Salon VW Berdychowski Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wiosenny repertuar trendów w Starym Browarze
Justyna Bryske | czwartek, 23 lip, 2015 | komentarzy 61

Są światła, ale jest niebezpiecznie

Mimo że na przejściu dla pieszych na ul. Leszczyńskiej (przy ul. Łaziennej) są światła, piesi nie czują się tam bezpiecznie. Bowiem nie wszyscy kierowcy, którzy jadą z Poznania, a potem skręcają w ul. Leszczyńską, wiedzą, że zaraz za skrętem są kolejne światła z pasami i czekający na przejście ludzie.

Kierowcy rozpędzeni wjeżdżają w ulicę Leszczyńską i jadą dalej, pomimo tego, że piesi mają zielone światło. Zapewne dotyczy to tych kierujących, którzy nie są z Mosiny i nie znają drogi. Jedna z mieszkanek co dzień prowadzi wózek z dzieckiem przez wspomniane pasy na ul. Leszczyńskiej, albo przechodzi przez nie sama w godzinach dużego ruchu (jest tam też obecnie droga objazdowa). Nie raz prawie straciła na nich życie uciekając na zielonym świetle przed pędzącym samochodem… Czasem omija niebezpieczne przejście wybierając inną drogę. Może jednak należałoby poprawić bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu?

przejście dla pieszych w Mosinie - Leszczyńska

przejście dla pieszych w Mosinie – Leszczyńska

Napisano przez Justyna Bryske opublikowano w kategorii Aktualności, Mosina

Wasze komentarze (61)

  • mieszkaniec
    czwartek, 23 lip, 2015, 15:21:09 |

    Samochody, które jadą na zielonym mają tutaj obowiązek przepuszczenia pieszych ale, że przejście jest na tyle daleko, rzadko to robią. Pani Justyno, nie tylko przejezdni mają z tym problem ale i sami kierowcy z Mosiny. Sygnał dla władz, że przydałoby się chociaż w tym miejscu jakiś dodatkowy znak postawić. Generalnie całe skrzyżowanie przy Leszczyńskiej to masakra, bardzo dużo wypadków. Może któryś z aktywnie komentujących radnych mógłby się sprawą zainteresować i zainterweniować?

  • orient
    czwartek, 23 lip, 2015, 16:22:31 |

    NAJLEPIEJ – wstawić jakiś pierwszy bzdetny link i sugerując, że się nie da. Reakcja typowa dla naszych władz.
    @mieszkaniec: Moszna? Moszna! :) Tylko nie w Mosinie…

  • Muniek
    czwartek, 23 lip, 2015, 16:26:26 |

    @mieszkaniec::: Sam zauważasz że kierowcy mimo iż mają taki obowiązek nie stosują się do niego. Czy radny ma uczyć kierowców kultury jazdy ? Moim zdaniem nic nie skutkuje lepiej jak widok radiowozu i policjanta. Należałoby ustawić tam za skrzyżowaniem jakiś nawet zdezelowany radiowóz i na pewno by się poprawiło, lecz co jakiś czas prawdziwy który wyłapywałby tych którzy przyzwyczailiby się do atrapy.

  • mieszkaniec
    czwartek, 23 lip, 2015, 16:59:27 |

    Gdzie radiowóz, wrak? Toż to środek miasta, a nie jakaś wylotówka z Psich Dołków :)

  • Gość
    czwartek, 23 lip, 2015, 17:02:31 |

    Można po prostu wyróżnić te światła, lepiej oznaczyć, np. jakimś mrugającym światełkiem i po sprawie. Opcje są – trzeba tylko chcieć.

  • stary mieszkaniec
    czwartek, 23 lip, 2015, 18:26:49 |

    @ orient ::: zanim coś pochwalisz zorientuj się w sprawie. Na terenie gminy występują m/i DW oraz DG a nie DK więc w Mosinie nie można tego zastosować. Można zgodzić się z anonimem lecz czy po sprawie wątpię. Jest kodeks drogowy a i tak nie przestrzegany.Więc???

