T-Roc Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Jan Bylczyński | środa, 11 lip, 2018 | komentarzy 50

Uwaga! Niebezpiecznie na budowie hali sportowej w Mosinie

Pod koniec czerwca do Urzędu w Mosinie wpłynął wniosek radnego Michała Kleibera odnośnie nieprawidłowo zabezpieczonego placu budowy na terenie budowanej obecnie hali sportowej przy ul. Krasickiego. Na wniosek odpowiedział burmistrz Jerzy Ryś, który winą za stan rzeczy obarcza m.in rodziców bawiących się tam dzieci (sic.). Postanowiliśmy sprawdzić jak obecnie wygląda sytuacja na terenie budowy (11.07.2018r.).

Radny Mosiny, Michał Kleiber, w przesłanym przez siebie do urzędu wniosku zażądał między innymi o natychmiastowe powiadomienie inspektora nadzoru sprawującego pieczę nad budową hali o braku zachowania podstawowych zasad BHP i nadzoru nad placem ze strony inwestora. Wniósł również o wezwanie wykonawcy do prawidłowego zabezpieczenia budowy poprzez zabezpieczenie ogrodzenia oraz skutecznego ograniczenia dostępu osób postronnych, w tym dzieci. Jaką dostał odpowiedź?

niebezpiecznie na hali sportowej na ul. Krosińskiej w Mosinie

W odpowiedzi na wniosek radnego, burmistrz gminy Mosina Jerzy Ryś wyjaśnia, że ogrodzenie o którym mowa, zostało zniszczone przez osoby postronne (prawdopodobnie dzieci), które próbowały przedostać się na teren budowy. A panel ogrodzenia, o którym mowa we wniosku nie stanowi zagrożenia …

Jednocześnie dodaje, że nie jest dla niego zrozumiała obecność dzieci na placu budowy i pyta: „Gdzie w tym czasie znajdują się rodzice tych dzieci?„.

niebezpiecznie na hali sportowej na ul. Krosińskiej w Mosinie

Sprawdziliśmy plac budowy. Rzeczywiście, płot (jeśli można to tak nazwać) w wielu miejscach jest doszczętnie zniszczony. Wejście na teren budowy dla nikogo nie stanowi żadnego problemu. Na placu budowy po godzinie 14, oprócz faktycznie bawiących się tam dzieci, nie było już nikogo. Tabliczek informujących o prowadzonych w tym miejscu pracach i wiążącym się z tym niebezpieczeństwem jest zdecydowanie zbyt mało (zlokalizowaliśmy jedną). Sytuację i stan ogrodzenia najlepiej oddają zdjęcia.

My jako rodzice, mieszkańcy pytamy co z tym faktem robią natomiast władze i osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo na placu budowy? Bo dzieci winić o stan rzeczy raczej trudno. Od upublicznienia nieprawidłowości minęły już dwa tygodnie. Niestety w tym czasie nie zrobiono w tej sprawie praktycznie nic.

niebezpiecznie na hali sportowej na ul. Krosińskiej w Mosinie

Całkowity koszt budowy hali sportowej przy Zespole Szkół w Krośnie wynosi według kosztorysu wynosi 9 899 901, 58 zł. Wykonawcą robót jest Zakład Instalacyjno-Budowlany Mateusz Maćkowiak. Gmina Mosina podpisała umowę z wykonawcą inwestycji 8 lipca 2016 r., z terminem wykonania w ciągu 23 miesięcy od daty podpisania umowy. Zgodnie z tą umową, budowa hali sportowej w Krośnie miała zakończyć się w połowie 2018 r.

