T-Roc Salon VW Berdychowski Łukasz Grabowski radny w sejmiku woj. wielkopolskiego Osa Nieruchomości Mosina - działki, mieszkania, domy Wielkanoc w Starym Browarze w Poznaniu - złap zająca w apce
Redakcja GMP | środa, 10 lut, 2021 | komentarzy 115

Ujawniamy: Leśny wodociąg w Pecnej był dla władz gminy priorytetowy

Burmistrz nadal nie pokazał pisemnych wniosków o wpisanie budowy wodociągu w Pecnej do planów Aquanet. Jak się okazuje, dla władz gminy budowa sieci w pobliżu działek rodziny radnego Waldemara Wiązka była priorytetowa.

W czwartek wysłaliśmy do burmistrza Przemysława Mielocha prośbę o udostępnienie wniosków o wpisanie do planów Aquanet inwestycji w lesie w pobliżu Pecnej. Poprosiliśmy także o udostępnienie uzasadnień tych wniosków. Jutro minie tydzień, odkąd czekamy na odpowiedź. W tym czasie, burmistrz w sprawie wodociągu wydał oświadczenie oraz nagrał vloga. W wyjaśnieniach burmistrza jest mowa o 3 wnioskach do spółki o ujęcie leśnych inwestycji w planach Aquanet.

Z prośbą o udostępnienie wniosków, kierowanych przez gminę, zwróciliśmy się również do spółki. Jak się dowiadujemy, Gmina Mosina zabiegała o realizację inwestycji w Pecnej od 2016 roku. Starania o budowę wodociągu w lesie, gmina kontynuowała dwa lata później. – Na spotkaniu w dniu 03.08.2018r. Gmina Mosina podtrzymała wniosek i wskazała inwestycję z zakresu budowy sieci wodociągowej jako priorytetową do wprowadzenia do WPRiM [Wieloletni Plan Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Urządzeń Kanalizacyjnych Spółki Aquanet – red.] – odpowiada nam Dorota Wiśniewska, rzeczniczka prasowa Aquanet. – W dokumentacji wskazano m.in., iż „przyłącza wodociągowe (…) będą zaopatrywały w wodę budynki mieszkalne tzw. Domy Seniora” – przekazuje nam przedstawicielka spółki.

Zdaniem naszych rozmówców z mosińskiej rady miejskiej, o budowie domu starości w Pecnej miał marzyć radny Waldemar Wiązek. To właśnie do działek należących do rodziny radnego poprowadzono 8 przyłączy wodociągowych. Tereny, których właścicielką jest żona Waldemara Wiązka, w studium są określone jako las, dla terenów nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, na działki nigdy nie zostały wydane decyzje o warunkach zabudowy. Nie ma więc pewności, że domy seniora kiedykolwiek powstaną na leśnych terenach.

W 2020 roku mosińscy samorządowcy nadal jednak wnioskowali do Aquanet o realizację inwestycji w Pecnej, tym razem w zakresie budowy kanalizacji sanitarnej. – W uzasadnieniu wniosku Gmina wskazała potrzebę inwestycji w związku z planowaną realizacją przez podmiot prywatny budowy Placówki Opieki Społecznej – Dom Seniora – informuje spółka.

Rzeczniczka Aquanet zapewnia, że w najbliższym czasie otrzymamy korespondencję kierowaną przez Gminę Mosina do spółki w sprawie inwestycji w Pecnej.

Hydrant w lesie - wodociąg w Pecnej

Hydrant w lesie – wodociąg w Pecnej

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (115)

  • Kvartz
    środa, 10 lut, 2021, 18:30:10 |

    Cyrk na całego. Pytanie zasadnicze – jak możemy te chore układy rozpieprzyć na dobre i co zrobić by mieć choćby szansę na normalność w naszej gminie?

  • głos z mosiny
    środa, 10 lut, 2021, 18:59:08 |

    Tłumaczenie i zachowanie Mielocha to plucie obywatelom w twarz! To jawne szyderstwo z uczciwości i demokraci. To kpina z równości obywateli wobec prawa. To nowotwór złośliwy samorządu. To grzech ciężki od którego nie ma odkupienia. Panie Mieloch jesteś skończony. A na miejscu Wiązka ze wstydu bym się zamknął w areszcie domowym. Wreszcie oficjalnie potwierdziło się to o czym na mieście wszyscy po cichu mówili, ale bali się mówić otwarcie. Wiązek jest radnym po to by reprezentować swoje różnorakie interesy nieruchomościowe i gospodarcze (żwirownia). Swoje oraz swojego szwagra i teścia. Od kilku osób wiem że to nie jest wszystko. Podobno dostał już kilka warunków zabudowy na jakieś inne dziwne działki w szczerym polu. A radni od lat też o tym wiedzą i milczą. Wszystko co ten człowiek robi w radzie to jego prywatny interes. Tylko jego.

  • Ewa.
    środa, 10 lut, 2021, 19:21:28 |

    Nadanie priorytetu gminnym inwestycjom służącym panu radnemu może jednak świadczyć,że interesy bardzo ludzi łączą.

  • Też Ewa
    środa, 10 lut, 2021, 19:30:05 |

    My mieszkańcy gminy musimy robić wszystko, by nie zamietli tego pod dywan jak do tej pory.
    To są ludzie od wielu lat działający na szkodę mieszkańców.

  • BuBu
    środa, 10 lut, 2021, 20:03:21 |

    OMG…o co kamman?? Oj chyba Pan Wiązek bardzo zaszedł komuś za skórę. No tak typowe rozgrywki polityczne..czas zacząć. Ja tam akurat chętnie spocznę sobie w takim „Domu Senora”, bo nigdy nie wiadomo co los przyniesie ;)- więc chyba dobrze, że ktoś ma pomysł na realizacje inwestycji, która może w przyszłości służyć innym ..? A Studium …no coż, miejmy nadzieję, że w końcu zostanie uchwalone ;) Patrząc na toczące się do tej pory rozmowy… wszyscy do wymiany, chyba czas na młodą krew w Samorządzie…może to oczyści atmosferę w Gminie i rozwieje burzowe chmury :)

    • podatnik
      środa, 10 lut, 2021, 20:14:26 |

      Na dzisiaj bajdurzą o Domu Seniora,a jutro osiedle dla VIP-ów lub dom publiczny. Nie mam zaufania do tej władzy.

    • BaBa
      środa, 10 lut, 2021, 20:21:36 |

      [Komentarz ukryty, zawierał treści: wulgarne i powszechnie uważane za obelżywe (art. 3 Ustawy o języku polskim); (art. 23 Kodeksu cywilnego oraz art. 194 – 196 Kodeksu karnego).(red.)]

  • Centrum
    środa, 10 lut, 2021, 20:26:25 |

    Burmistrz pisze listy do Premiera, występuje w radiu niema czasu zajmować się sprawami Gminy. Jak chce zajmować się polityką krajową to do Sejmu i tam brać pensje. My płacimy za zarządzanie tą gminą więc do roboty bo na jesieni zwolnimy z pracy. I wyjaśniać szybciutko swoim pracodawcą co za szwindel jest z tą wodą.

  • Gość
    środa, 10 lut, 2021, 20:37:48 |

    W Mosinie radny Wiązek jest długo. Już za rządów Zosi wałki robił. Społeczność o tym wiedziała i tak na niego w następnych wyborach głosowała. W tej gminie jest tak że jak ,,Kowalski,, wygra wybory to kolegą i znajomym załatwi w gminie wszelkie sprawy nie możliwe! Przekształci grunt rolny na działki, załatwi pracę w urzędzie gminy. Coś za coś!!! Każdy ma korzyści. Koło fortuny się kręci a sponsorami są mieszkańcy gminy płacący podatki.

    • karp
      środa, 10 lut, 2021, 21:08:19 |

      W pełni popieram. Trafiłem kiedyś na stare protokoły z czasów kiedy nie był radnym, ale rada i tak potrafiła pół sesji, bo on się domagał wykupu jakiejś drogi w Krosinku, która stanowiła dojazd do niego. Później masochiści zagłosowali i powtarzają to regularnie.

