T-Roc Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Wojtek Pierzchalski | poniedziałek, 26 paź, 2020 | komentarzy 66

Tłumne protesty przeszły przez Mosinę i Puszczykowo

Kilkaset osób wzięło udział w spacerach przeciwko wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego. Manifestacje w Mosinie i Puszczykowie rozpoczęły się na tamtejszych rynkach. Oba spacery przebiegły bez większych incydentów.

Od czwartku przez kraj przetacza się fala protestów przeciwko wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego. Orzeczenie TK mówi, że przepis zezwalający na aborcję w przypadku dużego prawdopodobieństwa ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu jest niezgodny z konstytucją. To rozwścieczyło część społeczeństwa, które wyszło na ulice. O ile do niedzieli protesty miały miejsce w większych ośrodkach, tak dzisiaj swój sprzeciw postanowiły wyrazić społeczności mniejszych miast.

Od rana mieszkańcy Puszczykowa i Mosiny mobilizowali się na „spacery”. – Jestem, delikatnie mówiąc, zaniepokojona tym, jak kobiety potraktował tzw. Trybunał Konstytucyjny. Jestem tu, by walczyć o wolność nie tylko w swoim imieniu, ale także moich bliskich i córki – mówiła jedna z protestujących na rynku w Puszczykowie. Na puszczykowskiej manifestacji zebrało się kilkaset osób. – Nie pamiętam czegoś takiego w Puszczykowie. W żadnych manifestacjach nie uczestniczyło tyle osób, szczególnie młodszych – mówi mi starsza mieszkanka miasta.

Spacer przeszedł z rynku do stacji Puszczykówko. Po drodze do maszerujących dołączali kolejni mieszkańcy. Niektórzy wyszli akurat na spacer z psem i spontanicznie przyłączali się. Za pochodem w pewnym momencie utworzył się wężyk samochodów. – Całym sercem wspieram protestujących. Jeśli później dotrę do domu, trudno – mówi mi jeden z kierowców. Przy kościele św. Józefa Protestujący na płocie kościoła zawiesili transparenty. Tam część zgromadzonych zaczęła wracać do domów, a pozostali swoje postulaty dobitnie wygłosili pod oknami plebanii.

Kilkaset osób zebrało się także na rynku w Mosinie. Pochód następnie ruszył ulicami miasta. Ku uciesze protestujących dołączali się do nich kierowcy, którzy wyrażali aprobatę dla postulatów maszerujących, trąbiąc w rytm skandowanych haseł. Pojawiły się także petardy i race. Protestujący zaczęli się rozchodzić do domów około godz. 22.

Oba przemarsze przebiegły bez większych zakłóceń. W Mosinie doszło do spięcia z policją, ale jedynie słownego. Przed kościołem św. Mikołaja zebrała się też grupa osób broniąca wejścia do świątyni. W Puszczykowie natomiast na chwilę manifestację odwiedziła straż miejska.

Strajk na rynku w Puszczykowie

Protest w Puszczykowie

Strajk w Puszczykowie

Protest w Puszczykowie

Strajk na rynku w Puszczykowie

Protest w Puszczykowie

Strajk w Puszczykowie

Protest w Puszczykowie

Strajk w Puszczykowie

Protest w Puszczykowie

Strajk w Puszczykowie

Protest w Puszczykowie

Strajk w Puszczykowie

Protest w Puszczykowie

Strajk w Puszczykowie

Protest w Mosinie

Protest w Mosinie

Strajk kobiet w Mosinie

Protest w Mosinie

Przed przed kościołem św. Mikołaja w Mosinie

Przed kościołem św. Mikołaja w Mosinie

Przed kościołem św. Mikołaja zebrała się też grupa osób broniąca wejścia do świątyni

Przed kościołem św. Mikołaja zebrała się też grupa osób broniąca wejścia do świątyni

Wasze komentarze (66)

  • JWB
    wtorek, 27 paź, 2020, 0:01:35 |

    Niestety, kolejna wojna polsko-polska.

  • Gość
    wtorek, 27 paź, 2020, 1:27:10 |

    Przez przypadek przechodziłem przez rynek i słyszałem tylko jedno głośno skandowane hasło..je…ć PIS.Gratuluje uczestnikom tego marszu kultury tudzież „wyszukanego” słownictwa.

    • Figa
      wtorek, 27 paź, 2020, 10:14:12 |

      Zmów sobie koronkę albo inną tasiemkę, może Ci ulży

  • Gość
    wtorek, 27 paź, 2020, 6:12:15 |

    Każda wojna ma swoją przyczynę.
    Tutaj na wulgaryzmach się nie skończy bo ludzie stracili już cierpliwość.

