Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Redakcja GMP | czwartek, 10 cze, 2021 | komentarzy 71

Czy mieszkańcy chcą zmian w samorządzie?

Zbliża się sesja absolutoryjna rady miejskiej, a wraz z nią, pytania o ewentualne zmiany w mosińskim samorządzie. Zapytaliśmy mieszkańców, czy ich zdaniem ze stanowisk powinni odejść radni i burmistrz. 

24 czerwca odbędzie sesja rady miejskiej, na której radni będą głosować m.in. nad udzieleniem wotum zaufania i absolutorium burmistrzowi. Rok temu Przemysław Mieloch nie przekonał do siebie rady i skończyło się na nieudzieleniu burmistrzowi ani wotum zaufania ani absolutorium. Radni mówili wtedy m.in. o fatalnych relacjach z burmistrzem, które zadecydowały o takiej decyzji. Jak mówią nam radni niespełna rok później, od tamtego czasu niewiele się zmieniło, w radzie mówi się o nieudzieleniu wotum zaufania Przemysławowi Mielochowi i tym razem.

Jeśli rada drugi rok z rzędu odrzuciłaby uchwałę o udzieleniu burmistrzowi wotum zaufania, radni mogliby wywołać referendum w sprawie odwołania Przemysława Mielocha. W rozmowach z nami, radni póki co unikają jednak jednoznacznych deklaracji w tej sprawie. Coraz częściej słyszymy jednak, że burmistrza mało co broni, a przez ostatni rok mieliśmy do czynienia choćby z aferą wodociągową czy powrotem sprawy targowiska, która budzi spore wątpliwości.

Postanowiliśmy zapytać samych mieszkańców Mosiny, co sądzą na temat odwołania zarówno burmistrza Mielocha, jak i rady miejskiej. Przeprowadziliśmy ankietę na ulicach miasta, w której przepytaliśmy 50 osób.

Na pytanie, czy zdaniem respondentów, rada miejska powinna być odwołana, twierdząco odpowiedziało 16 osób (32%), 10 pytanych nie widzi takiej potrzeby (20%), a 24 osoby (48%) nie mają zdania. Wśród odpowiedzi, przemawiających na niekorzyść rady, pojawiały się kwestie dotyczące ostatnich afer, w których głównymi bohaterami byli jej członkowie. Zdaniem pytanych, radnym nie pomaga także opieszałość w rozwiązywaniu problemów mieszkańców i to, że, wg respondentów w radzie od dawna zasiadają te same osoby. Jednocześnie, część pytanych uważa, że ewentualne nieprawidłowości nie są powodem do odwoływania kogokolwiek.

Na pytanie, czy ze stanowiska powinien być odwołany burmistrz Przemysław Mieloch, twierdząco odpowiedziało 15 osób (30%), 12 osób nie widzi takiej potrzeby (24%), a 23 osoby (46%) nie ma wyrobionego zdania na ten temat. Podobnie, jak w przypadku pytania o radnych, wątpliwości mieszkańców budzą sprawy leśnego wodociągu, basenu czy zakorkowania miasta. Pytani zwracają także uwagę na bałagan w mieście i na to, że nie ma argumentów, by burmistrza bronić. Wśród osób, które nie chcą odwołania włodarza, najczęściej pojawiała się odpowiedź o daniu burmistrzowi szansy na naprawienie błędów zarówno poprzedników jak i swoich.

W badaniu wzięło udział 25 kobiet i mężczyzn – 28 respondentów było w wieku 18-39 lat, 14 w wieku 40-59 lat, 8 osób w wieku 60-79 lat.

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (71)

  • Gtr
    czwartek, 10 cze, 2021, 9:27:41 |

    Odwołać ciapulka

  • antypłotka
    czwartek, 10 cze, 2021, 9:56:20 |

    Nie ma dzisiaj ważniejszej sprawy w Mosinie niż odwołanie burmistrza!