      • Poinformowany
        środa, 10 lut, 2021, 21:41:47 |

        Ale to jest kontynuacja rodzinnej tradycji. Wcześniej Teść był Radnym

  • antykryst
    środa, 10 lut, 2021, 20:41:34 |

    Ten przekręt jest niewiarygodny, Dom Seniora czy domy seniora? To czysty PR i propaganda, żeby tak fatalnie to nie wyglądało. Nie wierzcie w tę bzdurę. Uśmieszek i sarkazm burmistrza nie do zniesienia. Skąd ta burza? Radnym podrzucane są różne zakamuflowane projekty, zwykle na ostatnią chwilę, żeby się nie zorientowali. Trzeba wyciągnąć z tego lekcję i składać uwagi do wszystkiego, a przede wszystkim jak najszybciej pozbyć się tego pana wraz z jego świtą.

  • Płotka
    środa, 10 lut, 2021, 20:58:46 |

    Zanim pozbędziemy się Przemysława P. chciałbym zapytać pana Zdzisława Gierka – radnego Rady Miejskiej w Mosinie w kadencji 2014-2018, dlaczego wiedząc, że jest już położony wodociąg w ulicy Sosnowej (z wypowiedzi mieszkańca ulicy Sosnowej w dzisiejszym TELESKOPIE wynika, że wodociąg powstał w 2016 roku) nie zaprotestował, nie powiedział tego na sesji czy komisji głośno. Czy takie zachowanie licuje z godnością radnego ? Mogli o tym nie wiedzieć inni radni nie mieszkający w tej wsi, ale nie mieszkaniec Pecnej, społecznik , strażak.

    • fuks
      środa, 10 lut, 2021, 21:10:49 |

      @Płotka – Tam wodociąg i kanalizacja były jeszcze wcześniej niż w 2016. Mieszkaniec co się wypowiadał mieszkał w nowym domu co się wybudował w 2016. Reszta miała wcześniej wodę i kanalizę! Tam są w zasadzie stare domu, oprócz 5 nowych deweloperskich ale one też korzystają z tej starej infrastruktury. Masz rację pytając gdzie był radny. Dodam więcej, gdzie był radny kasprowicz i radny patela. to też ich rejon działania.

      • Płotka
        środa, 10 lut, 2021, 21:18:26 |

        fuks! – dziękuję za uszczegółowienie. Utwierdziłeś mnie w zasadności zadanego pytania.Nie chcę bronić radnego Kasprowicza ani też radnego Patelę. Mogli wiedzieć , mogli nie wiedzieć. Radny Gierek musiał wiedzieć ! Pewno zapomniał o rocie ślubowania albo zwyczajnie jej nie zrozumiał.

  • Gość
    środa, 10 lut, 2021, 21:07:36 |

    W Mosinie same matactwa zawsze były! Czy Zosia czy Mielochł każdy z nich dbał o swój ,, portfel”. W urzędzie gminy co drugi urzędas ma posadkę załatwioną po znajomości, działki pod deweloperkę przekształcone za mieszkania i pieniądze. Budowy i inwestycje gminne wykonywały firmy ,,zaprzyjaźnione” z włodarzem gminy, które niby wygrały przetargi. Praworządna Gmina Mosina

  • Gość
    środa, 10 lut, 2021, 21:42:42 |

    Pytanie kiedy tym zajmą się odpowiednie organy ścigania, bo Mieloch i paru kolesi powinno przejść na wikt i opierunek państwa, ze spacerniakiem w tle…..

  • Norka
    środa, 10 lut, 2021, 22:20:39 |

    historia matactw tej rodziny jest długa. Początek lat 2000 Zocha S. daje radnym do uchwalenia gigantyczny plan miejscowy w szczerym polu nieopodal Borkowic. Kilkadziesiąt hektarów gruntu jest w zasadzie jednych rękach. To lokalny watażka Eugeniusz S. Teść obecnego radnego Waldemara. Lekką ręką radni w szczerym polu robią tereny mieszkaniowe. Bez żadnej infrastruktury. Do dziś tam nie ma wody. Teraz Waldemar z pomocą Kasprowicza walczą o magistralę wodociągowa co poprowadzi tam wodę z Krosinka. Bo sprzedać działek nie może syn Eugeniusza czyli szwagier Waldemara. Budowę magistrali znowu popierają wszyscy radni bo w konia ich ktoś porobił jak z tą Sosnowa w pecynach. Nazywają to magistrala do Borkowic, ale to nie prawda jest. To też jest na liście priorytetów Aquanetu. Znowu gmina zapłaci za czyjeś uzbrojenie.

  • Borko-men
    środa, 10 lut, 2021, 22:51:01 |

    @Norka dobrze piszesz. Słynna magistrala wodociągowa do Borkowic to kolejny przykład zmanipulowanej nazwy inwestycji. Śmierdzi na kilometr. Znowu bezradni dali się wykiwać.

  • kajka
    czwartek, 11 lut, 2021, 9:07:28 |

    To już jest naprawdę śmierdzący skandal. Mam nadzieję, że Mieloch i Wiązek za to odpowiedzą, bo ich samozadowolenie i buta są pluciem w twarz każdemu mieszkańcowi tej gminy.

  • Obrzydzony władzą
    czwartek, 11 lut, 2021, 11:05:15 |

    Borko MEN nie mogę się z tobą zgodzić . Nie wierz że bezradni dali się wykiwać. To jest coś za coś , tam są cały czas układy, poza 3, może 4 radnymi reszta jest umoczona w układ. Bywałem na sesjach i to beż trudu można zaobserwować. A ich niewiedza,ignorancja i bezwzględność jest porażająca.

  • zbych
    czwartek, 11 lut, 2021, 12:51:45 |

    Dlatego musimy bronic niezależnych dziennikarzy. Szacunek dla pana redaktora, który porusza nie wygodne dla rządzących tematy.

    • Bolo
      czwartek, 11 lut, 2021, 14:10:28 |

      Obrona niezależnego dziennikarstwa, które z odwagą ujawnia takie machloje, to teraz najważniejsze. Chapeau bas, czyli „kapelusz z głowy” dla Redakcji GMP.

  • Łukasz Kasprowicz- radny gminy Mosina
    czwartek, 11 lut, 2021, 20:37:16 |

    @Fuks, płotka, norka. To co zostało napisane w komentowanym tekście, to wszystko prawda. Sprawa wodociągu i kanalizacji w pecniański las, to totalna wajcha, która była możliwa tylko i wyłącznie przy bliskiej współpracy kierownika referatu inwestycji, burmistrza, no i właściciela lasu lub jego/ich przedstawiciela. Jak wiadomo, co ustaliła radna Kaptur, odcinek leśny, gdzie powstał wodociąg i powstał projekt kanalizacji nie jest ulicą Sosnową. Gmina stała się właścicielem „działki drogowej” w roku 2014. Pełną wiedzę o tym, że infrastruktura idzie w las, miał burmistrz, kierownik inwestycji i projektant. Skoro burmistrz uzasadniał w Aquanecie budowę kanalizacji i wodociągu w las twierdząc, że zaistnieje tam cel społeczny w postaci domów starości, musiał być nieźle „przekonany”. Nigdy w historii samorządu nie było podobnej sytuacji, aby budować wodociąg i kanalizację w las i to jeszcze, zapewne przez przypadek przy podzielonych działkach należących d rodziny radnego. Zaręczam, że żaden radny, ani ja, ani radny Patela, nikt, nie wiedział jaka wajcha jest kombinowana przez burmistrza w tym przypadku. I tak nawiasem rzecz ujmując, to jeżeli używa ktoś mojego nazwiska sugerując jakieś niegodne radnego działania proszę o odwagę autorów, aby się podpisali z imienia i nazwiska, a osobom, które chciałyby porozmawiać ze mną na ten lub inne tematy samorządowe podaję swój nr tel. 697896383. Pozdrawiam

    • GOŚĆ
      piątek, 12 lut, 2021, 18:45:30 |

      „Nigdy w historii samorządu nie było podobnej sytuacji, aby budować wodociąg i kanalizację w las…”.
      Przykład pierwszy z brzegu – budowa kanalizacji sanitarnej do Sowinek około 2004 roku. Kolektor sanitarny położono w drodze biegnącej przez lasy z Mosiny do Sowinek. Duża część drogi nigdy nie należała do gminy i jest lasem.
      Dzięki tej inwestycji ruszyła sprzedaż działek w Sowinkach. Kto nie wierzy, niech uda się tam na zimowy spacerek…

      • pierdoła mosińska
        sobota, 13 lut, 2021, 21:52:02 |

        Ponad 3 kilometry kolektora w tym prawie dwa przez szczery las. Około kilometr to nawet nie jest droga, tylko las. Nowe działki obecnie to około 30 hektarów. Tak odbili się rolnicy Sowinek na kolektorze prowadzonym przez lasy. Ale jak pamieta radny – nigdy w historii samorządu nie było podobnej sytuacji, aby budować wodociąg i kanalizację w las.

