Nowy Tiguan Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Materiały partnera | piątek, 31 maj, 2019 | komentarze 2

Skoda octavia 3 – czy warto kupić?

Trzecia generacja Skody Octavii pojawiła się na rynku w marcu 2013 roku, zastępując niezwykle popularną Octavię 2, która na naszym rynku sprzedawała się wręcz doskonale.

Nowa generacja, oparta została na platformie MQB, typowej dla kompaktowych pojazdów koncernu VW, na przykład dla Golfa VII. Początkowo dostępna była tylko jako pięciodrzwiowy liftback, jednak jeszcze w roku premiery do sprzedaży wszedł także wariant kombi. W październiku 2016 roku (rok modelowy 2017) samochód przeszedł face-lifting, który zmienił głównie kształt reflektorów, oraz wprowadził nowe wyposażenie opcjonalne we wnętrzu pojazdu. Nowa generacja Octavii ma pojawić się na rynku w 2019 roku.

Skoda - emblemat

Skoda Octavia 3 – silniki

W Octavii trzeciej generacji dostępna była szeroka gama jednostek napędowych znanych z innych pojazdów koncernu Volkswagena. Jednostki benzynowe początkowo zaczynały się od czterocylindrowych jednostek 1.2 TSI o mocach 86, 105 lub 110 KM, jednak w 2016 roku ostatni z nich zastąpiony został trzycylindrowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM. Następnym silnikiem dostępnym w Octavii było 1.4 TSI o mocy 140 KM dostępne z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Najprostszym silnikiem benzynowym dostępnym w trzeciej generacji Octavii był wolnossący 1.6 MPI. Silnik ten generował 110 KM, ale znany jest z niezwykłej trwałości. Pochodzi on z rodziny, która pierwszy raz pojawiła się już w trzeciej generacji Golfa na początku lat 90 i w zmodyfikowanej formie przetrwał aż do 2016 roku.

Mocniejsze jednostki benzynowe to 1.8 TSI o mocy 180 KM, oraz 2.0 TSI RS o mocy 220 KM. Wszystkie jednostki TSI wyposażone są w system doładowujący, oraz cztery zawory w głowicy, przypadające na każdy z cylindrów. To nowoczesne i dynamiczne jednostki napędowe.

W gamie silników wysokoprężnych znajdziemy nowoczesne, szesnastozaworwe jednostki TDI zasilane systemem Common Rail. Dokładniej są to silniki 1.6 TDI o mocy 90 lub 105 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 184 KM (TDI RS).

Wady i zalety Octavii 3

Octavia mimo bazowania na platformie pojazdów kompaktowych jest samochodem bardzo przestronnym, szczególnie w odmianie kombi, w której imponuje także rozmiar przestrzeni ładunkowej. Długością i rozstawem osi niemal dorównuje ona wymiarom Volkswagena Passata, co oznacza, że mimo płyty podłogowej tożsamej z Golfem, samochód ten aspiruje bardziej do segmentu D, niż C jak Golf czy inne pojazdy na tej płycie podłogowej. Wielkość ta jest bez wątpienia zaletą.

Dzięki zastosowaniu bardzo elastycznej https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platformplatformy MBQ w Octavii spotkamy różne zawieszenie z tyłu, w zależności od wersji silnika i napędu. Słabsze wersje (Benzynowe 1.0, 1.2, 1.6, oraz 1.6 TDI i słabsza wersja 2.0 TDI) wyposażone są w półzależne zawieszenie tylne z belką skrętną. Jest to rozwiązanie bardzo proste i trwałe, co przyczynia się do dobrego wyważenia ekonomicznego takich samochodów. Mocniejsze wersje, także te wyposażone w napęd na cztery koła wyposażone są natomiast w układ wielowahaczowy, co znacznie komplikuje budowę tego elementu pojazdu. Warto o tym pamiętać podczas wyboru wersji.

Samochód nawet w podstawowych wersjach wyposażony jest w klimatyzację czy elektryczne szyby przednie i lusterka.

Do wad tego pojazdu należą głównie najsłabsze silniki dostępne w ofercie. Silniki 1.0 TSI i 1.2 TSI często są krytykowane za zbyt małą dynamikę i generalnie nie są polecane do samochodów pokonujących długie trasy. Jeżeli chcemy podróżować tylko po mieście, to także z tymi silnikami nie powinno być problemu z eksploatacją. Octavia to niezwykle udany samochód, bardzo przestronny i z bogatym wyposażeniem. Jeżeli szukamy samochodu nieco większego niż typowy kompakt, wówczas warto rozważyć taki pojazd.

Gdzie kupić Octavię 3

Możliwości jest oczywiście kilka. Po pierwsze możemy zakupić pojazd używany od osoby prywatnej lub z komisu, jest to oczywiście związane z pewnym ryzykiem, ponieważ nie mamy możliwość stuprocentowego sprawdzenia historii pojazdu, zwykle w takich samochodach trzeba też od razu dokonać wymiany wielu elementów eksploatacyjnych, takich jak olej, filtry, rozrząd itd. Inną opcją jest zakup samochodu poleasingowego, pojazdy takie zwykle są dość tanie, jednak mają duże przebiegi, także wymagają wymian eksploatacyjnych i niekoniecznie były używane zbyt ostrożnie. Poza tym samochody takie są zwykle dość ubogo wyposażone i dostępne w wąskiej gamie kolorów. Plusem takiego rozwiązania jest to, że w trakcie leasingu samochody muszą być serwisowane w sprawdzonych warsztatach, a przebiegi i historia pojazdu jest w pełni znana.

Ostatnim sposobem jest zakup samochodu w salonie Skody, zarówno pojazdu nowego, jak i używanego, który trafił do dealera w ramach wymiany na nowszy model. Samochody takie mają przeprowadzane pełne badania techniczne i naprawy, dzięki czemu samochód taki jest w pełni gotowy do jazdy, nie wymaga dodatkowego wkładu finansowego, a jego historia i przebieg są dobrze znane. W salonie dostępny jest także szeroki wybór wersji silnikowych, wyposażenia i kolorystycznych.

Napisano przez Materiały partnera opublikowano w kategorii Aktualności

Tagi:

Wasze komentarze (2)

  • Kinraf
    sobota, 1 cze, 2019, 18:21:41 |

    Jakiś analfabeta moto to pisał. 1.6mpi nie było dostępne w Polsce tylko na rynki Wschodnie.

  • sobota, 1 cze, 2019, 23:04:23 |

    Zastanawia mnie jedno
    Po co ktoś taki odrazu wyzywa od analfabety. Poziom zero

Skomentuj