    • Om
      czwartek, 10 cze, 2021, 10:02:54 |

      Jak to nie ma ważniejszej? A pływalnia!? ;-)

      • antyPłotka
        czwartek, 10 cze, 2021, 17:02:46 |

        Odwołanie burmistrza wraz z odwołaniem tych durnym mydleniem oczu mieszkańcom w temacie budowy basenu i płaceniem prezesowi spółki basenowej za zielsko na terenie basenu widmo. Mosiński basen to taki centralny port komunikacyjny. Nikt go nie widział a wielu na nim zarabia.

  • orient
    czwartek, 10 cze, 2021, 10:53:27 |

    Ewidentnie przydałyby się zmiany. To miejsce schodzi na psy.

  • kajka
    czwartek, 10 cze, 2021, 10:59:04 |

    Oczywiście, burmistrz i jego zastępcy w pierwszej kolejności, zdecydowana większość radnych też do wymiany. Mam nadzieję, że burmistrz nie dostanie absolutorium.

  • Gość
    czwartek, 10 cze, 2021, 11:09:22 |

    Tu nie ma się co pytac tylko odwoływać i wywalić daleko za horyzont….

  • Gość
    czwartek, 10 cze, 2021, 11:13:09 |

    Odwołać i jeszcze raz odwołać!!!!!

  • Mosinianka
    czwartek, 10 cze, 2021, 11:16:03 |

    Co za pytanie! Odwołać i usunąć w niebyt historii tego szkodnika kochającego beton i deweloperów oraz robiącego radnemu Waldusiowi przysługę za przysługą. Najgorszy burmistrz ze wszystkich dotychczasowych, a myślałam, że Springer to trudno będzie pokonać w tej walce.

  • Gość
    czwartek, 10 cze, 2021, 11:17:54 |

    A co do prac rady wnoszą – radna Gorzyńska, radny Tomczak, Grygier, Rybicki? Tylko figurują w rejestrze i odbierają wynagrodzenie a aktywności podczas sesji próżno szukać… Dla mnie to ta czwórka pierwsza powinna pożegnać się z radą…

    • Płotka
      czwartek, 10 cze, 2021, 11:48:36 |

      @ Gość – ja oprócz tych co wymieniłeś widzę jeszcze kolejnych dziesięciu.Radni ( za wyjątkami) maja bardzo słabe przygotowanie merytoryczne i słaba wiedz ogólną.
      Zawodowo niczego szczególnego nie osiągnęli. Taka gmina jaki burmistrz i rada.Powołanie nowego klubu niczego nie zmieniło. Maja większość i to oni dyktują warunki. Czy zawsze ich propozycje są przemyślane ?
      Według sprawozdania z wykonania budżetu i opinii RIO Mieloch powinien dostać absolutorium i … dostanie.
      Wykonanie budżetu za 2020 rok nie może być absolutnie podstawą do uchwalenia referendum. Inne grzechy napewno tak.

      • Płotka
        piątek, 11 cze, 2021, 20:22:55 |

        Dzisiejsze głosowanie Komisji Rewizyjnej nad wnioskiem absolutoryjnym jest potwierdzeniem mojej wcześniejszej zapowiedzi. W świetle wyników za 2020 rok Rada musi skulić ogon.Wyniki głosowania pokazują, że to najważniejsza Komisja jest mówiąc krótko do d …. Jak w tak ważnym głosowaniu najwyższi kontrolerzy nie mają swojego zdania i się wstrzymują ? Dwóch nieobecnych – to kpina, w tak ważnym posiedzeniu trzeba uczestniczyć. Generalnie Mieloch jest na wznoszeniu. Za chwilę popierających go będzie coraz więcej.Polska Zjednoczona Opozycja OdNowa zacznie się sypać. Tak to jest, jak zawiązuje się egzotyczne i ,,wieloreligijne,, sojusze.

        • gosc
          piątek, 11 cze, 2021, 21:24:51 |

          W przypadku nieudzielenia wójtowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada gminy może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania wójta – dobrej nocy

  • pik
    czwartek, 10 cze, 2021, 11:39:53 |

    „Przeprowadziliśmy ankietę na ulicach miasta, w której przepytaliśmy 50 osób.”
    To trochę za mało, żeby wyrokować w tak poważnej sprawie.

