Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Czytelnicy GMP | piątek, 18 lip, 2014 | komentarzy 31

List do Redakcji – Skatepark w Mosinie

Zacznijmy od słów pisanych przez nas cztery lata temu: „Naprawdę tytułowy skatepark w Mosinie jest potrzebny. Miejmy nadzieję, że kolejny artykuł młodych do gazet lokalnych będzie relacją z otwarcia skateparku i podziękowaniem za niego”.

No niestety – jedyne, co zaoferowała nam gmina Mosina na czele ze wszystkimi burmistrzami, radnymi i innymi siedzącymi na stołkach to brak rozwoju dla dziesiątek, baaa… setek ludzi z naszej okolicy.
Możemy domyśleć się, o czym będzie ten artykuł. O miejscu dla deskorolkarzy, BMX riderów, rolkarzy, grafficiarzy i innych artystów bądź po prostu ludzi, którzy potrzebują wsparcia wśród rówieśników. Ile można pisać piękne słówka licząc, że dotrze to do ociężałych głów władz miasta? Proszę każdego z Was, żebyście dostarczyli ten artykuł
bezpośrednio do tych, którzy są wpływowi i zaradni. Nie koniecznie mam na myśli burmistrzów. Mam na myśli ludzi dobrej woli, którzy po prostu mogą podzielić się swoimi dobrami.
Jedyne, czego potrzebujemy to miejsca, gdzie możemy się spotkać, zbić piątkę, pojeździć, pośmiać się i wpaść na jakiś nowy POMYSŁ! u know :)
Zapewne dla wielu ten artykuł będzie zbyt luźny, arogancki – jak zwał, tak zwał. Wiem, że płynie prosto z serca.
Dla sprostowania w wielkim skrócie: Miasto obiecało nam skatepark, który możemy zobaczyć na wizualizacji. Ponad 400 tysięcy złotych ZNIKNĘŁO! Gdzie? Nikt z nas tego nie wie. Wiemy, że plac za TESCO, który miał być przeznaczony pod skatepark stoi nadal pusty, a ludzi aktywnych w Mosinie i okolicy jest wiele.

Kilka rur i trochę miejsca - czy to aż tak "kosztowna" inwestycja dla miasta?

Kilka rur i trochę miejsca – czy to aż tak „kosztowna” inwestycja dla miasta?

Czy naprawdę aż tak ciężko otworzyć oczy na innych? 14 lat proszenia się o miejsce dla nas i w końcu po 14 latach miasto chce dać nam minirampę, której tak naprawdę nikt z nas nie chce. A dlaczego? Prosta sprawa: prawie nikt z nas nie jeździ na takiej przeszkodzie, lokalizacja jest po prostu beznadziejna, a prawie 70.000 zł, które jest przeznaczone na to, mogłoby być po prostu spożytkowane ciut lepiej (duże ciut lepiej).
Aktualnie sprawa ma się tak: zastępca burmistrza dopytywał nas czy teren na szkole podstawowej nr 1 będzie dobrym terenem do jeżdżenia. Oczywiście, że będzie dobrym! Nowy plac powstał obok podium. Postawiliśmy tam proste przeszkody i był to moment zwrotny dla młodych ludzi! Zaczęli się wszyscy spotykać w jednym, konkretnym miejscu.
Oczywiście nie może być zbyt pięknie. Taki kraj, takie miasto, tacy ludzie. Przeszkody, w które zainwestowaliśmy zostały nam zabrane po raz kolejny… Nie wspominając już o policji, która nagle potrafi przyjechać i nie wiadomo, jakim prawem nagle może nas obmacywać pod
pretekstem przeszukiwań i poszukiwań szczęścia.
Ostatnimi czasy dzieją się tam piękne rzeczy. W ludziach obudziła się nadzieja! Zostali wypatrzeni z tłumu również ci, którzy zasłużyli na odrobinę dobra i ludzkości. O kim mowa? O każdym z Was młodzi i starzy, którzy przyjeżdżacie nas odwiedzić. Są to ludzie, od których możemy się wiele nauczyć. Jeyson i Kink – wspaniali bracia, którzy dostali od nas swojego wymarzonego BMXa, a relację z przekazania możecie zobaczyć na:
www.vimeo.com/98407535 – „serce – big day! #easylife #bmxlife”.
Przyjdźcie zobaczyć naszą wolność, naszą jazdę, sztukę, taniec (Paweł, robisz to świetnie! Tańcz dalej!).
Aktualnie trwają rozmowy nad legalnym postawieniem kilku boxów, poręczy, quoterów, banków i innych prostych przeszkód na terenie szkoły nr 1. Koszt tej inwestycji: 6 tys. zł. Czy Miasto zdobędzie tą kolosalną kwotę dla nas po 14 latach starań? Poczekamy! Na pewno damy Wam znać.

