Jedna z najpiękniejszych tras rowerowych w Wielkopolskim Parku Narodowym, biegnąca wzdłuż Warty, już niedługo znów będzie dostępna dla turystów i miłośników aktywnego wypoczynku. Po długim oczekiwaniu gmina Komorniki otrzymała pozwolenie na odbudowę trzech drewnianych mostków, których zły stan techniczny doprowadził do zamknięcia trasy w lutym 2023 roku.
Będzie remont drewnianych mostków
Malownicza trasa prowadząca z Puszczykowa do tzw. Kątnika cieszy się dużą popularnością wśród rowerzystów i piechurów. Niestety, z biegiem czasu drewniane mostki uległy degradacji do tego stopnia, że konieczne było ich zamknięcie. Pomimo tego, wielu rowerzystów wciąż decyduje się na coraz bardziej ryzykowne w tym miejscu przejazdy.
Jak poinformowała gmina Komorniki, 23 grudnia 2024 roku uzyskano pozwolenie na odbudowę mostków, a obecnie trwają przygotowania do postępowania przetargowego. Planowane prace budowlane mają ruszyć na początku marca 2025 roku, a ich zakończenie przewidziano na koniec kwietnia, choć pierwotnie planowane były jeszcze w 2024 roku.
„- Pozwolenie na odbudowę trzech mostków na Nadwarciańskiej Trasie Rowerowej zostało wydane 23 grudnia 2024 roku. Oczekujemy na potwierdzenie ostateczności decyzji i jednocześnie przygotowujemy postępowanie przetargowe na realizację zadania” – poinformował urząd gminy w Komornikach.
Finansowanie inwestycji
W budżecie gminy Komorniki na rok 2024 uwzględniono środki na realizację projektu w wysokości 400 tysięcy złotych. Zadanie uzyskało zapewnienie dofinansowania z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, który pokryje do 70% kosztów inwestycji.
Dlaczego to gmina Komorniki odpowiada za remont? Choć trasa biegnie przez teren Wielkopolskiego Parku Narodowego, to mostki nie są uwzględnione w jego ewidencji. Oznacza to, że odpowiedzialność za ich stan techniczny i remonty spoczywa na gminie Komorniki.
Mieszkańcy oraz miłośnicy turystyki rowerowej z niecierpliwością wyczekują ponownego otwarcia trasy. Po zakończeniu prac remontowych szlak ma być w pełni bezpieczny i dostępny dla wszystkich użytkowników.
Warto przypomnieć, że zamknięcie trasy w lutym 2023 roku wynikało nie tylko ze stanu mostków, ale również z innych zagrożeń, takich jak powalone drzewa czy zwisające gałęzie, na co zwracała uwagę dyrekcja WPN. Dzięki planowanej inwestycji ta atrakcyjna trasa rowerowa już wiosną będzie mogła ponownie służyć jej użytkownikom, oferując niezapomniane widoki i bezpieczne warunki do aktywnego wypoczynku.




Oj drogo się buduje w tym kraju. 400 tysięcy za trochę desek i dzwigarów. I jak ten kraj ma potem normalnie wyglądać. A potem się ludzie dziwią, że schody do MOK kosztowały 6500 tys.
„6500 tys.” = 6 500 000 ? serio??
Tam zabrakło chyba jednego zera. 650 000 zł kosztowały.
Bo to są „specjalne” samorządowe inwestycje a jak wiadomo na takich się dobrze zarabia.Duża faktura jest się czym dzielić.Oczywiście wszystko legalnie..
A kiedy remont wieży widokowej i kompleksu na Osowej Górze?