Linki:

Wniosek radnego Michała Kleibera odnośnie nieprawidłowości

Odpowiedź burmistrza Mosiny.

niebezpiecznie na hali sportowej na ul. Krosińskiej w Mosinie  niebezpiecznie na hali sportowej na ul. Krosińskiej w Mosinie  niebezpiecznie na hali sportowej na ul. Krosińskiej w Mosinie  niebezpiecznie na hali sportowej na ul. Krosińskiej w Mosinie niebezpiecznie na hali sportowej na ul. Krosińskiej w Mosinie

Jan Bylczyński

Dziennikarz GMP

Wasze komentarze (50)

  • Gość
    środa, 11 lip, 2018, 16:58:01 |

    No pieknie takie rzeczy tylko u nas w mosinie

  • (_!_)
    środa, 11 lip, 2018, 17:07:02 |

    opieszałość burmistrza nie zna granic – takiego gbura dawno nie widziałem

    • z Krosna
      środa, 11 lip, 2018, 21:12:11 |

      Rozmawiałeś kiedyś z burmistrzem? Może nawet nigdy go nie widzialeś. Wczoraj spotkalem burmistrza na tej budowie od strony ul. Krasickiego. Nie był sam, chyba był jeszcze któryś z pracowników urzedu. Bywa tutaj czesto i czasem rozmawiamy. Wczoraj podobno kontrolował kilka inwestycji.

      • Gość
        środa, 11 lip, 2018, 21:36:45 |

        Pieszo pewnie przyszedł…

        • z Krosna
          środa, 11 lip, 2018, 21:52:02 |

          Jakie to ma dla ciebie znaczenie?

          • Paweł
            czwartek, 12 lip, 2018, 6:27:22 |

            Co nie zmienia faktu,że Burmistrz jest bezczelny w swoich wypowiedziach, a do tego mało skuteczny w działaniu.

          • z Krosna
            czwartek, 12 lip, 2018, 9:40:15 |

            Pawle. Nic nie stoi na przeszkodzie byś to zmienił. W twojej wypowiedzi widzę ogromny potencjał. Nie bądź chamski, ale przygotuj sobie kampanię wyborczą i zmień na lepsze to, co lepszym być powinno – twoim zdaniem.

  • Gość
    środa, 11 lip, 2018, 17:47:17 |

    dramat!!!

  • Placek
    środa, 11 lip, 2018, 18:29:18 |

    Jaki Pan,taki kram.

  • budowlaniec
    środa, 11 lip, 2018, 21:47:57 |

    Rozumiem to, że ważne jest dla nas bezpieczeństwo oraz porządek. Jednak irytują mnie teksty pisane bez przygotowania. O czym chcę napisać? O niczym ważnym, o przepisach związanych z placem budowy.

    Skutkiem przejęcia placu budowy jest przejście na wykonawcę odpowiedzialności za szkody wynikłe na przekazanym terenie. Skutek ten wynika z art. 652 k.c. Zgodnie z tym przepisem, odpowiedzialność wykonawcy trwa od protokolarnego przekazania placu budowy aż do oddania obiektu. Odpowiedzialność oparta jest na zasadach ogólnych. W grę wchodzą następujące regulacje:

    – art. 415 k.c. – wykonawca odpowiada za szkody wobec osób trzecich, a więc osób innych niż inwestor, np.: wobec osoby, która doznała urazu na skutek upadku na niezabezpieczonym terenie budowy;
    – art. 434 k.c. – wykonawca odpowiada za szkodę wyrządzoną przez zawalenie się budowli lub oderwanie się jej części. Jest to odpowiedzialność oparta na tzw. zasadzie ryzyka, a więc dość rygorystyczna. Jest ona niezależna od zawinienia wykonawcy. Zwolnienie się od odpowiedzialności może nastąpić tylko wtedy, gdy wykonawca udowodni, że szkoda nie powstała z wady w budowie ani z braku utrzymania budowli w należytym stanie.

    Odpowiedzialność wykonawcy jest wyłączna. Inwestor nie jest podmiotem współodpowiedzialnym za ewentualne szkody. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy szkoda powstała wskutek działania inwestora (wyrok Sądu Najwyższego z 11 listopada 1977 r., sygn. akt IV CR 307/77).

    Tyle na ten temat. Skoro redakcja zadała sobie trud, by napisać powyższy artykuł, to winna zadać sobie trud by sprawdzić, czy burmistrz ma wiedzę na temat stanu pokazanego w artykule i czy zajmował stanowisko w tej sprawie.

