Toyota Poznań
Redakcja GMP | wtorek, 21 Lis, 2017 | komentarzy 8

Zintegrowane węzły przesiadkowe – będzie dofinansowanie

To już pewne. Gmina Mosina otrzyma prawie 7 mln zł dofinansowania na budowę zintegrowanych węzłów przesiadkowych przy stacjach kolejowych w Mosinie, Drużynie i Iłówcu w Pecnej. W ramach projektu będą budowane m.in. parkingi dla samochodów osobowych, miejsca dla rowerów, wjazdów i dróg manewrowych, chodników i ciągów pieszych, system monitoringu, elementów małej architektury.

peron na dworcu w Mosinie po modernizacji

3 marca 2017 r. Gmina Mosina złożyła wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Niskoemisyjne przedsięwzięcia w zakresie transportu miejskiego na terenie Gminy Mosina – etap I”, o którym pisaliśmy w artykule: Niska emisja i węzły przesiadkowe w Mosinie. Celem projektu jest umożliwienie mieszkańcom naszej gminy korzystania z różnych środków komunikacji, tj. samochodu, pociągu, autobusu w sposób jak najbardziej efektywny.

budynek dworca PKP w Mosinie

16 listopada Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego poinformował, że wniosek złożony przez Gminę Mosina w lipcu tego roku spełnił wszystkie kryteria dopuszczające.

Wniosek gminy o dofinansowanie, który otrzymał min. 60% ogólnej liczby punktów za kryteria wartościujące został przygotowany w oparciu o porozumienie o partnerstwie zawarte między Gminą Mosina a Powiatem Poznańskim. W ramach inwestycji, Gmina Mosina będzie realizowała budowę Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych przy ul. Kolejowej w Mosinie, przy przystanku kolejowym Drużyna Poznańska i przy przystanku kolejowym Iłówiec w Pecnej. W ramach węzłów będą budowane m.in. parkingi dla samochodów osobowych, miejsca parkingowe dla rowerów, wjazdów i dróg manewrowych, chodników i ciągów pieszych, system monitoringu, elementów małej architektury (w tym siedziska i tablice informacyjne). W Mosinie zostanie dodatkowo wybudowana zatoka autobusowa.

Powiat Poznański będzie odpowiedzialny za realizację budowy ścieżki rowerowej w ciągu dróg powiatowych nr 2465P i 2469P w m. Drużyna wraz z przebudową drogi – droga dojazdowa do węzła przesiadkowego przy przystanku kolejowym Drużyna Poznańska oraz budowy ścieżki rowerowej i przebudowa drogi powiatowej nr 3911P granica powiatu (od strony Bieczyn) – Pecna w miejscowości Pecna – droga dojazdowa do węzła przesiadkowego przy przystanku kolejowym Iłowiec.

Całkowity koszt inwestycji wynosi 8 173 371,66 zł, z czego zakładane dofinansowanie z UE to 6 947 365,9 zł. Wkład Gminy Mosina wyniesie 553 858,45 zł, a Powiatu Poznańskiego 672 147,3 zł.

Projekt będzie współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 z osi priorytetowej 3 “Energia”, Działania 3.3 “Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska”, Poddziałania 3.3.3 “Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania”

źródło: mosina.pl (Katarzyna Lewandowska, Przemysław Mieloch)

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 9.5/10 (Głosujących: 11)
Zintegrowane węzły przesiadkowe - będzie dofinansowanie, 9.5 out of 10 based on 11 ratings

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Komentarze (8)

  • pasażer
    wtorek, 21 Lis, 2017, 16:05:08 |

    A może by tak zacząć od podstawienia dodatkowego składy w porannych kursach?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +5 (Głosujących: 7)
  • As
    wtorek, 21 Lis, 2017, 19:33:27 |

    Generalnie podróż pociągiem do Poznania trasą Czempiń Poznań to gehenna. Ścisk, opóźnienia i awarie są na porządku dziennym. Takie wielkie inwestycje, a komfortu żadnego, porażka.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +2 (Głosujących: 4)
  • ja
    środa, 22 Lis, 2017, 10:10:06 |

    Jeśli nie będzie parkingu z miejscami postojowymi to na nic węzeł przesiadkowy. Niestety większość osób, aby skorzystać z PKP i tak musi dojechać autem na dworzec (szczególnie zimą). A co z koleją metropolitalną? Od przyszłego roku rusza, ale nie w Mosinie. Z tego co czytałem najszybciej na tej trasie wystartuje w okolicy 2020….. A w praktyce pewnie 2030.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +3 (Głosujących: 3)
  • Kajtek
    środa, 22 Lis, 2017, 10:27:19 |

    Ciekaw jestem, czy takie węzły przesiadkowe już gdzieś funkcjonują, ciężko cokolwiek znaleźć w internecie, na razie tylko są to informacje o dofinansowaniach, czyli jak u nas. p.s Kolej metropolitalna: https://www.gazeta-mosina.pl/2017/poznanska-kolej-metropolitalna-w-mosinie/

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +2 (Głosujących: 2)
  • orient
    środa, 22 Lis, 2017, 10:37:26 |

    W takich czasach żyjemy, że większą barierą przy starcie nowej inwestycji jest znalezienie wykonawcy i rąk do pracy, jak w przypadku np. projektu basenu, gdzie nikt się nie chciał zgłosić za zaproponowaną kwotę projektu. Na rynku brakuje pracowników, ceny szybują w górę dlatego wiele inwestycji albo stoi albo nie można ich rozpocząć czego mosina jest doskonałym przykładem.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +4 (Głosujących: 4)
  • Arbuz
    środa, 22 Lis, 2017, 10:41:13 |

    A co to w ogóle te całe węzły przesiadkowe, przecież parkingi, miejsca dla rowerów, drogi manewrowe, chodniki, system monitoringu, elementów małej architektury to jest normalne wyposażenie dworców. Albo mi się wydaje albo to jakieś mydlenie oczu, nieudolna próba rozwiązania problemu korków. Bo po co budować obwodnice, jak można parkingi dla rowerów…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: -1 (Głosujących: 5)
    • Many
      środa, 22 Lis, 2017, 13:20:55 |

      Bo węzły przesiadkowe to właśnie taki nowy pomysł, żeby zachęcić ludzi do wysiadki z samochodów i przekonanie się do transportu publicznego aby rozwiązać problem korków.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Popularność: +2 (Głosujących: 4)
  • Anonim
    środa, 22 Lis, 2017, 11:19:46 |

    Jak to jest. Jeśli gmina dostaje dofinansowanie na te całe węzły – niewątpliwy sukces władz. (wszędzie o tym trąbią). Jak budowa wiaduktu kolejowego stoi przez kilka lat (a teraz ta Śremska) to umywa ręce i zgania winę na wszystkich tylko nie na siebie.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: 0 (Głosujących: 8)

Skomentuj