  • Bobas
    czwartek, 23 lip, 2015, 19:58:04 |

    Zauważyłem jedną rzecz, że stary mieszkaniec/pani przewodnicząca rady/a jednak chyba kobieta nie mężczyzna zna sie na wszystkim. Moim skromnym zdaniem, jeśli ktoś jest od wszystkiego, to znaczy jest do niczego! Pani przewodnicząca, proszę zostawić sprawy dla fachowców, bo dość już tej pani amatorszczyzny. I ten język czasami, a fe!

  • stary mieszkaniec
    czwartek, 23 lip, 2015, 20:17:25 |

    Jeszcze dużo musisz się nauczyć bobasku, a w szczególności rozpoznawania czyjejś tożsamości. Możesz dać przykłady tego wstrętnego języka.

  • Michal
    czwartek, 23 lip, 2015, 23:08:36 |

    Kiedyś był pomysł żeby w tym miejscu zrobić rondo.

  • Tony
    piątek, 24 lip, 2015, 9:29:42 |

    Rondo to dobre rozwiązanie, a co w tym przypadku chyba ważne, ruch z każdej strony jest o podobnym natężeniu. Mogłoby się sprawdzić; @stary mieszkańcu jesteś automatykiem, uważasz, że to by się sprawdziło?

  • śremska tory
    piątek, 24 lip, 2015, 9:39:11 |

    A sprawa torów przy śremskiej?! może tym ktoś by się zainteresował, bo jak widać burmistrz i spółka kładą lache! Dalej żyją nienawiścią do springer – kolejny przykład na blogu łukaszka k. „wszechobecny smród moczu, śmieci oraz poniszczone ławki to obraz pomysłu Zofii Springer. Zastanawia mnie ile razy zasiadła w tym swoim pomyśle i czy inhalowała się moczem, bo przecież nie solanką”. Z autorem tego tekstu jest coś nie halo – obrzydliwe. Jest tyle spraw w gminie a oni dalej swoje, WSTYD!!! aż rzygać się chce!!!

  • stary mieszkaniec
    piątek, 24 lip, 2015, 9:40:08 |

    Sądzę że tak. Widzę jeden problem -finanse Pozdrawiam :)

  • Tony
    piątek, 24 lip, 2015, 9:44:32 |

    Wiadomo nie mówię, że na już.

  • Gość
    piątek, 24 lip, 2015, 9:50:18 |

    @śremska tory, to już jest wiadome od dawna, nie oburzaj się bo tego człowieka na pewno już nie zmienisz. On się syci nienawiścią i tak już zostanie.

  • stary mieszkaniec
    piątek, 24 lip, 2015, 9:58:43 |

    Sprawa przejazdu na Śremskiej była wielokrotnie wyjaśniana i nie zależy od zabiegań burmistrza. Opisana przez Łukasza sytuacja to fakt poparty fotkami. Czy to obraz nienawiści do springer? Każdy ma swoją ekspresję opisu Ty też , można mieć zastrzeżenia do autora użycia pewnych określeń lecz czemu obarczasz winą wszystkich?
    „a oni dalej swoje, WSTYD!!! chce!!!”

  • stary mieszkaniec
    piątek, 24 lip, 2015, 10:14:15 |

    @ Tony ;;; Sądzę że tu potrzebne działania na teraz.( z opisu)”Nie raz prawie straciła na nich życie uciekając na zielonym świetle przed pędzącym samochodem” Moim zdaniem należałoby powołać stosowną komisję która mogłaby w terenie zastanowić się nad prawnym rozwiązaniem tego problemu.

  • kasik
    piątek, 24 lip, 2015, 14:45:20 |

    rondo zrobić i po problemie….

  • przyszły mosinianim
    piątek, 24 lip, 2015, 15:04:27 |

    a kto mi wytłumaczy jako kierowcy dlaczego jadać od strony Wawrzyniaka i skręcam w prawo muszę przepuścić auta jadące z Leszczyńskiej które skręcają w lewo w stronę ronda????????????????????