    • Gość
      czwartek, 10 cze, 2021, 11:46:42 |

      Wystarczy poczytać komentarze w różnych miejscach w necie, porozmawiać ze znajomymi. Ja nie znam nikogo, kto pozytywnie wypowiadałby się o działaniach burmistrza, ani wśród rodziny, ani wśród przyjaciół. Mało tego, ci, którzy na niego głosowali, żałują.

  • GOŚĆ
    czwartek, 10 cze, 2021, 12:15:41 |

    “Przeprowadziliśmy ankietę na ulicach miasta, w której przepytaliśmy 50 osób.”
    To jakiś żart?

    A na pytanie o zmiany odpowiem: do wymiany cały samorząd – bez wyjątków!!!

  • Kaziu
    czwartek, 10 cze, 2021, 12:28:05 |

    Zdecydowanie wywalić burmistrzów wszystkich 3. Tylko życie mieszkańców utrudniają, a głowę do góry noszą bo posadę mają a zwykłego człowieka zgnębić

  • Patryczek
    czwartek, 10 cze, 2021, 14:48:52 |

    A po co zmieniać burmistrza, inny nie znaczy z automatu, że będzie lepszy. A co zrobimy, jak okaże się że nowy będzie gorszy? A niby kto miałby zastąpić obecnego? Nie ma Mosina i okolice lepszych autorytetow na horyzoncie – taka jest prawda. I całe szczęście, że obecny za te marne grosze chce dalej burmistrzować. Lepiej go nie zrażać bo sam pójdzie. Ja mu się nawet dziwuje.
    Zatem podsumowując: lepszy gołąb w garści niż wróbel na dachu.
    Ten obecny niech zostanie bo lepszego długo jeszcze nie będzie.

    Ludzie Opamiętajta się!

    • O!
      czwartek, 10 cze, 2021, 14:58:30 |

      Toś odleciał Patryczku… hahahahaha

      • antyPłotka
        czwartek, 10 cze, 2021, 18:22:53 |

        To nie Patryk. To Przemysław :)

    • kajka
      czwartek, 10 cze, 2021, 23:26:26 |

      To burmistrz ma jakikolwiek autorytet? Chyba Patryczku (patrząc na twoje inne komentarze) jesteś Przemusiem lub biednym urzędnikiem, który dostał za zadanie bronić pryncypała. Słabe to i niestety, pozytywne dla wizerunku nie jest.

  • Gość
    czwartek, 10 cze, 2021, 15:04:52 |

    Patryczek ma chyba rację, bo skoro ogół mieszkańców gminy wybrało burmistrza, to rada nie powinna używać kruczków prawnych do jego odwołania.

    Każdy wie: że Ten kto daje i odbiera Ten się w piekle Poniewiera!

    • antyPłotka
      czwartek, 10 cze, 2021, 18:23:35 |

      Piekła ni ma.

      • Patryczek
        piątek, 11 cze, 2021, 15:07:30 |

        No ja bym tak śmiałych też jednak publicznie nie wygłaszał. Ja np. powiedziałbym bardziej dyplomatycznie, że nie wiem, nie pamiętam, nie widziałem, etc. Widać, że nie oglądałaś sejmowych komisji śledczych albo oglądałaś, ale nie wyniosłaś z nich żadnej lekcji. Nigdy nie wiadomo, kto i gdzie to czyta. Może to czytać i sam diabeł. Kto wie może dziś po północy, jak pierwszy kogut zapieje, aby dać wiarę, że istnieje, odwiedzi cię nieproszony. Idąc spać zmów lepiej pacierze i przygotuj wodę świeconą z kropidłem i krzyżem obok łóżka. Daj znać, czy był.

    • Gość
      piątek, 11 cze, 2021, 15:58:47 |

      Mieszkańcy wybrali – mieszkańcy odwołali. To my decydujemy a nie radni, burmistrzowie itp

  • Patryczek
    czwartek, 10 cze, 2021, 15:12:02 |

    Rada nie powinna przeciwstawiać się woli mieszkańców gminy. To nieładnie i nie lojalnie wobec poprzednich i przyszłych wyborców. Wyborcy będą na pewno to pamiętali.

