Jan Bylczyński | piątek, 7 Gru, 2018 | komentarzy 10

🌉 Nowy most w Rogalinku – kiedy ruszy budowa?

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu ogłosił przetarg na budowę nowego mostu w Rogalinku nad rzeką Wartą. Inwestycja ma powstać za około 2 lata, koszt inwestycji został oszacowany na 43 miliony złotych. W przetargu wzięły udział firmy, których najtańsza oferta to prawie 62 miliony złotych, natomiast najwyższa – blisko 76 milionów zł!

Przetarg na nowy most w Rogalinku nad Wartą

– Dzisiaj (07.12.2018 r.) Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich dokonał otwarcia ofert w przetargu na budowę nowego mostu w Rogalinku. Kwota przeznaczona na tą inwestycję to ponad 43 miliony (43.675.700 PLN) – informuje radny, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej Dominik Michalak.

Do przetargu przystąpiło pięć podmiotów z ceną powyżej “przeznaczonej” kwoty tj.:

  • Most sp. z o.o – 75.473.922 PLN
  • Strabag – 75.906.019 PLN
  • Budimex – 68.590.087 PLN
  • Banimex – 61.929.226 PLN
  • Mostostal – 73.062.827 PLN

Od poniedziałku WZDW przystąpi do oceny ofert. Wynik przetargu ma być znany jeszcze przed końcem roku.

Most w Rogalinku – projekt

plan nowego mostu

Nowy most w Rogalinku -projekt w pdf

Zakres inwestycji obejmuje budowę pięcioprzęsłowego mostu wraz z dojazdami o łącznej długości ok. 768 m. Nowy most, jak i cała trasa projektowanego odcinka drogi wojewódzkiej nr 431 powstanie na północ od obecnego przebiegu drogi. Początek budowy mostu znajdować się będzie na wysokości ul. Niwka Stara (okolice oczyszczalni), koniec – na skrzyżowaniu ul. Północnej a Wodnej (w tym miejscu most zejdzie na stary ślad). Na dojazdach pojawią się prawdopodobnie dwie zatoki autobusowe/techniczne.

Most w Rogalinku

Stary most będzie otwarty przez cały okres inwestycji i zostanie rozebrany dopiero po otwarciu nowej przeprawy. Ponadto inwestycja obejmuje również przebudowę skrzyżowania ulicy Wodnej i Północnej wraz z dojazdami do przyległych działek i posesji oraz budowę ścieżki pieszo-rowerowej na całym omawianym odcinku drogi. Zarówno piesi jak i zmotoryzowani użytkownicy drogi oraz rowerzyści będą mogli bezpiecznie korzystać z walorów Rogalińskiego Parku Krajobrazowego, Pałacu w Rogalinie czy zamku w Kórniku. Zwiększy się dostępność do dużych atrakcji turystycznych naszego regionu.

Zwiększony ruch pojazdów samochodowych

Największym minusem wydaje się być jednak fakt, że most zwiększy dopuszczalną nośność, co wiąże się z powrotem TIR-ów na tej przeprawie.

most w Rogalinku - widok z rzeki od strony Puszczykowa

Most w Rogalinku – widok z rzeki od strony Puszczykowa

Tratwa Wielkiego Flisu Niepodległości 2018 przepływa pod mostem w Rogalinku

Tratwa Wielkiego Flisu Niepodległości 2018 przepływa pod mostem w Rogalinku

Rogalinek - droga nr 431 - widok na most

Rogalinek – droga nr 431 – widok na most od strony Rogalinka

Most w Rogalinku droga nr 431

Most w Rogalinku droga nr 431

most w Rogalinku (obecnie)

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu: 8.2/10 (Głosujących: 5)
🌉 Nowy most w Rogalinku - kiedy ruszy budowa?, 8.2 out of 10 based on 5 ratings

Jan Bylczyński

Dziennikarz GMP

Komentarze (10)

  • wk ... mieszkaniec
    piątek, 7 Gru, 2018, 15:31:11 |

    Dodam, że projekt, który początkowo przewidywał przeznaczenie obecnego mostu na most rowererowy został olany. Przemysł – 1, mieszkańcy – 0.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +4 (Głosujących: 8)
  • Roman
    piątek, 7 Gru, 2018, 17:55:17 |

    Lepiej późno niż wcale.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +4 (Głosujących: 6)
  • Gość
    piątek, 7 Gru, 2018, 20:39:15 |

