Rozbudowa DW 431 Mosina – Kórnik. Budowa ronda w Świątnikach i utrudnienia do końca listopada
Trwają prace nad rozbudową drogi wojewódzkiej nr 431 na odcinku Mosina – Kórnik, w miejscowości Świątniki. Inwestycja obejmuje modernizację ponad 800 m drogi wojewódzkiej oraz 100-metrowy fragment drogi powiatowej nr 2464P. Budowane jest też rondo.
Postęp prac
Na odcinku o długości ponad 700 m prace brukarskie oraz bitumiczne w warstwie podbudowy i wiążącej zostały już zakończone. Obecnie roboty skupiają się w rejonie zaplanowanego ronda, które ma powstać na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 431 z ulicą Śremską. W ramach inwestycji do końca listopada kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami – na ul. Śremskiej obowiązuje ruch wahadłowy.
Znaczenie inwestycji
Według założeń, rozbudowa DW 431 ma usprawnić komunikację na trasie Mosina – Kórnik, ale także podnieść „atrakcyjność inwestycyjną regionu”. Nowa infrastruktura obejmie jezdnię o nawierzchni bitumicznej, zatoki autobusowe, ścieżkę rowerową oraz pieszo-rowerową, a także chodniki i zjazdy indywidualne.
Istotnym elementem inwestycji będzie budowa małego ronda z wyniesioną wyspą środkową o średnicy 40 metrów na skrzyżowaniu ulicy Śremskiej z DW 431 (zjazd w kierunku Radzewic i Śremu).
Finansowanie
Prace realizowane przez Colas Polska Sp. z o.o. rozpoczęły się w 2024 roku i mają potrwać do drugiego kwartału 2025 roku, z przewidywanym terminem zakończenia 28 kwietnia 2025 roku. Całkowity koszt inwestycji wynosi 14 366 363 zł, z czego 9 581 051 zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej, a udział własny Samorządu Województwa Wielkopolskiego wynosi 4 785 312 zł.
Podsumowanie
Podróżujący przez Świątniki powinni zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza w rejonach objętych pracami budowlanymi i na odcinkach z ruchem wahadłowym. Za parę lat będziemy poruszać się w pełni nowoczesną i wygodną drogą. Całość modernizacji 25 kilometrowej trasy DW431 z Mosiny do Kórnik podzielona została na dwanaście etapów.
Tagi: DW 431, Dymaczewo Nowe, gmina Mosina, inwestycje, Kórnik, Mieczewo, Świątniki, WZDW
Wasze komentarze (12)
Redakcjo. Mnie ciekawi ile na opisywaną inwestycję wydała gmina Mosina i co nasza gmina miała z tym wspólnego pod względem organizacyjnym. Piszmy prawdę ,a nie stwarzajmy wrażenie prawdy, kierując ją na błędne tory. Wielu ludziom może się wydawać, że skoro inwestycja na drodze w gminie, to jedyna zasługa obecnego burmistrza. Prosiłbym o zgłębienie sprawy i podanie, kto, z jakich pieniędzy realizuje zadanie, oraz, czy obecny burmistrz Mosiny, Kórnika, mają z tą inwestycją coś wspólnego. Bo sprawy na tym odcinku zapadały już za Mielocha. Będzie miło, jeżeli wyjaśnicie
Nic nie mają. To nie jest w kompetencjach gminy.
@ciekawy przestań mącić wodę. Inwestycja jest województwa. Niestety wiele ona nie wnosi oprócz dużego szumu medialnego. Nadal jest to dość prymitywna droga. Trudno nazwać to modernizacją. Raczej odświeżeniem. Nie jest to ani wina ani zasługa, czy to Mielocha czy Michalaka. Co prawda jeden i drugi mógł naciskać na władze województwa by faktycznie to odświeżenie nabrało innego wymiaru. Choć na ich usprawiedliwienie można dodać, że marszałek tak by nie posłuchał.
A kto mąci? Tylko grzecznie proszę o to, aby jasno wybrzmiało, co z inwestycją na 431 ma wspólnego nasz burmistrz i nasze pieniądze. Wiemy, że nic. No i o to chodziło. Modernizacja/ przebudowa? Asfalt szary, będzie czarny. Uzyskiem będą ścieżki rowerowe i chodniki, drzewa, zatoki autobusowe, oświetlenie. Powstał nowy most w Rogalinku I tak dobrze
Jak chcesz dowiedzieć się więcej o poczynaniach obecnych i poprzednich władz to poczytaj to: https://www.gazeta-mosina.pl/2024/kontrola-nik/, jest też link do pełnej wersji raportu nik
To nie droga Gmina więc burmistrz ma niewiele do powiedzenia… Tak jest w całej Polsce i całym cywilizowanym świecie…
Są drogi gminne których utrzymanie spoczywa na obowiązkach gminy a są drogi powiatowe, wojewódzkie, krajowe za które odpowiadają ww podmioty i gmina nawet jak by chciała to niewiele może zrobić, np widać to w kwestii koszenia poboczy np Leszczyńskiej, ronda itp… od kilku lat trwa procedura uzyskania zgody na te zabiegi bo właściciele pasa drogowego po prostu słabo się wywiązują z tych prac…
Czy etap drugi i trzeci to obwodnica, która będzie przebiegać za bamarem śladem drezyny przez opuszczone działki do skrzyżowania na Kórnik?
Drezyna w tym roku już nie funkcjonowała, czy to przez plany budowy?
I tak i nie… etap drugi to rzeczywiście obwodnica do ul Konopnickiej, etap trzeci to planowane rondo na trasie na Poznań i tam ma być też wyprowadzenie na wprost (jadąc od Kórnika) które umożliwi realizacje tej obwodnicy ale będzie to inwestycja Gminy, bo modernizacja drogi 431 „pójdzie” dalej do obecnego ronda i ul Konopnickiej.
Co do linii kolejowej i drezyny to nie w związku z planowaną obwodnicą, a temat jest bardzo złożony i poruszany był wiele razy…
Najprościej chodzi o pieniądze… taka linia kolejowa pomimo że nie połączona podlega przeglądom jak linia kolejowa, koszty to kilkadziesiąt – kilkaset tysięcy, firma która organizowała przejazdy nie ma na to funduszy, gmina też nie bardzo i zorientowała się o obowiązkach dopiero po przejęciu terenu, do tego chyba jeszcze nie wszystkie tereny wokół są własnością gminy… i stąd ten impas na tej fajnej i oryginalnej atrakcji Mosiny
Kiedy zacząć w mieczewie?
jak już skończą to będzie pięknie
@Anonim A wiesz może jak dokładnie pójdzie ta obwodnica za bamarem? Po tym nasypie kolejowym czy obok i z której strony? I czy będzie wychodzić na Konopnickiej przy jeziorze zaraz?
Jestem, starszym mężczyzną, już nie mam, gdzie się podziać, ale ta nowa, droga mnie, zmotywuje bym, odwiedzał codziennie, sklep z artykułami, dnia codziennego.