Redakcja GMP | czwartek, 16 mar, 2023 | komentarze 64

Równanie i tłuczniowanie dróg w gminie Mosina. Co na to władze?

Czy mieszkańcy doczekają się w końcu suchych i równych dróg? I to w miejscach, gdzie byśmy się tego spodziewali.

Dyskusję na temat dróg wywołał komentarz mieszkanki, odnośnie jakości wykonywanej usługi na jednym z osiedli. – Profilowanie dróg na Osiedlu nr 5 zostało zrobione tak źle, że mieszkańcy myśleli, że to stan po zabawie dzieci w drogowców – zwróciła uwagę mieszkanka. – Oczywiście sytuacja została zgłoszona, ale od dwóch tygodni żadne czynności nie zostały podjęte. Jeśli będą też tak „dbać” o zieleń to chyba nie mamy powodów do radości – napisała mieszkanka.

W dyskusję wdała się prezes Zakładu Usług Komunalnych w Mosinie, której spółka przeprowadza prace na terenie gminy. – Nie można tak uogólniać, że wszystko co robi ZUK to zło. To są konkretni ludzie, w 90% nasi mieszkańcy i nie zgodzę się z taką oceną, oni starają się swoją pracę wykonywać najlepiej jak mogą. Równanie było poprawiane (…) – odpowiedziała Monika Kujawska (dalszą, personalną wypowiedź w stosunku do mieszkanki postanowiliśmy pominąć). – Dziwne, że innych firm, które w Mosinie zrobią coś nie tak nikt nie obrzuca błotem… – twierdzi prezes Kujawska.

– Powinniśmy ograniczać samo profilowanie, bo to działanie często przynosi więcej problemów – poinformował burmistrz Dominik Michalak w czasie dyskusji z mieszkańcami w mediach społecznościowych na ten temat. – Najważniejsze interwencje powinny być realizowane, gdzie mamy grząski teren i tam należy kierować w pierwszej kolejności działania dotyczące korytowania i tłuczniowania przy tych środkach, które posiadamy – zwraca uwagę nowy burmistrz.  – Napisałem „powinniśmy” bo… wielu mieszkańców oczekuje nawet tych doraźnych działań. Nie ma się tutaj co dziwić, rozumiem ich potrzebę – dodaje Michalak.

Burmistrz zwrócił też uwagę na problem zaniedbań planistycznych,w tym nie do końca spełniającego swoją rolę zbiornika retencyjnego na Osiedlu Nowe Krosno, którego budowa zakończyła się w 2020 r. – Zasadniczo poza strefą ochrony ujęcia, mam nadzieję, że wypracujemy model realizacji alternatywnych ciągów komunikacyjnych tj. dróg pasowych. W szczególności dla zbiorczych dróg poza zwartą zabudową (problem zagospodarowania wód opadowych). Niestety to są efekty wieloletnich zaniedbań planistycznych oraz presji na rozwój nowych terenów budowlanych. To oczywiście tendencja nie tylko mosińska – tłumaczy Michalak.

– Co do zbiornika to jest on niezbędny do tego by rozpocząć odwadnianie. Bez tego nie da się w obecnych warunkach odwodnić Osiedla nr 5. Fakt jest jednak taki, że projektowanie ciągów drogowych rozpoczęło się za późno. Powinno być równolegle procedowanie z zakończeniem budowy zbiornika, jednak tak się nie stało: tłumaczyć za poprzednika się nie będę [Przemysława Mielocha – przyp.red]. W tym roku zakończymy projektowanie pierwszego ciągu: Jasna, Sosnowa, Nadleśna. W budżecie mamy pozycje ul. Krosińskiej (tutaj dobre 2 lata projektowe) – informuje burmistrz.

– Profilowanie dróg, jak dobrze by wykonane nie było, bez wbudowania tłucznia to niekończące się działanie, dlatego musimy poszukać środków na rozszerzenie zakresu – kończy.

Czy mieszkańcy naszej gminy będą kiedyś mogli korzystać z suchych, nie zalewanych podczas deszczu ulic? Okazuje się, że nie jest to takie proste. Chęci decydentów są, ale jeszcze sporo wody upłynie, zanim wszyscy będziemy mogli poruszać się po spełniających minimalne standardy nawierzchniach naszych ulic.