  • Małpa
    czwartek, 10 cze, 2021, 15:57:26 |

    Obecny burmistrz ledwo przeszedł i do w dogrywce, a gorszego chyba już być nie może. Dlatego koniecznie ODWOŁAĆ i to jak najszybciej, żeby już więcej tej gminie nie szkodził. Niech sobie idzie byle gdzie, byle dalej. Wśród radnych są ludzie roztropni i aktywni, poza żwirującymi bez wstydu i honoru. Tym trzeba udzielić wotum zaufania. Nie należy ich mierzyć jedna miarą z aferzystami.

  • Patryczek
    czwartek, 10 cze, 2021, 18:21:27 |

    A to dopiero Ciekawe, który z radnych mógłby zastąpić burmistrza. Przykro to powiedzieć, ale wśród radnych nie ma lepszego niż obecny Burmistrz kandydata. Radni dali popis swoim umiejętnościom i skuteczności w wystarczającym stopniu, aby ich nie brać poważnie jako potencjalnych kandydatów, chyba że myślą o karierze notarialnej, ale i to odpada, bo nie mają wykształcenia prawniczego.

    Aż chce się powiedzieć, że w gminie Mosina tak Krawiec kraje jak materii staje!

    • Gość
      czwartek, 10 cze, 2021, 20:06:48 |

      Patryczku, odpuść sobie, są kandydaci i to całkiem nieźli. Przyrównując do obecnego sposobu sprawowania władzy, to byliby o niebo lepsi.

      • Patryczek
        czwartek, 10 cze, 2021, 21:09:37 |

        No to wskaż z imienia i nazwiska. Ja dalej twierdze, że nie ma i nie będzie. I to stwierdzenie przywołało mi słowa mojego ulubieńca, jakże w tej sytuacji aktualne: ,,piniędzy po prostu nie ma i nie będzie”.

        • andrzej
          sobota, 12 cze, 2021, 12:47:54 |

          ja myślę ze Tomasz Łukowiak będzie chciał zając fotel burmistrza widac ze im sie wspulpraca z Mielochem nie uklada

  • pawel
    czwartek, 10 cze, 2021, 20:00:18 |

    Nie rozumiem mieszkanców Mosiny,co prawda w ankiecie uczestniczyło tylko 50 mieszkanców,po tym co odpowiedzieli,sadzic należy ,ze osobom wypowiadajacym jest wszystko jedno, kto rzadzi i jak rzadzi.Ciezko sie zyje z tak malo zdecydowanymi obywatelami.
    W Mosinie jest BARDZO DUZO pracy do wykonania ,by móc sie rów nac do pozostalej Powiatowej SZESNASTKI

  • Kizia
    czwartek, 10 cze, 2021, 20:10:38 |

    Dlatego trzeba odsunąć od władzy tego cepa, czym prędzej i niech inni to zrobią lepiej.

  • Gość
    czwartek, 10 cze, 2021, 21:20:57 |

    A dał w końcu te papiery Przewodniczącej, czy do 24 czerwca będą utajnione?

  • Obserwu
    czwartek, 10 cze, 2021, 23:07:39 |

    Przechodząc koło urzędu można dostrzec że trwają już przygotowania do obrony posady wsiąźć taczkę i wypie…Łeb łysy

  • Mil
    czwartek, 10 cze, 2021, 23:07:59 |

    Przechodząc koło urzędu można dostrzec że trwają już przygotowania do obrony posady wsiąźć taczkę i wypie…Łeb łysy

  • Patryczek
    piątek, 11 cze, 2021, 7:02:35 |

    A czy przypadkiem Kolegium RIO może stwierdzić nieważność uchwały RG w przedmiocie nieudzielenia burmistrzowi absolutorium? Tu nie chodzi o osobę fizyczną p.Przemysława Mielocha, tylko o organ gminy jakim jest Burmistrz. Na szczęście Kolegium RIO i ew. WSA dostrzegają różnice. W przypadku naszych radnych może chodzić o jakieś personalne wycieczki. Tak czy inaczej, jeśli sprawa za sprawą RG trafi pod rozstrzygnięcie WSA, to miesiące, a może i lata będzie trwała i być może a raczej na pewno do samego końca kadencji.

