Bedą dodatkowe wiaty dla rowerów przy mosińskim dworcu?
Kiedy dwa lata temu, jesienią 2021 roku, mosiński węzeł przesiadkowy przy dworcu oddawany był do użytku, już wtedy mieszkańcy alarmowali o zbyt małej ilości miejsc pod wiatą dla rowerów. Szybko okazało się, że zaprojektowane 64 miejsca to kropla w morzu potrzeb.
– 64 miejsca parkingowe na nowo wybudowanym „Park&Ride” to zbyt mało już na chwilę obecną – komentował wówczas Artur Nadolny, współtwórca mosińskiego Darmowego Rowera Małomiasteczkowego. – Obecna tendencja w sposobie przemieszczania się w skali miejskiej mocno przechyla się na korzyść rowerów. Wielu włodarzy miast w Polsce już to dostrzegło i sukcesywnie, krok po kroku, ułatwia to, budując spójną sieć dróg rowerowych i infrastruktury służącej między innymi bezpiecznemu i wygodnemu parkowaniu rowerów. W przypadku gminy Mosina można mocno wątpić w wagę przykładaną do organizacji takiej infrastruktury. I tu brakuje perspektywicznego działania ze strony mosińskich decydentów – podsumował wówczas Artur Nadolny.
Sprawa dworcowych płotów, owieszonych od dwóch lat rowerami od rana do nocy, poruszana była już wielokrotnie. Czy coś w tej materii się zmieni?
Referat Inwestycji i Mienia Komunalnego UM w Mosinie zapewnia, że tak. – W ramach starań o środki zewnętrzne na realizację gminnych inwestycji, Gmina Mosina przygotowuje się do złożenia wniosku o pozyskanie dofinansowania z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – tłumaczy magistrat. – W opracowaniach na potrzeby wnioskowania o to dofinansowanie, planowane są m.in. nakłady na dokumentacje i realizacje rozwoju infrastruktury rowerowej. Obecnie zakładamy, że jednym z elementów tej infrastruktury będzie także znaczna ilość miejsc dla rowerów w wiatach, które planujemy lokalizować w pobliżu Dworca PKP w Mosinie – dodaje urząd.
Póki co urzędnicy nie zdradzają miejsc, które są brane pod uwagę dla tej inwestycji.
Wasze komentarze (24)
Partactwo Mielocha i Łukowiaka zostanie naprawione. Czy wiaty rowerowe zostały „wyprostowane” czy nadal wyglądają jakby coś w nie walnęło od strony peronu? To jest kolejne partactwo po Mielochu.
Burmistrz projektował te wiaty? Krytykować trzeba tez umieć…
Kaznodzieja i szafarz wiat nie projektowali ale je postawili o odebrali. Jak są niewyprostowane to ty smykaj je poprawić.
Natenczas i jego zastępca od inwestycji mieli zatrudnionych „fachowców”, co powinni wiedzieć jak wielkie wiaty powinny być oraz jak powinny być wykonane. Spartolili robotę bez dwóch zdań. Natenczas nie musiał znać się na wszystkim, ale od tego miał swoją koleżankę. Jak koleżanka nie jeździ rowerem to mogła pójść na stację jak pociąg przyjeżdża z Poznania i zapytać losowo wybranych rowerzystwów czego potrzebują do szczęścia to ona przynajmniej spróbuje to wybudować. A tak mamy to co mamy teraz. Mieloch jest winny.
Chryste Panie. Czy naprawdę gmina nie ma pieniędzy żeby „od ręki” dostawić kolejne wiaty ? Przecież to konstrukcja prosta jak budowa cepa. Coś włodarzom mówi pojęcie z biznesu „low hanging fruit”. Przecież zanim powstanie ta dokumentacja na całość miną kolejne lata ? A co z wiatami koło szkoły na Strzeleckiej ? Tam jest dopiero cyrk.
@Mieszkaniec – to przekracza możliwości intelektualne naszych władz. Oni czekaj na miliony z unii, które wydadzą na pierdoły. Nie oczekuj zbyt wiele po nich. Czy ktoś jeszcze pamięta jak Łukowiak chciał budować obwodnicę rowerową na Żeromskiego? Obwodnice. Tak to nie pomyłka.
