Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Materiały partnera | piątek, 2 wrz, 2022 | komentarze 2

Planujesz remont mieszkania? Sprawdź jak wygląda krok po kroku

Każdy, kto planuje jakiekolwiek prace remontowo-budowlane w mieszkaniu, zastanawia się nad podobnymi dylematami; jak rozwiązać kwestię uciążliwości remontu dla sąsiadów? Co zrobić z wyposażeniem pomieszczeń na czas remontu? Jak i gdzie składować odpady, które będą generować się podczas prac? Jeżeli masz przed sobą remont mieszkania i zastanawiasz się nad podobnymi kwestiami, sprawdź poniższe propozycje postępowania.

Głośny remont — co z tym zrobić?

Wiercenie w ścianie, przytwierdzanie do ścian wiszących szafek, cyklinowanie parkietu — są takie prace remontowe, o których ostatnie, co można powiedzieć, to że są ciche. Tolerancja sąsiadów na głośne odgłosy podczas remontu bywa ograniczona. Jeżeli wiesz, że czekający Cię remont zanosi się na hałaśliwy, a wolisz nie psuć sobie poprawnych dotąd relacji z sąsiadami, w dobrym tonie będzie uprzedzenie ich o niedogodnościach i przeproszenie za nie. Nie sprawi to, że remontowe odgłosy będą mniej uciążliwe, natomiast zdecydowanie złagodzi sąsiedzkie nieporozumienia na tym tle. Informacje o czasie trwania prac i możliwych utrudnieniach możesz umieścić na drzwiach wejściowych do klatki. Sąsiadom łatwiej przyjdzie przebrnięcie przez stukanie, pukanie i wiercenie, jeśli będą o tych uciążliwościach uprzedzeni.

Ochrona sprzętów i mebli podczas remontu

Zabezpieczenie zarówno mebli, jak i wszelkiego sprzętu, to stały element każdego remontu. Zwykle, o ile jest taka możliwość, cenny sprzęt poleca się wynieść z mieszkania na czas prac, aby być pewnym, że jest bezpieczny i nie zostanie zniszczony. Jeżeli sprzęt zostaje w mieszkaniu, laptopy, telewizory czy inne drogie mienie elektroniczne warto wówczas wyłączyć z zasilania i schować w ustronne miejsce.

Meble nie przy każdym remoncie muszą zostać tymczasowo wywiezione lub przeniesione do innego pomieszczenia. Jeśli w grę wchodzi np. malowanie ścian, wystarczy je wysunąć na środek remontowanego pomieszczenia i zakryć folią malarską. W ten sposób otrzymasz swobodny dostęp do każdej ze ścian i działać będziesz mógł bez przeszkód — zdzierając starą farbę, nakładając nową czy kładąc tapety.

Kolejność prac remontowych

Nie bez znaczenia jest to, w jakiej kolejności będziesz wykonywać roboty. Na pierwszy ogień warto podjąć się wszelkich prac konstrukcyjnych. Do nich należy np. burzenie ścianek działowych, budowanie podwieszanych sufitów czy zabudowa rur. Generują one mnóstwo zanieczyszczeń, dlatego zawsze powinny być wykonywane w pierwszej kolejności. Podobnie prace instalacyjne, związane z wymianą instalacji gazowych, hydraulicznych itp. Równie dużo gruzu wytworzy się podczas wymiany stolarki okienno-drzwiowej. Odpadów, które niewątpliwe będą wynikiem tych prac, pozbędziesz się najpierw ładując je np. do specjalnych budowlanych worków BigBag. Worki wynajmiesz od firm oferujących wywóz gruzu, np. Gruzo.pl W dalszej kolejności można zabrać się za mniej gruzotwórcze prace, takie jak naprawy, wykończenie malowania i prace montażowe gniazdek, kontaktów, dużego AGD, przykręcanie półek itd.

Do cięcia betonu i żelbetu, wybierz tarczę diamentową do betonu i żelbetu na NORWIT.PL. Maksymalna wydajność i trwałość!

Jak wynająć i gdzie postawić kontener na gruz?

Wspomniane worki BigBag mogą nie wystarczyć, jeżeli remont jest naprawdę duży, a gruzu będzie co niemiara. Wówczas lepiej sprawdzi się kontener na gruz. Kontener stawiamy w dogodnym miejscu, jednak trzeba pamiętać, że nie może on zastawiać bram wjazdowych, wyjazdowych ani dróg pożarowych. Nie może utrudniać przejazdu samochodom ani poruszania się pieszym. Jeżeli w bloku bądź kamienicy znajduje się dziedziniec, będzie to zazwyczaj dobre miejsce na kontener. Czasami stawia się go też na skwerze przed blokiem. Aby mieć pewność, że nie ma przeciwwskazań co do umiejscowienia pojemnika na gruz, lepiej jest skonsultować się ze spółdzielnią bądź wspólnota mieszkaniową. W przypadku zaś, kiedy jedyną możliwością jest wykorzystanie pasa drogowego, wcześniej trzeba skierować się do ZTM o pozwolenie na zajęcie pasa ruchu.

Firmy wynajmujące kontenery z reguł pomagają przy wyborze odpowiedniej wielkości pojemnika. Na Gruzar.pl dostępne są zarówno mini kontenery, idealne do niewielkich remontów, jak duże pojemniki o pojemności nawet 6 ton.

Pierwszy remont zawsze jest najtrudniejszy. Przy kolejnych tego typu pracach, pójdzie Ci o wiele sprawniej. Będziesz mieć już doświadczenie, a na bazie ewentualnych dzisiejszych błędów, jutro będziesz wstanie ich uniknąć, a przez poszczególne kroki remontowe przechodzić będziesz jak burza.

Mężczyzna przeprowadza pomiary w trakcie remontu

Napisano przez Materiały partnera opublikowano w kategorii Aktualności

Wasze komentarze (2)

  • Skalar
    piątek, 2 wrz, 2022, 17:22:28 |

    Wydaje się że artykuł nie na czasie.Kończy się sezon.Ale pytanie podstawowe można zadać.Skąd wziąć uczciwą ekipę remontową? W obecnych czasach raczej niemożliwe,wiem coś na ten temat z praktyki.Jak najszybciej zrobić,lipę odwalić,dużo skasować bez rachunku.Ledwo wejdą obejrzeć zlecenie to gadają jacy to oni uczciwi a niani pateracze.Dwie trzy roboty naraz.Pisać by można długo.

  • Lucyna
    wtorek, 6 wrz, 2022, 14:26:18 |

    Poszukuję murarza do bardzo zdewastowanych ścian

Skomentuj