Nowy most w Rogalinku – kiedy ruszy budowa? – aktualizacja
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na budowę nowego mostu w Rogalinku nad rzeką Wartą. Inwestycja ma powstać za około 2 lata, koszt inwestycji został oszacowany na 43 miliony złotych. W przetargu wzięły udział firmy, których najtańsza oferta to prawie 62 miliony złotych, natomiast najwyższa – blisko 76 milionów zł!
Przetarg na nowy most w Rogalinku nad Wartą
– Dzisiaj (07.12.2018 r.) Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich dokonał otwarcia ofert w przetargu na budowę nowego mostu w Rogalinku. Kwota przeznaczona na tą inwestycję to ponad 43 miliony (43.675.700 PLN) – informuje radny, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Dominik Michalak.
Do przetargu przystąpiło pięć podmiotów z ceną powyżej „przeznaczonej” kwoty tj.:
- Most sp. z o.o – 75.473.922 PLN
- Strabag – 75.906.019 PLN
- Budimex – 68.590.087 PLN
- Banimex – 61.929.226 PLN
- Mostostal – 73.062.827 PLN
Od poniedziałku WZDW przystąpi do oceny ofert. Wynik przetargu ma być znany jeszcze przed końcem roku.
Most w Rogalinku – projekt
Nowy most w Rogalinku -projekt w pdf
Zakres inwestycji obejmuje budowę pięcioprzęsłowego mostu wraz z dojazdami o łącznej długości ok. 768 m. Nowy most, jak i cała trasa projektowanego odcinka drogi wojewódzkiej nr 431 powstanie na północ od obecnego przebiegu drogi. Początek budowy mostu znajdować się będzie na wysokości ul. Niwka Stara (okolice oczyszczalni), koniec – na skrzyżowaniu ul. Północnej a Wodnej (w tym miejscu most zejdzie na stary ślad). Na dojazdach pojawią się prawdopodobnie dwie zatoki autobusowe/techniczne.
Most w Rogalinku
Stary most będzie otwarty przez cały okres inwestycji i zostanie rozebrany dopiero po otwarciu nowej przeprawy. Ponadto inwestycja obejmuje również przebudowę skrzyżowania ulicy Wodnej i Północnej wraz z dojazdami do przyległych działek i posesji oraz budowę ścieżki pieszo-rowerowej na całym omawianym odcinku drogi. Zarówno piesi jak i zmotoryzowani użytkownicy drogi oraz rowerzyści będą mogli bezpiecznie korzystać z walorów Rogalińskiego Parku Krajobrazowego, Pałacu w Rogalinie czy zamku w Kórniku. Zwiększy się dostępność do dużych atrakcji turystycznych naszego regionu.
Zwiększony ruch pojazdów samochodowych
Największym minusem wydaje się być jednak fakt, że most zwiększy dopuszczalną nośność, co wiąże się z powrotem TIR-ów na tej przeprawie.
Aktualizacja:
Ze względu na zbyt wysokie oferty złożone przez wykonawców przetarg na budowę mostu został unieważniony.
Tagi: Dominik Michalak, Droga nr 431, inwestycje, most w Rogalinku, Niwka, Rogalinek, Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, WZDW
Wasze komentarze (21)
Dodam, że projekt, który początkowo przewidywał przeznaczenie obecnego mostu na most rowererowy został olany. Przemysł – 1, mieszkańcy – 0.
Lepiej późno niż wcale.
19mln różnicy w kwocie jaka została przewidziana przez WZDW a cena najtańszej oferty może doprowadzić do unieważnienia przetargu tak jak miało to miejsce z remontem drogi431.
Ok. Jest projekt. Pytanie jak ten most będzie wizualnie wyglądać?
Marzeniem moim jest by obiekty nowo powstające w naszej gminie nie były tylko pustymi klockami czy prostymi przeprawami, ale żeby miały jakąś wartość architektoniczną. By nasza gmina nie była znana tylko z komina. Ale może czasem warto pomyśleć nad jakimś konkursem przy powstawaniu nowych inwestycji, które mają służyć społeczności. Taki most mógłby stać się wizytówką, jednym z rozpoznawalnych obiektów naszej gminy. Warto nad tym pomyśleć.
„Zwiększy się dostępność atrakcji turystycznych”
Dla kogo? Dla kierowców ciężarówek? Bo raczej nie dla turystyki pieszej i rowerowej.
Poza tym, skoro obwodnica Mosiny ma przebiegać na południe od miasta, dlaczego ten most wpycha się na północ?