    19mln różnicy w kwocie jaka została przewidziana przez WZDW a cena najtańszej oferty może doprowadzić do unieważnienia przetargu tak jak miało to miejsce z remontem drogi431.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +7 (Głosujących: 7)
  • Mieszkaniec Borkowic
    sobota, 8 Gru, 2018, 7:48:53 |

    Ok. Jest projekt. Pytanie jak ten most będzie wizualnie wyglądać?
    Marzeniem moim jest by obiekty nowo powstające w naszej gminie nie były tylko pustymi klockami czy prostymi przeprawami, ale żeby miały jakąś wartość architektoniczną. By nasza gmina nie była znana tylko z komina. Ale może czasem warto pomyśleć nad jakimś konkursem przy powstawaniu nowych inwestycji, które mają służyć społeczności. Taki most mógłby stać się wizytówką, jednym z rozpoznawalnych obiektów naszej gminy. Warto nad tym pomyśleć.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +5 (Głosujących: 5)
  • mk
    sobota, 8 Gru, 2018, 10:22:34 |

    “Zwiększy się dostępność atrakcji turystycznych”
    Dla kogo? Dla kierowców ciężarówek? Bo raczej nie dla turystyki pieszej i rowerowej.

    Poza tym, skoro obwodnica Mosiny ma przebiegać na południe od miasta, dlaczego ten most wpycha się na północ?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +5 (Głosujących: 5)
  • Gość
    sobota, 8 Gru, 2018, 17:48:43 |

    Były 3 wersje przebiegu nowego mostu 1 w miejscu starego mostu 2 na południe od istniejącej przeprawy 3na północ .ostatecznie wybrano wariant 3 oddalony o ok.10metrow od dzisiejszego obiektu więc niema to najmniejszego znaczenia dla przebiegu przyszłej obwodnicy Mosiny.A na architektoniczne walory nowego obiektu gmina niema wpływu bo inwestorem jest WZDW.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +3 (Głosujących: 3)
  • mieszkaniec Mosiny
    sobota, 8 Gru, 2018, 22:43:29 |

    Nowy most, przebudowa drogi…ok!
    Mam pytanie co z zapewnieniem bezpieczeństwa rowerzystom poruszającym się tym odcinkiem… codziennie poruszam się tą drogą i przez owy most w drodze do pracy. Wielokrotnie włos jeży mi się na głowie gdy widzę jadących tam rowerzystów.. ciemno.. ciasno… bez pobocza…a tutaj rozpędzone ciężarówki i całe mrowie innych pojazdów. W obecnej aurze jazda rowerem po zmroku w tamtym miejscu samobójstwo… Taką mamy “bezpieczną” drogę… Rozumiem że Nasze władze czekają na jakąś tragedię żeby się w końcu wziąć do roboty!!! Ścieżka rowerowa z Mosiny do Kórnika i do Wiórka – to jest najważniejsze co należy tam zrobić… podobno jesteśmy rejonem turystycznym … nie dajmy więc tym turystom zginąć!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +4 (Głosujących: 4)
    • Gość
      niedziela, 9 Gru, 2018, 0:30:18 |

      Przejażdzka rowerowa tym mostem to samobójstwo. Przejazd z kolei nowym mostem będzie podobny jak teraz na śremskiej – z jednej tir, z drugiej tir, a rowerzysta 3 cm obok. Bo po co budować normalną ściezkę, ma byc przemysł i tyle w temacie.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Popularność: +2 (Głosujących: 4)
      • Dominik
        niedziela, 9 Gru, 2018, 18:11:08 |

        Nowy most będzie miał odpowiednią infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów- proszę zobaczyć na projekt. Sytuacja będzie gorsza poza obszarem budowy mostu – w stronę skrzyżowania z ul. Nadwarcianska.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Popularność: +3 (Głosujących: 3)
  • Czesław
    poniedziałek, 10 Gru, 2018, 10:24:47 |

    Zamiast budować coś co jest, może by tak zacząć budować coś czego nie ma. Proponowałbym zacząć od obwodnicy miasta, modernizacji drogi a dopiero później od mostu. Jest wiele w Polsce mostów, np. na Odrze, gdzie jest piękny nowy obiekt, a drogi i dojazdowe przez las chyba o jedną klasę wyższe niż polne, z tym że taką polną szybciej przyjedziesz. I jaka korzyść z takiej inwestycji? Praktycznie żadna.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Popularność: +1 (Głosujących: 1)

Skomentuj