  • kierowca bombowca
    piątek, 24 lip, 2015, 15:38:01 |

    Też mnie to intryguje i zastanawia. Na tym skrzyżowaniu to już reguła, że jak skręcasz w lewo z leszczyńskiej to nie wpuszczasz skręcających w prawo. Dlaczego?Kto ma pierwszeństwo?

  • Mosiniak
    piątek, 24 lip, 2015, 15:50:19 |

    No właśnie jak to jest w tym miejscu – ja kiedyś jechałem z Wawrzyniaka i na pewniaka wpycham się bo mam zielone i samochody po lewej a tu trąbienie, że niby wymuszam. Co prawda jest tam znak ustąp pierwszeństwa ale pierwszeństwo przecież dla świateł i kierowców z prawej?

  • Stop piratom drogowym
    piątek, 24 lip, 2015, 16:19:48 |

    To co dzieje się na Leszczyńskiej to po prostu Masakra. Skręcający w lewo rutynowo wpychają się jadącym na pierwszeństwie w prawo. A gdzie policja, straż miejska? Oczywiście w krzakach z fotoradarem.

  • ....
    piątek, 24 lip, 2015, 16:24:35 |

    te linki utwierdzają mnie tylko w jednym że auta skręcające w prawo z Wawrzyniaka mają pierwszeństwo…. musi dojść chyba do konkretnego wypadku żeby ktoś z tym zrobił porządek i uświadomił Mosiniaków jak jeżdzić!!!! zobaczcie jak osoby nie znające tego skrzyżowania na „obcych” rejestracjach je pokonują-albo przepuszczają jadąc od Leszczyńskiej albo „wymuszają” pierwszeństwo jadąc od Wawrzyniaka!!!! dobry pomysł jak ktoś tu już pisał to rondo!!!!

  • Mosiniak
    piątek, 24 lip, 2015, 17:53:20 |

    Dobra – to jadę z pierwszeństwem, jeśli w najbliższym czasie będzie jakiś wypadek to pewnie będę to właśnie ja… Opowiem jak było;)

  • stary mieszkaniec
    piątek, 24 lip, 2015, 21:15:09 |

    @ ….,@ przyszły mosinianim,@ stop piratom drogowym,@ Mosiniak ::: Niestety w tej sytuacji nie macie racji. Z ul Wawrzyniaka włączacie się do ruchu prawo -skrętem wyposażonym w sygnalizator. Pojazdy opuszczające skrzyżowanie mają prawo do bezpiecznego jego opuszczenia, a więc mimo że macie zielone lub strzałkę musicie ich przepuścić.

    http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=20343

  • brawo dla tego pana
    sobota, 25 lip, 2015, 11:31:52 |

    @stary m. – jeszcze kilka komentarzy wcześniej sugerowałeś coś innego, wklejałeś linki związane z pierwszeństwem w ruchu drogowym, teraz wklejasz jakieś inne i zarazem wkręcasz temat związany z logiką działania sygnalizatorów. Typowy polski znawca na wszystkim, czyli na niczym. Dla mnie od początku byłeś pro opozycyjnym zwykłym ściemniaczo-szczekaczem.
    Gdybyś był, jak twierdzisz jakimś tam automatykiem to od razu byś wiedział o co chodzi, a tak lepiej nie zabieraj głosu bo tylko chaos wprowadzasz, jak do każdej dyskusji w której bierzesz udział.