  • Pinki
    wtorek, 27 paź, 2020, 6:31:57 |

    Brawo Mosinianki i Mosinianie. Smieszy mnie wielkie oburzenie na bluzgi. A jak mamy powiedzieć pisiorom by zabrali łapy z naszych majtek

    • amelia
      wtorek, 27 paź, 2020, 7:49:31 |

      a ktoś z pisu cie zgwalcil a moze z po

      • Andrzej
        wtorek, 27 paź, 2020, 9:34:57 |

        ciebie tez zgwałcił tylko jeszcze o tym nie weisz….

      • O!
        wtorek, 27 paź, 2020, 10:15:44 |

        Amelka, wracaj do garów

        • Postronny
          wtorek, 27 paź, 2020, 10:45:13 |

          Tak jak Amelii nie popieram, tak chamstwa tolerować również nie zamierzam. Zawrzyj buzię jeżeli masz pisać takie świństwa panie „O!” !

          • O!
            wtorek, 27 paź, 2020, 11:36:54 |

            Przecież to język PIS i Konfederacji

  • Stefan
    wtorek, 27 paź, 2020, 7:01:43 |

    Brawo! W czasie spaceru poproszono też lokalnego szamana aby oddalił się spiesznie i bez zbędnej zwłoki, zaraz po tym jak przeprosi za pedofilie kleru. Wielokrotnie proszono również rządzących, którzy zgotowali piekło kobiet aby się oddalili, większość haseł dotyczyła bezpośrednio praw kobiet. Kto był ten wie.

    • Gość
      wtorek, 27 paź, 2020, 15:44:52 |

      Nikt nie karze Tobie bys wierzył,ale nie uważasz że jesteś niegrzeczny ? Odrobine szacunku dla religii (obojętnie) jakiej.To świadczy o człowieczeństwie.

  • Occident
    wtorek, 27 paź, 2020, 7:48:50 |

    Wrzaski, klaksony i policję na sygnale słychać bylo nawet po 22 na Czarnokurzu.

    • RKM
      wtorek, 27 paź, 2020, 23:21:04 |

      Oh my god! Trzeba było iść do kościoła lub pod.

  • Gość
    wtorek, 27 paź, 2020, 8:24:42 |

    [Komentarz ukryty, zawierał treści: wulgarne i powszechnie uważane za obelżywe (art. 3 Ustawy o języku polskim); (art. 23 Kodeksu cywilnego oraz art. 194 – 196 Kodeksu karnego).(red.)]

  • MAMwyborMaszWybor
    wtorek, 27 paź, 2020, 8:51:20 |

    Podobno policja w cywilu stala przed kosciolem. Nie stali w mundurach bo sie bali? Bronili kosciola!!!???? To ludzi nalezy bronic przed kosciolem :) prosze o wyjasnienie – bo jak zglaszalam im ostatnio, ze ktos wlasnie grasuje w moim ogrodzie, powiedzieli “nie mamy teraz jednostki do dyspozycji” (…bo covid). Czyli policja jest na uslugach kosciola? Rozumiem, ze kosciol ze swoich podatkow oplaca policje a nie my, obywatele???!!

  • Andrzej
    wtorek, 27 paź, 2020, 9:37:53 |

    Brawo Mosina i Puszczykowo – ludzie są wku$%^ni i stąd te bluzgi – moim zdanie i tak jest to bardzo delikatna odpowiedz na to co sie dzieję

    • olek
      wtorek, 27 paź, 2020, 10:19:03 |

      Tylko chyba to wku… kierują nie tam gdzie trzeba, bo na razie to protestując uprzykrzają życie reszcie społeczeństwa jakby to ona im zawiniła w czymś. A Jaruś z ekipą siedzą sobie w ciepełku i smieją się z idiotów że kolejny raz udało im się napuścić polaków na polaków.

  • Demad
    wtorek, 27 paź, 2020, 10:22:33 |

    Logika protestujących – w ramach protestu przeciwko TK i rządowi, zdemolujmy miasto i uprzykrzajmy życie reszcie społeczeństwa. A jeszcze kilka dni temu szły bluzgi na rolników że protestując przeciw rządowi uprzykrzają życie reszcie ludzi. A jeszcze chwile wcześniej nabijali się z BLM w stanach, że walcząc w swojej sprawie demolują życie innym… Jak to szybko się zapomina o tych sprawach.

  • Orient
    wtorek, 27 paź, 2020, 10:37:27 |

    Generalnie spacer może byłby spoko, gdyby jego uczestnicy nie obrażali w nich innych ludzi, którzy chociażby głosowali inaczej. Myślę, że gdyby nie to, mogło być z tego coś dobrego, a tak trochę wstyd, że się pod taką wulgarną retoryką tylu normalnych ludzi podpisuje.