        • gosc
          sobota, 13 lut, 2021, 22:06:42 |

          myślę, że inna sytuacja jest kiedy rura musi iść przesyłem w lesie a inna jeśli realizuje się przyłącza do lasu (gdzie nie ma możliwości zabudowy)

        • karp
          sobota, 13 lut, 2021, 22:40:38 |

          Ja przepraszam za swoją ignorancję, ale nie wiem z jakiego materiału są te wodociągi leśne. Jeśli da się na punkcie skupu na tym zarobić, to chciałbym obywateli złomiarzy przestrzec przed wykopywaniem wcześniejszych odcinków wodociągu przy których mieszkają ludzie. Dalej to już niska szkodliwość społeczna.

          • Gość
            sobota, 13 lut, 2021, 23:00:18 |

            Praktycznie zerowa…

      • Łukasz Kasprowicz- radny gminy Mosina
        piątek, 30 lip, 2021, 14:33:01 |

        używając sformułowania w historii mosińskiego samorządu miałem na myśli okres od 2010 roku, kiedy jestem radnym. W tamtym czasie były inne rządy i inni radni kontrolowali decyzje burmistrza. Za nieprecyzyjne stwierdzenie przepraszam. Pozdrawiam.

    • GOŚĆ
      piątek, 12 lut, 2021, 19:29:15 |

      Warto czytać protokóły z sesji Rady Miejskiej w Mosinie, bo są one dostępne dla mieszkańców. Oto fragment protokółu Protokół nr XLII/16 z XLII sesji Rady Miejskiej w Mosinie,z dnia 29 grudnia 2016 r.:

      – Sołtys Sołectwa Czapury Waldemar Waligórski wyraził przekonanie, że gdyby wszedł godzinę temu na tę salę, odniósłby wrażenie, iż to „Burmistrz” uchwala budżet, a nie Rada Miejska,
      bo pytanie „zadane przez pana radnego Burmistrzowi”, dlaczego „tak, a nie inaczej” ustala kolejność budowy dróg jego zdaniem jest nie na miejscu, bo to jest przywilej „Burmistrza” przedstawić „Radzie” projekt budżetu. Może wpisać nawet drogę na księżyc albo drabinę. Ten budżet uchwala Rada Miejska: 21 radnych i to „państwo bierzecie odpowiedzialność” za to,
      co będzie w tej gminie realizowane, nie „Burmistrz”. „Burmistrz” jest tylko wykonawcą. „Panie Burmistrzu” – więcej spokoju naprawdę, prosi się też nie unosić, bo „pan” ma tylko zrobić to, „co tych 21 dżentelmenów i dam panu nakaże zrobić”. „Państwo bierzecie odpowiedzialność” za ten budżet i „nie dziwcie się”, że budżet jest taki, jaki jest, bo ten budżet „wy uchwalacie, wy dyskutujecie na każdej jednej komisji”, co ma być w tym budżecie, jaka droga ma być zrobiona, w jakiej kolejności, jakie pieniądze mają być zainwestowane i to jest tylko „wasza” rola do uchwalania tego budżetu.-

      • karp
        sobota, 13 lut, 2021, 22:34:48 |

        „Sołtys Sołectwa Czapury Waldemar Waligórski wyraził przekonanie, że gdyby wszedł godzinę temu na tę salę, odniósłby wrażenie, iż to „Burmistrz” uchwala budżet, a nie Rada Miejska,”
        Dobrze, że jakiś karp nie wszedł na salę, bo odniósłby wrażenie, że to nie Waldemar Waligórski uchwala budżet, ale pan Pyza.

    • alpc
      poniedziałek, 15 lut, 2021, 15:47:55 |

      Proponuję to zgłosić do Prokuratury lub CBŚ. To powinno być na 100% wyjaśnione. Ludzie czekają na infrastrukturę, a tu robi się wałki. Kosztem tej infrastruktury powinien być obciążony właściciel, który załatwiał sprawę. Pytanie jaki interes miał w tym Burmistrz? To jest pytanie, takich wałków nie robi się za Bóg zapłać.

  • Płotka
    czwartek, 11 lut, 2021, 21:03:24 |

    Panie Radny, czy jest Panu wiadomo co na ten temat może powiedzieć pan Zdzisław Gierek- były radny z Pecnej oraz były burmistrz Jerzy Ryś który przecież formalnie wprowadził projekt budowy wodociągu do budżetu na 2017 rok ?

    • Łukasz Kasprowicz- radny gminy Mosina
      czwartek, 11 lut, 2021, 21:35:03 |

      Tak na prawdę trzeba by było zapytać i Rysia i Gierka. Aby poznać motywy lokalizacji wodociągu w las trzeba poznać nazwiska właścicieli gruntów przy tej inwestycji. Mniemam, że nieszczęsny Waldek i jego rodzina nie są jedynymi, którzy skorzystali przy tej okazji. Mieszkańcy Pecnej oraz burmistrz wiedzą zapewne kto ma lasy przy tym wodociągu. Ta wiedza rzucilaby nieco inne światło na sprawę

      • orient
        czwartek, 11 lut, 2021, 21:42:27 |

        Głównym problemem jest, to że przekręt dotyczy włodarzy tego miasta, radę burmistrza i magistrat, i to oni są odpowiedzialni za to co się stało. Osoby prywatne, nie są tutaj tak istotni jak skorumpowany samorząd.

      • Płotka
        czwartek, 11 lut, 2021, 21:46:18 |

        No właśnie, kto zapyta tych Panów ? Może jakiś zdolny lokalny dziennikarz śledczy ?

      • Z Pecna
        czwartek, 11 lut, 2021, 21:53:24 |

        Panie radny Łukaszu Kasprowicz – to że burmistrz wiedział kto jest właścicielem to jedna kwestia. To że był to Waldek to druga. Te wiadomości to tak naprawdę przyprawa do śmierdzącego kotleta jakim jest sama inwestycja w lesie. Jaki dureń uzbraja las, gdy reszta gminy cierpi na niedostatki w każdej dziedzinie? Jest tyle innych miejsc gdzie można nawet ten dom starców zbudować i nie trzeba lasu uzbrajać i wycinać? To śmierdziało od początku. Nawet gdyby to nie radny był właścicielem. Czy od razu trzeba też zmieniać studium żeby dom starców budować? Znowu śmierdzi. Wie Pan o co ja mam pretensje do rady? O to że nie potrafią Państwo wyczuć perfidii i nachalności w postepowaniu swojego kolegi. Słuchałem kilku sesji i cokolwiek Waldek powie to ja tam widzę jego prywatny interes. Taka samo jest z wodociągiem do Borkowic. Witek działek nie może sprzedać. Wie pan kto to Witek?

        • Płotka
          czwartek, 11 lut, 2021, 21:59:40 |

          @ z Pecna – dlaczego radny Gierek wiedząc, że ul. Sosnowa ma wodociąg nie zabrał głosu na sesji budżetowej w kwestii zmiany nazwy tego zadania projektowego na : budowa wodociągu w drodze leśnej stanowiącej przedłużenie ulicy Sosnowej ?

          • Z Pecna
            czwartek, 11 lut, 2021, 22:04:32 |

            Pewnie spał. On w ogóle chyba bił rekordy antyaktywnosci będąc radnym. Czy znał się z Waldemarem to nie wiem ale trop karpia, że Waldemar mocno wspierał OSP Pecna na to by wskazywał.