  • stary mieszkaniec
    sobota, 25 lip, 2015, 12:59:08 |

    @ Brawo dla tego p(P)ana:::
    To że ktoś ( jak @ …. , a za nim inni) z wklejonych linków wyciąga nie logiczne wnioski nie moja wina.
    Celowo czekałem co mają do powiedzenia inni kierowcy. Niestety okazuje się, że nie wszyscy potrafią prawidłowo analizować i stosować się do zasad ruchu drogowego. Twoja opinia na mój temat mnie nie interesuje . Masz prawo ją mieć, tylko wytłumacz mi co tu ma wspólnego określenie „pro-opozycyjny ściemniacz” ? Przecież temat w którym się poruszamy nie ma nic wspólnego z polityką nawet tą lokalną. Zauważ też kto mnie „zdekonspirował” ( @ Tony) .Powiem Ci więcej jestem automatykiem od sterowania ruchem, a nie jak niektórzy tu twierdzili, że ja to przewodnicząca Rady. Jak widzisz nic nie poradzę jak piszesz na ten * chaos *, a występuje on tylko dlatego, że nie każdy potrafi przyjąć przytaczanych logicznych argumentów( mógłbym dawać wiele przykładów z innych dyskusji ). Możesz się nie zgadzać z moimi argumentami ( twoja sprawa) lecz nie odbieraj mi prawa do udziału w dyskusjach. Mam do tego prawo . Jeśli ktoś nie potrafi dać rady sobie z tą krzyżówką ma prawo zwrócić się do policji o wyjaśnienie tych zasad. Mam nadzieję że nie odmówią. ( Mi nie musisz wierzyć). Pozdrawiam :)

  • Gość
    sobota, 25 lip, 2015, 13:50:33 |

    Temat to się tyczył przejścia dla pieszych, tak przy okazji.

  • stary mieszkaniec
    sobota, 25 lip, 2015, 14:45:45 |

    Masz rację, lecz od wpisu @ przyszły mosinianim temat t rozszerzył się na całe skrzyżowanie a w szczególności poprawny sposób poruszania się po mim i zachowań kierowców.

  • kierowca
    sobota, 25 lip, 2015, 20:46:13 |

    pani przewodnicząca/stary mieszkańcu proszę siĘ już nie oŚmieszać! Kto pani dał prawo jazdy? Tylko gratulować znajomości przepisów o ruchu drogowym! Wstyd!Zachowanie żenujące. Automatyk od sterowania ruchem, a tak: panie radne w prawo, panowie radni w lewo, a burmistrz środkiem – BRAWO! Toż nawet nie można mówić o poczuciu humoru.

  • stary mieszkaniec
    sobota, 25 lip, 2015, 21:55:15 |

    Niestety na sygnalizatorze przy tym przejściu jest zamontowany( byłem osobiście sprawdzić, a ciekawe że żaden z dyskutantów tego nie zauważył) ) pulsujący na pomarańczowo ludzik i o ile kierowcy mimo to jadą na wariata to nikt na to nie poradzi. Moim zdaniem przejście jest wystarczająco zabezpieczone i w tej sytuacji życzyć więcej uwagi wszystkim uczestnikom ruchu.
    @ kierowca::: wskaż tą nieznajomość przepisów.

  • Mosinianka z zachodu
    niedziela, 26 lip, 2015, 8:54:31 |

    Zgadzam się z tym niebezpicznym przejściem, ale cała ul.Leszczyńska jest nie do przejścia bezpiecznie i wręcz brzydka wizytówka wjazdu do miasta okropna.

  • Muniek
    niedziela, 26 lip, 2015, 10:40:48 |

    @ kierowca ::: zastanawiam się kto Tobie i za za co dał prawo jazdy??? Dyskutowana jest sytuacja wjazdu na tym skrzyżowaniu z ul Wawrzyniaka w prawo zjazdem wyposażonym w sygnalizator S2 a to zezwala na warunkowy wjazd.W przedstawionym problemie mowa o sygnalizatorze S-2, który w przepisach szczegółowych jest definiowany w następujący sposób:
    4.2.2. Sygnał S2 dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Oprócz sygnałów ogólnych oraz kierunkowych na skrzyżowaniu stosuje się sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką, w postaci sygnału czerwonego ogólnego i zielonej strzałki skierowanej w lewo lub w prawo, nadawany przez sygnalizator S-2. Sygnał ten zezwala na ruch w najbliższą drogę na skrzyżowaniu w kierunku wskazanym strzałką, po zatrzymaniu się przed sygnalizatorem. Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką może być nadawany jednokrotnie lub wielokrotnie podczas nadawania sygnału czerwonego, przy czym nie dopuszcza się nadawania go w trakcie nadawania sygnału żółtego. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181). Jeżeli to kwestionujesz to „pogratulować” i oby twoja znajomość przepisów o ruchu drogowym skończyła się tylko mandatem a nie została zweryfikowana jakąś tragedią.