  • Adrzej
    wtorek, 27 paź, 2020, 11:33:24 |

    Ludzie co wy tu wypPISujecie -uszka zabolały od wulgaryzmów?! Było źle bo korki i trudnie było do domku dojechać?! – to jest NIC w porównaniu z tym w jak ciężkiej sytuacji zostali postawienie niektórzy z nas po „wyroku pseudo TK” – przestancie marudzić i zastanówcie się – WAS TEŻ TO DOTYCZY

    • IXI
      wtorek, 27 paź, 2020, 15:18:55 |

      Ale protestujecie przeciwko komu? Bo na razie to uprzykrzacie życie reszcie. Kompletnie abstrahując od senda sprawy.

  • O!
    wtorek, 27 paź, 2020, 11:48:51 |

    TK to nie wszystko!!!!!
    „Polska podpisała deklarację antyaborcyjną. To kolejny „prezent” dla kobiet
    Decyzja Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji to nie jedyny „prezent” od władzy dla kobiet. W tym samym czasie rząd PiS podpisał międzynarodową deklarację antyaborcyjną.

    Polska jest jednym z trzech państw europejskich, które podpisały Genewską Deklarację Konsensusu na rzecz Zdrowia Kobiet i Wzmacniania Rodziny
    Polska jest jednym z trzech państw europejskich, które podpisały Genewską Deklarację Konsensusu na rzecz Zdrowia Kobiet i Wzmacniania Rodziny (East News)

    Minister spraw zagranicznych Zbigniew Rau w czwartek 22 października wziął udział w wirtualnej ceremonii podpisania Genewskiej Deklaracji Konsensusu na rzecz Zdrowia Kobiet i Wzmacniania Rodziny. Uroczystość miała miejsce chwilę po ogłoszeniu przez Trybunał Konstytucyjny wyroku ws. aborcji ze względu na ciężkie i nieodwracalne wady płodu.

    „Celem Deklaracji jest podkreślenie fundamentalnej roli kobiet i rodziny w społeczeństwie, a także konieczności zapewnienia kobietom tych samych praw i warunków rozwoju osobistego oraz zawodowego, jakie przysługują mężczyznom. Dokument podkreśla, że każdy człowiek ma niezbywalne prawo do ochrony życia” – czytamy na stronie MSZ.

    Międzynarodową deklarację antyaborcyjną podpisały 32 rządy. W Europie poza Polską to Węgry i Białoruś. Pozostałe państwa to w większości kraje azjatyckie i afrykańskie. Dokument powstał z inicjatywy Stanów Zjednoczonych.

    W deklaracji podkreślono, że w międzynarodowym systemie ochrony praw człowieka nie istnieje pojęcie „prawa do aborcji” oraz że „każde państwo ma prawo do kształtowania swojego ustawodawstwa w tym zakresie”.
    Przedstawiciele Instytutu Ordo Iuris nie kryli zadowolenia z faktu, iż podpisano międzynarodowy dokument. „To kolejne w dniu dzisiejszym ważne wydarzenie, zmierzające do pełnej ochrony życia i rodziny” – pisali w mediach społecznościowych w czwartek 22 października.”

    • janina
      wtorek, 27 paź, 2020, 12:44:21 |

      poczekać do wyborów….

      • cogito
        wtorek, 27 paź, 2020, 12:55:45 |

        Myślę, więc jestem – czas przypiąć oporniki , najlepiej te zachowane z czasu stanu wojennego. Kto przechował ten ma. Przydadzą się.

      • Gość
        wtorek, 27 paź, 2020, 15:48:14 |

        No i znowu żałośnie przegracie ot i co.Z taką opozycją..heheh..

  • Do katolików
    wtorek, 27 paź, 2020, 14:33:00 |

    W qrwizji wmawiają ludziom, że błyskawica to symbol nazistowski!!!!!
    A tymczasem dzisiaj na Jasnej Górze….
    „27 października 1940 roku, sanktuarium jasnogórskie zwiedził Heinrich Himmler, komisarz Rzeszy do Spraw Umacniania Niemczyzny. Przywódca hitlerowski był zaskoczony wiadomością, że przed wojną miejsce to nawiedzało rocznie ponad milion pielgrzymów” – tak brzmiał wpis na oficjalnym profilu Jasna Góra News na Twitterze.
    Niestety wpis został już usunięty, ale ślady znajdziecie w necie.
    Pozdrawiam

  • MoNiA
    wtorek, 27 paź, 2020, 15:46:18 |

    Nie jestem wulgarna, ale chyba lepiej tak aniżeli palić opony, które trują, nas też.

    Uszy Wam więdną? To tylko na chwilę, zawsze je możecie na chwilę zamknąć! To naprawdę jest dużo łatwiejsze aniżeli to jakie piekło nam chcecie zafundować!!! Mam nadzieję, że zmienimy ten Rząd i to prawo zanim ja i moje koleżanki będziemy w ciąży!!!!

