Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Jesienna moda w Starym Browarze w Poznaniu Wielkopolska Akademia Społeczno-Ekonomiczna w Środzie Wielkopolskiej - Akademia Nauk Stosowanych
Redakcja GMP | czwartek, 9 maj, 2024 | komentarzy 27

Będzie nowa droga i most nad Kanałem Mosińskim

Urząd miejski w Mosinie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej połączenia ulic Konopnickiej i Strzeleckiej. Inwestycja będzie wiązała się z budową mostu na Kanale Mosińskim oraz dwoma rondami na tych ważnych arteriach drogowych.

Projekt zakłada połączenie dwóch ważnych arterii drogowych na terenie Mosiny i Krosinka. Ogłoszony przetarg na dokumentację projektową połączenia ulicy Konopnickiej z ulicą Strzelecką pozwoli na uzyskanie decyzji zezwalającej na rozpoczęcie robót budowlanych, polegających na budowie drogi gminnej z przeprawą mostową przez Kanał Mosiński i przebudowie skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 431 w Mosinie i Krosinku.

Budowana droga w praktyce będzie przedłużeniem ulicy Krasickiego w Mosinie, przecinając Kanał Mosiński, której drugi koniec usytuowany będzie w Krosinku na drodze wojewódzkiej nr 431.

Jak czytamy w ogłoszonej dokumentacji, całkowita długość planowanej inwestycji to ok 600 m. W początkowym odcinku w pobliżu Zespołu Szkół w Krośnie, od ul. Strzeleckiej do Kanału Mosińskiego, projektowana droga przebiega po istniejącej drodze gruntowej. Po przekroczeniu Kanału Mosińskiego (miejsce planowanego mostu) droga prowadzona jest odcinkiem po terenach rolnych aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 431. Po przecięciu tej drogi projektowana trasa doprowadzona jest do drogi gminnej ul. M. Konopnickiej i prowadzi przez gęste krzewy oraz drzewa.

Według koncepcji, na całej długości trasy dostępny będzie chodnik o nawierzchni z kostki brukowej (strona wschodnia) oraz droga rowerowa z chodnikiem lub ciąg pieszo-rowerowy z kostki brukowej (strona zachodnia). Ciągi te będą łączone z planowaną promenadą nad Kanałem Mosińskim (dokumentacja w trakcie realizacji).

Dodatkowo, na połączeniu z drogą wojewódzką nr 431 zostanie zaprojektowane rondo (bądź, jak podaje referat, w przypadku braku uzgodnienia z zarządcą drogi – tzw. „skrzyżowanie z pasem włączenia”.) Na skrzyżowaniu z ul. Strzelecką również ma istnieć rondo z dojazdem do ul. Krasickiego w Mosinie.

– Do 10 maja zbieramy oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej połączenia ulicy Konopnickiej z ulicą Strzelecką wraz z mostem dla ruchu lokalnego na Kanale Mosińskim – ogłosił na facebooku burmistrz Dominik Michalak.

Opublikowana informacja już wywołała falę komentarzy. – Jak miło usłyszeć tę informację. Dwadzieścia kilka lat temu stanowiono już plany pod tym kątem. Gdyby w 2005-2007 doszło do tej realizacji nie byłoby takich dziwadeł jak most wahadłowy na ul. Lipowej w Krosinku czy obok militarna kładka pieszo-rowerowa – skomentował Artur Nadolny.

Historia pokazuje, że niektórzy widzieli inne wyjście i z mostkami w Krosinku męczymy się wszyscy codziennie. Super, że nie popełniacie błędów poprzedników i tym razem będzie to zrobione porządnie – skomentowała mieszkanka. – Natężenie ruchu jest ogromne i niestety włącznie z ruchem ciężarówek a niebezpieczne sytuację biorą się z kiepskiej widoczności od strony bloków oraz chamstwa kierujących (….) – zwraca uwagę na naszym portalu kolejny mieszkaniec.

Planowana inwestycja będzie alternatywą przeprawy przez Kanał Mosiński w tej części gminy. Przez widoczny na poniższym zdjęciu most przy ul. Lipowej w Krosinku, codziennie przeprawia się tutaj jednym pasem wielu mieszkańców m.in. Mosiny, Krosna czy Krosinka. Niestety, w związku z dużym natężeniem ruchu i słabą widocznością, dochodzi tutaj codziennie do wielu niebezpiecznych sytuacji drogowych. Z racji, iż w rejonie powstaje wiele nowych mieszkań (więcej m.in. w artykule: Wielka budowa w Krośnie? TBS planuje budowę 60 mieszkań), ruch na moście z roku na rok jest coraz większy.

Czy planowana inwestycja pomoże rozwiązać choć część z komunikacyjnych problemów mieszkańców naszej gminy?