  • kierowca
    niedziela, 26 lip, 2015, 11:33:31 |

    Muniek – a co i gdzie w przepisach ja kwestionuję? Jeżdżę zgodnie z przepisami, prawo jazdy mam po zdaniu egzaminu, i dostałem je za wiedzę i umiejętności, ot co!A kwestionuję umiejętności i wiedzę z zakresu ruchu drogowego pani przewodniczącej rady/starego mieszkańca, bo widzę jak jeździ. Kwestionuję też jej wszechwiedzę! Z bloxu i Czasu Mosiny przeniosła się tutaj, bo tam nie ma o czym pisać – chwalić nie ma się czym, a o porażkach i braku wiedzy burmajstrów nie będzie przeicież pisać i to wszystko!

  • 83kubus
    niedziela, 26 lip, 2015, 11:38:02 |

    to może i ja się włączę do dyskusji :)
    art 25 kodeksu Prawo o Ruchu Drogowym

    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo – także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której strony nadjeżdża.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem

  • Many
    niedziela, 26 lip, 2015, 11:53:05 |

    Czyli nie biorąc pod uwagę elaboratów starego mieszkańca, który faktycznie trochę niepotrzebnie namieszał w tej dyskusji wszyscy skręcający z Leszczyńskiej w lewo wymuszają pierwszeństwo. I z tego co widzę jest to norma.

  • Muniek
    niedziela, 26 lip, 2015, 12:11:13 |

    Zasady pierwszeństwa w stosowaniu się do poleceń osób oraz wskazań znaków i sygnałów drogowych są określone w art. 5 ust 2 i 3 ustawy. Przytaczam go, łącznie z ust. 1, dla umożliwienia porównania całości tej regulacji i wskazania, że ust. 1. nie określa tego pierwszeństwa, jak to jest niekiedy interpretowane. Ust. 1 nakłada jedynie obowiązek stosowania się do wymienionych tam wskazań.

    Art. 5.
    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

  • Gość
    niedziela, 26 lip, 2015, 14:33:09 |

    @ 83kubus ::: Nie wiem czy zrobiłeś to świadomie czy nie lecz właśnie takie niekompletne wpisy tylko robią niepotrzebny chaos. Dla pewności przytoczę cały :
    Art.25.
    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo –
    także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo

    2.Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której strony nadjeżdża.

    3.Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków
    ruchu poza skrzyżowaniem.

    4.Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1)wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
    2) rozdzielania kolumny pieszych.
    Są to ogólne zasady korzystania ze skrzyżowań
    W tym przypadku nie wiem czy wiesz na tym skrzyżowaniu ruch regulowany jest sygnalizacją świetlną i do niej są obowiązani stosować się uczestnicy ruchu.
    Pojazdy jadące od Leszczńskiej w momencie przejeżdżania wjazdu na Mostową ( mino ze z lewoskrętu) jadą na wprost opuszczając skrzyżowanie i mają prawo je opuścić w myśl zasady: Pojazdy opuszczające skrzyżowanie mają prawo do bezpiecznego jego opuszczenia.
    Reasumując @stary mieszkaniec ma rację
    a. @ Many wyciągnął nie właściwe wnioski z twojego skróconego art25 który tu nic nie wyjaśnia.