    • Sąsiad
      wtorek, 27 paź, 2020, 15:50:24 |

      MoNiA ale żeby być w ciąży to trzeba mieć faceta.Który normalny facet by Cię chciał ?Przecież Ty nie nadajesz się na żonę.Polecam wycieczki do Dubaju.

    • Piotr
      wtorek, 27 paź, 2020, 18:25:49 |

      A Ty wiatropylna jesteś?

    • cogito
      piątek, 30 paź, 2020, 11:40:13 |

      Nigdy nie używałem „brzydkich wyrazów”, więc dzisiaj powiem tak :”proszę grzecznie..”/ a resztę dopowiem w myślach”. Brawo młodzież – nie dajcie się!

  • Piotr
    wtorek, 27 paź, 2020, 18:22:48 |

    Co ciekawe, w tych „marszach”, „protestach”, „demonstracjach” 90% brała udział młodzież <20 lat. Nie wymyślam. Widziałem. Młodzież, która z racji pandemii ma ograniczone rozrywki i nabuzowana hormonami, adrenaliną wyszła na ulicę by sobie ulżyć wulgaryzmami i pokazać swoją złość. Tu nie chodzi o kościół, PiS, czy TK… to po prostu młodzieżowy ruch "żeby się działo". Nie docierają do nich żadne tłumaczenia i argumenty. Oni wiedzą swoje. A 99,(% tej gównieżerii nawet nie wie co to jest Trybunał Konstytucyjny i co oznacza jego orzeczenie. Wspierając się ploteczkami i eskalującymi nienawiść politykami Opozycji, wyszli na ulicę mając ZA NIC pandemię i to, że tworzą ogromne niebezpieczeństwo dla starszych ludzi!
    A jak są tutaj tacy chojracy-antyreligijni, to proszę bardzo: jak Wam ktoś bliski umrze, to wykopcie dół na podwórku, zakopcie ojca/matkę/babcię/brata/siostrę, uklepcie to łopatą i odejdźcie. Przecież duszy i Boga nie ma, więc po co ksiądz i modlitwy? To tylko truchło. I nie zapomnijcie jeszcze sobie też zapewnić takiego "pochówku".
    A pedofilia zdarza się w każdym środowisku ciemnioki. Wśród lekarzy, policji, księży, polityków, dziennikarzy i młodzieży, która zaczyna współżyć już w wieku 12 lat i głośno się tym chwali na szkolnych korytarzach. Uczepiliście się Kościoła i robicie z księży pedofilów, by zniszczyć jedyną jeszcze działającą instytucję prawa moralnego. Koniec kropka.

    • Gośka
      wtorek, 27 paź, 2020, 21:18:24 |

      Widać jak uboga jest Twoja wiedza i zawężony poziom intelektualny
      1. Cmentarze nie należą do kościoła, kościoły są jego administratorami. Na cmentarzach chowani są również niewierzący tylko w obrzędzie świeckim.
      2. Dzisiaj kościołom DALEKO do miana instytucji prawa moralnego. Dziś ten pseudo kościół to instytucja biznesowa, instytucja, która nie płaci podatków. To instytucja, która daje schronienie pedofilom i za wszelką cenę chce to zatuszować. Dziś kościół z nauka Chrystusa ma nie wiele wspólnego. Panowie w sukienkach mają pomysł na życie – jak nic nie robić a dobrze zarobić.
      3. Nikt nikogo STARSZEGO nie naraża. Nikt nikogo nie zmusza by protestował. Zresztą PIS starszych ludzi zamknął w domach
      4. Epokę średniowiecza i czasy inkwizycji mamy już za sobą i światli ludzie nie dopuszczą do ich powrotu.

      • otto
        środa, 28 paź, 2020, 22:06:09 |

        ad 1 Zależy, są komunalne i są parafialne. Jedne należą do miasta/gminy i mogą być zarządzane przez kościoły a drugie należą do kościołów. Tak więc krucho z wiedzą.
        ad 2 Jeśli poczynania jednostek przepisujesz na ogół to masz rację. Ale tez nie do końca. Legenda miejsc – kościoł nie płaci podatków. Tak nie płaci – od tacy i to jest jedyny podatek którego nie płaci względem US (płaci natomiast do kurii od tzw wiernego), natomiast reszta podatków obowiązuje kościół tak samo jak innych, łącznie z ZUSami, dochodówką od np. poborów za nauczanie religii w szkołach. Znowu brak wiedzy.

        Strasznie mnie natomiast irytuje to, że chcecie poszanowania swoich praw (pomijam że zapominacie o dziecku, bo już niestety wyszło że chodzi o całkowitą legalizację aborcji a nie o orzeczenie TK) a nie szanujecie prawa innych do wiary. Nie uważasz że to taka lekka hipokryzja?