Były 3 wersje przebiegu nowego mostu 1 w miejscu starego mostu 2 na południe od istniejącej przeprawy 3na północ .ostatecznie wybrano wariant 3 oddalony o ok.10metrow od dzisiejszego obiektu więc niema to najmniejszego znaczenia dla przebiegu przyszłej obwodnicy Mosiny.A na architektoniczne walory nowego obiektu gmina niema wpływu bo inwestorem jest WZDW.
Nowy most, przebudowa drogi…ok!
Mam pytanie co z zapewnieniem bezpieczeństwa rowerzystom poruszającym się tym odcinkiem… codziennie poruszam się tą drogą i przez owy most w drodze do pracy. Wielokrotnie włos jeży mi się na głowie gdy widzę jadących tam rowerzystów.. ciemno.. ciasno… bez pobocza…a tutaj rozpędzone ciężarówki i całe mrowie innych pojazdów. W obecnej aurze jazda rowerem po zmroku w tamtym miejscu samobójstwo… Taką mamy „bezpieczną” drogę… Rozumiem że Nasze władze czekają na jakąś tragedię żeby się w końcu wziąć do roboty!!! Ścieżka rowerowa z Mosiny do Kórnika i do Wiórka – to jest najważniejsze co należy tam zrobić… podobno jesteśmy rejonem turystycznym … nie dajmy więc tym turystom zginąć!!!
Przejażdzka rowerowa tym mostem to samobójstwo. Przejazd z kolei nowym mostem będzie podobny jak teraz na śremskiej – z jednej tir, z drugiej tir, a rowerzysta 3 cm obok. Bo po co budować normalną ściezkę, ma byc przemysł i tyle w temacie.
Nowy most będzie miał odpowiednią infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów- proszę zobaczyć na projekt. Sytuacja będzie gorsza poza obszarem budowy mostu – w stronę skrzyżowania z ul. Nadwarcianska.
Zamiast budować coś co jest, może by tak zacząć budować coś czego nie ma. Proponowałbym zacząć od obwodnicy miasta, modernizacji drogi a dopiero później od mostu. Jest wiele w Polsce mostów, np. na Odrze, gdzie jest piękny nowy obiekt, a drogi i dojazdowe przez las chyba o jedną klasę wyższe niż polne, z tym że taką polną szybciej przyjedziesz. I jaka korzyść z takiej inwestycji? Praktycznie żadna.
Proszę przejść się tym mostem i zobaczyć w jakim jest stanie..
Fajnie, a co z drogami dojazdowymi z Rogalińska do Poznania, już jest tłok, a co będzie po wybudowaniu mostu?
Przepraszam, ma być z ROGALINKA !!!!!
Dlatego właśnie od tego powinno się zacząć.
Pierwsze zimowe przymrozki za nami. Na moście jadąc od strony Rogalinka pojawiła się już spora wyrwa w nawierzchni. Stary most się sypie i nic tego nie zmieni. Czy chciałbym móc wyjechać z Rogalina rowerem bez strachu o własne, czy dzieci życie: Pewnie! Chcę też dojeżdżać do pracy samochodem nie jadąc przez Kórnik-S11-A2 naddając przy tym 17,4 km, czyli podwajając długość przejazdu.
To jest skandal w takim razie. Jeśli planowana jest budowa nowego mostu nie oznacza, że z tym obecnym juz nic nie trzeba robić i czekac aż sie rozsypie. Czy on w ogóle był w ostatnich czasach remontowany?
Przetarg został unieważniony ze względu na cenę na razie tyle w temacie
Do pełni szczęścia kwptę przeznaczoną na budwę mostu powinno się przeznaczyć na budpwę obwodnicy. Efekt lepszy z czym na pewno większość się zgodzi. A mostu na Tiry nikt nie chce. Taka jest wola ludu.
Aktualizacja: Ze względu na zbyt wysokie oferty złożone przez wykonawców przetarg na budowę mostu został unieważniony.
Mamy projekt, teraz tylko czekać na efekty – a jednak nie, bo przetarg unieważniony. Rozwój infrastruktury zawsze na plus, szkoda, że tym razem nie wyszło. Mieszkańcom zdecydowanie przydałyby się takie inwestycje…
Komu potrzebny jest ten most? Naturalny kierunek do pracy w Poznaniu dla mieszkańców Rogalinka i Rogalina wiedzie przez Starołękę..(droga bez korków) a dla mieszkańców Mosiny przez Dębiec. Po jakiego…. wpychać ruch od strony Rogalina do Mosiny. W każdym razie Panie Mieloch musi Pan popłynąć. Proponuję jeszcze z dwa mosty na kanale Mosińskim.Budowniczy mostów się znalazł..