          • babciaz
            sobota, 13 lut, 2021, 17:57:24 |

            Sprawdźcie ile razy radny Gierek zgłosił jakieś zapytanie albo interpelację w czasie swojej kadencji; przecież to był radny niemowa

          • Płotka
            sobota, 13 lut, 2021, 18:33:15 |

            Mowa jest srebrem a milczenie złotem.

          • karp
            sobota, 13 lut, 2021, 19:52:42 |

            Zdaje się, że Czesiu który woził też hołdował tej zasadzie. Po co mówić na sesjach skoro się wozi i głosuje się na rzecz tego do którego się wozi…
            Na to jednak jest art.24 f. Na taką sytuację, że radny jest mężem żony i zarabia zero złotych, a na sesjach mówi jak trudne jest prowadzenie biznesu, nie ma artykułu. Ustawodawca nie przewidział radnych zatrudnianych na czarno w żwirowniach.

  • orient
    czwartek, 11 lut, 2021, 21:39:19 |

    Jeszcze dodam, że domy spokojnej starości o których mowa to nie instytucje charytatywne tylko perspektywiczny biznes. Jeśli dodać do tego ceny gruntu, które w wyniku tego przekrętu nabrały na wartości to mamy do czynienia z bardzo dużymi pieniędzmi. Czy to był wałek w białych rękawiczkach czy oszustwo? Tego nie wiem ale z pewnością powinna się tym zająć prokuratura. RM już dała ciała w takich sytuacjach, o czym można też przeczytać na tej stronie.

  • karp
    czwartek, 11 lut, 2021, 21:49:33 |

    Waldemar często podlizywał się strażakom z jednej OSP. Kto pamięta o jaką jednostkę chodziło?
    Czy czasem nie chodziło o OSP Pecna, by wyłączyć dociekliwość miejscowych. Ja to odbierałem tak,że apelował do burmistrza o zakup czegoś, co i tak by dostali.

  • jj
    czwartek, 11 lut, 2021, 21:50:04 |

    Rada nie kwapi się by powołać doraźną komisję i wyjaśnić tą bulwersującą sprawę? Macki ośmiornicy jeszcze całe,kiedy burmistrz twierdzi,że to wina Rady.

  • Płotka
    czwartek, 11 lut, 2021, 21:52:47 |

    Rada nie musi powoływać komisji doraźnej bo ma ustawowe ciało kontrolne jakim jest Komisja Rewizyjna.

    • Gość
      czwartek, 11 lut, 2021, 22:41:53 |

      Przed chwilą pisałeś o zdolnych śledczych więc nie kręć. KR w tym składzie ma dużo zajęć,sama z sobą.

      • czytelnik
        czwartek, 11 lut, 2021, 22:59:34 |

        A kto jest przewodniczącym komisji rewizyjnej?

  • Płotka
    czwartek, 11 lut, 2021, 22:46:23 |

    @gość – pisałem o zdolnych , młodych dziennikarzach śledczych.Nie wiem dlaczego piszesz że kręcę. Dziennikarz to jedno, a Rada to drugie.

  • Tomek
    czwartek, 11 lut, 2021, 23:59:36 |

    I już się zaczyna ,, nie ja jestem niewinny „

  • karp
    piątek, 12 lut, 2021, 11:58:15 |

    Mam pytanie do miejscowych. Tam na tej Sosnowej w Pecnej dostrzegłem aktywność deweloperską pani redaktor, którą kojarzę z Radia Poznań.
    Czy to są te domy, które już powstały na Sosnowej?

    • Z Pecna
      piątek, 12 lut, 2021, 12:07:11 |

      @karp – tak te kilka domów z drogą prywatną to inwestycja męża tej pani redaktor. Wszystkie te domy korzystają z starej infrastruktury która była już na sosnowej. Ta inwestycja dosc długo powstawała. Generalnie można powiedzieć że to stara ulica pomimo tej nowej deweloperki.

  • karp
    piątek, 12 lut, 2021, 12:35:08 |

    Dzięki. Już chyba tylko red. Pierzchalski nie jest deweloperem i to mu się chwali. :)

  • zbych
    piątek, 12 lut, 2021, 14:18:32 |

    Ja …..dziele w tej gminie to niezły bałagan. TVN będzie chyba musiała przejechać. RADNI WSTYD, WSTYD
    JAK WY LUDZIOM SPOGLĄDACIE W OCZY

  • Gość
    piątek, 12 lut, 2021, 15:07:00 |

    Czyli dlatego burmistrz wystąpił w Radiu Poznań, swój swego będzie bronił choćby nie wiem, co.
    Wstyd panie Mieloch, ale nie spodziewam się krzty honoru po panu. Po Wiązku też nie.

  • zośka
    piątek, 12 lut, 2021, 17:21:46 |

    Czy ten pseudo burmistrz wytłumaczy się z wprowadzania radnych w błąd, zwalania na nich winy, z tego, że wodociąg nie jest tak naprawdę w ulicy Sosnowej tylko poza nią?
    Ten człowiek poziomem żenady swoich działań puka w dno od spodu!

  • karp
    piątek, 12 lut, 2021, 20:26:54 |

    Natenczas Przemysław burmistrz Mieloch czołowym interpretatorem jest.
    „Na zarzuty odpowiada burmistrz Mieloch. W wydanym oświadczeniu stwierdza, że radni doskonale znali lokalizację inwestycji, a sam projekt był procedowany już przed rozpoczęciem jego kadencji. W związku z czym „sugestie rzekomej korupcji politycznej” nazywa nadinterpretacją.”
    https://radiopoznan.fm/informacje/wielkopolskie-popoludnie/nikt-nie-bierze-odpowiedzialnosci-za-doprowadzenie-wodociagu-do-lasu
    Interpretacja to coś co twierdzi burmistrz.
    Nadinterpretacja to coś co twierdzą ci, którzy nie zawsze głosują na tak.
    Burmistrz jest prekursorem takiej interpretacji art.24 f, że Żwirek może wozić do ZUK, Gargamelek przewijać , a jumacz na targowisku wywijać.Artykuł 21 ustawy o zaopatrzeniu w wodę zinterpretował w ten sposób, że plany spółki wodociągowej należy sprawdzić nie z obowiązującym Studium, ale z przyszłym.
    Według mnie takie interpretacje to manipulacje i właśnie słowa manipulacja powinien natenczas używać burmistrz oceniając własne wypowiedzi.
    https://odmiana.net/odmiana-przez-przypadki-rzeczownika-manipulacja

  • Mosinianin
    sobota, 13 lut, 2021, 12:05:13 |

    Każdy kolejny dzień urzędowania burmistrza i nieporadnych to straty finansowe i wizerunkowe dla gminy.

  • Jan
    sobota, 13 lut, 2021, 16:15:27 |

    Szanowne Państwo, tyle się pisze o tej nieprawidłowości, a czy ktoś zastanawiał się nad tym jak uzdrowić tą sytuacje. Słyszymy, że radni złożyli oświadczenia pod wpływem błędu, a wtedy taka czynność z mocy prawa jest nieważna. Być może istniej możliwość dokonania Należałoby reasumpcji głosowania, widzieliśmy to w Sejmie RP. Być może są jeszcze inne sposoby, aby odpowiedni organ stwierdził nieważność tego głosowania i dążyć do jego powtórzenia. Potrzeba tu jakiegoś prawnika od tych spraw.

    Istnieje na pewno możliwość zaskarżenia takich aktów do sądu administracyjnego. Aby jednak móc skorzystać z tego uprawnienia najpierw muszą zostać spełnione przesłanki określone w art. 101 ustawy o samorządzie gminnym oraz musi zostać zachowana szczególna procedura z tym związana.

    Pierwszą przesłanką jest posiadanie interesu prawnego lub uprawnienia, które zostało naruszone wydaniem określonej uchwały lub zarządzenia. Oba pojęcia (interes prawny i uprawnienie) należy rozumieć łącznie, a nie alternatywnie, bowiem interes prawny obejmuje również uprawnienie i traktowanie tych pojęć odrębnie byłoby błędne. Tym niemniej pod pojęciem interesu prawnego należy rozumieć konkretny, zindywidualizowany i osobisty interes, który powinien wynikać z określonego przepisu prawa i w końcu powinien być niewątpliwie naruszony.
    Drugą z przesłanek jest wydanie przez organ gminy uchwały z zakresu administracji publicznej, a takimi aktami będą np. akty prawa miejscowego, przepisy porządkowe, akty planowania, akty administracyjne generalne niebędące źródłami prawa miejscowego itp. Regułą więc jest zaskarżanie w tym trybie aktów o charakterze generalnym z aktami prawa miejscowego na czele, wyłączając przede wszystkim decyzje indywidualne.
    Może znajdzie się jakiś prawnik w gminie, co to pociągnie!
    Jeśli takie wałki będą przechodzić bez jakichkolwiek konsekwencji, to co nas czeka w przyszłości!