    Dla dociekliwych, np. Karpia do poczytania, on tak lubi te zawiłości:
    III SA/Wr 435/19 – Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu

    I na koniec puenta: Odpowiedzialność jest przyciągana do tego, kto ją przyjmuje, a siła do tego, kto wie jak. Elbert Hubbard

    • Gość
      piątek, 11 cze, 2021, 23:10:05 |

      Patryczku, czy ty przypadkiem nie masz na drugie Przemysław?

  • Gość
    piątek, 11 cze, 2021, 14:39:16 |

    Ten człowiek, gdyby miał odrobinę honoru, sam by zrezggnowal. Jest najbardziej znienawidzonym burmistrzem jakiego mieliśmy. Ale skoro na siłę trzyma się stołka, radni powinni doprowadzić do oddalenia tej miernoty z urzędu w trybie natychmiastowym.

  • karp
    piątek, 11 cze, 2021, 20:38:45 |

    Głosowanie nad absolutorium może się różnić wynikiem głosowania od tego w sprawie wotum zaufania. Śmiem twierdzić, że to drugie głosowanie będzie w tym roku ważniejsze.

  • Gość
    piątek, 11 cze, 2021, 21:21:56 |

    Karp przecież już pozamiatane. Już teraz wiadomo, że burmistrz odrobił lekcje i jak nic dotrwa do końca kadencji i wybuduje basen.

  • Anonimus
    piątek, 11 cze, 2021, 23:13:54 |

    Niech zmyka ten łotr i szubrawiec, gdziekolwiek. Tyle szkód ten człowiek wyrządził. Powinien odejść i to czym prędzej.

  • Gość
    sobota, 12 cze, 2021, 8:23:56 |

    Ktoś pisze powyżej, że:

    karp
    06/11/2021
    Głosowanie nad absolutorium może się różnić wynikiem głosowania od tego w sprawie wotum zaufania. Śmiem twierdzić, że to drugie głosowanie będzie w tym roku ważniejsze.

    Co za bzdury! Zero zrozumienia obecnej sytuacji w Radzie po ostatnich obradach KR.

  • karp
    sobota, 12 cze, 2021, 11:51:24 |

    Jakieś uzasadnienie? Całość bzdury, czy konkretne słowo? Ja nie wiem co się wydarzyło na waszej KR. więc
    wyjaśnij i nie zachowuj się jak młot Luśnia.

  • Mosinianin
    sobota, 12 cze, 2021, 20:10:55 |

    Jak dla mnie burmistrza i jego pseudo pożalsięboże zastępców mogłaby zastąpić nawet małpa z zoo , byłaby tańsza w utrzymaniu,a i tylu szkód by nie wyrządziła.

  • karp
    sobota, 12 cze, 2021, 22:32:42 |

    Ja mam nadzieję, że zarzut do mieszkańca Lubonia gościa o jakże oryginalnym nicku gość, że nie wiem co się wydarzyło na Komisji Rewizyjnej, to początek zainteresowania swoim miastem i gość wie, co się tam wydarzyło. W Luboniu nie wiedzą, a w Mosinie wiedzą?
    To niech powiedzą.

  • Gość
    sobota, 12 cze, 2021, 22:56:40 |

    @karp, niestety muszę to powiedzieć i to nie jest zdanie odosobnione: siadła jakość merytoryczna twoich wpisów, zrób coś z tym. Strzelasz od jakiegoś czasu na oślep z papiaków. To staje się męczące i nieznośne.

  • Patryczek
    niedziela, 13 cze, 2021, 9:03:54 |

    @Karp, coś taki ciekawy tych obrad. Czego się spodziewasz? To przecież były zapewne jak zawsze zwykłe, nudne, nic niewnoszące, obowiązkowe do odbębnienia obrady. Jesteś dzieckiem, skoro myślisz, że na obradach zapadają jakieś decyzje. Czy Beiden z Putinem spotykają się w środę, aby coś ustalić? Śmieszny jesteś i zaskakująco naiwny. Trochę mnie rozczarowałeś. Sądziłem, że jesteś lepszym obserwatorem i analitykiem sceny politycznej w Mosinie.