Projektowana trasa przebiega w kierunku północno-zachodnim. Zaczyna się na skrzyżowaniu ulic Strzeleckiej oraz Krasickiego i kończy się za drogą wojewódzką nr 431, dochodząc do granicy działki na której znajduje się ul. M. Konopnickiej

Projektowana trasa przebiega w kierunku północno-zachodnim. Zaczyna się na skrzyżowaniu ulic Strzeleckiej oraz Krasickiego i kończy się za drogą wojewódzką nr 431, dochodząc do granicy działki na której znajduje się ul. M. Konopnickiej. Źródło: Platforma zakupowa

ul. Lipowa w Krosinku - most na Kanale Mosińskim

Planowana inwestycja będzie alternatywą dla przeprawy przez Kanał Mosińskim. Przez widoczny na zdjęciu jednopasowy most przy ul. Lipowej w Krosinku, codziennie przeprawia się wielu mieszkańców m.in. Krosna i Krosinka. Niestety, w związku z dużym natężeniem ruchu, i ruchem jednopasowym dochodzi tutaj codziennie do wielu niebezpiecznych sytuacji drogowych.

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (27)

  • onn
    czwartek, 9 maj, 2024, 20:25:27 |

    czy ta przeprawa mostowa bedzie tak samo szerokopasmowa jak ta na lipowej ? :P

  • Romann
    czwartek, 9 maj, 2024, 21:44:49 |

    Spoko to za 30 lub 40 lat.

  • Małgorzata Cieślewicz
    piątek, 10 maj, 2024, 1:57:15 |

    Kto wydał pozwolenie na budowę absurdalnego mostku w Krosinku? Osoba ta powinna się wytłumaczyć tym niefortunnym pomysłem, projektem.Kto o tym zadecydował i podpisał ten projekt.CZY USŁYSZYMY ODPOWIEDŹ????

    • Gość
      piątek, 10 maj, 2024, 10:37:20 |

      Wąski mostek to jest jedno a niedługo po nim wybudowano pieszą/rowerową kładkę. Nie można było wybudować normalnego mostu za jednym razem. Komuś na tym zależało czy był debilem? Teraz to „funkcjonuje” oraz wygląda jak gówno w lesie.

      • Gość
        piątek, 10 maj, 2024, 19:25:48 |

        Most był remontowany a nie budowany czy też przebudowywany (całkowicie inne wymagania, remont zakłada tylko przywrócenie stanu takiego jak był, a poprzedni już się sypał dosłownie… a nie trzeba wtedy robić projektów, pozwoleń budowlanych itp. Tym bardziej że już wtedy był projekt mostu o którym jest ten artykuł więc tamten przeszedł remont, a kładka powstała kilka ładnych lat później…

        • Gość
          sobota, 11 maj, 2024, 12:04:46 |

          Piłeś, nie pisz.

  • mieszkaniec
    piątek, 10 maj, 2024, 8:22:20 |

    Po pierwsze to nie jest most jednokierunkowy, bo można przejechać w obu kierunkach, tylko jednopasmowy.
    Po drugie sygnalizacja świetlna jest beznadziejna bo wprowadza większe zamieszanie niż było przed jej załażeniem. Wystarczyło tylko zamontować czujniki do sygnalizacji i temat byłby bezpieczniejszy(przykład świateł w Puszczykowie przy cmentarzu).
    Po trzecie natężenie ruchu jest ogromne i niestety włącznie z ruchem ciężarówek a niebezpieczne sytuację biorą się z kiepskiej widoczności od strony bloków oraz chamstwa kierujących którzy wala na pałe wymuszając zatrzymanie się jadących od strony szkoły (nie wypominając że połowa z nich nie rozumie znaków drogowych).

    • piątek, 10 maj, 2024, 9:37:23 |

      Dziękujemy za sugestie. Zmieniliśmy słowo jednokierunkowy na jednopasowy. Dodaliśmy też informację o słabej widoczności.

    • Mieszkaniec
      piątek, 10 maj, 2024, 22:18:26 |

      niebezpieczne sytuacje biorą się z tego, że ludzie tam jeżdżą jak debile a nie z kiepskiej widoczności. Ja jeżdzę bardzo niskim samochodem w porównaniu do dzisiejszych i nie mam żadnego problemu z widocznością. Ogólnie wystarczy zastosować się do obowiązujących ograniczeń prędkości i znaków pierwszeństwa i nie ma żadnego problemu. Ale co poniektóre jaśniepaństwo to chciałoby tam pewno autostradę.

      • Gość
        piątek, 10 maj, 2024, 22:36:09 |

        Mieszkańcu tam nie jest tak, że nic nie widać, ale jest naprawdę bardzo źle to skonstruowane bo się trzeba nieźle na gimnastykować aby widzieć czy coś jedzie. O ile mi czy tobie to nie przeszkadza, to mniej doświadczonym, starszym kierowcom z pewnością.