    • orient
      sobota, 13 lut, 2021, 16:52:52 |

      Bardzo dobry pomysł. Pytanie tylko czy gminny prawnik jest od chronienia interesu burmistrza czy interesu Gminy Mosina. Śmiem twierdzić, że to pierwsze.

  • Gość
    sobota, 13 lut, 2021, 16:59:14 |

    Prawnik jest na etacie w gminie,natomiast chęci bardzo brakuje.

  • Tom
    sobota, 13 lut, 2021, 18:16:30 |

    A ci radni co tak teraz boleją nad sytuacją to nie mogą coś zrobić np skrzyknąć się na jakiegoś prawnika biorą przecież pensje i między innymi za to że głosowali na TAK. Na gminnego prawnika bym nie liczył lepiej żeby to był ktoś spoza gminy . Dalej radni przecież bierzecie za to wszystko pieniądze wam powinno być przede wszystkim wstyd i wy pierwsi powinniście to wyprostować!

  • pierdoła mosińska
    sobota, 13 lut, 2021, 18:37:46 |

    Na tym właśnie polega problem, że kolejny raz jesteśmy skłonni ratować nieporadnych radnych. O ile dobrze wiem, to nie są małe dzieci i nie musimy każdemu z nich na siłę wpychać pod pupę pieluchy, ani tym bardziej pieluchomajtek. Ci ludzie są dorośli i dokładnie tacy, jakimi ich wybraliśmy. Płacze p. Kleiber, że radni zostali zmanipulowani. W podobny ton uderza przewodnicząca Rady Miejskiej. Radny Kasprowicz posuwa się dalej twierdząc, że burmistrz poprzedniej kadencji – „ musiał być nieźle “przekonany”„ – cokolwiek by to nie znaczyło. Ot, odważne stwierdzenie! Podobnie obrzydliwego oświadczenia tego radnego dawno już nie czytałem.
    Miejmy nadzieję, że radny wie, co mówi, a pan Jerzy Ryś się do tego odniesie.

    Nie pałam zbytnią sympatią do obecnego burmistrza i nie mam tutaj zamiaru tego uzasadniać, gdyż pokrywa się ono z grubsza z tym, co napisano już na tym portalu. Pragnę jednak zauważyć, że wyjaśnienia burmistrza w sprawie inwestycji w Pecnej są moim zdaniem prawidłowe.
    Jest sprawą oczywistą, że radni wiedzieli, co zawiera załącznik inwestycyjny budżetu i to począwszy od wersji z grudnia 2016 roku. Zanim budżet został ostatecznie przegłosowany przez Radę Miejską wcześniej poszczególne jego pozycje były zapewne omawiane na stosownych komisjach. Przynajmniej takie wnioski można wysnuć czytając protokóły z posiedzeń tych komisji. To tam na komisji inwestycji oraz komisji finansów omawiane były wnioski składane przez radnych, zanim trafiły do załącznika nr 7 projektu budżetu. Po omówieniu poszczególnych zadań na posiedzeniu ww komisji jej członkowie głosowaniem zatwierdzili projekt tego załącznika. Potem wielokrotnie feralny załącznik (Wydatki majątkowe) był wałkowany przez radnych przy każdej zmianie wydatków inwestycyjnych. Smaczku dodaje fakt, że pozycja dotycząca budowy wodociągu oraz kanalizacji na Sosnowej w Pecnej „leżała”na samym wierzchu tego załącznika. Mówiąc dosadnie, tylko ślepy by jej nie zauważył. Oczywiście nikt z radnych – mówiąc słowami Mielocha – nie pochylił się nad szczegółami tego zadania, albo pochylał się zbyt płytko… Nie zrobiono tego na końcu kadencji 2014-2018, ani na początku nowej kadencji formułując nowy budżet. Pytam nieśmiało, gdzie byli wówczas radni? Czym byli zajęci, że przez ponad dwa lata nie zastanowili się, na czym w szczegółach polegać ma inwestycja, która teraz wywołała taki rwetes? Tutaj uwaga do @Jan – wielokrotnie budżet z tym zapisem był głosowany przez radnych, a zatem o które konkretnie głosowanie miałoby chodzić? Co do prawnika, mniemam, że rada Miejska takiego posiada. Prawnik gminy będzie bronił dobrego imienia burmistrza, który moim zdaniem wykonał to, czego Rada od niego oczekiwała. Umieszczając zadanie w budżecie Rada Miejska zobowiązała burmistrza do jego wykonania. Pokazana przez burmistrza Mielocha chronologia działań, to nic innego jak pokazanie krok po kroku tego, do czego był zobowiązany burmistrz realizując to zadanie na wniosek Rady zapisywany w budżecie gminy przez kolejne lata. Obecnie także radni chcą przekonać mieszkańca gminy, że to burmistrz uchwala budżet! Tak przynajmniej należy traktować niektóre wypowiedzi, także radnych w tej sprawie.
    Za @ GOŚĆ Warto przytoczyć słowa radnego Waligórskiego zapisane w protokóle z sesji, na której po raz pierwszy zatwierdzono inwestycję na Sosnowej w Pecnej: „Ten budżet uchwala Rada Miejska: 21 radnych i to „państwo bierzecie odpowiedzialność” za to, co będzie w tej gminie realizowane, nie „Burmistrz”. „Burmistrz” jest tylko wykonawcą. „

    Zachęcam do czytania:
    Protokół nr XLII/16 – sesja Rady Miejskiej w Mosinie w dniu 29.12.2016 r.docx

    • paprykarz szczeciński
      sobota, 13 lut, 2021, 21:26:45 |

      Bardzo rozsądna i wyważona opinia „pierdoły mosińskiej”. Brawo! O burmistrzu napisano już wiele i szkoda strzępić języka. Człowiek jest skończony. Ale biada tym co próbują bronić radnych i robić z nich niewiniątka, które nic nie wiedziały. To jak z kardynałem Dziwiszem. Ja nic nie widziałem, ja nic nie słyszałem, to nie moja wina. Guzik prawda! To wasza wina radni. Większość z was to weterani. Kasprowicz 4 kadencja? Kaptur? 4 Kleiber 2? Waszym obowiązkiem jest zapoznać się z uwarunkowaniami inwestycji. Jeśli tego nie zrobiliście to co wy tam robicie do diabła? Panie Kleiber a zauważył pan jak na naszej ulicy gmina dziury w jezdni łata starymi płytkami chodnikowymi? Tego też pewnie nikt nie widzi.
      Pomysł z ponownym głosowaniem zarzucony przez @Jan to jakieś kuriozum. Nad czym oni maja raz jeszcze głosować? Nad wykopaniem rur z gleby i zezłomowaniem hydrantów? 250 tys. już nikt nie wróci. W tyłek możecie się radni ugryźć. Zmarnowaliście ćwierć miliona złotych. Tu już prawnik nie pomoże. Pozamiatane. Finito. The end. Tak samo Waldek was w konia robi z wodociągiem do Borkowic. Wyżej pisała @ Norka i @z Pecna o tym. Znam paru ludzi z tamtego rejonu i potwierdzają ten fakt.

      • alpc
        poniedziałek, 15 lut, 2021, 16:01:50 |

        Może p. Wiązka zmusić do zapłaty, wystawiając im fakturę z WAT. To byłaby najlepsza sytuacja. Reszta pod sąd.

      • Bolo
        poniedziałek, 15 lut, 2021, 16:40:42 |

        Zmarnowali ćwierć miliona złotych tu, pół miliona tam itd.itp. Czy jest ktoś,kto te ciemne interesy podliczy?