Rider grindujący poręcz przy Urzędzie Miasta w Mosinie

Rider grindujący poręcz przy Urzędzie Miasta w Mosinie

Na koniec prowokacyjne zdjęcia naszego. Spokojnie. Nikomu się nic nie stało, poręcz nie ucierpiała. Może to zwróci uwagę ludzi zarządzających rozwojem naszego miasta.
Wolność dla wolności! Pokój i dobro! Jah love

Krzysztof Tobys, serce

Wasze komentarze (31)

  • Krzyniu
    sobota, 19 lip, 2014, 1:33:06 |

    Sto lat Kzrychoo

  • NWR
    sobota, 19 lip, 2014, 1:59:45 |

    Do czego ma prowadzic robienie zdjec pod urzedem? Kolejny wandalizm, taki, jak ubazgranie polowy Mosiny idiotycznymi napisami, dworzec straszy do dzis, most od niedawna tez. Hipokryzja jakich malo. A przy okazji Tobys ze wszystkiego zrobi biznes, bo przeciez trzeba zarobic na glupich idacych za nim slepo dzieciakach, ktore marza o koszulce z „sercem”.

  • WujaKuba
    sobota, 19 lip, 2014, 12:29:54 |

    faktycznie widziałem go ostatnio nowym Ferrari sie wozi skubany… ;) Nie wiem skąd ta nie chęć NWR (może dlatego, że Krzysiek robi co lubi?).
    Prawda jest taka, że gmina woli wydać sporą sumkę na nowe lampy na rynku i wypełnić kwietniki. Temat związany ze skateparkiem ciągnie się w nieskończoność, ja też nie rozumiem w czym tkwi problem bo trudności tu nie widać.
    pozdrawiam Kuba

  • anonim
    sobota, 19 lip, 2014, 14:20:34 |

    Ludzie opanujcie swoja nienawiść… Co zlego jest w sprzedaży koszulek?! Pieniądze liczyć w cudzej kieszeni umie kazdy ,ale dostrzec ogrom płynącego dobra prost z ogromnego serca juz niestety nikt… Zalatwili dziecaikowi rower,zorganizowali komputer,wręczyli koszulki i wiele innych dobrych rzeczy zrobili ale mtego niestety nikt nie zauważa lub nie chce zauwazyc

  • Gość
    sobota, 19 lip, 2014, 18:15:28 |

    Tobys jak zwykle pisze komentarze jako anonim… lajki na sercu to pewnie z meksyku i tajwanu…

  • Gość
    sobota, 19 lip, 2014, 19:30:20 |

    jak sa tacy wspaniali to nich fundacje zaloza a przy okazji odmaluja to co zniszczyli

  • Stop
    sobota, 19 lip, 2014, 22:31:54 |

    W d… się chyba poprzewracało. Są ważniejsze potrzeby niż jakiś park rozrywki dla rozwydrzonych małolatów. Niech się zajmą czymś bardziej istotnym niż jakieś wrotki i bmxy.

  • Gość
    niedziela, 20 lip, 2014, 1:47:56 |

    tobys ogolnie spoko, niech kazdy sobie walczy o co chce. ale dodawanie takiego zdjecia jest chyba tylko kolejnym powodem dla ktorego wladze mosiny 50+ lat nie pozwolą żeby to zostało wybudowane. Troche to tak jak geje i lesbijki na paradach, w lateksowych stringach, sztucznymi penisami doklejonymi na głowie starają się pokazać społeczeństwu że są „normalni”

  • Dorota
    niedziela, 20 lip, 2014, 9:40:47 |

    no właśnie i tu się rozbija temat o niewychowanych ludzi dorosłych – czytając po komentarzach jedna wielka PUSTOTA !!! I jak ci młodzi mają być inni? Bardzo popieram i licze na dużą kreatywność Krzyśka. Mam nadzieję, że wystartuje w wyborach i utrze nosa wszystkim idiotom!