        • otto
          środa, 28 paź, 2020, 22:06:56 |

          Legenda miejsca – nie legenda miejsc – sorry – brak możliwości edycji

        • GOSKA
          czwartek, 29 paź, 2020, 7:41:44 |

          Cmentarze – kto Wam dal te nieruchomości? Miejsce na cmentarzu kosztuje, pogrzeb kosztujem, ślub kosztuje, itd. Odprowadzacie od tych pieniędzy podatki? Macie cennik na swoje usługi, gdzie kasa fiskalna, gdzie podatek? To nazywacie TACA? Księża uczą w szkole i za to otrzymują wynagrodzenie – od kogo? Od Państwa! Gdyby jeszcze i co one miałyby być nieopodatkowane! To, że wewnątrz własnej organizacji placicie od wiernego mało mnie interesuje. One do budżetu państwa nie wchodzą, a z tego budżetu kasę dostajecie.
          Mieliście kompromis aborcji, ale było Wam mało to teraz Wasi przeciwnicy będą dążyć do złagodzenia tych przepisów. I jakoś się tym zachowaniom nie dziwię WYBÓR, A NIE ZAKAZ! Przewiduje, że za 20 lat kościoły będą puste, ci młodzi ludzie którzy protestują będą rządzić i jakoś trudno mi uwierzyć, że będą Was WSPIERAC tak jak robi to Kaczor. Szkoda mi tylko tych księży, którzy mają w sobie powołanie, jest ich nie wielu, ale jeszcze ciągle są.Mam tylko nadzieję, że kiedyś dojdzie do odbudowani wiary, a nie biznesu

          • otto
            czwartek, 29 paź, 2020, 21:57:10 |

            Ty się Gośka dobrze czujesz?
            Po pierwsze – jakie Wam jakie wy? Chyba się delikatnie zapędziłaś z zacietrzewieniem, to że tłumaczę to, co jak widzę nie jest wiedzą powszechną, a mam ją z racji prowadzenia biura rachunkowego i rozliczana także np. księży.

            Ale ok, idąc tropem historycznym to miej pretensje do Mieszka I że chciał puknąć Dobrawę i spełniająć swoje rządze z dobrodziejstwem inwentarza przyjął chrzest. Ale jakby na to patrzeć z tej strony, to on stosował tę samą zasadę jak protestujący teraz WYBÓR A NIE ZAKAZ :)
            Od pieniędzy nie – rozliczają się w podobny sposób jak np. rolnicy. Natomiast podatki gruntowe, od nieruchomości itd itp jak każdy inny.
            Co do szkół – faktem jest, że o ile pamiętam, gdy wprowadzali religie do szkół była mowa o tym, że miało to być finansowane przez kościół. Później dziwnie się ta narracja zmieniła.
            Poza tym mocno oponowałbym przed rozciąganiem odpowiedzialności jednostek które mają takie a nie inne poglądy na całość Kościoła Katolickiego. Piszesz że jest niewielu księży z powołaniem, a ja mam dokładnie odwrotne odczucia, niestety oszołomów jest mniej, ale sprytnie mają większą siłę przebicia, przez co ich głos jest wyraźniej słyszany, a przez tych co tylko słuchają jednym uchem może być odbierany jako oficjalne stanowisko Kościoła.
            NAtomiast kompletnie nie zgadzam się z tym że kościoły za 20lat będą puste. Dlaczego? Ano mam już swoje lata, miałem swój bunt, a nawet pamiętam jak moi rodzice stronili od kościoła wyśmiewając się np. z dziadków że tam chodzą. Lata mijają, dziadków nie ma, rodzice są dziadkami i sami coraz częściej tam zaglądają. Ot stara zasada – wszystko zmienia się z wiekiem. Tak więc nie ryzykowałbym takiego stwierdzenia.
            Zresztą zgodnie z tym co mówisz WYBÓR, A NIE ZAKAZ, ale dla wszystkich a nie tylko dla wybranych i na wybranych zasadach. Wtedy to nie jest wybór tylko nakaz :/

    • Tomek
      czwartek, 29 paź, 2020, 0:06:39 |

      Ja chce grób na podwórku, najlepiej szklany by było widać jak się ciało rozkłada. Coś jak mauzoleum Lenina najlepiej ale bez balsamowania. Niestety polskie prawo nie pozwala na chowanie w ogródku więc nie pisz bzdur. O przezroczystym grobie nie wspominając. To nie stany, że można w dowolny sposób decydować o swoim ciele po śmierci. To po pierwsze.

      Po drugie ta gównażeria jak wspomniałeś drogi Piotrze to w szkole uczy się o Trybunale Konstytucyjnym i pewnie wie więcej na ten temat niż niejeden dorosły.

