Będzie nowa droga i most nad Kanałem Mosińskim
Urząd miejski w Mosinie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej połączenia ulic Konopnickiej i Strzeleckiej. Inwestycja będzie wiązała się z budową mostu na Kanale Mosińskim oraz dwoma rondami na tych ważnych arteriach drogowych.
Projekt zakłada połączenie dwóch ważnych arterii drogowych na terenie Mosiny i Krosinka. Ogłoszony przetarg na dokumentację projektową połączenia ulicy Konopnickiej z ulicą Strzelecką pozwoli na uzyskanie decyzji zezwalającej na rozpoczęcie robót budowlanych, polegających na budowie drogi gminnej z przeprawą mostową przez Kanał Mosiński i przebudowie skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 431 w Mosinie i Krosinku.
Budowana droga w praktyce będzie przedłużeniem ulicy Krasickiego w Mosinie, przecinając Kanał Mosiński, której drugi koniec usytuowany będzie w Krosinku na drodze wojewódzkiej nr 431.
Jak czytamy w ogłoszonej dokumentacji, całkowita długość planowanej inwestycji to ok 600 m. W początkowym odcinku w pobliżu Zespołu Szkół w Krośnie, od ul. Strzeleckiej do Kanału Mosińskiego, projektowana droga przebiega po istniejącej drodze gruntowej. Po przekroczeniu Kanału Mosińskiego (miejsce planowanego mostu) droga prowadzona jest odcinkiem po terenach rolnych aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 431. Po przecięciu tej drogi projektowana trasa doprowadzona jest do drogi gminnej ul. M. Konopnickiej i prowadzi przez gęste krzewy oraz drzewa.
Według koncepcji, na całej długości trasy dostępny będzie chodnik o nawierzchni z kostki brukowej (strona wschodnia) oraz droga rowerowa z chodnikiem lub ciąg pieszo-rowerowy z kostki brukowej (strona zachodnia). Ciągi te będą łączone z planowaną promenadą nad Kanałem Mosińskim (dokumentacja w trakcie realizacji).
Dodatkowo, na połączeniu z drogą wojewódzką nr 431 zostanie zaprojektowane rondo (bądź, jak podaje referat, w przypadku braku uzgodnienia z zarządcą drogi – tzw. „skrzyżowanie z pasem włączenia”.) Na skrzyżowaniu z ul. Strzelecką również ma istnieć rondo z dojazdem do ul. Krasickiego w Mosinie.
– Do 10 maja zbieramy oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej połączenia ulicy Konopnickiej z ulicą Strzelecką wraz z mostem dla ruchu lokalnego na Kanale Mosińskim – ogłosił na facebooku burmistrz Dominik Michalak.
Opublikowana informacja już wywołała falę komentarzy. – Jak miło usłyszeć tę informację. Dwadzieścia kilka lat temu stanowiono już plany pod tym kątem. Gdyby w 2005-2007 doszło do tej realizacji nie byłoby takich dziwadeł jak most wahadłowy na ul. Lipowej w Krosinku czy obok militarna kładka pieszo-rowerowa – skomentował Artur Nadolny.
– Historia pokazuje, że niektórzy widzieli inne wyjście i z mostkami w Krosinku męczymy się wszyscy codziennie. Super, że nie popełniacie błędów poprzedników i tym razem będzie to zrobione porządnie – skomentowała mieszkanka. – Natężenie ruchu jest ogromne i niestety włącznie z ruchem ciężarówek a niebezpieczne sytuację biorą się z kiepskiej widoczności od strony bloków oraz chamstwa kierujących (….) – zwraca uwagę na naszym portalu kolejny mieszkaniec.
Planowana inwestycja będzie alternatywą przeprawy przez Kanał Mosiński w tej części gminy. Przez widoczny na poniższym zdjęciu most przy ul. Lipowej w Krosinku, codziennie przeprawia się tutaj jednym pasem wielu mieszkańców m.in. Mosiny, Krosna czy Krosinka. Niestety, w związku z dużym natężeniem ruchu i słabą widocznością, dochodzi tutaj codziennie do wielu niebezpiecznych sytuacji drogowych. Z racji, iż w rejonie powstaje wiele nowych mieszkań (więcej m.in. w artykule: Wielka budowa w Krośnie? TBS planuje budowę 60 mieszkań), ruch na moście z roku na rok jest coraz większy.
Czy planowana inwestycja pomoże rozwiązać choć część z komunikacyjnych problemów mieszkańców naszej gminy?
Tagi: Droga nr 431, gmina Mosina, inwestycje, Kanał Mosiński, Krosinko, Krosno, promenada, Urząd Miejski w Mosinie
Wasze komentarze (27)
czy ta przeprawa mostowa bedzie tak samo szerokopasmowa jak ta na lipowej ? :P
Spoko to za 30 lub 40 lat.
Kto wydał pozwolenie na budowę absurdalnego mostku w Krosinku? Osoba ta powinna się wytłumaczyć tym niefortunnym pomysłem, projektem.Kto o tym zadecydował i podpisał ten projekt.CZY USŁYSZYMY ODPOWIEDŹ????
Wąski mostek to jest jedno a niedługo po nim wybudowano pieszą/rowerową kładkę. Nie można było wybudować normalnego mostu za jednym razem. Komuś na tym zależało czy był debilem? Teraz to „funkcjonuje” oraz wygląda jak gówno w lesie.
Most był remontowany a nie budowany czy też przebudowywany (całkowicie inne wymagania, remont zakłada tylko przywrócenie stanu takiego jak był, a poprzedni już się sypał dosłownie… a nie trzeba wtedy robić projektów, pozwoleń budowlanych itp. Tym bardziej że już wtedy był projekt mostu o którym jest ten artykuł więc tamten przeszedł remont, a kładka powstała kilka ładnych lat później…
Piłeś, nie pisz.