    • Borek
      środa, 11 lip, 2018, 21:53:35 |

      Tu chyba sprawa rozchodzi się o lakoniczną odpowiedź burmistrza i to, że nikt nic z tym bajzlem nie robi. Jak widać powyżej problemem jest najwyraźniej impertynencja i biurokracja urzędowa, bo w normalnej gminie za coś takiego to by mieszkańcy suchej nitki nie zostawili.

      • budowlaniec
        środa, 11 lip, 2018, 22:09:06 |

        Borek, niczego nie zrozumiałeś.
        Za plac budowy odpowiada ten, kto go przejął celem realizacji budowy, czyli wykonawca. Jak na razie nikt tego prawa nie zmienił. Zamiast gdakać bez sensu, zapytajcie burmistrza, czy zna sytuację i czy interweniował w tej sprawie u inspektorów nadzorujących budowę.
        A tak na marginesie Borek, rozumiesz ty słowo, którego użyłeś w swojej wypowiedzi? Czym dla ciebie jest impertynencja i jakie ma tutaj znaczenie.

        • Strzelec
          czwartek, 12 lip, 2018, 9:38:48 |

          Piszesz, czy burmistrz interweniował u inspektorów nadzoru.Drogi budowlańcu, przecież burmistrz podpisuje umowę z inspektorem nadzoru, aby on, z ramienia właśnie burmistrza, egzekwował od wykonawcy wszelkie nieprawidłowości jakie na budowie się pojawiają. Nie tylko nieprawidłowość w realizacji projektu budowlanego, ale i całego placu budowy, który został wykonawcy przekazany przez burmistrza.Z tego co widzimy na zdjęciach i z opisu wynika, że nadzór nie realizuje swoich powinności wynikających z umowy z burmistrzem, albo niezbyt często bywa na placu budowy.

          • z Krosna
            czwartek, 12 lip, 2018, 9:55:49 |

            To prawda, ale prawdą jest też to, co napisał budowlaniec. Ponadto popatrzmy na analogiczną sytuacje z wiaduktem na Śremskiej. Zakończona budowa (prawie), ale wzdłuż Czwartaków bałagan. Także niezakończone prace przy pałacu ślubów. Inwestorem nie była gmina, a jednak…

          • budowlaniec
            czwartek, 12 lip, 2018, 10:10:03 |

            Kto kierował dużą budową ten wie co mówi, kto tego nie robił będzie opowiadał o rzeczach zasłyszanych i niezrozumiałych dla siebie. Nie przesadzajmy także z nadzorami. Mamy przykład Stobnicy.

      • z Krosna
        czwartek, 12 lip, 2018, 9:46:20 |

        Co twoim zdaniem miał powiedzieć rodzicom, którzy poniżej pleców maja to, gdzie i jak bawią się ich dzieci. Mieszkam tu od urodzenia i bajzel oraz smród były tutaj zawsze. Szybko o tym zapomnieliśmy i wściekamy się, gdy ktoś nam to przypomina. W wielu miejscach jeszcze tak jest, wystarczy szerzej otworzyć oczy i nie udawać kogoś, kim się nie jest.

  • Gorky
    środa, 11 lip, 2018, 21:48:26 |

    Tą halę robią chyba Ci sami zeolni, co wiadukt na śremskiej. Fuszerka do kwadratu!!

    • Gorky
      środa, 11 lip, 2018, 21:54:16 |

      *zdolni

    • z Krosna
      środa, 11 lip, 2018, 22:29:57 |

      Głupoty piszesz, Aleksieju Maksimowiczu Pieszkow.

  • z Krosna
    środa, 11 lip, 2018, 21:53:18 |

    Kto to zeolni?

  • Kniaź
    środa, 11 lip, 2018, 21:58:05 |

    Bez kitu chora gmina.

  • Kniaź
    środa, 11 lip, 2018, 22:00:46 |

    To co czytam to tylko przykład tego, jak tu panuje patologia. W irzędzie jesteś jak intruz. Załatwić coś graniczy z trudem. Obserwuję jak wygląda obsługa interesariuszy w Puszczykowie. Różnica olbrzymia. No cóż, tak to jest jak gminą rządzą ludzie, którzy mają interesy gdzie indziej niż w tej gminie.