      Po trzecie primo pedofilia nie zdarza się w każdym środowisku. Np. środowisko zoofili nie jest zainteresowane dziećmi razy ludzkiej wiec kolejna bzdura. W kościele katolickim procent pedofilów jest o wiele większy niż w innych kościołach chrześcijańskich np. luterańskim czy anglikańskim. Sprawdź drogi Piotrze statystyki.

      Po czwarte…kościół jedyną działającą instytucją prawa molarnego? Masz na myśli ten katolicki kościół odpowiedzialny za krucjaty, inkwizycje, pogromy żydów przez stulecia, zniewalanie ludności Afryki i Ameryk, wojnę 30 letnią, linię szczurów, popieranie faszyzmu, niepotępienie nazizmu i holokaustu, robienie heretyków np. z Galileusza czy Kopernika, palenie „czarownic” na stosach…wymieniać można jeszcze długo. Na prawdę instytucja prawa moralnego nie ma co. Tylko winszować za taki autorytet

  • Gość
    wtorek, 27 paź, 2020, 21:16:21 |

    Piotrze pięknie napisałeś !

  • obserwator
    wtorek, 27 paź, 2020, 21:31:49 |

    Te protesty to będzie tylko kolejny powód do następnego 'LOKDAŁNU’ … Za 2 tygodnie to protestujące kobiety i przyjaciele będą głównym powodem wzrostu covidowych zakażeń. Rządowa akcja-prowokacja wygląda na zakończoną sukcesem.

    • Tomek
      wtorek, 27 paź, 2020, 22:28:22 |

      Jak widzę kaczyńskiego, dudę, ziobro czy morawieckiego to tym bardziej popieram aborcję. Szkoda, że jareczka matka nie wyskrobała za wczasu. Wystarczyłby wieszak, odkurzacz i student położnictwa, który chce dorobić i jeden problem mniej.
      Popieram protesty i nie rozumiem oburzenia na wulgaryzmy. Skoro inaczej się nie da z tym rządem to trzeba tak albo i drastyczniej.
      A i tak nawiasem płód nie posiadający mózgu, układu nerwowego i krwi to nie człowiek. To tylko płód, kilka tam połączonych ze sobą komórek. Niedługo to sperma będzie pod ochroną.

  • amelia
    środa, 28 paź, 2020, 8:54:00 |

    Nie gotuje, wspomagam restauracje i kupuje na wynos a jak nie masz argumentów to piszesz o garach trudno twoj intelekt jest bardzo niski lub zaden, wy protestujacy pod kosciolem z waszymi wulgaryzmami jexdzie do Warszawy pod TK MY katolicy wam nie przeszkadzamy , zyjcie swoim swiatem lgbt i takim jakim chcecie, kazdy pewnie z WAs jest ochrzczony, każdy ma sakramenty wypisz sie z kosciola i zyj dla siebie, swojego otoczenia i swojego KRaju i jak umrzesz to niech nie chowa cie ksiądz tylko zrob pogrzeb swiecki My koatolicy WAm nie przeszkadzamy nie uzywajcie wulgaryzmow nie badzcie zlosliwi dajcie zyc bo jesli zrobicie komus krzywde to bedziecie wszyscy płakać

    • O!
      środa, 28 paź, 2020, 10:34:28 |

      Jest Pani wyjątkowo tolerancyjna jak na Katoliczkę.
      Niestety sama apostazja nie satysfakcjonuje, ponieważ KK nadal będzie dostawał kasę od państwa za osoby, które zostały w dzieciństwie ochrzczone. Całe szczęście, że mamy jeszcze komunalne cmentarze i świeckie pogrzeby. Pani argumenty to żadne argumenty. A wulgaryzmy na ulicach, no cóż… Należy się zastanowić co skłania ludzi do takich zachowań. Czyż nie beszczelność, zadufanie i arogancja władzy i KK??????????????????????????????????
      KK powinien płacić podatki, ZUS itd !!!!!
      KK powinien utrzymywać się ze składek swoich owieczek!!!!!!
      KK powinien rozliczyć się z pedofili i zagarniętego mienia!!!!!!
      Tymczasem pozdrawiam i proszę nie oceniać moich możliwości intelektualnych

    • Gośka
      środa, 28 paź, 2020, 12:04:42 |

      Odniosę się do Pani stwierdzenia „My katolicy wam nie przeszkadzamy”
      Cyt. za Hołdysem idealnie pokazuje co robi kościół: „Kościół wszedł bez pardonu do szkół, na salony, na otwarcia fabryk, mostów, szkol, na oficjalne ceremonie państwowe, dorwał się do majątku Skarbu Państwa, anten radiowych, do brzuchów kobiet, a teraz się oburza, ze ludzie przyszli do kościoła za to wszystko „podziękować”

      • Ola
        środa, 28 paź, 2020, 14:31:33 |

        Mój dziadek odwrotnie,stwierdził,że w podzięce nie będzie tam chodził i nie będzie płacił

