Remont trasy kolejowej Poznań – Czempiń
14 kwietnia rozpoczną się prace związane z modernizacją fragmentu magistrali kolejowej Poznań – Wrocław. Roboty prowadzone będą na odcinku Poznań – Czempiń.
Remont trasy kolejowej Poznań – Czempiń
Wykonawcą robót, z którymi PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę jest hiszpańska firma FCC Construccion. Hiszpanie zrealizują tę inwestycję w konsorcjum z firmami Azvi i Decoma.
W ramach projektu przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej. Prace mają zakończyć się do połowy 2015 r.
Modernizacje kolei oraz dworców w Mosinie, Czempiniu i Luboniu
W tym czasie zostaną też przeprowadzone modernizacje dworców w Mosinie, Czempiniu i Luboniu. Powstaną tam nowe, wyższe, ułatwiające wsiadanie perony. Na peronach będą też zamontowane nowe wiaty. Po zakończeniu prac perony i dojścia na nie będą w pełni przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
Nowe zdjęcia – 20 lipca 2013: Drużyna (gmina Mosina)
Modernizacja nawierzchni torowej Poznań – Czempiń
Projekt zakłada kompleksową modernizację nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej na odcinku między Czempiniem a Poznaniem, liczącym 32 km. Na terenie gminy Mosina zlikwidowane zostaną dwa przejazdy kolejowe: w Krośnie na ul. Rzemieślniczej i w Nowinkach na ul. Dębowej. W Nowinkach powstanie przejście podziemne pod ul. Wierzbową. W Puszczykowie likwidacji ulegnie przejazd w ul. 3 Maja. Pozostałe przejazdy leżące na trasie zostaną zmodernizowane. W Mosinie pociągi przez ul. Śremską pojadą wiaduktem. Ruch samochodowy będzie odbywał się tunelem pod torami. Prace nad jego budową rozpoczną się dopiero w drugiej połowie przyszłego roku i zakończą w 2015 r.
W Iłówcu, Puszczykówku, Puszczykowie i w Poznaniu Dębcu wyremontowane zostaną przystanki. Pojawią się tam nowe wiaty i ławki oraz zainstalowane zostanie oświetlenie.
Ostatecznie na trasie Poznań – Czempiń zostanie zmodernizowanych 17 przejazdów kolejowych, siedem mostów, siedem wiaduktów, powstaną: ekodukt, osiem przejść dla pieszych pod torami i siedem przejść dla zwierząt. Likwidacji ulegnie 12 przejazdów.
Wzdłuż kilkunastu kilometrów trasy biegnącej przez tereny zabudowane zostaną ustawione ekrany akustyczne.
Prace zaczną się w Czempiniu i stamtąd będą przesuwały się w stronę Mosiny. Niestety roboty oznaczają także duże zmiany i utrudnienia dla pasażerów. Od 14 kwietnia pociągi na trasie Czempiń – Mosina będą jeździły tylko po torze nr 1 (prawy patrząc w kierunku Poznania), lewy tor będzie systematycznie rozbierany i modernizowany. Ruch na linii nie będzie wyłączony. Z uwagi na to, że będzie mógł odbywać się tylko jednym torem pociągi będą kursowały z mniejszą prędkością i częstotliwością. Aby zrekompensować niedogodności przewoźnik wydłuży składy.
W pierwszej fazie zamknięcia, w Iłówcu czynny będzie tylko peron od strony budynku dworca. W Drużynie pasażerowie wsiadać i wysiadać do wagonów będą z peronu po stronie posterunku dróżnika.
Modernizacja tej linii została podzielona na dwie fazy: Faza I – objęta tym projektem ma za zadanie dostosować linię kolejową do prędkości 160 km/ h. Po zakończeniu fazy II, której realizację planuje się najwcześniej w roku 2020, pociągi będą mogły rozwijać prędkości 200 km/h.
Inwestycja będzie kosztowała około 940 mln zł, 80 procent pieniędzy pochodzić ma z dotacji unijnej. Natomiast modernizacja całej linii E59 Poznań – Wrocław, na której leży odcinek Poznań – Czempiń pochłonie kilka miliardów złotych. Po zakończeniu prac czas jazdy trasie na trasie Poznań – Wrocław ma się skrócić do około 1,4 godz. (50 minut krócej niż obecnie). (red.)
Ciekawe linki:
Modernizacja linii kolejowej E-59 Wrocław – Poznań (bez Wrocławia) – zdjęcia i info
Tagi: Czempiń, Drużyna, inwestycje, Poznań, Puszczykówko
Wasze komentarze (1)
polecam zapoznać się z definicją słowa dworzec! DWORZEC TO BUDYNEK OBSŁUGI PODRÓŻNYCH. wprowadzacie ludzi w błąd – dworce w mosinie, luboniu i czempinie nie będą wyremontowane (tzn. ten w luboniu już jest wyremontowany). zmodernizozowane zostaną tylko STACJE KOLEJOWE czyli perony i tory, rozjazdy itp.