  • NWR
    niedziela, 20 lip, 2014, 12:25:01 |

    Zeby wystartowac w wyborach trzeba miec wiedze o samorzadzie, finansach publicznych, stanowianiu prawa lokalnego a nie tylko wypracowana marke wsrod dzieciakow, ktore chca jezdzic. Dorota jesli chcesz miec w radzie kolejna kadencje radnych, ktorzy nie wiedza co przeglosowuja to gratuluje pomyslu wystawienia Tobysa. I zeby nie zrozumiec mnie opacznie – nie chodzi o antypatie do samego czlowieka, ale o powage tego czym jest decydowanie i reprezentowanie spolecznosci.

  • Dorota
    niedziela, 20 lip, 2014, 12:52:17 |

    Drogi NWR cała lokalna, ale i krajowa polityka kapie brakiem kompetencji! Widziałam ostatnio kandydatury kolejnych pretendentów do fotela burmistrza.NWR odpowiedz sobie lepiej na pytanie – dlaczego nikt NORMALNY i MĄDRY nie startuje w wyborach? Może należałoby zmienić prawo? Tak jak jest w Stanach Zjedn. burmistrzem zostaje osoba, która pełni urząd honorowo. Dostaje fundusze na prowadzenie biura itp., ale nie na osobiste uposażenie! Jest to mądre, gdyż jakim będzie włodarzem jeśli sama nie potrafi zarządzać własnym podwórkiem.Obecnie polityk to dobrze płatny zawód – koneksje, wpływy itp. dziadostwo dalekie od realiów ludzi pracujących. Ludzi traktuje sie jak „kiełbasę”, czyli dobrze zmielić, urobić zjeść i żeby kością nie stanęła w gardle.. Czyli jaka to różnica czy kandydat X , czy Krzysiu wyróżniający się chociaż tym, że ma – marzenia o lepszym.Aha NWR , większośc naszych radnych, burmistrzów itp. NIE MA gruntownej wiedzy o finansach, prawie lokalnym itp.!!! A co jest kpiną i powinno stanowić refleksję przed kolejnymi wyborami. W większości stawiamy głosując na kolory kołnierzyka , czyli na bylejakość…..może czas najwyższy to w końcu zmienić?!

    • mahomet
      niedziela, 20 lip, 2014, 17:16:58 |

      jestem za !

    • stary mieszkaniec
      niedziela, 20 lip, 2014, 21:23:19 |

      @ Dorota::: Żyjemy tu i teraz.Chyba zdaje Pani sobie sprawę iż nie można wskazywać na Stany Zjednoczone jako przykład do naśladowania, gdyż tam są inne realia zasobności potencjalnych kandydatów na burmistrzów. Tu potencjalny kandydat posiada na koncie(o ile ) kilka tys. i to zł a tam??? Zmiana prawa? Po transformacji 25 lat i co ? Można by się z tym zgodzić lecz w formie marzeń, ale ??? Pozdrawiam :)

  • Gość
    niedziela, 20 lip, 2014, 13:56:23 |

    a ja myślę że to wszystko wina TUSKA!!!

  • mahomet
    niedziela, 20 lip, 2014, 17:15:24 |

    3 lata razy 170 tys (pensja burmistrza) to daje 510 tys., czyli jest to koszt budowy średniej jakości skateparku.
    W Mosinie jest ich razem 3 to wychodzi sumaaaa…
    Doliczyć uposażenie radnych ….
    Czyli ratujmy dziurę budżetową Mosiny i uczyńmy strategiczne stanowiska publiczne honorowymi. Ciekawe ilu wtedy chętnych wystartuje w wyborach… ha ha ha Czyż mój postulat nie wart jest przedyskutowania?

    • Gość
      niedziela, 20 lip, 2014, 17:56:07 |

      a Ty mahomet jestes na utrzymaniu rodzicow czy moze pracujesz za darmo po min. 8 h dziennie?