  • z Krosna
    środa, 11 lip, 2018, 22:12:52 |

    Witam jaśnie pana…

  • Rambo
    czwartek, 12 lip, 2018, 7:10:06 |

    Ludzie przecież macie co chcieliście – sami sobie Ryśia wybraliście!!!!

  • Apaz
    czwartek, 12 lip, 2018, 7:51:32 |

    Jest to jawna kampania przedwyborcza. Trzy razy wstawione to samo zdjęcie -wjazd na nowo wybudowany parking. Notabene fatycznie nie zamknięty.
    Natomiast zdjęcie dzieci jeżdżących po trawie przy szkole to zwykła manipulacja. Teren, po którym jadą dzieci to teren otwarty przy budynku szkoły, a nie hali. Jest tam wstęp cały czas, ponieważ przy szkole znajduje się plac zabaw i radny Kleiber doskonale o tym wie. Ogrodzenie, które jest w jednym czy dwóch miejscach ewidentnie zdeptane i ściągnięte w dół to wysiłek mieszkańców, nieważne dużych czy małych, którzy próbowali przejść na drugą stronę bo pewnie normalna drogą dookoła było im za daleko.

  • Gościówa
    czwartek, 12 lip, 2018, 11:58:47 |

    Budowa niezabezpieczona, a burmistrz pyta gdzie są rodzice??????? A burmistrz ma dzieci?
    No i czy burmistrz jako dziecko był taki grzeczniutki i nigdy nie broił? Dzieci często kombinują i wchodzą na takie tereny, bo to jakby ciekawsze i więcej frajdy niż na placu zabaw.
    Dzieci i rodzice nie są winni, tylko osoby odpowiadające za bezpieczeństwo na placu budowy.

    • Gość
      czwartek, 12 lip, 2018, 13:01:01 |

      Święta racja. Mandatu wykonawcy nie ma kto wystawić ?

    • z Krosna
      czwartek, 12 lip, 2018, 17:08:45 |

      Co to ma do rzeczy?
      Jeżeli „Gościówa” lata po forach, to jej dzieci w tym czasie latają po takich właśnie terenach i kombinują: „bo to jakby ciekawsze i więcej frajdy niż na placu zabaw”.
      Zdaniem „Gościówy” wszyscy poza nią maja zadbać o to, by maluszki czegoś nie zmalowały.
      No i pozamiatałaś kobieto!

      • orient
        czwartek, 12 lip, 2018, 17:15:38 |

        Jeżeli burmistrz ma dzieci i takie podejście to współczuje …

  • XXX
    czwartek, 12 lip, 2018, 13:30:04 |

    Mam wrażenie, że ktoś w gminie jest zatrudniony tylko po to by pisać broniące urząd komentarze i stawiać minusy tym, których komentarze są niewygodne urzędowi.

    • Xyz
      piątek, 13 lip, 2018, 9:50:06 |

      A kiedy grodza działkę pod Park Wodny w Mosinie he,he ?

      • Abc
        piątek, 13 lip, 2018, 10:41:45 |

        Gdy będzie woda he, he!

  • kargul
    czwartek, 12 lip, 2018, 15:41:47 |

    Klepisko i wiecheć słomy za stodołą. Nic więcej do szczęścia nie jest nam w Mosinie potrzebne. Po co hale i jakieś dyrdymały, kiedy mogły być pola i ziemianki.

    Swego czasu A. Einstein powiedział:
    „Tyl­ko dwie rzeczy są nies­kończo­ne: wszechświat oraz ludzka głupo­ta, choć nie jes­tem pe­wien co do tej pierwszej”
    Jak ulał pasuje do naszego grajdołka…

    • pawlak
      czwartek, 12 lip, 2018, 16:58:03 |

      Święta racja hehe.

