Mieszkańcy Mosiny od lat zgłaszają potrzebę poprawy infrastruktury komunikacyjnej w mieście. Jednym z tego typu projektów jest planowana przez samorząd budowa kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Mosińskim, która ma połączyć ulicę Łazienną z Harcerską (tuż obok nowopowstałego skateparku). W przeszłości w miejscu planowanej kładki istniał most drogowy, który do lat 70-tych służył mieszkańcom Mosiny.
Promenada nad Kanałem Mosińskim
Planowana kładka wpisuje się w koncepcję budowy promenady wraz z infrastrukturą pieszo-rowerową wzdłuż Kanału Mosińskiego. Promenada ma łączyć Park Budzyń z ulicą Lipową w Krosinku.
Zarys koncepcji zakłada stworzenie ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Kanału, która w założeniu ma ułatwić komunikację Osiedla nr 3 „Przy Strzelnicy”, Krosinka i Krosna z centrum Mosiny oraz być możliwą formą rekreacji dla mieszkańców. Ścieżka miałaby rozpoczynać się przy ulicy Mostowej w Mosinie, skąd przez Park Budzyń, na tyłach stadionu łączyłaby się z Parkiem Wagnera, a w kolejnych etapach ciągnęłaby się wzdłuż Kanału aż do ulicy Lipowej w Krosinku.
Kładka pieszo – rowerowa łącząca ulicę Łazienną z Harcerską
Jak czytamy na stronach urzędowych, planowana jest również realizacja kładki pieszo-rowerowej zgodnie z obowiązującym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego. – Jesteśmy w trakcie projektowania tego elementu wraz z promenadą od Parku Budzyń do Parku Wagnera – informuje burmistrz Dominik Michalak.
Planowana kładka pieszo-rowerowa ma mieć istotne znaczenie w kontekście planowanej w tym miejscu promenady oraz skrócenie czasu przemieszczania się a także zwiększenie bezpieczeństwa. Jednocześnie zachęcając mieszkańców do wyboru ekologicznych środków transportu. Obecnie Gmina Mosina prowadzi prace przygotowawcze związane z realizacją tej inwestycji.
Historia budowy nowej przeprawy
W 2020 roku odbyło się spotkanie z cyklu „Porozmawiajmy o Gminie Mosina – spotkanie z radnymi„. Uczestniczyło w nim ok 30 mieszkańców. Pojawiła się duża grupa osób mieszkających przy ulicy Łaziennej oraz pobliskiej ulicy Kanałowej, ponieważ jednym z poruszanych tematów była budowa w tym miejscu mostu dla ruchu samochodowego łączącego ulicę Harcerską z Łazienną.
Mieszkańcy sprzeciwili się wówczas budowie mostu, obawiając się zwiększonego ruchu na swoich wąskich, osiedlowych ulicach. Podczas spotkań debatowano również nad zasadnością budowy przeprawy dla pojazdów wielkotonażowych w centrum miasta.
Co ciekawe, w 2009 roku Urząd Miejski dysponował pełną dokumentacją kładki pieszo-rowerowej, wraz z pozwoleniem na budowę. Po 7 latach, w 2016 roku Rada Miejska w Mosinie zabezpieczyła środki w budżecie na realizację tej inwestycji w rejonie ulic Łaziennej i Harcerskiej.
Ostatecznie z budowy mostu, czy to samochodowego czy pieszo-rowerowego nic nie wyszło. Projekt utknął w głębokich, urzędowych szufladach.
Czy tym razem się uda?


Bardzo dobra koncepcja, takich właśnie rozwiązań w gminie brakuje. Szkoda tych w zasadzie 16 lat od 2009, skoro było już nawet pozwolenie.
Robić jak najszybciej. Dobry pomysł.
Po obu stronach da się dojechać samochodem a oni chcą kładkę dla rowerów robić, lol, żart
Rowerem też się da dojechać po obu stronach.
Oby udało się wdrożyć plany jak najszybciej
Za kilka lat im się przypomni że most by się jednak przydał i będzie jak w Krośnie- 2 przeprawy kosztujące majątek i nadal nie spełniające swojej funkcji
Rowerem da się dojechać po polnej dróżce a na Łaziennej i Harcerskiej jest pełnowymiarowy, utwardzony kostką dojazd do samego kanału.
Infrastruktura poprzedników i nasze pieniądze będą znowu zmarnowane.
Jestem ciekaw jaka jest różnica w budowie kładki a mostu?- pewnie nawet nie dwukrotna…
Trochę z innej beczki. Czy Mosina ma swój oficjalny hymn?
Tak jak np. Swarzędz:
https://youtu.be/MVKbHiPbkqQ?si=MqR4cm6CrbxOmjb9
Taki będzie ładny hymn Mosiny, chór pw. św. Cecylii elegancko go zaśpiewa.
https://www.youtube.com/watch?v=ChxzQ9pWntY
Poroniony pomysł – przecież parę metrów dalej jest most, którym rowerzyści mogą przejechać bezpiecznie na drugą stronę – po co marnować pieniądze na most, który nie rozwiązuje żadnych problemów komunikacyjnych. Przeprawa powinna stanowić przedłużenie ulicy Budzynskiej i zachęcać by kierowcy, którzy znajdują się na wysokości marketu Dino kierowali się właśnie w stronę ulicy Budzynskiej a nie ronda – to będzie też bardzo istotne podczas remontu drogi 431. Takie było zmierzenie poprzedniej władzy i warto to kontynuować. Ja rozumiem, że mieszkańcy Łaziennej będą niezadowoleni, ale ja też jestem zły gdy widzę ich samochody zastawiajace chodniki, bo nie chce im się wjechać na własne posesje… Z drugiej strony ta dyskusja nie ma sensu, biorąc pod uwagę powiązania burmistrza z ulica Łazienną.
