Nowy Tiguan Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Materiały partnera | czwartek, 16 cze, 2016 |

Klasyczne Skody? Czemu nie!

Wśród klasycznych samochodów najczęściej pojawiają się modele wyprodukowane przez Mercedesa, Porsche, Ferrari czy Roll-Royce’a. Nie oznacza to jednak, że do zabytkowych aut nie należą też marki bardziej dostępne, sprzedawane znacznie taniej. Za przykład może posłużyć tu choćby Skoda.

Nie tylko Felicia i Octavia

Skoda jest marką bardzo popularną w Polsce. Nie można się temu dziwić, gdyż jej stosunkowo niska cena zachęca do zakupu wszystkich wypuszczanych przez nią modeli. Niewiele osób pamięta jednak, że samochody, które dziś uznaje się za przeznaczone dla mniej zamożnej klasy średniej, należą również do grona kultowych. Przykładami zabytkowych pojazdów Skody są choćby modele takie jak 130RS czy MB Rallye.

zabytkowe, amerykańskie auto (cadillac)

Czeska marka do dziś jest dumna ze swoich kultowych modeli, które przypominają o jej bogatej historii. Mało kto wie bowiem, że Skoda powstała już w roku 1895. Początkowo fabryka założona przez Vaclava Laurina i Vaclawa Klemena zajmowała się produkcją rowerów i motocykli, jednak już w 1901 roku wypuściła swoje pierwsze auto.

Perełki w zbiorach kolekcjonerów

Kolekcjonerzy samochodów zabytkowych wybierają modele Skody produkowane w różnych okresach – w cenie są nie tylko te, które powstały przed rokiem 1939, ale i te, które produkowano w latach 70. ubiegłego wieku. W Polsce rzadko można zobaczyć poruszające się po drogach auta zabytkowe produkowane przez czeską fabrykę, ale za to na Wyspach Brytyjskich, gdzie można nabyć dla nich specjalne ubezpieczenie (https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/classic-car-insurance/), są już one częstym widokiem.

Przykładem jednego z najpopularniejszych modeli Skody, który wybierają kolekcjonerzy, jest MB Rallye. Auto to zadebiutowała na rajdzie w Pilznie w roku 1964 i do dziś rozpala wyobraźnię fanów motoryzacji. Z jednej strony model ten próbowali „usystematyzować” Rosjanie, którzy narzucali inżynierom Skody rozwiązania techniczne, z jakich powinni oni korzystać przy budowie MB Rallye, z drugiej – model ten wyposażony był w nowoczesny pasek, półtora litrowy silnik oraz inne rozwiązania pozwalające mu osiągać prędkość 120-140 km/h. Dzięki późniejszym modyfikacjom czeskich konstruktorów MB Rallye mógł jeździć z prędkością przewyższająca 200 km/h.

Kolekcjonerzy z Europy i Stanów Zjednoczonych traktują więc Skodę z należytym jej poważaniem. Zdają sobie sprawę z faktu, iż na wypuszczonych przez nią modelach nie zarobią tyle co na modelach innych marek, ale kultowe auto wyprodukowane w Czechach stanowi dla nich ciekawe uzupełnienie kolekcji zabytkowych aut.

Napisano przez Materiały partnera opublikowano w kategorii Aktualności

Tagi:

Skomentuj