    Na moje najważniejsze decyzje nie zapadają na komisjach, tam tylko się je pieczętuje. Zapadają gdzie indziej. I tak dobrze, że nie na cmentarzach albo o północy przy śmietnikach. Przed głosowaniem absolutorium i wotum wszystko będzie jasne i nie będzie niespodzianki – oczywiście dla nielicznych. Teraz jest najważniejszy moment, który zadecyduje i rozstrzygnie o głosowaniu. Kto i kogo. I nic na to nie poradzisz. Głosowanie to będzie formalność, jak zapięcie rozporka po sikaniu.

    Donald Tusk: Na py­tanie, czy nig­dy z ni­kim nie będziesz, może od­po­wiadać mąż py­tany o żonę lub o kochan­ka. W po­lity­ce słowo „nig­dy” jest słowem wyklętym.

    • Gość
      niedziela, 13 cze, 2021, 12:10:08 |

      „Sceny politycznej w Mosinie” zejdź na ziemię człowieku

  • Gość
    niedziela, 13 cze, 2021, 9:26:48 |

    A ja twierdzę, że tak haj Chiny nie chcą dopuścić agentów CIA do laboratorium w Wuchan tak nasz Czcigodny nie chce dopuścić do papierów Przewodniczącą. Może w tych papierach tak jak i w laboratorium jest prawda.

  • karp
    niedziela, 13 cze, 2021, 10:11:02 |

    Ktoś zapodał taką oto sensacyjną wiadomość:
    „Co za bzdury! Zero zrozumienia obecnej sytuacji w Radzie po ostatnich obradach KR.”
    Jeśli ktoś coś takiego pisze, to powinien napisać cóż takiego niezwykłego się wydarzyło.Dla mnie przełom to będzie użycie choć jednej małej litery w zapytaniu radnego Capslocka.

  • Gość
    niedziela, 13 cze, 2021, 10:16:20 |

    Te papiery mogą mieć COVID-19 i dlatego są na kwarantannie u burmistrza do 24 czerwca.
    Hihihihi

  • Durszlak
    niedziela, 13 cze, 2021, 10:26:08 |

    Te papiery mogą być mocno toksyczne. Lepiej miech leżą u szefa w sejfie. Chińczykom wirus uciekł, burmistrz chyba tego błędu nie popełni?

  • Gość
    niedziela, 13 cze, 2021, 10:28:36 |

    Karp, to mogło być następstwem:

    Płotka
    06/11/2021
    Dzisiejsze głosowanie Komisji Rewizyjnej nad wnioskiem absolutoryjnym jest potwierdzeniem mojej wcześniejszej zapowiedzi. W świetle wyników za 2020 rok Rada musi skulić ogon.Wyniki głosowania pokazują, że to najważniejsza Komisja jest mówiąc krótko do d …. Jak w tak ważnym głosowaniu najwyższi kontrolerzy nie mają swojego zdania i się wstrzymują ? Dwóch nieobecnych – to kpina, w tak ważnym posiedzeniu trzeba uczestniczyć. Generalnie Mieloch jest na wznoszeniu. Za chwilę popierających go będzie coraz więcej.Polska Zjednoczona Opozycja OdNowa zacznie się sypać. Tak to jest, jak zawiązuje się egzotyczne i ,,wieloreligijne,, sojusze.

  • Durszlak
    niedziela, 13 cze, 2021, 13:01:57 |

    Jesli miałoby się odbyć referendum w sprawie wyboru burmistrza to należałoby uprzednio zakazać w imię czystości przestrzennej (tak jak w sprawie reklam) wywieszania afiszy z uśmiechniętymi głowami kandydatów. To gorsze od reklam. Szkoda że nie można wprowadzić takiego zakazu. Ja oddam głos na tego, który zrezygnuje z zaśmiecania przestrzeni ,,głowami” w różnych dziwnych pozach.
    Kto to wytrzyma! Czy nie można z tym raz na zawsze zrobić porządku?