    • Tomek
      środa, 28 paź, 2020, 23:50:43 |

      „My katolicy wam nie przeszkadzamy” sami ludzie katolicy w większości nie ale instytucje katolickie w Polsce i rząd narodowo-katolicki (czytaj faszystowski) to już przeszkadzają. To właśnie instytucje katolickie domagają się całkowitego zakazu aborcji. To instytucje katolickie są przeciwne antykoncepcji. To instytucje katolickie są przeciwko edukacji seksualnej w szkołach. To instytucje katolickie nawołują do nienawiści przeciwko gejom i lesbijkom. To ksiądz w świątyni katolickiej niedawno podczas mszy stwierdził że „modlitwa w maseczce to żadna modlitwa”, to radio katolickie i główny jego ojciec prowadzący głosi poglądy rasistowskie. Dlatego kościół katolicki w Polsce stał się też miejscem, gdzie są protesty bo sobie na to zasłużył po prostu. Współwinowajca razem z rządem.

      • Gość
        czwartek, 29 paź, 2020, 0:24:39 |

        W skrócie-to co napisałeś to stek bredni i tyle.

        • Do budy
          czwartek, 29 paź, 2020, 9:57:32 |

          A w którym miejscu te brednie?????????? Co nie jest zgodne z prawdą?????????????
          Ogarnij się człowieku, wyłącz qrwizje i radyjko Ma Ryja, zacznij samodzielnie myśleć!!!!!!

      • Figa
        czwartek, 29 paź, 2020, 9:55:01 |

        Panie Tomku 100/100!!!!!

      • cogito
        czwartek, 29 paź, 2020, 10:42:56 |

        Kaczyński opatrznie przyjął założenie „cuius regio eius religio” a niestety nasz polski Kościół to poparł Nie należy się więc dziwić tym protestom. Popieram je całym sercem. Dla lepszej przyszłości moich dzieci i wnuków.

  • zawiedziony
    środa, 28 paź, 2020, 15:20:05 |

    Kaczyński wyrokiem TK sam sobie strzelił w stopę. Nie wyciąga lekcji z historii która się chyba znowu powtarza i niedługo straci władzę i wszystko na co tak pracował ale może za to podziękować tylko sobie i swojemu wyolbrzymionemu ego oraz poczuciu o swojej nieomylności. Nie żal mi go wcale bo nie żal mi głupich ludzi a szczególnie takich którzy są u władzy powinni jak najszybciej odejść żeby nie szkodzili dalej Polsce bo jak może rządzić ktoś kto popełnia takie szkolne błędy? Czasem jest mi wstyd ,że wierzyłem w ich obietnice myślałem , że czegoś się nauczyli , wyciągnęli wnioski no cóż widocznie też jestem głupcem….

  • Gość
    czwartek, 29 paź, 2020, 12:15:37 |

    Polak z Polakiem teraz się przepycha i pluje sobie w twarz dzięki opozycji, która wykorzystała odpowiedni moment. Przecież chodzi im tylko oto żeby obalić PiS a nie o aborcję! Chuliganerka tylko czeka na takie okazje żeby dewastować mienie publiczne i przepychać się z policją, dla nich nie jest ważne nawet w jakiej sprawie. Zwróćcie uwagę na nie pełnoletnich jak krzyczą do księży że mają wy….lać, nic dziwnego bo taki dostali przykład od starszego społeczeństwa! Dwadzieścia lat wstecz nie do pomyślenia żeby ,, dzieciak,, publicznie wykrzykiwał tak wulgarne słowa. Nic dobrego te marsze nie przyniosą.

    • O!
      czwartek, 29 paź, 2020, 13:05:09 |

      Wyłącz szczujnię!!!!
      Włącz myślenie!!!! To naprawdę nie boli!!!

    • Tomek
      czwartek, 29 paź, 2020, 19:18:32 |

      Pewnie, że nie chodzi tylko o aborcję bo to była tylko kropla, która przelała czarę goryczy. Chodzi o całokształt ustaw, rozporządzeń i wyroków podległych pisowi instytucji, które ograniczają wolność człowieka.
      A że Polak z Polakiem się przepycha…to akurat nic nowego w naszym kraju. Niepełnoletni zabierają głos bo to o ich przyszłość chodzi. Dzisiejsza młodzież to przede wszystkim osoby urodzone i wychowane w Polsce, która jest członkiem UE, to młodzież podróżująca po świecie, młodzież znająca lepiej języki (głównie angielski) niż wcześniejsze pokolenia, młodzież z szerszym dostępem do informacji niż wcześniejsze pokolenia…przede wszystkim Europejczycy a dopiero potem Polacy. A przykład języka idzie z góry. Obłuda i chamstwo na szczytach władzy jest przecież bardzo widoczne.