  • kierowca
    niedziela, 26 lip, 2015, 15:19:48 |

    „według obowiązujących przepisów, (w przypadku działania sygnalizacji świetlnej) jadący z ul. Wawrzyniaka w prawo w ul. Mostową, ma pierwszeństwo przed pojazdem wykonującym manewr skrętu w lewo z ul. Leszczyńskiej” – wyjaśnienie st. post. z zspołu prasowego KWP, na podstawie odpowiedzi udzielonej przez WRDKMP w Poznaniu, pozdrawiam

  • Many
    niedziela, 26 lip, 2015, 15:49:43 |

    Teraz to już naprawdę nie wiadomo kto ma racje. I jedna i druga argumentacja ma jakiś sens. Przydałoby się jakieś ogólne info z KPW w Mosinie, i jakieś dodatkowe oznakowanie, bo jak widać czeski film na tym skrzyżowaniu.

  • 83kubus
    niedziela, 26 lip, 2015, 18:09:56 |

    jak dl mnie cytowanie całego przepisu nic nie zmienia ponieważ pozostałe paragrafy nie dotyczą tego zagadnienia. ale ok – nie będe się kłócił na przyszłość załaczę cały art. natomiast stanowisko pana z wojewodzkiej rady bezpieczenstwa drogowego zamieszczone jest w ponizszym linku:

    http://krakow.tvp.pl/1493436/kto-ma-pierwszenstwo-na-skrzyzowaniach-ulic-mala-gora-kaimska-w-krakowie-i-niepolomska-krakowska-w-wieliczce-18-x-2009/

    można obejrzeć całe jeżeli ktoś ma taką potrzebę (choć genralnie warto od ok 8 min ponieważ jest mowa właśnie o taki skrzyżowaniu jak nasze)

  • kierowca
    niedziela, 26 lip, 2015, 19:32:48 |

    A Muniek milczy?!

  • Gość
    niedziela, 26 lip, 2015, 22:27:10 |

    Czyli jak chcesz sobie naprawić samochód to już wiesz gdzie :)

  • Many
    niedziela, 26 lip, 2015, 22:28:08 |

    Generalnie mamy do czynienia z seryjnym wymuszaniem pierwszeństwa na Leszczyńskiej.

  • Gość
    niedziela, 26 lip, 2015, 22:53:22 |

    „Nie można jednak uznać, że kierujący pojazdem opuszczający skrzyżowanie powinien być traktowany jako mający pierwszeństwo, co Kolega proponuje w końcu swego listu. On po prostu ma prawo do niezakłóconego opuszczenia skrzyżowania. To mu gwarantują zacytowane wyżej prawa”.
    http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=20343

  • Gość
    poniedziałek, 27 lip, 2015, 9:23:20 |

    Oczywiście, że każdy ma prawo do opuszczenia skrzyżowania, ale w niektórych przypadkach trzeba jeszcze ustąpić pierwszeństwo :)

  • Gość
    poniedziałek, 27 lip, 2015, 9:47:47 |

    A no właśnie Przysłuchajcie się z uwagą co mówi Pan na filmiku od 8 min. przy działającej sygnalizacji świetlnej”Schodzimy do przepisów ogólnych” A przepisy ogólne mówią to co przytoczył anonim o godz 22;53 oraz art 25 p 4 prawo o ruchu drogowym :
    4.Kierującemu pojazdem zabrania się:
    1)wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
    Ja osobiście radzę zachować szczególną ostrożność, bo co nam to daje, że wjedziemy z pierwszeństwem, a będziemy mieli skasowany samochód, a na sprawie sądowej( bez której się chyba nie obejdzie) sędzia przytoczy nam przepisy ogólne i w tym art 25 p 4 i po sprawie.