Tłuczeń przywieziony przez mosiński ZUK do utwardzenia fragmentu leśnej ulicy.

Tłuczeń przywieziony przez mosiński ZUK do utwardzenia fragmentu leśnej ulicy w Pecnej (za poprzedniej kadencji).

Zbiornik retencyjny na osiedlu Nowe Krosno w Mosinie

Zbiornik retencyjny na osiedlu Nowe Krosno w Mosinie. Do dzisiaj nie spełnia swojego głównego zadania, czyli odwodnienia osiedla.

Obrazek wyróżniający: zdjęcie symboliczne.

Redakcja GMP

Autor: Redakcja Gazety Mosińsko-Puszczykowskiej.

Wasze komentarze (64)

  • mieszkaniec
    czwartek, 16 mar, 2023, 12:12:06 |

    W kwestii dróg ja oczekuję od Burmistrza oraz Rady określenia jasnych, transparentnych i sprawiedliwych kryteriów kolejności utwardzania dróg. Moja ulica czeka na utwardzenie od 100 lat, natomiast w tej samej Gminie Mosina utwardza się drogi na nowopowstałych osiedlach, lub wymienia się nawierzchnie dobra na dobre – przykład ulica Wawrzyniaka! Pytam więc gdzie tu sprawiedliwość społeczna? Czy jedynym kryterium jest spełnianie życzeń deweloperów? Czy moje oczekiwanie to tak dużo? Druga sprawa to jakość profilowania dróg – zła jakość rodzi się z braku nadzoru tych prac droga Pani Prezes ZUK-u. Może trzeba wyrwać się zza burka i doglądnąć te prace na miejscu, tam gdzie są robione, przeszkolić pokazać jak ma być zrobione poprawnie – to wydaje się takie logiczne…

    • Gość
      czwartek, 16 mar, 2023, 15:56:23 |

      Ta Pani Prezes ZUP zapewniam cię że czterech liter nie ruszy z miejsca.No way 🙂

      • Gość
        czwartek, 16 mar, 2023, 15:56:57 |

        Miało być ZUK

    • MAŁGORZATA
      piątek, 17 mar, 2023, 14:59:07 |

      dokładnie – Jakość profilowania od zeszłego roku to jakaś tragedia, partactwo. Zgłaszane, monitowane i czeka się po dwa miesiące na poprawienie tej fuszerki. Ciągle się słyszy nie takie warunki atmosferyczne. Już nie wspomnę, że tej gminy na nic nie stać. Nie wiem jak Mosina ale ościenne wioski to woła o pomstę do nieba. Kórnik Kamionki Borówiec kwitną MY – jakaś zapomniana, ponura okolica na końcu świata.

  • Sąsiad
    czwartek, 16 mar, 2023, 13:01:27 |

    Pani prezes się na tym nie zna żeby iść i patrzeć na równania. Woli siedzieć za biurkiem, oraz wynająć detektywa żeby śledził pracowników czy nie kradną. Pieniądze spółki rozwalać. Prezes od nie wiem czego. Czekamy na nowy konkurs na prezesa zuku bo ten jest powołany po koleżeńsku za kadencji Mielocha. Teraz niech wykaże się Nowy Burmistrz i zrobi to prawidłowo prawidłowo ogłosi konkurs i będzie zgodnie z prawem. Ta Kobieta nigdy nie zarządzała ludźmi jest przywiązana do grubych pieniędzy za biurkiem

  • Gość
    czwartek, 16 mar, 2023, 13:35:42 |

    Nie jest prawdą że „nowe” osiedla mają robione drogi zamiast starych. Osiedle „Sportowców” (wylot na Stęszew za stadionem) tonie po prostu w błocie. „ulice” są równane tylko wtedy jak się zrobi mega awanturę w urzędzie. I wtedy śró och i ach łaskę robiąć coś raz w roku zrobią. To jest to osiedle gdzie jest ten park „nad kanałem” który był tym wielkim wałem dot. wyprowadzenia środków unijnych. Ludzie pobudowali tu fajne ładne domy, płacą podatki, z ich pitów 40% idzie do budżetu gminy i co? i ch…. . Gmina nie potrafi nawet wyrównywać tych z ulic zrobionych z błota i g***a. Kobiety z wózkami z dzieciakami w kaloszach chodzą. Już nie mówiąc o tym że cały teren osiedla wygląda jak Bachmut. tylko że u nas nie ma wojny. Burdel, syf – ręce opadają.