      • ixi
        czwartek, 29 paź, 2020, 21:40:22 |

        Szkoda tylko że do słusznych protestów przyczepiły się gówna typu „pełna aborcja na życzenie” i „antykatolicy”. Przez to z protestowania zrezygnowała część tych którzy uczestniczyli w nich na samym początku, bo te postulaty nie są ich postulatami. Zamiast wywalczyć coś od czego się to zaczęło chcą zrobić rewolucję – która się nie uda, bo przez radykalne hasła i postulaty traci ona zwolenników.

      • Gość
        czwartek, 29 paź, 2020, 21:46:22 |

        Najpierw bądż Polakiem a potem europejczykiem.Powiedz to samo Niemcowi/Francuzowi-wyśmieje Cię.On jest Niemcem/Francuzem a potem europejczykiem.

        • Tomek
          piątek, 30 paź, 2020, 1:21:23 |

          Widać mało znasz Niemców i Francuzów. Twoje stwierdzenie ma zastosowanie co najwyżej do Anglików

  • O!
    czwartek, 29 paź, 2020, 13:04:19 |

    Wyłącz szczujnie!!!! Włącz myślenie!!!!

  • Jan Blumczyński
    czwartek, 29 paź, 2020, 22:55:15 |

    Czy naprawdę słuszną sprawą było stać pod kościołem i rzucać przekleństwami w twarz Proboszczowi? Byłem tam z różańcem w ręku. To było straszne. Proszę, nie róbcie tego nigdy więcej.

    • obserwator
      czwartek, 29 paź, 2020, 22:59:21 |

      I to jest najstraszniejsze. Szkoda, że nie zdają sobie sprawy, że tak sprawiając sprawę, nikt ich nie weźmie na serio. Nawet inni zwolennicy zmian.

    • I co z tego!!!!
      piątek, 30 paź, 2020, 10:14:49 |

      Dobrze, że nie miałeś broni jak ten ksiądz, który wyszedł w innym mieście do protestujących!!!!!
      A różaniec…. noc cóż, nie dla wszystkich parę koralików ma znaczenie!!!!!

    • cogito
      piątek, 30 paź, 2020, 13:23:52 |

      Panie Janie, jestem przeciwny atakom na kościoły, ale jednocześnie należy sobie zadać pytanie dlaczego do nich dochodzi. Być może młodzież dostrzegła olbrzymi rozdźwięk pomiędzy nauką Chrystusa, a tym co dzieje się dzisiaj w Kościele. To pytanie należy sobie zadać i nie pozostawiać bez odpowiedzi…

      • Tomek
        piątek, 30 paź, 2020, 21:37:29 |

        Kościół jest od dawna oderwany od rzeczywistości i z naukami Chrystusa nie ma wiele wspólnego. W Polsce jest to szczególnie widoczne. Im wyższy poziom w kurii tym bardziej to widoczne a wiadomo decyzje i poglądy kościelne tworzą się u góry. Watykan też oderwany od rzeczywistości. Szczególnie za pontyfikatu Jana Pawła II Kościół katolicki cofnął się w rozwoju o mniej więcej 100 lat a biorąc pod uwagę, że Watykan zawsze był do tyłu z rozwojem to ogólnie wychodzi przepaść. Obecny papież na szczęście (i za to szacunek) próbuje to zmienić i rozumie, że to Kościół jest dla ludzi a nie odwrotnie, lecz ciężko jak większość wyższych stanowisk w Watykanie cały czas obsadzona przez konserwatystów, którzy pewnie nadal sądzą, że Ziemia jest płaska. Także ten rozdźwięk jest bardzo duży. W Polsce Kościół toleruje mowę nienawiści, rasizm, antysemityzm i głosi średniowieczne poglądy. Jeśli duchowny niższego szczebla się wyłamie z tej konwencji to kuria szybko reaguje. Trochę więcej od księży mogą powiedzieć zakonnicy bo nie podlegają bezpośrednio pod kurię a pod władze w Watykanie i są tacy, którzy w mediach sporo sprzeciwiają się instytucji kościelnej w Polsce. Niestety to mało widoczne. Także na kolejnego Lutra, Kalvina czy Husa nie ma raczej co liczyć.

        • cogito
          sobota, 31 paź, 2020, 12:01:44 |

          Panie Tomku, w pełni się z Panem zgadzam – konieczny jest pełen rozdział Kościoła od Państwa. Sprawa wiary to osobista sprawa każdego obywatela. Wiary nie można nakazać , albo się w coś wierzy, albo nie…

  • Wolności nie oddawać!!!
    piątek, 30 paź, 2020, 10:37:52 |

    Zasady PISU-u i KK jak ktoś mądrze napisał: „Wsadzić komuś gwóźdź w du.ę i oskarżyć, że się wierci…”

Skomentuj