  • mahomet
    niedziela, 20 lip, 2014, 21:48:43 |

    Trochę jestem za stary jak na utrzymanie rodziców, pracuję i działam! No i tu jest sedno sprawy, że zwykli ludzie potrafią godzić pracę z działaniem społecznym a burmistrz nie, bo traktuje to jak zawód.Czyli po 16 jak ma zły dzień juz nie pracuje, czyli w sumie nie wykonuje powierzonej mu funkcji. Burmistrzami itp. powinni być przedsiębiorcy – dobrzy przedsiębiorcy,z doświadczeniem ekonomicznym, których stać na godzenie obowiązków Anonimie. Nas nauczono i dla wygody oraz lepszej kontroli wmówiono przez lata, że to ma wyglądać tak a nie inaczej. Chciałbym posłuchać co tacy wybrańcy klepią przy prywatnych rozmówkach wtedy by się okazało ile w tym wszystkim jest oddania społeczeństwu….

    • abebe
      poniedziałek, 21 lip, 2014, 12:13:08 |

      No to znajdź takiego idealnego kandydata namów go żeby startował a na pewno wygra wybory. Mahomet wake up.

  • stary mieszkaniec
    niedziela, 20 lip, 2014, 22:50:53 |

    Piszesz : „Burmistrzami itp. powinni być przedsiębiorcy – dobrzy przedsiębiorcy,z doświadczeniem ekonomicznym, których stać na godzenie obowiązków”…Ja natomiast- „Chciałbym posłuchać co tacy …,…klepią przy prywatnych rozmówkach wtedy by się okazało ile w tym wszystkim jest oddania społeczeństwu…. Tu chyba lekarstwa niema, to zależne od mentalności człowieka, lecz na pewno bym nie chciał by np. burmistrzem naszej gminy została osoba np. p.I Łuk… Pyżalska. a w/g spełniała by kryteria.

  • mahomet
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 0:07:03 |

    Masz racje, ale kto by Ci kazał stary mieszkańcu głosować na ta panią. Jeśli człowiek ma prawo do mądrego wyboru i nie mąci mu sie w głowie chorymi ideami to i wybiera dobrze. Ale to jest oczywiście utopia – choć chciałbym ,moim marzeniem jest, żeby ten „światek” się zmienił. Teraz czekaj na masę ulotek w skrzynkach, co chwilę festyn,trabienie wszem i wobec jak jeden kandydat jest piekny a drugi mniej lub bardziej brzydki. Bijatyki słowne w prasie oraz wiele innych smutnych oraz śmiesznych zachowań w stylu „śmy” zrobili :) A prawda…? Nikt nie powie, że gmina TONIE w długach, w urzędzie zasiadają obrzydliwie niesympatyczni ludzie dobierani poprzez dobrze funkcjonujące poplecznictwo, inwestuje się w tandetę i nie ma pomysłu na reformy przy okazji odstraszając młodzież.Ważne natomiast, kto przyjedzie na Dni Mosiny a burmistrz pstryknie sweet focie do albumu i jeszcze mu za to zapłacą z pieniędzy podatnika!

  • Sławek
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 7:03:00 |

    Ta gmina tak ma. Obiecuje… no i koniec. Tak jest z drogami,basenem,skateparkiem itd. A temat z koszulkami to jest Odbieganie, nie wiem po co drążycie ten temat przecież koszulki nie są przyczyną niewybudowania Skateparku.

  • mahomet
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 9:44:25 |

    No fakt, koszulki to temat spółdzielni socjalnej i za bardzo popłynęliśmy od tematu.
    Skatepark to temat rzeka dla pośrednich wątków.
    Choć osobiście uważam, że Krzysiek temat źle rozpoczął. Artykuł w zasadzie nic nie mówi bo napisany jest nieudolną polszczyzną Młodzi ten język odczytają, ale starsi zlekceważą i uznają za niepoważny. Żeby zrozumieć intencje trzeba wiedzieć o co chodzi.Dzięki naszym komentarzom uatrakcyjniliśmy go :)Ale Skateparku nie wybudują z gminnych funduszy, nie ma co sie łudzić. Ja w to nie wierzę bo widziałem całą ta naszą gminę jak debatowała na samej strategii.( W naszej gminie nikt sie tym nie interesuje bo uważa za bzdety, ale właśnie to jest ważne ponieważ strategia to jest wyznaczenie najważniejszych punktów dla inwestycji itp. Gmina MUSI przestrzegać ustalonej strategii i konsekwentnie ja realizować. A że gminie jest na rękę taki stan obojętności mieszkańców….. ) Poza jedną panią z organizacji , której nie pamiętam z nazwy nikt tematu nawet nie poruszył. Krzyśku gdzie wtedy byliście – tak na marginesie.