  • Mielimy dla swoich
    czwartek, 16 mar, 2023, 14:09:50 |

    Bardzo mi się spodobało nawiązanie do drogi z wodociągiem w Pecna. Bo to pokazuje jak powstaje w lesie piękna szosa posypana najdroższym tłuczniem, a kila metrów wcześniej ludzie toną w błocie. To ukazuje co w tych radach i urzędach jest najważniejsze – ja i czubek mojego zachłannego nosa. Rozwój i dobro gminy? Skąd mogą o tym myśleć jak wszędzie sami wałkarze.

  • Gość
    czwartek, 16 mar, 2023, 15:21:57 |

    Gmina tak wcześnie się nie zmieni,bo obsada ta sama Radni nie zmienni oprócz tych troje którzy odeszli.P.Paulina radna w imie czego jak figurowała w spółce wszystko jak było tak bedzie.

  • Gość
    czwartek, 16 mar, 2023, 16:08:44 |

    Jedynym patentem na ten mosiński syf jest wyprowadzka. Bo tu się nigdy nic nie zmieni. Starym „mosiniakom” tak pasuje. Tak wybierali przez ostatnie 30 lat i dalej nie chcą żadnych inwestycji vide komentarze pod poprzednimi artykułami (Czempiń). Tu jest skansen i będzie skansen PRL. Z jedną stacją Wałoilu z Orlenu z ceną paliwa +15% od innych, z błotami 50 m od rynku, z brakiem strefy ekonomicznej dla nowych firm, brudem, syfem, dziurami, lokalnymi układami i braniem kasy na dwóch wiceburmistrzów jakby to była Warszawa, a nie podupadła gmina. Żadnego pomysłu, żadnej koncepcji, zero kompetencji i tak od 30 lat.
    Mosina odniosła dwa „sukcesy” za czasów wolnej Polski. Pierwszy – pozyskała najmniej środków unijnych ze wszystkich gmin w RP (2489) a drugi – nadal wygląda jak z 1970 roku. Skansen PRL-u. Od wyglądu przez zarządzanie, urząd i radę miejską.
    Najlepsze jest to że starym mosiniakom tak naprawdę ten syf pasuje.

    • mieszkaniec w średnim wieku
      czwartek, 16 mar, 2023, 16:34:57 |

      @ gość – bardzo wartościowy wpis, aczkolwiek czy pozwoli Pan/Pani, że zgodzę się z nim w 80%, a zakwestionuję dwie rzeczy? Pierwsza to pozyskanie najmniejszej ilości środków. Nie jestem ekspertem od środków zewnętrznych, ale ja odnoszę wrażenie, że wpadliśmy w pewną pułapkę. Środki zewnętrzne stały się miarą sukcesu. Tylko co z tego jak je pozyskamy na jakieś bzdury niepotrzebne nikomu, które w dodatku będą generować koszty w utrzymaniu? Ja nie chcę kolejnych parków za miliony z dofinansowania. Chcę zmian, systematycznego drobnego usprawniania. Włodarze tu w gminie, ale w ogóle w całej Polsce mydlą oczy dotacjami, dofinansowaniami. A ja mam wrażenie, że te pieniądze są przejadane. Być może po prostu system dofinansowań sam w sobie jest źle skonstruowany? Druga rzecz, z którą się nie zgodzę to Pana/Pani nawiązanie do dyskusji w spawie strefy gospodarczej. Źle Pan/Pani odczytał tamtejsze komentarze. Myślę, że nikt przy zdrowych zmysłach ich nie neguje. natomiast pojawiły się tam wątpliwości. Być może dlatego, że nie znamy szczegółów funkcjonowania strefy, sposobu obsługi, porofilu działalności itp.