  • Jan
    sobota, 13 lut, 2021, 19:22:43 |

    @ pierdoła mosińska, Nie zmienia to faktu że nie radny a wielu radnych zostało prowadzonych w błąd Przynajmniej tak utrzymują i powinno dążyć się do tego żeby powtórzyć głosowanie a najlepiej unieważnić uchwałę i takie narzędzia polski ustawodawca przewidział No nie może być tak żeby gmina finansowała prywatną inwestycje to nie leży w interesie gminy. Radni w tej sprawie mają jednoznaczne stanowisko. Gdyby przyjąć taką logikę to wszyscy inni którzy inwestowali do tej pory ze środków własnych w wodociąg Powinni zwrócić się teraz do rady miasta o zwrot kosztow inwestycji. Najlepiej gdyby sprawę ocenią sąd powszechny i wydał sprawiedliwy wyrok.

    • swiętyspokój
      sobota, 13 lut, 2021, 19:35:59 |

      To wina gazety. Gdyby tego nie ujawniła Rada i Burmistrz nie mieli by problemu. Zona radnego też.

    • pierdoła mosińska
      sobota, 13 lut, 2021, 21:07:45 |

      To znaczy, że wielu radnych robi sobie drzemkę na komisjach i podczas sesji Rady.

    • pierdoła mosińska
      wtorek, 16 lut, 2021, 12:22:40 |

      @jan
      Cała Twoja wypowiedź wygląda jak ocean naiwności. Próbujesz zasugerować, że radni to osoby bezwolne, pozbawione możliwości samodzielnego używania szarych komórek, osoby niemające wpływu na szeroko rozumianą politykę w gminie, nie wyłączając kształtowania planów inwestycyjnych. Udajesz naiwnego, a faktycznie chcesz zasugerować czytelnikom, że radni to nie grupa ludzi, znających doskonale swoje środowisko, jego potrzeby i jego lokalne interesy. W Mosinie jak w każdej miejscowości jest kilka lub kilkanaście klanów, które od zawsze chciały mieć wpływ na lokalną politykę i realizowały te marzenia poprzez radnych, a niekiedy burmistrza. Faktyczną władzę mają radni, czy się to komuś podoba czy nie. Ostatnie lata pokazały, że burmistrza wybierano z łapanki. Nadal można mieć wrażenie, że niewiele się w tej materii zmieniło. Możliwe jednak, że ten trend odwrócą radni OdNowa. Są już blisko celu. Wracając do radnych należy stwierdzić, że to nie są bezradne gapki, ale cwaniacy, z których każdy ma jakiś własny interes do ukręcenia, lub kręci go dla swojego mocodawcy. Gdy się mleko rozleje, wszyscy udają niewiniątka i nieudaczników. To dobra metoda na dorwanie się do kolejnej kadencji, na której można (obecnie) lekką ręką zarobić 75 tysięcy złotych (na każdego z 21 radnych) z nieopodatkowanych diet. W zamian żadna odpowiedzialność, jak wskazuje na to dyskusja ostatnich dni.

      • Płotka
        wtorek, 16 lut, 2021, 12:34:06 |

        @pierdoła mosińska – radni OdNowa to zlepek indywidualistów których nie spaja wspólna przeszłość i pryncypia.Co jeden to chce być ważniejszy i mądrzejszy. W W najbliższych wyborach to wszystko się rozsypie – to ja Płotka Wam mówię !

        • gosc
          wtorek, 16 lut, 2021, 13:18:43 |

          Masz rację @Płotka ale chwała im za to, że ci indywidualiści połapali się w tej niedoli burmistrza i próbują przeciwstawić się jego (i nie tylko) nieodpowiedzialnej postawie. Klub to chyba nie partia z dyscypliną partyjną?

  • Tom
    sobota, 13 lut, 2021, 19:28:06 |

    @Jan Zdaje się że uderzyłeś w dobre strony z tym oświadczeniem złożonym pod wpływem błędu widać że niektórzy nerwowo zareagowali co daje nadzieję że będzie można do sprawy wrócić i ją wyprostować.

    • paprykarz szczeciński
      sobota, 13 lut, 2021, 21:31:30 |

      @Tom Teraz mogą sobie oświadczyć co najwyżej wzajemnie że są radnymi ułomnymi. Jak chcesz wyprostować sprawę? Wykopać rury i sprzedać w skupie surowców wtórnych?

      • karp
        sobota, 13 lut, 2021, 21:41:12 |

        Panie szczeciński, lubię pana i nie wiem za co bardziej. Czasami zjadam, ale pomysł tez niezły.
        Wykopać i sprzedać w punkcie surowców. Może trzeba trochę poczekać na wzrost cen w skupie.Ku przestrodze następnych wałkarzy leśnych.

  • Płotka
    sobota, 13 lut, 2021, 19:36:33 |

    Sprawa jest jasna: w ulicy Sosnowej był wodociąg. Natomiast to co wprowadzono do budżetu na 2017 rok to był projekt wodociągu w drodze leśnej stanowiącej przedłużenie ulicy Sosnowej.Ulica kończy się tam gdzie jest możliwość zabudowy, a więc tam gdzie zaczyna się las. Wprowadzenie projektu budowy wodociągu w ulicy Sosnowej zostało więc dokonane z premedytacją. Jeżeli Burmistrz nie potrafi odróżnić co jest ulicą a co nie, to powinien natychmiast ustąpić z urzędu. Takie tłumaczenie jakie przedstawił w mediach i jakie próbuje nam wmówić zwyczajnie go kompromituje,a mnie irytuje.Wypraszam sobie aby ktoś taki zarządzał moją gminą.

  • z mosiny
    sobota, 13 lut, 2021, 22:01:53 |

    Kto powiedział ze wodociag czy kanalizacja sanitarna musi byc prowadzona ulicami? Chyba nie ma takiego obowiazku. Projekty do budzetu wprowadzają radni przegłosowujac budzet. Burmist pewnie przedstawia radnym projekt budzetu na podstawie wnioskow radnych.

  • X
    sobota, 13 lut, 2021, 22:32:21 |

    To jest nie do obrony. Trzeba to naprawić i to jak najszybciej.

  • Tom
    niedziela, 14 lut, 2021, 7:06:58 |

    Po prostu wykopać.To byłby piękny przykład i dobra odpowiedz na walki i przy okazji wielce edukacyjny. Rury można sprzedać. Trzeba tylko poczekać na stwierdzenie nieważności uchwały albo dokonać reasumpcji głosowania. Myśle, że znajda się osoby które wykopią rury w czynie społecznym razem ze mną.
    Ważne co teraz zrobią radni. Skoro twierdzà, że złożyli oświadczenie pod wpływem błędu to musza dokonać reasumpcji głosowania. Albo złożyć wniosek do sądu o stwierdzenie nieważności. To nie pierwszy przypadek takiej sytuacji i zapewne nie ostatni w historii polskiej samorządności. Jak jest problem trzeba go rozwiązać. Radny Kasprowicz zawsze wydawał mi się taki ogarnięty. Ale jest jeszcze wiele czasu i możliwości aby sytuacje naprawić. Zło dobrem zwyciężaj ! Do dzieła radny i pamiętaj nie jesteś i nie jesteście sami ! Będziemy wam pomagać i stać przy was.

    • karp
      niedziela, 14 lut, 2021, 10:29:32 |

      Jest jeszcze rozwiązanie pośrednie. Wykopać, a następnie wkopać pionowo. Kto powiedział, że wodociągi leśne muszą być ułożone poziomo?
      Takie rury pionowe wystające ponad las to dopiero atrakcja turystyczna.

      • Janek
        niedziela, 14 lut, 2021, 13:53:24 |

        Można jeszcze wykasować za przyłącze do posesji 40 000.zł.Od każdej działki i zlikwidować KANALIZACJE .Woda jest już położona .Kanalizacja to koszt około 2 000 000 ,a to nasza KASA WSZYSTKICH .RADNI wycofać KANALIZE póki jeszcze można !!!!

  • Gość
    niedziela, 14 lut, 2021, 8:51:41 |

    Dlaczego nikt z radnych nie złoży projektu uchwały o odwołaniu burmistrza z urzeęu i o referendum?

    • jj
      niedziela, 14 lut, 2021, 11:31:27 |

      Są dwie możliwości. Czekają na lepszy moment lub są w układzie.

