Co dalej z rozbudową DW 431?
Na ostatnie szlify czeka odcinek drogi Rogalin-Świątniki oraz Mieczewo-Kórnik. Na ścieżkach rowerowych został wylany asfalt oraz postawiono barierki. Znacznie poprawiło się bezpieczeństwo kierowców i rowerzystów na tej trasie. Mieszkańcy dopytują, co z dalszą rozbudową DW 431?
Dróg wojewódzkich w Wielkopolsce jest ponad 2735 km. Koszty utrzymania ponoszone przez samorząd wynoszą w ciągu roku około kilkadziesiąt mln. Nowe inwestycje mogą powstać dzięki funduszom unijnym z programu FEW 2021 – 2027. W czerwcu rozpoczął się konkurs na rozbudowę i modernizację tras wojewódzkich. W ramach FEW 2021 -2027, jak wynika z informacji „Monitora Wielkopolski”, samorząd województwa wielkopolskiego wyda na drogi niemal 1,2 mld zł. UE przekaże na ten cel 191,2 mln euro, tj. około 880 mln zł. Wkład własny do każdej inwestycji wynosi 30%. Rozbudowa DW 431 w Świątnikach ma być sfinansowana z funduszy unijnych. Przetargu można się spodziewać w tym roku, a rozpoczęcia prac budowlanych w styczniu.
Rozbudowa drogi nr 431 w Mieczewie oraz na odcinku Mosina – Rogalinek jest na etapie procedowania decyzji ZRiD, czyli decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, którą wydaje wojewoda wielkopolski. Natomiast trasa Rogalinek – Rogalin jest w trakcie opracowywania projektu budowalnego. W tym roku zostanie zlecone opracowanie dokumentacji DW 306 od ulicy Mocka w Mosinie do Dymaczewa Nowego, na której modernizację czekają mieszkańcy. Jak informuje nas Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich „Na tym etapie trudno wskazać konkretne terminy realizacji tych zadań. O dalszych postępach z pewnością będziemy informować”.
Mieszkańcy gminy na portalu Facebook na grupie Gmina Mosina dopytują czy coś można zrobić z poprawą przejezdności ścieżki rowerowej między Rogalinkiem a Mosiną. Niestety nie jest to droga rowerowa, a szutrowa ścieżka wydzielona z pasa drogi. Powstała ona kilkanaście lat temu przy współpracy WZDW i mieszkańców.
Na tę chwilę można korzystać z wyremontowanej drogi od Rogalina do Kórnika. Drogowcy wykonują jeszcze roboty wykończeniowe – umacnianie rowów, profilowanie pobocza oraz prace brukarskie. Ostatnim etapem jest oznakowanie.
Tagi: DW 431, Mieczewo, modernizacja, Mosina, Rogalin, Rogalinek, rozbudowa, Świątniki, WZDW
Wasze komentarze (6)
Na ten moment wyglada to tak, że prawie ze wszystkich kierunków gdzie zaczyna się gmina Mosina tam kończą się dobre drogi i ścieżki rowerowe
No niestety, pod tym względem wypadamy bardzo słabo nie tylko na tle sąsiednich gmin. Dorównuje nam chyba tylko Kościan, choć tam już widać światełko w tunelu i Śrem. Grodzisk Wlkp., Opalenica, Buk zostawiają nas daleko w tyle. Najtrudniej mi zrozumieć, że nawet jeśli już na terenie gminy są budowane nowe scieżki, to albo są strasznie poszatkowane (opisywana droga nie ma ciągłości, to odcinki wyłącznie poza miejscowościami, planowana droga na Żabno z 2km przerwą pośrodku lasu), albo nie łączą się w logiczną całość.
Dokładnie tak, jak piszesz. Człowiek jedzie równą drogą, która nagle zmienia się w poszatkowany dziurami asfalt i od razu wiadomo, że właśnie wjechało się na teren naszej gminy :/
Dokładnie. Nawet od zadupiałego Stęszewa kończy się na rogatkach Dymaczewa.
Bo to droga 306 a nasza jest 431 i długo by tłumaczyć sytuację ale i tak tego nikt nie zrozumie bo dla nas droga to droga a kto tym zarządza co mnie obchodzi ma być zrobiona i Kasprowicz powinien ruszyć tyłek
Najlepiej to widać od strony Steszewa koniec gminy Stęszew i nagle urywa się ścieżka rowerowa