  • antykryst
    niedziela, 13 cze, 2021, 13:25:09 |

    Jeżeli radni odpuszczą burmistrzowi i jego świcie wszystkie te bezeceństwa, łgarstwa i mijanie się z prawdą, to będzie masakra. Wobraźcie sobie kolejne lata z takim włodarzem u sterów, który nie liczy się z nikim i niczym, chyba tylko prawdą objawioną. Zabetonuje wszystko co się da, postawi magazyny i kurniki dla średniozamożnych, zakorkuje drogi i wpuści na nie tiry, a sam będzie upudrowany kręcić autoreklamy i wymądzrzać się na tematy, o których nie ma pojęcia. Czy tego chcecie? bo ja nie. Nie mogę już na to patrzeć.

  • Gość
    niedziela, 13 cze, 2021, 13:41:27 |

    To nie patrz !

  • karp
    niedziela, 13 cze, 2021, 14:22:14 |

    Nikt nie musi skulić ogona przy wotum zaufania.
    Rada powinna sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie burmistrz zrobił postępy w realizacji uchwały w sprawie obniżenia kapitału spółki „Park Strzelnica”.
    Przeszło rok temu burmistrz publicznie deklarował kontrole w spółkach ZUK/PUK. Czy dalej chce ukrywać kręcenie lodów przez poprzedni zarząd? Czy obecny zarząd może nie mieć wiedzy o tej lodziarni, czy też jest biernym wykonawcą polityki burmistrza, który woli złożyć zeznania w prokuraturze całkowicie rozgrzeszające Don Riccardo niż powiedzieć prawdę.
    Dlaczego w Mosinie istnieją 2 spółki komunalne, które mają to samo w zakresie działalności. Czy istnieje obecnie jakaś inna przyczyna niż zaciemnianie obrazu sytuacji?Z jakiego powodu burmistrz Mieloch musiał się godzić na zakupy złomu przez prezesa Endrju?

  • Patryczek
    niedziela, 13 cze, 2021, 14:53:12 |

    Wróbelki ćwierkają, że o wotum zadecydują radni, którzy wcześniej uchwałą zostali pozbawieni mandatu.To by dopiero był rechot na sali i co za finezyjne zagranie, prawdziwy poker, majstersztyk, palce lizać! Tak zagrać może tylko prawdziwy mistrz! Po tej zagrywce chciałbym zobaczyć miny wszystkich radnych. Prawdziwa kopalnia badań dla psychologa i psychiatry. Szkoda, że nie ma zakładów bukmacherskich, obstawiałbym 1;100 za takim zakończeniem tej telenoweli, czy raczej sitcomu, jak kto woli.

    • Gość
      niedziela, 13 cze, 2021, 16:06:10 |

      Twoje osądy są oderwane od rzeczywistości: dlaczego o udzieleniu bądź nie mają decydować radni od Mielocha kiedy opozycja mają 11 głosów ktore im wystarczą? Możesz mi wytluamczyc jak mialby wyglądac ten wpływ?

  • karp
    niedziela, 13 cze, 2021, 15:02:25 |

    Przy głosowaniu nad wotum mogą być brane pod uwagę takie czynniki jak np. infrastruktura w lesie.
    Jedyna okazja, by radny Wiązek wyraził w głosowaniu swoje niezadowolenie z tego, że w lesie w Pecnej nie ma jeszcze kanalizy.

  • Patryczek żegna się!
    niedziela, 13 cze, 2021, 18:00:45 |

    Tym wpisem kończę swoją obecność na GMP. Jadę zbierać szparagi :)