  • Gość
    poniedziałek, 27 lip, 2015, 21:36:51 |

    http://www.mosina.pl/asp/pliki/0pekin/informator_mosinski_lipiec15.pdf
    INFORMACJE Z URZĘDU
    Łamigłówki drogowe ( str 5)
    Dotyczy tego skrzyżowania Leszczyńska- Wawrzyniaka

  • wojtek
    wtorek, 28 lip, 2015, 9:38:33 |

    No to teraz się zacznie. Zgodnie z przepisami kierowcy z Leszczyńskiej będą sobie wjeżdżać w kufer,ale cóż przepis to przepis.

  • cavalier
    wtorek, 28 lip, 2015, 10:11:49 |

    Ciekawe co na to nasz ekspert? (przyp. Automatyk od sterowania ruchem)

    „stary mieszkaniec
    piątek, 24 lip, 2015, 21:15:09 | #

    @ ….,@ przyszły mosinianim,@ stop piratom drogowym,@ Mosiniak ::: Niestety w tej sytuacji nie macie racji. Z ul Wawrzyniaka włączacie się do ruchu prawo -skrętem wyposażonym w sygnalizator. Pojazdy opuszczające skrzyżowanie mają prawo do bezpiecznego jego opuszczenia, a więc mimo że macie zielone lub strzałkę musicie ich przepuścić.”

    Czy dalej uważasz stary mieszkańcu, że masz rację?

  • przyszły mosinianim
    wtorek, 28 lip, 2015, 10:13:32 |

    zagadka rozwiązana…. niestety niczego to nie zmieni bo ludzie dalej będą jeździć tak jak do tej pory dopóki się jakaś tragedia nie stanie… i będzie”ale jak to zawsze tak jeździłem, wszyscy tak jeżdżą”…

  • uff
    wtorek, 28 lip, 2015, 10:18:23 |

    Po przeczytaniu specjalnie dzisiaj pojechałem Wawrzyniaka (zamiast rynkiem) i cudem uniknąłem zderzenia z kolumną samochodów jadących z Leszczyńskiej w lewo. Nawet im przez myśl nie przeszło żeby mnie puścić. Nie wiem, skąd takie nawyki, ale uważam, że policja powinna coś z tym zrobić, w końcu od tego właśnie jest!

  • orient
    wtorek, 28 lip, 2015, 10:23:49 |

    @uff zwłaszcza, że zdają sobie sprawę ile tam dziennie jest stłuczek!

  • kierowca
    wtorek, 28 lip, 2015, 11:36:21 |

    a stary mieszkaniec, czyli pani Kaptur zdezerterowała

  • wojtek
    środa, 29 lip, 2015, 10:13:27 |

    @ orient,
    nie pisz głupot bo jeszcze ktoś w to uwierzy.
    To i tak nie nic zmieni a kierowcy będą jeździć po staremu.
    Czy sądzicie że nasze prawo o ruchu drogowym jest logiczne
    Zasada prawej wolnej stosuje się na skrzyżowaniach równorzędnych (bez sygnalizacji świetlnej)
    Odmienne od europejskich rozwiązania w polskim prawie o ruchu drogowym
    Polskie prawo o ruchu drogowym wypracowało rozwiązania odmienne od stosowanych w niektórych krajach Unii Europejskiej. Część z nich odbiega od rozwiązań zawartych w Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu Drogowym. Zalicza się do nich:
    brak norm dla sygnalizacji świetlnej, które zakazywałyby jednoznacznie budowy skrzyżowań, w których dochodzi do przecinania się kierunków ruchu w jednej fazie działania sygnalizacji, w szczególności ruchu pieszego i kołowego (zielone strzałki w prawo włączające się w momencie gdy piesi mają zielone światło, brak realizacji prawa do jazdy w lewo w osobnym cyklu nie krzyżującym się z zielonym światłem dla pieszych itp.);
    niespójne przepisy dotyczące krzyżowania ruchu samochodowego z ruchem pieszych i rowerzystów, niechroniące skutecznie słabszych uczestników ruchu; m.in. brak jednoznacznego pierwszeństwa przejścia po pasach dla pieszych i – przy zmianie kierunku ruchu przez kierującego samochodem – przejazdu po przejazdach rowerowych[5];
    brak bezwarunkowego zakazu umieszczania tablic, ogłoszeń, oznaczeń lub urządzeń, które mogłyby być mylnie wzięte za znaki lub inne urządzenia służące do kierowania ruchem[6].
    Według opinii Biura Analiz Sejmowych w sytuacji kolizji norm ustawy – prawo o ruchu drogowym oraz Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym z 1968 r. pierwszeństwo stosowania przysługuje przepisom Konwencji.
    Za:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_o_ruchu_drogowym