Kto bogatemu zabroni. A nie poczekaj… 😉 Kładka połączy zrewitalizowanego Kokotka z zrewitalizowanym Pałacem Budzyń
Kładka to by się przydała, ale bardziej na wysokości parku przy Wagnera, wtedy os.3 miałoby do niego dostęp i mogłoby się też szybciej dostać na skatepark, a os.7 i 6 miałoby dostęp do Zielonego Przylądka i psiego wybiegu. Kładka na przedłużeniu Łaziennej to głupota i odtwarzanie na siłę czegoś co było lata temu, a w aktualnych okolicznościach nie ma uzasadnienia, za blisko jest most na Mostowej.
W tym samym projekcie powstaje również kładka o której mówisz. Będą dwie.
Im więcej kładek na kanale pomiędzy Mosiną a Krosnem tym lepiej! Ludzie będą chodzić i spacerować z psami, dziećmi itp. Skróci się droga z osiedla przy strzelnicy do WPN, parku Wagnera itd, zaktywizuje to cały ciąg przy kanale. Dzieci, młodzież i dorośli chodzący pieszo i rowerami (których masa na peronie) będą mieli bliżej z Krosinka na PKP w Mosinie. Wydaje się to dobra droga. A jeśli chodzi o puszczenie ruchu ulicą łazienną, bez przebudowy skrzyżowań (na które nie ma miejsca) itp to to wszystko by stanęło na tych wąskich uliczkach i tyle by z tego było. Plan na budowę mostu z Krosinka przez kanał i do Krasickiego lepszy + czerwonka w korekcie drogi wojewódzkiej – i oby to powstało za mojego życia..
Potwierdzam
Zaktualizuj wiedzę- ulica Budzyńska wraz ze skrzyżowaniem już została przebudowana – tylko jechać prosto…
Bardziej miałem na myśli skrzyżowanie kanałowa/łazienna, ogólnie wąską ulicę łazienną. Jak również zatłoczony parking przy lidlu z ciągle skręcającymi na niego autami.
Zdecydowanie ruch aut wyprowadzać na przedłużeniu ul Krasickiego, mostem do Konopnickiej i dalej łącznikiem do już w tym roku realizowanego ronda na trasie Poznań-Mosina.
A w okolicy kanału kładki piszo-rowerowe i promenada w przyszłości nawet do Borkowic… lub jeszcze dalej…
Docelowy most na Łaziennej miał odciążyć drogę miedzy Dino a rondem – stąd osobny pas do skrętu w Poniatowskiego – wszelkie przeprawy na Krasickiego nic w tym aspekcie nie zmienia. Mam nadzieję, że ktoś w tym urzędzie ma choć odrobinę rozsądku i zawczasu pogrzebie ten pomysł z przeprawą pieszo rowerową.
czy ten most dla aut się zmieści jak powstał ten skejtpark?
Ten most nie będzie dla aut tylko dla pieszych i rowerów. W zasadzie niewiele się zmieni, tylko z jakieś 2 bańki pójdą w błoto i spacerowicze będą mieli skrót 100 metrów. To w zasadzie wystarczyłoby rurę otworzyć co jest obok i wyjdzie na to samo.
Wszyscy złożymy się na kładkę. Mieszkańcy Łaziennej i Kanałowej będą mieć bliżej do Lidla.
Jeżeli jest koncepcja ścieżki wzdłuż kanału to może lepiej zrobić kładkę gdzieś pośrodku między przyprawami?
Np. wspomniany Parka Wagnera
Czy na tym skejtbetonie są w ogule ludzie czy jak zwykle kasa w beton?
Nie byłem za powstaniem tego betonowego toru dla rolek czy jak to sie profesjonalnie nazywa ale o dziwo jest tam bardzo dużo dzieci przy każdej pogodzie bez deszczu. No cóż, człowiek się myli i widocznie był to strzał w dziesiątkę pod względem infrastruktury sportowej…
Aby na projektach się nie skończyło…. za zrobienie drogi Jarzynowej i Olchowej też po latach się wzięli i na projekcie się skończyło…brak słów…podatki płać co roku wyższe a suchą nogą z posesji wyjść nie można bo nawet chodnika dla pieszych nie ma…..
No coż, i znowu przez kilkunastu krzykaczy nie będzie mostu tylko średnio potrzebna kładka rowerowo-piesza. No ale niestety tak to jest, że przez kilku krzykaczy cierpi całe miasto.
To nie lepiej zrobić Chełmońskiego czy Stryjeńskiej czy opisywaną niedawno Sikorskiego w Rogalinku? Tam ludzie mieszkają!
A tu ma być kładka dla rowerów za miliony? Kiedy właściwie tuż obok jest most na Mostowej?
Jak już budować to most zamiast kładki. Było tu napisane, poprzednia władza chciała rozproszyć ruch od strony Poznania na Kołłątaja (organizacja ruchu zrobiona), Budzyńską (remont skrzyżowania zrealizowany) i dalej miało iść w Harcerską.
Kilkunastu głośnomówiących zablokowało to na czele z Michalakiem i okolicami..
Po co budować kładkę za miliony zamiast mostu? Chyba tylko po to, aby trwałe zablokować w przyszłości możliwość budowy tak potrzebnego tu mostu?
fundamentalne pytanie- jaka jest różnica w cenie budowy kładki a mostu ?
Prosimy urząd o opowiedź