      • Gość
        czwartek, 16 mar, 2023, 17:16:16 |

        Dzielis włos na czworo. Każde środki unijne są dla gminy a wiec nas dobre. W Mosinie głownie poszły na wały (park w błocie, wieża do rozebrania, czy jakiś tam piec chelbowy na bazarze) -cyzli aby sie faktury zgadzały i cos pod nie było. Kolejni włodarze -wałkarze po prostu kradli. Ale nie zmienia to faktu że nawet w tym byli słabi bo Mosina jest OSTATNIA w POLSCEco pozyskania śordków w dotacji UE. Były tzw. „schetynówki” na drogi lokalne. Wszytskie gminy na tym zbudowały i wyremontowały chodniki i ulice. Oprócz Mosiny – vide to co mamy za oknem czy też na ulicy. S Y F.

        • ?
          czwartek, 16 mar, 2023, 17:35:14 |

          Przeczysz sam sobie kolego. Skoro każde są dobre to dobre są też te co poszły na wałki?

    • mieszkaniec w średnim wieku
      czwartek, 16 mar, 2023, 16:42:22 |

      Konkludując potwierdzam i zgadzam się z Panem/Panią, że Mosinie brakuje otwartości, łamania barier, chęci spróbowania rzeczy nowych. Włodarze, radni, urzędnicy i niestety mieszkańcy maja klapki na oczach.

    • orient
      czwartek, 16 mar, 2023, 19:42:36 |

      Gość 16:08 – pierwszy raz zdarzyło mi się, że polubiłem komentarz, zanim skończyłem go czytać. Lepiej tego ująć nie mogłeś. Optymistycznie to tu się nie dzieje.

    • W
      piątek, 17 mar, 2023, 17:15:31 |

      Można prosić źródło rankingu środków unijnych?

    • Gefir
      niedziela, 19 mar, 2023, 14:45:16 |

      To jest skutek zarzadzania miastem przez nauczycieli .Jak uczyli tak rzadzili .Efekty ? Za oknem…

  • anty mielony
    czwartek, 16 mar, 2023, 16:14:36 |

    A kim jest prezes ZUK? Jest odkryciem dekady Przemysława Mielocha. Laureatką liścia złotego dęba. Wiedzy technicznej nie posiada, o umiejętności zarządzania zespołem trudno coś więcej powiedzieć. Podobno w urzędzie jak była sekretarzem to stanęła za mobbingowanymi pracownikami, ale potem w ramach zamykania ust Mieloch dał jej gorącą posadę prezesa ZUK za pensję 2,5 raza wyższą niż w urzędzie. Żal było nie skorzystać. Co do samych pracowników ZUK, ja akurat nic nie mam do tych panów. Robią jak potrafią, a że gmina to błoto w każdym miejscu to cudów nie zdziałają. Przyjdzie jeden deszcz i robotę diabli wezmą. Niestety pani prezes raczej gardzi prostymi ludźmi. Powiem pani tyle. Wykształcenie to jeszcze nie wszystko. Pani pryncypał Mieloch miał wyższe, a był fajtłapą kompletnym. Za to potrafił manipulować ludźmi. No ale się przejechał. Niezatapialny Mieloch z dnia na dzień zatonął jak Tytanik. Druga sprawa, że pijawki i przydupasy, które sprowadził nadal są w radach nadzorczych, czy w urzędzie.

    • Gość
      czwartek, 16 mar, 2023, 17:11:35 |

      Ok – wyrzygałeś swoje frustracje. Ale nie w temacie. Artykuł i dyskusja dotyczą nasz ulic i chodników z błota. A nie skąd i dlaczego oraz za ile etc wzięła się prezes z zuk. To że jest do wymiany wie każde dziecko w gminie. To jest oczywista oczywistość.

      • Gość
        czwartek, 16 mar, 2023, 17:38:49 |

        Wolność słowa gościu. A co mam napisać że moja ulica też jest bagnem? Wtedy będzie w temacie. I co to zmieni? Możesz sklecić parę zdań więcej chętnie poczytam. Komuś tu nerwy puszczają. Kolejny wyjący Mielochowiec?