  • rowerzysta
    środa, 29 lip, 2015, 10:31:52 |

    W końcu Polska to kraj absurdów i tak, też jest w ruchu drogowym. W Holandii na przykład potrącić rowerzystę to gorzej niż zabić człowieka. Dzięki temu można naprawdę czuć się tam bezpiecznie na dwóch kółkach, a w Polsce – Państwie policyjnym taki rowerzysta traktowany jest gorzej niż zwierzyna, i żeby przeżyć musi mieć oczy dookoła głowy.

  • Poszkodowany?
    środa, 29 lip, 2015, 10:38:02 |

    Ciekawy przykład jaki mnie spotkał w Komornikach – skręcam w lewo z podporządkowanej – zostaje puszczony przez samochody stojące w korku z lewej strony więc spokojnie jadę. W tym czasie jakiś wariat mija korek – lewym pasem – pod prąd wyprzedzając w tym jakieś kilkanaście samochodów po podwójnej ciągłej – chciał skręcić tam gdzie ja. Uderza we mnie (na moim pasie ruchu). Stłuczka, OK , przyjeżdża policja – na początku wszystko dobrze twierdzą, że jego wina, jednak po chwili policjant podchodzi do mnie, twierdząc, że zmienia decyzje. Moja wina bo miałem ustąp pierwszeństwa … Sprawa w sądzie grodzkim – przegrana – bez jakiejkolwiek możliwości obrony. To jest po prostu chore moim zdaniem. Dlaczego prawo w tym kraju chroni piratów drogowych??

  • Gość
    sobota, 19 wrz, 2015, 18:30:43 |

    Wylinkowany przez @ 83kubus filmik szczególnie końcówka pokazuje jak bzdurnie rozumują nasi niby eksperci od ruchu drogowego. Kierowca na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną winien się tylko stosować do jej wskazań, a nie jak tłumaczy niby ekspert że na jeszcze coś sobie przypominać z kodeksu drogowego( czy ma pierwszeństwo czy nie lub czy przed nim nie wyjedzie jakaś blondynka)Jeśli sygnalizacja działa sprawnie to kierowca ma się tylko do niej stosować Po to się je buduje.Tak jak pisze @ Wojtek lub @ Anonim
    26 lip, 2015, 22:53:22

  • tomek
    niedziela, 9 paź, 2016, 23:06:24 |

    Dyskusja gorąca, szkoda, że nikt z urzędu miasta i policji nie dostrzega problemu, a niebezpieczne sytuacje są na tym skrzyżowaniu niemal każdego dnia.
    Jedno proste rozwiązanie może zakończyć wszystkie problemy. Wystarczy dla skręcających z Wawrzyniaka w kierunku Poznania zlikwidować sygnalizator i ustawić znak „ustąp pierwszeństwa przejazdu”. Tak jest w wielu krajach na zachód od naszej granicy przy tego typu skrzyżowaniach. Sam jeżdżę bardzo często właście od pinezki w kierunku Poznania i często muszę przeupszczać pędzące samochody z Lesczyńskiej mimo iż mam tak jak oni zielone światło – nie warunkową strzałkę.

  • Tubylec
    poniedziałek, 10 paź, 2016, 7:45:23 |

    Zdecydowanie rondo tam poprawi bezpieczeństwo jak i przepustowość . Rondo powinno być tak zrobione żeby były zjazdy na Leszczyńską i Strzelecką

Skomentuj