  • Gościówa
    czwartek, 12 lip, 2018, 18:32:49 |

    Tak się składa, że Gościówa nie ma dzieci persono z Krosna. To Ty pozamiatałes. Kiepsko kiepsko

    • z Krosna
      czwartek, 12 lip, 2018, 19:34:23 |

      Oj tam, oj tam. Zaraz tam pozamiatałem. Nie wiesz, czy mam dziateczki, czy nie. Ale ty, jeśli nie masz dziatek, to skąd taka wiedza. Zapewne z autopsji…

      • Polak Mały
        czwartek, 12 lip, 2018, 23:11:32 |

        Chłopie skończ się wysilać z tą rynsztokową retoryką. Od kiedy pamiętam mieszkańcy Krosna nie byli zbyt lotni ale Ty to osiągasz szczyty. Załóżmy, że już się pokazałeś, burmistrz jest zadowolony – zadanie wykonałeś i możesz odebrać nagrodę…

        • kargul
          piątek, 13 lip, 2018, 8:27:27 |

          Powiesz to chłopakom z Krosna prosto w oczy? założę się, że nie.

          • Polak Mały
            piątek, 13 lip, 2018, 9:00:14 |

            Zauważyłeś, że strzelasz sobie w stopę. Tym pytaniem, chcąc nie chcąc potwierdzasz tylko mój punkt widzenia.

          • z Krosna
            piątek, 13 lip, 2018, 9:26:00 |

            Pomyliłeś respondentów, „Polaku Mały”. Piszesz o jakiejś „rynsztokowej retoryce”, ale właśnie taką prezentujesz. Jesteś bezczelny, chamski i bardzo obcesowy. To twoje naturalne cechy. Wiem kim jesteś, więc mnie to nie dziwi.

          • Nie z Krosna
            piątek, 13 lip, 2018, 9:30:55 |

            A Ty człowieku z Krosna nie musisz pracować? Albo dziećmi sie zająć? Straszny z Ciebie typek… z Krosna

          • z Krosna
            piątek, 13 lip, 2018, 13:22:00 |

            System, do którego się modlisz na razie nie istnieje. Upadł i tak sobie tkwi w tym upadku zapominając o istniejącej jeszcze, licznej rzeszy wiernych. W tej demokracji, kapitalistycznej, nie ma obowiązku pracy. Nie zauważyłeś tego? Ponadto, mając własną firmę zarządzamy także własnym czasem…

          • Nie z Krosna
            piątek, 13 lip, 2018, 13:36:56 |

            Biznesmenik z Krosna. Lepiej wyjdź na świeże powietrze i przewietrz szare komórki. To dobrze robi nawet tym co mają własną firmę :)
            Pozdrawiam

          • z Krosna
            piątek, 13 lip, 2018, 13:54:01 |

            Biedny trollu…

          • kargul
            piątek, 13 lip, 2018, 9:30:27 |

            No i pudło…

  • Buuuu
    czwartek, 12 lip, 2018, 20:11:21 |

    Skoro taki dobry tatuś, to zamknij kompa i idź do dziecie pajacu z Krosna

  • Buuuu
    czwartek, 12 lip, 2018, 20:13:33 |

    Skoro taki dobry tatuś, to zamknij kompa i idź do dziecie pajacu z Krosna. Zajmij się czymś pożytecznym. Posprzataj lepiej kanał mosinski. Ale nie ty tylko przed kompem siedzisz

  • Gość
    czwartek, 12 lip, 2018, 21:00:19 |

    Dzieci zawsze boją , jak byłem mały to też po budowach biegałem . Ale zawsze był stróż który nas gonił. A płot był reperowany. Jeśli ktoś ma nadzór nad budową to jego psim obowiązkiem jest wyegzekwowania od budowlańców by zadbali o bezpieczeństwo na każdej budowie . A pan z Ktoś ma faktycznie niech pójdzie w teren i zorganizuje zbieranie śmieci nie tylko przy kanale .Pozdrawiam

    • Netrunner
      piątek, 13 lip, 2018, 1:28:33 |

      Dokladnie tak!

      • kargul
        piątek, 13 lip, 2018, 8:26:03 |

        O tak, „dokładnie tak”!

Skomentuj