  • Krystian
    czwartek, 16 mar, 2023, 18:15:29 |

    Do @anonim co nazwał wypowiedź kogoś powyżej „rzyganiem”. Człowieku masz ciasne horyzonty. Ja widzę silny związek między doborem personalnym czołowych decydentów, a stanem naszych chodników i ulic. Owszem, może gość za bardzo skupił się tylko na prezes zuk, bo jest ona jednym z wielu ogniw. Nie jedynym, ale ważnym. A system obsadzania stanowisk „swoimi” kończy się właśnie tym, że coś nie działa. Np drogi. Tak że ja widzę silny związek. No ale ciemny lud Mosiński wybiera to ma. Więcej Waldków, Przemków, Tomków, Andrzejów od obligacji, Lukaszów od butelki, nauczycielek od pouczania. I anonimów zabraniających wypowiadać się innym.

  • Małgorzata
    czwartek, 16 mar, 2023, 18:21:20 |

    A Osiedle numer 3 ul.Kalinowa jak popada to chodzimy w błocie nie wszyscy samochodami jeżdżą nie chcemy żadnych kamieni bo to nic nie daje chcemy drogę z chodnikiem poprzednicy nie potrafili nic zrobić tylko koło siebie to może ten Burmistrz coś zrobi

  • Michu
    czwartek, 16 mar, 2023, 18:37:32 |

    To prawda co napisał,, anty mielony” zostały się jeszcze te przydupasy mielocha, prezesi ZUK, kierowniki Osir i dużo innych lizajców.

  • Gość
    czwartek, 16 mar, 2023, 18:57:15 |

    Czy kreatury, które stosowały mobbing w UM, ZUK/PUK itd. dostały już wypowiedzenia?

    • Gość
      czwartek, 16 mar, 2023, 18:57:52 |

      Czas na deratyzację Gminy Mosina.

      • Gość
        czwartek, 16 mar, 2023, 19:09:41 |

        Te z UM jeszcze pracują. Jedna nawet zaczęła zatrudniać ludzi bez konkursu na umowę zlecenie. Same znajomki.

  • Obiektywny
    czwartek, 16 mar, 2023, 19:15:42 |

    80% tego urzędniczego dziadostwa mosińskiego do wymiany, inaczej nic się nie zmieni.

  • Gość
    czwartek, 16 mar, 2023, 19:16:53 |

    Będzie chyba taki bałagan jak był,młode wilki na to patrzyły i uczestniczyły zobaczymy….. wielki znak zapytania

  • Tubylec
    czwartek, 16 mar, 2023, 20:47:19 |

    W obecnej mosinskiej administracji jak w filmie „Na zachodzie beż zmian” jest okopywanie się na zajętych pozycjach. Czas podjąć decyzję personalne nie tylko w ZUK ale i w urzędzie dla najważniejszych urzędników w urzędzie skarbnika, sekretarza,kierowników referatów ocenić ich działania.

  • Alpc
    czwartek, 16 mar, 2023, 21:50:14 |

    W naszej Gminie nic się nie zmieni, bo tam od zawsze są sami swoi! Sami swoi nic niczego nie widzieli, a miasto i gmina tonie w błocie, bez chodnika, bez przyzwoitych ulic, bród, smród i ubóstwo! Gminy ościenne są czyste, zadbane, wioski zwodociągowane, skanalizowane, ba mają drogi, ulicę a pomiędzy świetne ścieżki rowerowo- spacerowe! Chcieli pływalni, tylko nie potrafili policzyć kosztów i wiedzy, że wody w Wielkopolsce coraz mniej! Teraz wylewacie zbędne słowa, bo do następnych wyborów tuż tuż!

    • Gość
      piątek, 17 mar, 2023, 7:12:56 |

      Nowa radna mec. Paulina Kubacka wie o budowie basenu w Mosinie wszystko.

  • Szkoda
    czwartek, 16 mar, 2023, 22:56:35 |

    Powiem jedno, Mosina wyglada teraz jak 15 lat temu Śrem czy Czempiń, na rynku same ,, Kebsy” bądź alkohole, dla dzieci nic nie ma…
    Patrząc to Srem i Czempin to tam idą przyszłościowo my się cofamy…
    Szkoda wielka szkoda

    • czytelnik
      piątek, 17 mar, 2023, 15:53:48 |

      Mosina jest zacofana, ale z tym Czempiniem czy Śremem trochę bym uważał. Jest tam sporo nierozwiązanych problemów. Tylko są to inne problemy niż w Mosinie.