Druga sprawa. Przeczytałem artykuł sprzed dwóch lat z linku jaki jest podany w tym artykule tu powyżej. W komentarzach jest wpis radnego Andrzeja Raźnego. Cytuję wypowiedź radnego: Co do zbyt małej liczby miejsc rowerowych to uważam, że wzrost w Mosinie zadaszonych (co należy podkreślić) miejsc rowerowych, których obecnie nie ma do ca 60 to olbrzymi postęp i udogodnienie. Są to przecież 2 dedykowane konstrukcje tylko dla rowerów. Jeszcze nie zaczęło działać a już krytykujemy. – wypowiedź z 19 listopada 2021 r.
Ciekawe czy pan radny ma ochotę się teraz wypowiedzieć?
A przepisy prawa budowlanego ktoś zna? a własność tego gruntu? podejrzewam że nie należy do gminy a któreś spółek PKP… a wymagania odnośnie certyfikatów takich konstrukcji w przestrzeni publicznej oczywiście wszyscy znamy?
Ludzie trochę dystansu i cierpliwości, w najlepszym przypadku jest potrzebny projekt, pozwolenie na budowę, przetarg na wykonawce itp.
Jak to jest że komendant Straży MIejskiej bierze udział w odcinku tv jako strażak w Żabnie pełniąc ową funkcję?
Bzdury jakie wygaduję petentom to głowa mała.
Przechodzi testy sprawnościowe?
w Pecnej jak już
Gazeto, porusz temat przerwanego ciągu drogi rowerowej ulicy Rzeczpospolitej Mosińskiej drogą Mocka. Koniecznie trzeba zrobić kontrapas rowerowy wzdłuż szosy poznańskiej choćby do ulicy Słowackiego, bo rowerzyści nie mają jak wjechać do miasta od strony Poznania. Poruszają się chodnikiem wkurzając pieszych. Od lat próbuje sie doprosić interwencji i radnego a teraz burmistrza Dominika, ale on ma to gdzieś.
A my gdzie będziemy parkować?
Ludzie, o czym tu dyskutować? Robienie wielkiej inwestycji z postawienia wiaty na rowery? Ja rozumiem, że potrzebny jest grunt z uregulowaną własnością, projekt, pozwolenia, ale w końcu to tylko wiata. Skoro to jest wyzwanie, to czym są większe inwestycje? Jest potrzeba, to trzeba wyznaczyć miejsce, załatwić papiery i postawić. To chyba nie powinien być problem dla nowoczesnej gminy? Może Radni z Komisji Inwestycji podejmą rękawice? Panie Przewodniczący Marciniak? Panie Zastępco przewodniczącego Patela? Pozostali Radni, których oprócz ww. zasiada w komisji jeszcze 7?!
Nie da się. Mosina to jest stan umysłu a nie gmina :)
A może redakcja zajęłaby się tematem nowo budowanych przystanków autobusowych na Konopnickiej? Ten po stronie Netto i Adamo jest centralnie pośród błota usadowiony :) a wszelkie prosby mieszkańców osiedla nr 7 aby doprowadzić chodnik z osiedla wzdłuż Konopnickiej do Netto są olewane przez kolejnych burmistrzów. Obecny mistrz wybudował przystanek do którego nie ma dojścia. Gratulacje Panie Burmistrzu! :-))))))))))
Idź do wojewody i powiedz ze chcesz mieć krótsza drogę do netto po tanie wino mistrzu
Gosciu – takiej kultury wypowiedzi nauczyła cie mamusia? Słoma z papci ci wychodzi prostaku.
słomiany to ty masz zapał
Przystanki buduje gmina. Nie wojewoda. Cudaku.
ale droga jest wojewódzka cudaku a do netto po browarka idź sobie drugą stroną i nie wymyślaj pa
Czas sowiecką swołocz z PiS do kujawiaka brać!
@Gosc – pobocze i przystanek sa gminy. Jeżeli szanowny Gosciu nie rozumiez że całe osiedle nie ma chodnika po naturalnej swojej stronie drogi bo nasze władze mają to gdzieś to idx sobie sam odpal tego zubera czywinko cy co ci do tej tępej glowy uderzyło i wiecej nie pisz bzdur i nie obrażaj ludzi.
A ludzie z teo nowego przystanku gdzie mają iść skoro do i od niego nie ma zadnego chodnika? Przystanek w błocie. Co się w tej gminie wyrabia to jest normalnie film Miś :)
To nie zrobili przejścia dla pieszych??!!
Nie :)