  • Zniesmaczony
    niedziela, 14 lut, 2021, 9:50:08 |

    Dlaczego? Bo to jedna i ta sama sitwa. Może by się znalazło 3,4 uczciwych, ale reszta warta jest burmistrza. Widzicie co się dzieje, biorą to na przeczekanie, tak jak zawsze prędzej czy później sprawa ucichnie, i znowu będzie można kręcić lody.

  • Tom
    niedziela, 14 lut, 2021, 10:00:26 |

    To moze mieszkańcy powinni zebrać wymagane podpisy i złożyć wniosek o referendum. Ale jak to zrobić? Oni wiedzą że to jest trudne logistycznie. Ale nie niewykonalne. Kto by mógł to zainicjować? Ja jestem gotowy też pomøc.

  • niekumaty
    niedziela, 14 lut, 2021, 15:02:33 |

    Jeśli już jest woda w lesie za Sosnową, to kanalizę połóżcie w lesie za Dębową w Pecnaj. Czy jest może jakaś różnica?

  • wiórecki
    niedziela, 14 lut, 2021, 15:19:23 |

    Mieszkańcy powinni to, powinni tamto… Mieszkańcy bez przywódcy są jak dzieci we mgle, gubią się lub beczą na swój nędzny los. Przywódcy potrzeba! To on sensownie poprowadzi. Oczywiście najzupełniej otwarcie musi chcieć być nowo obranym burmistrzem z sensownym i akceptowalnym planem osuszenia tego mosińskiego bagienka. Faktem jest, że jak pisałem kilka dobrych lat temu, Springerowa wyjałowiła na dłużej to nasze środowisko z wszelkiej aktywności politycznej i społecznej. Mnie osobiście wydaje się sensownym aby postawić na młodość. Radziłem kiedyś, gdy jeszcze radnym nie był, Panu inżynierowi mgr Michałowi Kleiber aby koniecznie podjął studia uzupełniające w zakresie prawa administracyjnego. Przewidywałem bowiem, że przez swoją społeczną aktywność, walory intelektualne i zaangażowanie obejmie, w swoim czasie, posadę Burmistrza naszej Gminy. Gdyby jeszcze dobrał sobie na zastępców niekwestionowanego samorządowego guru Szanownego Pana Marciniaka i któregoś z bardzo mądrych i zaangażowanych społeczników z Mieczewa – to widzę odnowę w naszej mosińskiej rzeczywistości w całkiem jasnych barwach. Naturalnie pierwszym doradcą czy wręcz asystentem, z bardzo atrakcyjnym uposażeniem, zrobiłbym Szanownego Pana Karpia, bo Jego rola i zasługi dla Mosiny są wyjątkowej wartości i nie do przecenienia. To moje zdanie – starego wióreckiego.

    • Stary bywalec
      niedziela, 14 lut, 2021, 18:10:37 |

      To zastanawiające, w końcu radny Kleiber startował z tego samego ugrupowania co Mieloch. To co miałoby się zmienić? Jeśli mamy dywagować to jedyną dobrą dla Mosiny opcją byłby ktoś spoza rady i urzędu i całej tej zgniłej lokalnej polityki.

  • Czapurzan
    niedziela, 14 lut, 2021, 15:46:08 |

    No to może Pan Michał niech opowie sie w sprawie czy chce I zakasujemy rękawy do roboty. Ja chętnie pomogę moi sąsiedzi tez I pewnie wiele nnyvh osób. Karp pewnie tez pomoże.

  • GOŚĆ
    niedziela, 14 lut, 2021, 16:47:13 |

    Czy ktoś jeszcze pamięta budowę ulicy Gałczyńskiego w Mosinie? Pojawiła się szansa na zdobycie środków z tzw. schetynówek (Narodowy Program Budowy Dróg Lokalnych) na budowę jakieś drogi w Mosinie. Ostatecznie padło na Gałczyńskiego. Z programu otrzymano 3 miliony złotych, a gmina zabezpieczyła jeszcze swoje 4 miliony. Razem 7 milionów za „drogę DONIKĄD”. Taka nazwa szybko przywarła do tej ulicy. Nawierzchnia asfaltowa, szerokie obustronne chodniki, oświetlenie na całej długości, niezbędne media łącznie z odwodnieniem. Drogę zaopatrzono w zjazdy na działki uprawiane rolniczo oraz budowlane, ale jeszcze puste. Czy ktoś pamięta, ile zamieszkałych domów stało przy tej ulicy w roku 2014, kiedy budowę ukończono? Czy ktoś pamięta, jaki był faktyczny, całkowity koszt jej budowy? Ulica praktycznie ślepa (stąd nazwa „droga DONIKĄD”, dochodząca do nieutwardzonej, śródpolnej ulicy Leśmiana. Na jej budowie skorzystało wówczas kilku właścicieli domów i wielu właścicieli niezamieszkałych działek. Najbardziej jednak chyba firma Stora Enso… Praktycznie droga ta stanie się w pełni użyteczna po wybudowaniu ulicy Leśmiana. Minie niebawem 7 lat, jak oddano ulicę Gałczyńskiego i przez ten czas musiano ją utrzymywać. KILOMETR z hakiem ulicy do sprzątania, konserwacji, odśnieżania i co najważniejsze oświetlenia. Co skłoniło burmistrza do wykonania takiego falstartu? Kto głosował za przyjęciem tej właśnie inwestycji do budżetu gminy – burmistrz? Czy nikt wówczas nie zastanawiał się nad tym, że należało niemal równolegle przygotować ulicę Leśmiana lub chociażby Lema, by ta inwestycja miała sens? Gdzie wtedy byli radni? Część z nich nadal piastuje te funkcje w Radzie Miejskiej. Mosińskie wróble ćwierkają, że wydane rzeczywiste środki na tę inwestycję były większe o co najmniej dwa miliony, jednak zostały sprytnie rozliczone w odrębnych zadaniach. Gdzie byli wtedy mosińscy radni???

    • gosc
      poniedziałek, 15 lut, 2021, 6:20:03 |

      @GOŚĆ – pytanie powinno być inne – dlaczego nikt z samorządowców nie ciągnął tematu, żeby zrobić ulice LEŚMIANA, która połączyłaby Gałczyńskiego ze Śremska? ma być robiona ulica Lema, ktróra niewiele zmieni – Leśmiana aktywizowałaby tereny tam zlokalizowane. Moim zdaniem ta ulica i wodociąg w lesie to dwie różne sprawy – no chyba, że któryś z radnych jest właścicielem działek na końcu Gałczyńśkiego ?:)

      • orient
        poniedziałek, 15 lut, 2021, 10:41:48 |

        Czyżby przykład wodociągu w lesie pod nabijanie wartości gruntów to nie był wyjątek tylko proceder? Wszystko na wskazuje.

        • GOŚĆ
          poniedziałek, 15 lut, 2021, 17:29:33 |

          Łatwo popaść w paranoję, a to pokazuje omawiany przykład. W ten sposób można by się przyczepić do wielu inwestycji drogowych, co tylko by potwierdziło moje zdanie w tej sprawie. Potrzeba nowych radnych, może lepiej wykształconych, ale z pewnością szkolonych w sprawach publicznych. Radni nie mogą być sierotkami. Jest to tym ważniejsze, że w naszym ustroju burmistrz nie jest rasowym zarządcą i nikt od niego tego nie wymaga, podobnie od radnego, zanim złoży ślubowanie.

        • janusz
          poniedziałek, 15 lut, 2021, 19:13:14 |

          @orient – oczywiście że nie wyjątek tylko proceder. Patrz wodociąg do Borkowic, nazywany przez Waldusia magistrala wodociągową. 2 kilometry rury przez pola na osiedle jego szwagra. pisało wcześniej kilku mieszkańców o tym.

