Budowa mostu w Rogalinku i oczekiwania związane z inwestycją
„Most w Rogalinku będzie pierwszym, ważnym elementem rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 431 w gminach Kórnik, Puszczykowo i Mosina.”
Teren przy moście w Rogalinku stał się wielkim placem budowy, pracę rozpoczął ciężki sprzęt. Trwają przygotowania do rozpoczęcia wykonania pali pod podpory obiektu. Publikujemy relację fotograficzną z przebiegu realizacji tej kluczowej dla całej aglomeracji poznańskiej inwestycji.
Most w Rogalinku
2 lipca 2020 roku w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu podpisano umowę na budowę mostu przez rzekę Wartę wraz z dojazdami w ciągu drogi wojewódzkiej nr 431 w Rogalinku. W ramach inwestycji powstaną: nowy pięcioprzęsłowy most o najwyższej klasie nośności „A” (obciążenia taborem samochodowym 50 ton), jezdnia o długości blisko 800 metrów, dwa ciągi pieszo-rowerowe, kanalizacja deszczowa. Zakres robót zakłada również przebudowę sieci telekomunikacyjnych oraz sieci gazowej.
– Budowa nowego mostu ma strategiczne znaczenie dla poprawy warunków ruchu i dalszego rozwoju aglomeracji poznańskiej. Obiekt poprawi zarówno komfort jazdy, jak i bezpieczeństwo. Stara przeprawa zostanie wyburzona po wcześniejszym uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowego obiektu – informuje Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.
Wojciech Jankowiak Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego podkreślił, że oczekiwania związane z tą inwestycją są rzeczywiście duże, ponieważ to ważna trasa, w pobliżu Poznania, o dużym natężeniu ruchu. – To bardzo ważny most, to i pieniądze są duże – mówił wicemarszałek.
– Budowa nowej przeprawy na Warcie w Rogalinku była społecznie oczekiwana. Szczególnie dla mieszkańców Mosiny i Puszczykowa to ważna inwestycja, która bez wątpienia podniesie konkurencyjność regionu, da potencjał do dalszego rozwoju, wzmocni układ lokalnej sieci drogowej, co zaskutkuje szybkim i bezpiecznym połączeniem. Rozwój sieci drogowej powinien być wynikiem myślenia strategicznego, długofalowego. Działania Samorządu Województwa Wielkopolskiego charakteryzują się właśnie takim myśleniem. Mamy nadzieję, że most w Rogalinku będzie pierwszym, ważnym elementem rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 431 w gminach Kórnik, Puszczykowo i Mosina – mówi Paweł Katarzyński Dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.
- Wartość kontraktu: 63,2 mln złotych
- Dofinansowanie z Unii Europejskiej: blisko 52 mln złotych
- Zakończenie robót budowlanych: 850 dni od daty podpisania umowy tj. 30.10.2022 r.
Po rozpoczęciu budowy nowego mostu w Rogalinku, pojawiły się wątpliwości, czy nowa przeprawa nie spowoduje powrotu ciężkiego transportu do centrum Mosiny. Obecnie most jest zamknięty dla pojazdów cięższych niż 20 ton. Wciąż pojawiają się jednak obawy, czy zmasowany transport tirów nie wróci wraz z otwarciem nowej przeprawy. Gmina Mosina zapewnia, że podejmuje kroki ku budowie wyczekiwanej przez mieszkańców obwodnicy. Pada sporo deklaracji, intencji oraz planów. Ciężko jednak wskazać konkretne terminy. Czytaj więcej: Budowa mostu w Rogalinku. Co z “odkorkowaniem” Mosiny i powrotem tirów do centrum miasta?
Budowa mostu w Rogalinku: fotorelacja z budowy
źródło, zdjęcia: WZDW w Poznaniu
Tagi: Droga nr 431, drogi rowerowe, gmina Mosina, inwestycje, Kórnik, marszałek, powiat poznański, Rogalinek, Wielkopolska, Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, WZDW
Wasze komentarze (5)
„Szczególnie dla mieszkańców [..] Puszczykowa to ważna inwestycja, która bez wątpienia podniesie konkurencyjność regionu” – BREDNIE, BREDNIE!
Zgadzam się. Brednie, brednie, brednie. Ok budowa mostu jest potrzebna ale ta urzędnicza nowomowa i pompowanie balona przyprawia o mdłości. Strategiczne i długofalowe myślenie. Taaaa was nie stać na proste wylanie asfaltu co 5 lat na drogach wojewódzkich, a strategie budujecie. W Czempiniu błazny na drodze wojewódzkiej zrobiliście ścieżkę rowerową która nie ma żadnych walorów użytkowych. Za idiotów ludzi macie. Nie da się na nią ani wjechać ani zjechać. Śmieszą mnie te sny o potędze gdy często prostych napraw dróg przez lata nie można się doczekać. Mam też prośbę do redakcji. Przestańcie na żywca cytować materiały inwestora. Ta retoryka sukcesu jest niezjadliwa. To dziennikarstwo przypomina mi dawnego redaktora Urbanowicza z Merkuriusza Mosińskiego.
„Szczególnie dla mieszkańców Mosiny i Puszczykowa to ważna inwestycja, która bez wątpienia podniesie konkurencyjność regionu, da potencjał do dalszego rozwoju, wzmocni układ lokalnej sieci drogowej, co zaskutkuje szybkim i bezpiecznym połączeniem”.Co za brednie..zajadą nas TIR-ami i tyle.
Most w Rogalinku nie jest potrzebny, starczy wyegzekwować znak ograniczający zakaz ruchu 20 ton. Most jest potrzebny w Capurach, dla gigantycznego osiedla family house. Przez to osiedle bez kanalizacji zostaje od lat niszczona droga między Rogalinkiem a Wiórkiem przez beczkowozy, które jeżdżą przez cały dzień do oczyszczalni ścieków z nieczystościami z osiedla family house.
A dla mieszkańców tego osiedla i Głuszyny powinien powstać most z Czapur przez Wartę, żeby zmniejszyć korki na Starołęce.
Wspomnicie moje słowa, że po oddaniu nowego mostu w Rogalinku tiry zniszczą drogę pomiędzy Mosiną a Kórnikiem. Wypadki przez tiry, które ledwo się mieszcząc na zakrętach pomiędzy Rogalinkiem a Rogalinek będzie po kilka dziennie i to nie kolizje tylko poważne wypadki, dzisiaj trzeba tam uciekać osobówkami po rowach przed tirami, które jadą nielegalnie a co dopiero po oddaniu nowego mostu bez ograniczeń.
Zdjecia i tekst w większości to kalka z strony WZDW stąd brak podpisu autora tej informacji?