  • Maciej Marciniak
    czwartek, 16 mar, 2023, 23:00:12 |

    Szanowni Państwo, wiele komentarzy które przeczytałem powyżej jest interesujących. Intrygujące jest to, że mało kto podpisuje się pod wyrażoną przez siebie opinią. Dodam, że ciekawe jakie będą wnioski audytu o którym wspominał Pan Burmistrz Michalak. Niestety albo „stety” jest tak, że w Polsce obowiązuje zasada ciągłości władzy. Zatem nie wymaga się od nowej władzy wykonawczej tłumaczenia za poprzedników lecz rzetelnego zaudytowania i oceny oraz ewentualnego sprawiedliwego rozliczenia za ich działania. Poprzedni burmistrz miał też zastępców także ocena powinna być całościowa w mojej opinii.

  • Gość
    czwartek, 16 mar, 2023, 23:22:07 |

    Najlepsza jest spółka basenowa, którą powołali sami radni a teraz będą się chwalić ze zamykają spółkę

    https://www.mosina.pl/aktualnosci/kryty-basen-w-mosinie-utworzono-spolke

    • Gość
      piątek, 17 mar, 2023, 7:17:41 |

      Przemku, co tam słychać u Włodzia Koralewskiego? Gdzie teraz basen „buduje? :))) Czy ferajna z RN basenu ma już przygotowaną marzannę?

  • Anonim1
    czwartek, 16 mar, 2023, 23:22:33 |

    Najlepsza jest spółka basenowa, którą powołali sami radni a teraz będą się chwalić ze zamykają spółkę

    https://www.mosina.pl/aktualnosci/kryty-basen-w-mosinie-utworzono-spolke

    • gosc
      piątek, 17 mar, 2023, 0:05:01 |

      Natenczas się tobie w głowie coś poprzestawiało anonim1 pozdrów przemka

  • Gość
    piątek, 17 mar, 2023, 6:41:02 |

    A mnie się podoba życie w gminie Mosinie i życzę sobie aby było tak jak było. Nie chcemy żadnych zmian tak jest Ok.

  • Marek
    piątek, 17 mar, 2023, 10:10:40 |

    Klimat w gminie tworzą ludzie. Nie można jednocześnie pisać nienawistne komentarze na wszystko i wszystkich, a jednocześnie oczekiwać, że w Mosinie będzie się dobrze mieszkało. Wy tworzycie ten zdechły klimat. Z ciekawości pytam, czy osoby, które krytykują tutaj niektórych swoją wiedzę o tych osobach czerpią z komentarzy na fb i na tej stronie, czy z faktów? Łatwo oceniać. Dla Was każdy burmistrz, prezes, członek rady nadzorczej, skarbnik, sekretarz to potencjalny złodziej, oszust, ktoś niekompetentny. Na jakiej podstawie wstawiacie takie oceny? Nie róbcie bagna mentalnego. W innych gminach dyskurs publiczny jest na o wiele wyższym poziomie.

    • czytelnik
      piątek, 17 mar, 2023, 15:52:19 |

      @ W jakich gminach dyskusja jest na wyższym poziomie? Znam gminy, gdzie nie ma żadnej dyskusji, bo nie ma żadnej gazety, która byłaby neutralna i opiniotwócza. Co do sytuacji kadrowej na tej stronie były chyba ze trzy artykuły na ten temat. Były też dyskusje na sesji rady. Wiedzą powszechna jest, że z urzędu uciekło chyba ponad 50 osób za Mielocha.

  • Gość
    piątek, 17 mar, 2023, 10:53:05 |

    Do tej pory najlepszą inwestycją przeprowadzoną od początku do końca przez radnych obecnej kadencji i nie tylko był wodociągu w lesie i utwardzenie drogi leśnej to utwardzenie to zasługa obecnych radnych. Brawo radni a niektórzy narzekają że nie potrafią!

    • Gość
      piątek, 17 mar, 2023, 14:12:33 |

      Weź Niepierdol!