  • abebe
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 11:53:55 |

    Facet na zdjęciu nie grinduje tylko niszczy poręcz, którą ktoś najpierw pomalował. Jak ktoś chce sobie poustawiać na swoim podwóku przeszkody to jego sprawa. Jego sprawa jak na tych boxa złąmie gire albo skręci kark. Ale jak skręci karak na skateparku zrobionym przez gminę to pierwsze co zrobi jego mamusia albo tatuś pójdą do sądu z pytaniem czy skate park miał atest i czy był bezpieczny. To mniej więcej dlatego skate nawet najprostszy ale legalny kosztuje tyle kasiorki – ale młodzież wie lepiej. Zła lokalizacja. A niby dlaczego zła?

  • 83kubus
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 20:09:51 |

    generalnie nie mam nic przeciwko, żeby gmina zrobiła skatepark dla tych dzieciaków. niestety kilka razy przechodząc wieczorem przez SP1 widziałe, że nie tylko o jeżdżenie im chodzi. bo chyba piwo im do tego nie jest zbyt potrzebne. a że policja ich pomaca czy nie mają czegoś przy sobie?? błagam Was – i tak częściej pouczają i przeganiają niż dają mandaty więc wrzuć troszkę na luz młody człowieku. obszukali, pogrozili palcem, wy schowaliście piwo a oni pojechali – wow jest o czym pisać. a co do skateparku – niech będzie ale bezpieczny a nie kilka desek i pudełek ustawionych byle jak i byle gdzie. zrobili siłownie na dworze zrobią i Wam skatepark – najpierw to z czego korzysta więcej ludzi czyli siłownie, ścieżki rowerowe i stacje naprawy rowerów

  • Magda
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 20:20:53 |

    Krzysku – zorganizujcie plebiscyt!
    Na burmistrza, który przekaże swoją pensję 4 letnią (680 tys) na budowę skateparku. Wy w zamian zaoferujcie mu poparcie młodzieży i reklamę. Ciekawa jestem , który się zgłosi :)

  • stary mieszkaniec
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 21:16:54 |

    Pomysł niby dobry lecz prawie nierealny.
    Pracownik nie może zrzec się wynagrodzenia. Ewentualnie, musi je pobrać i wpłacać co m-c na jakiś zdeklarowany cel.
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/583626,ugode_trzeba_okreslic_precyzyjnie_pracownik_nie_moze_zrzec_sie_wynagrodzenia.html

  • Magda
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 23:44:51 |

    Tak, może wpłacać pieniądze co miesiąc na konto organizacji jako darowiznę co nie powinno być problemem z punktu widzenia prawa :)
    Pytanie czy i kto podejmie wyzwanie )

  • Gość
    poniedziałek, 21 lip, 2014, 23:49:09 |

    medialnie – strzał w 10 !

  • Mamy
    wtorek, 22 lip, 2014, 7:32:26 |

    Wcale nie głupi pomysł, wuchta wiary pracuje na bezpłatnych praktykach i stażach – byłaby reklama na całą Polskę. Chociaż, z drugiej strony, jak już wygra wybory taki delikwent to w głowach się przewraca i już tylko kasa kasa kasa.

  • Snoopdogofficial
    środa, 23 lip, 2014, 0:37:08 |

    A gdyby tak wszyscy mieszkańcy mosiny, zrezygnowali z wyplaty, to moglibyśmy postawić skatepark na każdym rogu

  • Magda
    środa, 23 lip, 2014, 23:29:42 |

    O to pewnie potencjalny kandydat :)

Skomentuj