      • galla
        poniedziałek, 13 maj, 2024, 14:44:20 |

        No niektóre „jaśniepaństwo”, jak to określasz, mają samochody takiej wysokości (albo są takiego wzrostu), że barierka centralnie zasłania widok. Zdarzyła mi się też taka sytuacja, że między barierką a słupem sygnalizacji stanęło auto pomocy drogowej, zupełnie zasłaniając widok na auta nadjeżdżające od strony szkoły – przejazd przez mostek był wtedy naprawdę obarczony dużym ryzykiem.
        I nie, nie trzeba autostrady – wystarczy tego typu konstrukcje budować z głową. Nawet jeśli nie da się zrobić mostku dwupasmowego, to można go zrobić tak, żeby widoczność nie zależała od wysokości auta lub wzrostu kierowcy.

  • RJ
    piątek, 10 maj, 2024, 8:26:10 |

    Super pomysł. Co z obwodnica Mosiny i rondem przy ul. Micka?

    • Gość
      piątek, 10 maj, 2024, 13:39:36 |

      Będzie rondo Wicka Wacka.

  • Gość
    piątek, 10 maj, 2024, 8:27:17 |

    Są to dane jawne, idź do urzędu i się dowiesz

  • Gość
    piątek, 10 maj, 2024, 18:30:22 |

    Jak zwykle w Mosinie myślenie bez komentarza !
    Co blokuje Mosinę ? Oczywiście rondo na wjeździe do miasta ! Aby je odblokować potrzeba alternatywy po wschodniej stronie miasta ! Aby uniknąć wpływu wodociągów- most na kanale obok cmentarza wzdłuż torów kolejowych w przedłużeniu ul Sowińskiego do drogi Kórnik- Stęszew….

    • Gość
      piątek, 10 maj, 2024, 18:31:27 |

      Postuluję od 2009 roku… Bez komentarza

    • JC
      sobota, 11 maj, 2024, 10:10:29 |

      Mosina nie potrafi ogarnąć obwodnicy od wjazdu od strony Poznania na Stęszew, gdzie nie ma kanału, torów kolejowych, tylko w zasadzie prosta droga, to nic dziwnego, że nie podjęła tematu obwodnicy wg Twojego pomysłu. Nasi radni na samą myśl o budowie przeprawy nad kanałem i przejazdu kolejowego wolą się poddać na starcie, a patrząc ile trwała budowa tunelu na Śremskiej i jak wyglada on po lekkim deszczu, to może i lepiej, że nie idą w takie rozwiązanie.

      • Gość
        sobota, 11 maj, 2024, 12:08:44 |

        Darzbór Falbierski jest ekspertem od kozackich obwodnic, to jego teraz trzeba podpuścić do działania.

      • Gość
        sobota, 11 maj, 2024, 12:41:11 |

        Tunel budowało pkp

    • roman
      wtorek, 25 cze, 2024, 12:44:46 |

      TAK, TAK, BO TA CZĘŚĆ MOSINY JEST ODCIĘTA DO SZYBKIEGO DOJAZDU DO SZPITALA W PUSZCZYKOWIE. POGOTOWIE JADĄCE NA SYGNALE MUSI ZATRZYMAĆ SIE NA PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM NA UL. SOWINIECKIEJ I POTEM NA przejeździe KOLEJOWYM PRZY STACJI BENZYNOWEJ. A CO BY BYLO GDYBY COS SIE wydarzyło W STACJI UZDATNIANIA WODY, GDZIE SA MAGAZYNY CHLORU.

  • Mieszkaniec
    piątek, 10 maj, 2024, 23:23:28 |

    Skoro postuluje to Pan od 2009 roku to proponuje wybrać się na następną sesje rady i to przedstawić w wolnych wnioskach. Tutaj to sobie możemy i misje miejską na Marsa planować.

    • Gość
      sobota, 11 maj, 2024, 20:01:11 |

      Postulowałem na blogu radnego Kasprowicza . Przy kolejnych wyborach negowal to rozwiązanie radny Marciniak na łamach GMP.
      Wszyscy licza na wschodnia obwodnicę .Moja propozycja wcale z nią nie koliduje tylko ja uzupełnia…

  • Gość
    niedziela, 12 maj, 2024, 21:24:07 |

    Dzień dobry, ale zanim zrealizujemy tak ogromną inwestycję to zadbajmy o orliki..nie zamykajmy ich na weekendy..dziękuję i pozdrawiam włodarzy gminy Mosina

  • Gość
    wtorek, 14 maj, 2024, 17:47:04 |

    Dokładnie!! Proszę o dane personalne tego kretyna który zamknął nie które orliki w majówkę!

  • Gość
    środa, 15 maj, 2024, 21:15:27 |

    Znając szeroki gest burmistrza i jego urzędników projekt będzie kosztował z pół miliona a sam mostek z cztery pięć baniek. I wszyscy będą zadowoleni.

    • gość
      czwartek, 16 maj, 2024, 7:09:13 |

      Jezd na to rozwiązanie musimy założyć firma projektowa i zrobimy projekt tani

  • Gość
    czwartek, 16 maj, 2024, 20:47:15 |

    Ale projekt nie ma być tani. Ma byc drogi. Żeby było czym się dzielić.

Skomentuj