  • Jacek
    piątek, 17 mar, 2023, 13:37:55 |

    Równanie dróg bez ich utwardzania jest kompletnie bez sensu. Niedawno wyrównano ulicę na której mieszkam. Po kilku dniach po opadach jest tak, jak było. Czy ktoś w gminie wie jaka długość dróg jest nieutwardzona, jaki jest roczny przyrost m2 nowych nieutwardzonych dróg, a ile się w roku utwardza? Ile dekad w obecnym tempie prac drogowych zajmie opanowanie tego bałąganu?
    Konieczne są więc środki zaradcze aby skokowo zwiększyć prace modernizacyjne. Konieczne jest opracowanie strategii, rankingu dróg i harmonogramu prac. Warto podpatrzeć, jak inni rozwiązują tego typu problemy. W szczególności należałoby zaangażować zasoby gminne do budowy dróg i robić to własnymi siłami bo taniej. Jest przykład gminy, która zakupiła sprzęt i sama robi drogi betonowe. Na osiedlach można określić standard budowy dróg np. w Poznaniu pilotażowo mają budować drogi z płyt ażurowych. Znane są rozwiązania, że mieszkańcy którzy chcą mieć szybciej drogę angażują część swoich środków w budowę. Czynnik społeczny może mieć duże znaczenie dla przyśpieszenia inwestycji. Także wytyczanie nowych dróg, w szczególności inwestycji deweloperskich powinno być warunkowane koniecznością zapewnienia odpowiedniego dojazdu. Pomysłów na przyśpieszenie zmian z pewnością jest wiele, ale potrzebne są konkretne działania po stronie władz.

    • galla
      piątek, 17 mar, 2023, 16:37:12 |

      @Jacek
      O to to, warunkiem wydania zgody na budowę kolejnego osiedla powinno być wykonanie przez dewelopera utwardzonych dróg dojazdowych, z pełną specyfikacją jak taka droga ma być zbudowana (żeby potem nie było tak, że deweloper rzuci jakieś betonowe płyty na piach i uzna, że to droga).
      Nie ma drogi, nie ma pozwolenia na budowę.

  • Gość
    piątek, 17 mar, 2023, 17:30:52 |

    Galla nie bądź śmieszny. developerzy ledwie wiążą koniec z końcem a ty im każesz drogi budować. Mnie się na przykład podoba w Czapurach, droga jest od 200 lat ta sama osiedli szeregowych i wysokiej zabudowy wielo mieszkaniowej przybywa na potęgę i jest gut. Nikt nie narzeka bo Polak potrafi. Galla weź se na wstrzymanie.
    Drogi w gminie jeszcze nie są takie złe. Gmina nie ma pieniędzy na nic a już na pewno nie na drogi wystarczy że ma na to wyżki do urzędników i opłacenie wynagrodzenia menadżerem spółki basenowej. Ten nowy do tej pory nic nie pokazał że potrafi coś zmienić. Mnie się podobało na fejsie jak stoją w trójkę i ten ten rzeczy z kwiatami te mniejsze chłopy jeden z jednym patykiem a drugi to z tym koszem i cieszą się. Boże jak fajnie.

    • galla
      piątek, 17 mar, 2023, 17:37:48 |

      No tak, zapomniałam, że deweloperom ledwo starcza na waciki dla żon, a ja tu bym chciała, żeby jeszcze drogi budowali. Gupia ja, im trzeba by jeszcze dopłacić, żeby łaskawie zechcieli budować kolejne bloki upiększając widok na WPN, a nie wysuwać żądania o jakieś drogi. Poprawię się, obiecuję

      • Gość
        piątek, 17 mar, 2023, 19:00:35 |

        Developerzy solą ziemi mosińskiej

  • Gość
    piątek, 17 mar, 2023, 17:36:00 |

    Galla nie pitol. Jak chcesz porządną drogę to sobie zrób i nie zawracaj gitary innym.

    • galla
      piątek, 17 mar, 2023, 17:41:38 |

      A coś merytorycznie? Nie? Tak myślałam.
      A tak nawiasem mówiąc, to ja akurat nie narzekam specjalnie, chociaż po każdym deszczu u mnie też można robić zawody w ślizgu na błocie. I nikomu gitary nie zawracam, za to chciałabym, żeby urząd pozawracał głowę deweloperom, bo jak na razie to traktuje się ich jak święte krowy.

