Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Materiały partnera | wtorek, 1 gru, 2020 |

Wynajem biura – Czy to się opłaca?

Nieodzownym elementem prowadzenia działalności gospodarczej jest posiadanie odpowiedniego biura. Często właściciele firm prowadzą biuro pod adresem swojego zamieszkania, w domu lub mieszkaniu. Co jednak zrobić w przypadku, gdy nie ma się warunków ku temu? Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu wynajem biura.

Nieodzownym elementem prowadzenia działalności gospodarczej jest posiadanie odpowiedniego biura. Często właściciele firm prowadzą biuro pod adresem swojego zamieszkania, w domu lub mieszkaniu. Co jednak zrobić w przypadku, gdy nie ma się warunków ku temu? Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu wynajem biura.

Zalety wynajęcia biura

W zależności od tego, jak dużą działalność prowadzimy, w jakiej branży oraz czy przyjmujemy klientów lub kontrahentów, rodzaj niezbędnego biura oraz jego lokalizacja jest inna.

Pierwszą i najważniejszą zaletą tego typu użytkowania biura jest ich szybka i łatwa dostępność. Na rynku obecnie znajduje się mnóstwo ofert prezentujących biuro do wynajęcia w Warszawie. Wystarczy jedynie znaleźć odpowiednią dla nas ofertę, wybrać lokalizację i standard, podpisać umowę i już można cieszyć się reprezentatywnym, profesjonalnie urządzonym lokalem. A zatem oszczędzamy mnóstwo czasu, który musielibyśmy poświęcić na wybudowanie, wyremontowanie i przystosowane lokalu użytkowego do odpowiedniej działalności.

wieżowiec - obiekt biurowy

Korzystniejsza cena za wynajem biura

Kolejny atut, który przemawia za wynajmem biura jest cena, bowiem samo wynajęcie kosztuje o wiele mniej niż wybudowanie i remont obiektu. Oczywiście, ceny różnią się w zależności od miasta i lokalizacji, albowiem wynajem lokalu na obrzeżach miasta jest o wiele mniej kosztowne, aniżeli w centrum. Mimo wszystko, na rynku istnieje tak wiele ofert, iż można dobrać odpowiedni lokal w jak najniższej cenie, tak by jak najbardziej zredukować koszty prowadzenia działalności. Ponadto, aspekt cenowy wiąże się także z faktem, iż nie trzeba ponosić żadnych kosztów własnych remontu i wyposażenia. Na ogół biura są profesjonalnie wyposażone w niezbędne krzesła i meble, służące do obsługi i reprezentacji firmy, a wszelkie usterki i niedogodności powstałe bez winy najemcy, usuwane są na koszt właściciela lokalu.

Możesz wynająć biuro w dowolnej lokalizacji

Ostatnia z najważniejszych zalet wynajmu biura to dowolna lokalizacja i standard lokalu. Szeroki wybór ofert dotyczących wynajmu lokali użytkowych sprawia, że przedsiębiorca ma szerokie pole manewru w przedmiocie lokalizacji. W zależności oczywiście od profilu działalności, może to być biuro w centrum lub na obrzeżach miasta.

Firmy, które na co dzień zajmują się spotkaniami z klientami i kontrahentami, zazwyczaj preferują lokale w centrum, najlepiej przy głównych ulicach. W ostatnim czasie w wielu miastach w Polsce powstają nowe inwestycje, których przedmiotem są biurowce i wieżowce. Biura w takich miejscach są bardzo chętnie wynajmowane przez duże firmy, ze względu na atrakcyjną lokalizację i bardzo wysoki, wręcz ekskluzywny standard. Preferowane są także biura, znajdujące się na najwyższych piętrach wieżowców, ponieważ z okien można ujrzeć piękną panoramę miasta.

Sytuacja w Warszawie

Warszawa, jako stolica i największe miasto w Polsce jest najchętniej wybierana jako siedziby firm małych i dużych, a także korporacji i przedsiębiorstw zagranicznych. W związku z tym posiada także największe i najbardziej atrakcyjne biurowce. Tak jak w przypadku innych miast, ceny biura w Warszawie są bardzo zróżnicowane i zależą przede wszystkim od lokalizacji, powierzchni lokalu, standardu i wyposażenia. W ostatnim czasie kształtują się one w granicach od 10 do 24 EUR za metr, w zależności od dzielnicy.

Najwyższe ceny znaleźć można w Warszawie Śródmieściu, która jest niewątpliwie prawdziwie biznesową dzielnicą Warszawy. Jest idealnie skomunikowana z resztą miasta, wobec czego znajduje się w niej wiele biur do wynajęcia.

Atrakcyjna jest także Warszawa Wola, której najważniejszą zaletą jest bardzo dobre połączenie z centrum i wygodne przestrzenie, Ceny tam są dość wysokie, a jednym z największych biurowców jest Warsaw UNIT.

Nieco niższe ceny można znaleźć w innych dzielnicach Warszawy, jak np. Warszawa Żoliborz, Warszawa Bemowo, Ochota czy też Mokotów. W każdej z nich znaleźć można ciekawe biuro do wynajęcia w dość niskich cenach, jednak jeżeli zależy nam na renomie i prestiżu, warto rozważać wynajem biura w centrum.

A zatem, najważniejszym aspektem wynajmu biura jest cena, która po przekalkulowaniu jest zdecydowanie niższa niż w przypadku zakupu lokalu. Ponadto, w każdej dowolnej chwili można zmienić lokalizację, co w przypadku prężnie rozwijającej się firmy jest bardzo istotne.

Napisano przez Materiały partnera opublikowano w kategorii Aktualności

Tagi:

Skomentuj