Po pierwsze to nie jest most jednokierunkowy, bo można przejechać w obu kierunkach, tylko jednopasmowy.
Po drugie sygnalizacja świetlna jest beznadziejna bo wprowadza większe zamieszanie niż było przed jej załażeniem. Wystarczyło tylko zamontować czujniki do sygnalizacji i temat byłby bezpieczniejszy(przykład świateł w Puszczykowie przy cmentarzu).
Po trzecie natężenie ruchu jest ogromne i niestety włącznie z ruchem ciężarówek a niebezpieczne sytuację biorą się z kiepskiej widoczności od strony bloków oraz chamstwa kierujących którzy wala na pałe wymuszając zatrzymanie się jadących od strony szkoły (nie wypominając że połowa z nich nie rozumie znaków drogowych).
Dziękujemy za sugestie. Zmieniliśmy słowo jednokierunkowy na jednopasowy. Dodaliśmy też informację o słabej widoczności.
niebezpieczne sytuacje biorą się z tego, że ludzie tam jeżdżą jak debile a nie z kiepskiej widoczności. Ja jeżdzę bardzo niskim samochodem w porównaniu do dzisiejszych i nie mam żadnego problemu z widocznością. Ogólnie wystarczy zastosować się do obowiązujących ograniczeń prędkości i znaków pierwszeństwa i nie ma żadnego problemu. Ale co poniektóre jaśniepaństwo to chciałoby tam pewno autostradę.
Mieszkańcu tam nie jest tak, że nic nie widać, ale jest naprawdę bardzo źle to skonstruowane bo się trzeba nieźle na gimnastykować aby widzieć czy coś jedzie. O ile mi czy tobie to nie przeszkadza, to mniej doświadczonym, starszym kierowcom z pewnością.
No niektóre „jaśniepaństwo”, jak to określasz, mają samochody takiej wysokości (albo są takiego wzrostu), że barierka centralnie zasłania widok. Zdarzyła mi się też taka sytuacja, że między barierką a słupem sygnalizacji stanęło auto pomocy drogowej, zupełnie zasłaniając widok na auta nadjeżdżające od strony szkoły – przejazd przez mostek był wtedy naprawdę obarczony dużym ryzykiem.
I nie, nie trzeba autostrady – wystarczy tego typu konstrukcje budować z głową. Nawet jeśli nie da się zrobić mostku dwupasmowego, to można go zrobić tak, żeby widoczność nie zależała od wysokości auta lub wzrostu kierowcy.
Super pomysł. Co z obwodnica Mosiny i rondem przy ul. Micka?
Będzie rondo Wicka Wacka.
Są to dane jawne, idź do urzędu i się dowiesz
Jak zwykle w Mosinie myślenie bez komentarza !
Co blokuje Mosinę ? Oczywiście rondo na wjeździe do miasta ! Aby je odblokować potrzeba alternatywy po wschodniej stronie miasta ! Aby uniknąć wpływu wodociągów- most na kanale obok cmentarza wzdłuż torów kolejowych w przedłużeniu ul Sowińskiego do drogi Kórnik- Stęszew….
Postuluję od 2009 roku… Bez komentarza
Mosina nie potrafi ogarnąć obwodnicy od wjazdu od strony Poznania na Stęszew, gdzie nie ma kanału, torów kolejowych, tylko w zasadzie prosta droga, to nic dziwnego, że nie podjęła tematu obwodnicy wg Twojego pomysłu. Nasi radni na samą myśl o budowie przeprawy nad kanałem i przejazdu kolejowego wolą się poddać na starcie, a patrząc ile trwała budowa tunelu na Śremskiej i jak wyglada on po lekkim deszczu, to może i lepiej, że nie idą w takie rozwiązanie.
Darzbór Falbierski jest ekspertem od kozackich obwodnic, to jego teraz trzeba podpuścić do działania.
Tunel budowało pkp
TAK, TAK, BO TA CZĘŚĆ MOSINY JEST ODCIĘTA DO SZYBKIEGO DOJAZDU DO SZPITALA W PUSZCZYKOWIE. POGOTOWIE JADĄCE NA SYGNALE MUSI ZATRZYMAĆ SIE NA PRZEJEŹDZIE KOLEJOWYM NA UL. SOWINIECKIEJ I POTEM NA przejeździe KOLEJOWYM PRZY STACJI BENZYNOWEJ. A CO BY BYLO GDYBY COS SIE wydarzyło W STACJI UZDATNIANIA WODY, GDZIE SA MAGAZYNY CHLORU.
Skoro postuluje to Pan od 2009 roku to proponuje wybrać się na następną sesje rady i to przedstawić w wolnych wnioskach. Tutaj to sobie możemy i misje miejską na Marsa planować.
Postulowałem na blogu radnego Kasprowicza . Przy kolejnych wyborach negowal to rozwiązanie radny Marciniak na łamach GMP.
Wszyscy licza na wschodnia obwodnicę .Moja propozycja wcale z nią nie koliduje tylko ja uzupełnia…
Dzień dobry, ale zanim zrealizujemy tak ogromną inwestycję to zadbajmy o orliki..nie zamykajmy ich na weekendy..dziękuję i pozdrawiam włodarzy gminy Mosina
Dokładnie!! Proszę o dane personalne tego kretyna który zamknął nie które orliki w majówkę!
Znając szeroki gest burmistrza i jego urzędników projekt będzie kosztował z pół miliona a sam mostek z cztery pięć baniek. I wszyscy będą zadowoleni.
Jezd na to rozwiązanie musimy założyć firma projektowa i zrobimy projekt tani
Ale projekt nie ma być tani. Ma byc drogi. Żeby było czym się dzielić.