  • Gość
    piątek, 17 mar, 2023, 17:48:53 |

    Galla co cię dzisiaj naszło. Gdyby nie deweloperzy to gmina byłoby do tej pory skansenem na miarę np. wsi Gorczyca na Suwalszczyźnie. Dzięki deweloperom obraz naszej gminy troszeczkę zyskała i tylko modlić się żeby nie uciekli z gminy.

    • galla
      piątek, 17 mar, 2023, 18:15:37 |

      Urbaniści by się z tym nie zgodzili.
      Zabudowywanie byle jak, byle gdzie, bez logiki, prowadzi tylko do urbanistycznego chaosu. Wystarczy przejść się na Chełmońskiego, jaki tam jest bajzel w tej chwili. Z jednej strony szeregowce, z drugiej bloki, miejscami wrzucone bliźniaki, a pomiędzy droga, którą nawet iść ciężko, bo tak jest rozwalona.
      A takich miejsc jest znacznie więcej, tylko może nie we wszystkich stają bloki (których budowa też powinna uwzględniać kwestie takie, jak np. ochrona krajobrazu czy możliwości komunikacyjne). To oczywiście jest w gestii urzędu, a nie deweloperów, bo oni akurat w pompie mają ład urbanistyczny i pogarszającą się komunikację w mieście.
      Nie mówię, że nie należy budować, mówię tylko że należy to robić z głową i jakimś planem, którego w Mosinie najwyraźniej nie ma.

  • Zibi
    piątek, 17 mar, 2023, 18:02:16 |

    Ja mieszkam w Daszewicach ul Słoneczna od 23 lat drogi brak ciagle wyrównanie tak jak ostatnio i już są dziury należy wyrównać lecz dosypać też. Obok gmina Kórnik Kamionki na osiedlach drogi oznaczenia można można Może w Daszewicach ogłosić ze chcemy do Kórnika

    • Daniel
      piątek, 17 mar, 2023, 18:12:47 |

      @Zibi mieszkam w Nowinkach od urodzenia. 40 lat. Nie ma asfaltu. Co mam zrobić?

  • Gość
    piątek, 17 mar, 2023, 18:14:19 |

    Zibi no to czemu się nie skrzykniecie i nie zrobicie sami tylko czekacie na świętego Dygdy co go nie ma nigdy, I nie pytaj co gmina może zrobić dla ciebie pytaj siebie co ty możesz zrobić dla gminy!

  • Gość
    piątek, 17 mar, 2023, 20:40:35 |

    A co z obwodnicą ?

    • Gefir
      niedziela, 19 mar, 2023, 15:07:17 |

      Porzućcie wszelką nadzieje na obwodnicę biegnacą przez obszar Natura 2000 i ujęcie wody dla 600 tys ludzi .Nawet ścieżki rowerowej nie mozna wybudować ( do Żabinka)
      Juz dawno powinny byc położone dwa mosty na kanale jeden obok mostu kolejowego drugi w miejsce istniejacego drewnianego .W ten sposób będzie można rozładować ruch z kierunku Poznania (Mosty z ruchem do 3.5 t)

  • Gość
    piątek, 17 mar, 2023, 21:00:23 |

    Obwodnica jest zbędna. Ja wole basen.

    • Gość
      sobota, 18 mar, 2023, 7:09:58 |

      Dalej ten basen spółka pani mecenas buduje?

      • Gość
        sobota, 18 mar, 2023, 9:45:09 |

        Z niecierpliwością czekam sesji gdzie pani radna mecenas zabierze głos. Prawnik. Najbardziej przeszacowany zawód. Zerow wiedzy, 100 procent ekwilibrystyki słownej. Zero etyki, 100 procent bezczelności. Ktoś wie co u Przemka słychać?

  • Gość
    sobota, 18 mar, 2023, 11:36:34 |

    U Przemka jest cudownie!

    • Gość
      niedziela, 19 mar, 2023, 19:43:43 |

      Przemas każdego ranka ciepłe kakao pije.

Skomentuj