorobisz.Jeśli nie to taki oszczędnościowy prezes powinien się znaleźć w RN innych gminnych spółek.Nie trzeba nic budować,trzeba tylko przetrwać około roku.

  • Marek
    piątek, 7 paź, 2022, 15:12:30 |

    @karp zawiodę Cię, ale po pierwsze osobiście nie znam burmistrza, po drugie nie będę prezesem utopionej spółki, zarobiony jestem :-) co do postępowań kwalifikacyjnych na prezesa w innych spółkach, widzisz tylko w basenowej radni, radząc się e-prawnika.pl za 3,50 zł plus VAT, uznali, że tam będzie powołanie po postępowaniu. W pozostałych spółkach tego nie ma. Nie ma co płakać, tak zachwalasz panią prezes, chyba nie jest tak źle jak wszyscy myśleli, że będzie ;-)

  • karp
    sobota, 8 paź, 2022, 11:59:24 |

    W programie sesji,która ma się odbyć 10 października jest punkt 5.Sprawozdanie burmistrza z
    działalności w okresie międzysesyjnym.Punkt jest,nie ma działalności.Ja bym to zmienił na:
    5.Czego burmistrz nie zrobił przed sesją,dlaczego znowu nie przyszedł na sesję oraz czy znajdzie czas na wzięcie udziału w referendum?

    • Gość
      sobota, 8 paź, 2022, 13:05:41 |

      Burmistrz wybrał emigrację wewnętrzną na znak protestu przeciwko ogłoszeniu referendum.

Skomentuj