      • GOŚĆ
        poniedziałek, 15 lut, 2021, 17:20:40 |

        Niekoniecznie. Pewnie nie jest łatwo projektować cokolwiek w gminie, by nie przyniosło to komuś szczególnych korzyści. Przykład ulicy Gałczyńskiego pokazuje, że co prawda na inwestycji zyskali właściciele działek niezabudowanych (w pewnym stopniu zabudowanych także) oraz firma. Głównie jednak chodzi o to, że nie przemyślano inwestycji, by nie przyniosła ona ewidentnych strat w jej późniejszym użytkowaniu – to trwa już 7 lat, a ulica nadal donikąd realnie nie powadzi. Już na wstępie było widać, że droga nie będzie pełnowartościowym połączeniem Sowinieckiej i Śremskiej z uwagi na brak prawdziwych rozwiązań drogowych w ulicy Leśmiana. Na 21 głów radnych, żadna głowa tego mankamentu nie zauważyła. Projektując ul. Gałczyńskiego nie przewidziano także miejsca na wpięcie instalacji deszczowej z innych dróg (np. Leśmiana) w jej zbyt „chudy” kolektor… Jestem pewien, że w siedem lat uciekło z budżetu wieleset tysięcy złotych, a sumienie żadnego z radnych do tej pory nawet nie drgnęło. Nie chodzi o to, czy to efekt układu, czy braku racjonalności. Raczej to drugie, będące wynikiem lenistwa i zaniechania. Radni wnioskują do budżetu, a następnie nie omawiają złożonego wniosku, zanim zagłosują, lub robią to „od niechcenia”. Pewnie podobnie było z nieszczęsnym wodociągiem. Radni są uszami i oczami mieszkańców i mają „radzić’ nad słusznym wydaniem każdej złotówki z budżetu.

  • Jarek Olejniczak
    niedziela, 14 lut, 2021, 19:14:27 |

    @wiórecki pochwali się Pan skromnie kim jest tajemnicza lecz bardzo błyskotliwa osoba o pseudonimie karp?

  • obserwator
    niedziela, 14 lut, 2021, 22:39:05 |

    Fatalna rada i zarządca, jak można wpaść na pomysł a później zagłosować za budową wodociągu w lesie? Chyba nie przypadkiem, jak sądzę. Szkoda gadać. Dobrze, że sprawa ujrzała światło dzienne. Ciekawe ile więcej takich wałków jeszcze idzie, obawiam się że więcej niżby się mogło wydawać.

  • karp
    poniedziałek, 15 lut, 2021, 10:26:26 |

    Panie redaktorze, niech pan zbada sprawę przyłączy.
    Zgodnie z projektem powinny powstać 3.
    Czy powstały?

    • Gość
      poniedziałek, 15 lut, 2021, 11:03:50 |

      Nie wiedziałem ,że w lesie Pecna powstaną aż trzy domy mosińskich starców. Wszystkie na działkach żony radnego?

      • Gość
        poniedziałek, 15 lut, 2021, 12:08:33 |

        Żona Radnego tu,żona Radnego tam. Może redaktor zrobi wywiad z tą interesującą i przedsiębiorczą kobietą

      • karp
        poniedziałek, 15 lut, 2021, 16:17:54 |

        W innym miejscu jest mowa o kilkunastu przyłączach.
        Pogubiłem się.

        • Płotka
          poniedziałek, 15 lut, 2021, 17:52:18 |

          a ja się pogubiłem w zamiarach Klubu OdNowa co do projektu uchwały w sprawie składu Komisji Rewizyjnej, który ma być procedowany na jutrzejszej nadzwyczajnej sesji Rady.

          • karp
            poniedziałek, 15 lut, 2021, 18:03:41 |

            Mam nadzieję na zmiany osobowe. Powinni zniknąć z niej radni, o których wszyscy wiedzą że wałkowali.Riccardo lub Gargamel mają oceniać Żwirka?
            Jest nawet takie powiedzenie:Waldek Waldkowi oka nie wykole.Tacy radni powinni trafić do sekcji gimnastycznej.
            Widać że to sesja na wniosek radnych i
            jest tam punkt:
            http://www.mosina.esesja.pl/zalaczniki/120118/projekt-uchwaly-w-sprawie-kontroli-postepowania_1111616.pdf
            Dobry ruch.

          • karp
            poniedziałek, 15 lut, 2021, 19:04:09 |

            Mam nadzieję na zmiany osobowe, bo zgodnie z przysłowiem Waldek Waldkowi oka nie wykole.
            To sesja zwołana przez radnych i jest jeszcze ciekawy projekt.
            http://www.mosina.esesja.pl/zalaczniki/120118/projekt-uchwaly-w-sprawie-kontroli-postepowania_1111616.pdf

          • janusz
            poniedziałek, 15 lut, 2021, 19:21:43 |

            @płotka – dziwisz się, bo ja nie. Oni we wszystkich poczynaniach są jak dzieci we mgle. Koledze wodociąg wybudowali, a teraz się wypierają że burmistrz ich oszukał. Bidulki. Najważniejsze że pieniążki na świetlice wiejskie będą, na ołtarz na boże ciało też się skapnie a i fuchę komuś z rodziny burmistrz da. A biada jak nie da to zagłosuję na złość burmistrzowi. Ot taka nasza odnowiona opozycja. wynocha szkodniki.

        • kicia
          poniedziałek, 15 lut, 2021, 19:48:01 |

          @karp przyłączy jest dziewięć. Wejdź proszę na mosina.e-mapa.net w menue w zakładce powiat poznański kliknij uzbrojenie terenu. ładnie widać jak biegnie ten wodociąg.

          • karp
            poniedziałek, 15 lut, 2021, 21:55:06 |

            Wcześniej była mowa o 3. W uzgodnieniu też jest 9 +
            4 wyprowadzenia przyłączy w pasie drogowym dla działek 699,698,697,696.

  • karp
    poniedziałek, 15 lut, 2021, 11:18:13 |

    Projekt budowlany mówi:Projektowaną sieć wodociągową zlokalizowano na działkach 272/1,269/4,
    ,266/2,692. Mogło to sprawiać wrażenie że sieć wodociągowa obejmie całą Sosnową, wraz z działkami na których od dawna mają wodę. Miało wyglądać tak, że to nie tylko dla Waldemara.
    Radzę też zwrócić uwagę na roździał Uzgodnienia i pozyskać wniosek gminy Mosina z 14.09.2017 na budowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w Sosnowej. Mowa o tym w piśmie AQuanet z 7.02.2018.

  • Gość
    poniedziałek, 15 lut, 2021, 19:27:53 |

    Mnie się wydaje że winny jest Tusk.

    • kicia
      poniedziałek, 15 lut, 2021, 19:37:10 |

      @Gość Żarcik nie na miejscu. mamy to co wybraliśmy. Ślepi radni, wśród nich jedne cwaniak biznesmen, a na czele bezmyślny karierowicz ze Swarzędza.

  • Kleks
    poniedziałek, 15 lut, 2021, 21:52:00 |

    Na moje to sprawą powinna zająć się prokuratura i to z urzędu i na tym etapie oczywiście ad rem. Tylko oni mogą to wyjaśnić od początku do końca i postawić ewentualne zarzuty osobom podejrzany o popełnienie przestępstwa o ile oczywiscie do takowego doszło. A jeśli doszło do postawić przed sądem.
    Jak będą przesłuchiwani przez prokuratora pod groźbą odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań będą ćwierkać inaczej. Żeby tylko w portki nie nafajdali ze strachu.

    A może pan dziennikarz jako fukcjonariusz publiczny zechciałby zadzwonić do prokuratury i spytać się o ich stanowisko w świetle ujawnionych na tej stronie informacji i zdał czytelnikom relacje z rozmowy. Jesteśmy ciekawi co na to niezależna prokuratura w Śremie. Interesująco i rzeczowo pisze na ten temat w czasmosiny2 @Karp który podał ostatnio interesujące fakty godne weryfikacji przez organy ścigania.
    Ciekawe jaki będzie finał tej sprawy.

  • Gość
    poniedziałek, 15 lut, 2021, 22:32:50 |

    Finału nie będzie.

  • Łukasz Kasprowicz- radny gminy Mosina
    piątek, 30 lip, 2021, 14:44:01 |

    używając sformułowania w historii mosińskiego samorządu miałem na myśli okres od 2010 roku, kiedy jestem radnym. W tamtym czasie były inne rządy i inni radni kontrolowali decyzje burmistrza. Za nieprecyzyjne stwierdzenie przepraszam. Pozdrawiam.

Skomentuj