    Na koniec powiem tylko tyle i aż tyle, że te kilka osób, które się uaktywniły w sprawie odwołania burmistrza reprezentują bardzo wąskie grono mieszkańców. Można by ich policzyć na palcach jednej ręki i jednej nogi. Mam nadzieje, że to za mało, aby przekonać radnych niezdecydowanych. Radni reprezentują wszystkich mieszkańców, a nie Karpia, plotki, antyplotka, antychryst, Kaziu, paru anonimów i może jeszcze kilka innych osób. To za mało, gmina liczy dużo więcej osób. Radni muszą patrzeć na całość. A widzimy, że wyniki ankiety nie dają jasnego obrazu.
    Radni będą musieli oddać głos zgodnie ze swoim sumieniem, jeżeli sumienie mówi im, że burmistrz powinien pozostać, zagłosują na tak, jeżeli ma odejść to zagłosują na nie, ale jeżeli mają cień wątpliwości, czy tak czy nie, to zapewne wstrzymają się od głosu. Być może te ostatnie dni, jakie zostały, winny przynieść tym radnym refleksje nad całokształtem spraw w Mosinie. Czy jest potrzeba wzniecania wojny, czy lepiej szukać porozumienia dla dobra gminy. Jedno jest pewne nie powinni ulegać chwilowym emocją. Te wszystkie połajanki na burmistrza, to efekt własnych frustracji i efekt niespełnionych ambicji, niektórych osób. To absolutnie nie ma nic do rzeczy. Stawianie burmistrzowi księżycowych zarzutów jest tego doskonałym przykładem. Ciekawe jak każdy z nich by się zachował na miejscu burmistrza w tak trudnych czasach z jakimi musiał się zmierzyć. ,, Z pustego to i Salomon nie naleje”.

    No nic czas się pożegnać.
    Na koniec taka oto maksyma:
    ,,Tym którzy czekają będzie dane… ale tylko resztki zostawione przez tych, którzy walczyli o swoje.” – Abraham Lincoln

    • Gość
      poniedziałek, 14 cze, 2021, 0:53:28 |

      Patryczek, toż ty Przemysław masz na imię. Odpuść sobie te gadki o sumieniu, bo go nie masz.

  • karp
    niedziela, 13 cze, 2021, 19:08:37 |

    Burmistrzowi będzie ciebie bardzo brakowało.

  • Gość
    niedziela, 13 cze, 2021, 20:23:49 |

    Gdyby mąż po kłótni z żoną od razu miał się rozwieść i odwrotnie, to mielibyśmy rekord w świecie. Może radni powinni dać czas burmistrzowi do końca kadencji. Nowy zanim się wdroży to kadencja upłynie. Po co nam te wojny polsko-polskie , czy nie lepiej się jakoś dogadać, tak jak w małżeństwie. Nie rozumiem, dlaczego nie można sobie wyjaśnić, gdzie jest problem i nie próbować go rozwiązać, tylko od razu z grubej rury. Nowy burmistrz to nie nowy model forda. Trzeba rozmawiać ze sobą i wyjaśniać. Wszystko można wyjaśnić trzeba tylko odrobinę życzliwości.

  • karp
    niedziela, 13 cze, 2021, 21:02:49 |

    Pośpieszalski też mówił, że Warto rozmawiać i go zdjęli z anteny.

  • Gość
    niedziela, 13 cze, 2021, 21:19:49 |

    Tak, w małżeństwie jest na dobre i na złe. U radnych w Mosinie tylko na dobre albo tylko na złe, pogodzić tego nie mogą.

  • Gość
    niedziela, 13 cze, 2021, 21:28:37 |

    Radni w tym małżeństwie też nie są bez winy. Chcą wziąć rozwód bez orzekania o winie.

  • Mati
    niedziela, 13 cze, 2021, 21:56:54 |

    Jak widać tonący brzytwy się chwyta, to wygląda jakby niektórymi komentarzami ktoś blisko burmistrza a może i on sam próbował wpłynąć na decyzje radnych odnośnie wotum i absolutorium. A ta jest raczej logiczna. Chyba, że znowu poszły jakieś deale jak wodociąg w lesie albo ciepła posadka w jakiejś gminnej spółce albo nowym budynku urzędu. I takie rzeczy Mosina już widziała. Osobiście nie znam nikogo zadowolonego z rządów tego pana. Poziom dna osiągnął już dawno temu a jest coraz gorzej. Cała nadzieja w radzie, że coś się w końcu zmieni na lepsze.

  • Durszlak
    niedziela, 13 cze, 2021, 22:23:03 |

    A czy @Patryczek nie mógłby zabrać ze sobą na Saksy na szparagi naszego Dobrodzieja? Napewno by się dogadali.

    • ...
      niedziela, 13 cze, 2021, 22:54:15 |

      I wodę z lasu by się pociągnęło przed zbiorem…

Skomentuj